Ahad, 24 Jun 2012

Kelab Greenboc

Kelab Greenboc


[VIDEO] Dari Mulut Rafizi Sendiri: Kenapa Aku Letak Jawatan..

Posted: 24 Jun 2012 12:41 AM PDT

Shah Alam - Menteri Besar, Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim menjelaskan, punca Rafizi Ramli meletak jawatan sebagai Ketua Eksekutif Pejabat Penasihat Ekonomi Selangor kerana mahu memberi tumpuan penuh terhadap perancangan untuk bertanding pada Pilihan Raya Umum ke-13 (PRU13).

"Beliau berusaha menjadi Ahli Parlimen, oleh itu, beliau tidak mahu banyak persoalan yang timbul, dan mahu bertindak secara individu," katanya kepada media, semalam.

Beliau berkata demikian ketika mengulas peletakan jawatan Rafizi yang dikatakan ada kaitan dengan dakwaan wujud krisis dalam pentadbiran Kerajaan Negeri.

Beliau berkata, Kerajaan Negeri dan Rafizi tidak mempunyai sebarang krisis kerana kedua-duanya bertindak secara profesional.

Abdul Khalid berkata, Rafizi mahu menjadi seseorang yang bebas menyuarakan pendapat dan tidak lagi terikat sebagai kakitangan Kerajaan Negeri.

Ketika ditanya sama ada beliau telah membuat keputusan siapa pengganti Rafizi untuk jawatan tersebut, Abdul Khalid berkata, Kerajaan Negeri tidak perlu berbuat demikian kerana mahu menumpukan kerja-kerja menghadapi PRU13.

Hormat Keputusan Rafizi Untuk Fokus Calon PRU-13

SHAH ALAM 23 JUN : Perletakan jawatan Rafizi Ramli sebagai Ketua Esekutif Pejabat Penasihat Ekonomi Selangor bukan di sebabkan oleh masalah peribadi antara mereka berdua, kata Menteri Besar, Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim.

Menghormati keputusan itu, Abdul Khalid menyifatkan perletakkan jawatan Pengarah Strategik PKR itu untuk memberi fokus dalam usaha menjadi ahli parlimen dalam pilihan raya umum yang akan datang.

Jelasnya, tindakan Rafizi meletakkan jawatan dalam Kerajaan Negeri juga untuk lebih bebas dalam mengutarakan sebarang pandangan.

"Beliau (Rafizi) memang nak fokus untuk jadi ahli parlimen maka perlu bertindak secara berkecuali. Namun kita sangat profesional, kita bekerja sebagai satu pasukan dan saya tidak pernah ada masalah dengannya," katanya selepas mengiringi DYMM Sultan Selangor, Sultan Sharafuddin Idris Shah merasmikan pembukaan Pusat Membeli Belah Setia City Mall, di sini.

Hadir sama Ketua Pegawai Eksekutif Lend Lease, Rod Leaver serta Pengerusi dan Ketua Pegawai Operasi S P Setia, Tan Sri Liew Kee Sin.

Pusat beli-belah seluas 65,000 meter persegi itu siap dibina awal tahun ini di tengah-tengah Bandar Setia Alam. Perbandaran baharu di bandar itu berkeluasan 1,620 hektar.

Setia City Mall dimajukan oleh Greenhill Resources Sdn Bhd di bawah usaha sama antara S P Setia dan Asian Retail Investment Fund, dana yang diuruskan oleh cabang pelaburan pemaju hartanah antarabangsa, Lend Lease.

Nilai Pembagunan Kasar (GDV) meliputi pusat membeli belah, pejabat, hotel dan apartment itu menelan kos sebanyak RM5 bilion.

Mengulas tentang penganti Rafizi, Abdul Khalid menambah jawatan itu juga tidak akan diganti dengan mana-mana individu kerana perkara yang lebih penting adalah terus menumpukan kerja dalam Kerajaan Negeri.

Rafizi sebelum ini menulis di laman sosial twitternya semalam berhubung perletakan jawatannya itu.

Tindakannya itu secara tidak langsung mewujudkan pelbagai andaian bahawa beliau memprotes pentadbiran Menteri Besar, Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim seperti dilaporkan akhbar mesra Umno-BN.

Manakala Rafizi menerusi tulisannya berkata bahawa beliau ingin berehat dan menumpukan ibadat terutama bulan Ramadan akan menjelang tidak lama lagi.
-selangorku




Haire Dikutuk Pencacai UMNO Kerana Sertai PAS, Apa Jawapan Haire?

Posted: 23 Jun 2012 11:22 PM PDT

Sebaik saja dramatis/pelakon Haire Othman menyatakan pendirian menyertai PAS, maka ramailah yang memuji dan gembira dengan perkembangan tersebut. Tetapi tidak kurang juga yang memandang jengkel dengan kata-kata sinis terutama dari para pencacai UMNO yang "keciwa" dengan tindakan haire itu.

Apa jawapan Haire? Mari kita baca sama-sama dan semuga Allah memperkuatkan pendirian dan iman dramatis ini disamping ditambahkan rahmat dan hidayah kepada beliau.







[VIDEO] Pasangan Asyik Berasmara Dalam Semak Tak Sedar Aksi Dirakam

Posted: 23 Jun 2012 07:17 PM PDT

Bila tengok pasangan ini mengawan rasa gelinya... takut pun ada. Punyalah asyik mengawan sampai tidak menghiraukan orang ramai merakam aksi mereka. Kejadian ini berlaku entah kat mana tau. Tapi kat Malaysia juga. Punyalah besar saiznya. Dari perbualan mereka dalam video ini, penulis rasenya di J.B.

Gambar diatas tidak ada kena mengena dengan N3 ini. Cik abang ini adalah anggota yang sedang membuat pemantauan persempadanan kawasan Kraftangan Malaysia Cