Khamis, 28 Jun 2012

Kerabu Bersuara ®

Kerabu Bersuara ®


Akhirnya Riwayat Politik MB Penyapu Sampai Penghujungnya

Posted: 28 Jun 2012 08:25 AM PDT

Khir Toyo sah tidak bertanding pada PRU-13

KUALA LUMPUR 28 Jun - Bekas Menteri Besar Selangor, Dr Mohamad Khir Toyo hari ini mengesahkan bahawa beliau tidak akan bertanding pada Pilihan Raya Umum ke-13 (PRU-13) akan datang.

Dr Mohamad Khir, Ahli Dewan Undangan Negeri (DUN) Sungai Panjang sejak 1999, memberitahu Bernama: "Saya mahu menumpukan kepada keluarga saya dan berehat. Tidak ada alasan lain."

Doktor gigi itu juga berkata, beliau tidak lagi mahu dicalonkan kerana kes mahkamahnya berhubung pembelian sebuah rumah di Seksyen 7, Shah Alam bernilai RM3.5 juta.

Mahkamah Tinggi Shah Alam pada 23 Disember tahun lepas telah menjatuhi hukuman penjara setahun ke atas beliau yang didapati bersalah, dan kes itu kini di peringkat rayuan.

Dr Mohamad Khir menjawat jawatan sebagai Menteri Besar apabila kerajaan negeri Barisan Nasional negeri itu tewas kepada gabungan parti PAS, DAP dan Parti Keadilan Rakyat (PKR) pada PRU 2008.

Beliau berkata soal calon DUN Sungai Panjang akan diserahkannya kepada Umno Bahagian Sungai Besar.

Ditanya sama ada keputusannya untuk mengundur diri dari bertanding itu direstui oleh anggota bahagian dan juga masyarakat di kawasan yang diwakilinya, beliau berkata perkara itu boleh diselesaikan.

"Kita boleh pujuk mereka untuk menyokong calon baharu, itu tidak jadi masalah," kata Dr Mohamad Khir, yang merupakan Menteri Besar Selangor yang termuda iaitu berusia 35 tahun pada masa dilantik memimpin negeri itu pada 18 Ogos 2000.

- BERNAMA

Penyokong Umno Pondan. Malu Beb Bab Isu Demo Di SUK Kelantan

Posted: 28 Jun 2012 08:22 AM PDT

https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEjpIB3Q9lXfEhdUTi-7fHWyoO_uyaWzm5sNJddFxucgEM6Hy7S2jaeuCGFrVQTCEfnluPg1VY36LOy_KWUuMx30rjrVJwCIcVXtZGTFXjRAPn_b1rzELma-g_maIj1uPptL2e_iq1MULHzT/s1600/babi.jpg

Kah kahkahkahkah. Masuk paper luka macam teruk. kakakakakakakakakakaka


https://m.ak.fbcdn.net/a1.sphotos.ak/hphotos-ak-prn1/527921_424872930890811_1533119061_n.jpg

yang ni tak masuk paper pun? kahkahkahkahkah... umno pondan!

Aura Ustaz Azhar Melanda Grik. Hebat!

Posted: 28 Jun 2012 07:59 AM PDT

http://a8.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash4/293797_439009182799028_158192883_n.jpg
http://a1.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash3/s720x720/552598_482475028447033_796861986_n.jpg

Dituduh dedah rahsia kerajaan, Guan Eng saman Utusan, NST, Perkasa

Posted: 28 Jun 2012 03:31 AM PDT

KUALA LUMPUR, 28 JUN: Ketua Menteri Pulau Pinang, Lim Guan Eng telah memfailkan saman fitnah bernilai RM15 juta terhadap dua akhbar arus perdana dan pemimpin Perkasa di atas tuduhan palsu kononnya beliau mendedahkan rahsia negara kepada parti pemerintah Singapura, Parti Tindakan Rakyat (PAP).

Pernyataan tuntutan beliau yang diedarkan kepada wartawan di Parlimen hari ini menyebut bahawa tuduhan liar tersebut hanyalah sebahagian daripada agenda Barisan Nasional (BN) untuk merampas kembali kuasa di Pulau Pinang dalam pilihan raya umum yang akan datang.

United Malays National Organisation (UMNO) memiliki kepentingan besar dalam kedua-dua akhbar New Straits Times (NST) dan Utusan Malaysia melalui Media Prima Sdn Bhd, justeru mempunyai kemampuan untuk melakukan manipulasi politik terhadap berita-berita yang disiarkan untuk kepentingan politiknya.

Guan Eng yang juga Setiausaha Agung DAP menamakan kedua-dua akhbar tersebut bersama dengan Pegawai Penerangan Perkasa dan ahli UMNO, Ruslan Kassim; presiden Perkasa, Datuk Ibrahim Ali; Pengarang Kumpulan NST Syed Nazri Syed Harun dan Ketua Pengarang kumpulan Utusan, Abdul Aziz Ishak sebagai defendan-defendan.

Beliau menuntut ganti rugi berjumlah RM15 juta, beserta permohonan maaf di muka depan akhbar berkenaan, serta akujanji daripada akhbar tersebut untuk tidak lagi menyiarkan fitnah terhadap beliau; selain tuntutan kos dan relif yang difikirkan patut oleh pihak mahkamah.

Pernyataan tuntutan beliau juga mendakwa bahawa Barisan Nasional cuba memburukkan nama baik Lim Guan Eng sebagai Ketua Menteri Pulau Pinang yang dihormati dan yang telah menunjukkan prestasi yang cemerlang sepanjang beliau menjadi Ketua Menteri.

Fitnah tersebut dilihat cuba untuk mengelirukan pengundi supaya percaya dan kemudiannya tidak menyokong beliau dalam pilihan raya umum akan datang.

NST melaporkan bahawa Perkasa mendakwa bahawa terdapat sebuah majlis makan malam diatur untuk tiga personaliti Malaysia, termasuk Ketua Menteri Pulau Pinang dan Pengerusi ECM Libra Datuk Seri Kalimullah Hassan serta ahli politik Singapura, sambil mempersoalkan motif majlis tersebut yang didakwa turut dihadiri Datuk Mohamad Azman Yahya, Ahli Lembaga Pengarah MAS.

Laporan akhbar-akhbar berkenaan memetik Ruslan Kassim sebagai mendakwa kononnya rahsia kerajaan Malaysia telah dibocorkan kepada pemimpin PAP dalam sebuah majlis makan malam,
Akhbar-akhbar NST, Berita Minggu dan Mingguan Malaysia kemudiannya meminta maaf kepada Datuk Seri Kalimullah Hassan atas dakwaan tidak berasas yang dibuat tetapi tidak meminta maaf kepada Guan Eng. – Roketkini.com

Bersih: Penarikan tanpa mohon maaf hina Ambiga dan rakyat

Posted: 28 Jun 2012 03:28 AM PDT

Jun 28 2012 / Keadilan Daily
(Oleh Aisha Geoffrey)

KUALA LUMPUR 28 Jun: Gabungan Pilihanraya Bersih dan Adil (Bersih) mengecam sekeras-kerasnya penarikan balik kenyataan oleh Ahli Parlimen Sri Gading, Datuk Mohammad Aziz yang meminta Pengerusi Bersih, Datuk Ambiga Sreenevasan digantung sampai mati kerana didakwa mahu menggulingkan kerajaan.

Ahli Jawatankuasa Bersama Pemandunya, Dr Wong Chin Huat berkata, kelancangan Mohamad itu perlu bersekali dengan permohonan maaf kerana tanpa tindakan itu beliau dianggap telah menghina.

"Penarikan balik tanpa memohon maaf merupakan satu penghinaan kepada Datuk Ambiga sendiri, Parlimen dan seluruh rakyat Malaysia," tegasnya.

"Bukan hanya Sri Gading patut mohon maaf, Ahli Parlimen Lenggong (Datuk Shamsul Anuar Nasarah) yang turut setuju dengan cadangan itu juga perlu minta maaf.

"Malah Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak sebagai ketua kepada Ahli Parlimen Barisan Nasional sepatutnya tidak berdiam diri, beliau patut mengawal anak buahnya dari mengeluarkan kenyataan sebegitu. Dengan berdiam diri maknanya dia juga bersetuju," katanya dihubungi Keadilan Daily.

Mengulas mengenai kenyataan kononnya Ambiga patut dihukum bunuh kerana cubaan menggulingkan kerajaan, Wong menegaskan, Ambiga hanya menggunakan haknya sebagai rakyat yang diperuntukkan Perlembagaan Persekutuan untuk menuntut pilihan raya adil dan bersih.

"Jika menuntut perkara sebegitu merupakan satu penderhakaan, maka kami Jawatankuasa Bersama (Bersih) dan seluruh 300,000 rakyat yang hadir pada himpunan Bersih 3.0 juga patut digantung!" tegas Chin Huat lagi.

Mohamad menarik balik kenyataannya itu hari ini setelah diarahkan Timbalan Speaker, Datuk Wan Junaidy Jaafar.

Dalam sidang Dewan Rakyat kelmarin, beliau mahu Ambiga dikenakan hukuman gantung.

Mohamad menuduh Ambiga membuat khianat dan ingin menjatuhkan kerajaan melalui perhimpunan Bersih 28 April lalu.

Ianya selepas Ahli Parlimen Bagan, Lim Guan Eng bangun meminta satu keputusan berhubung kenyataan Mohamad yang disifatkannya sebagai keterlaluan, berbaur hasutan dan perkauman serta boleh mengancam nyawa Ambiga.

Tiada ulasan: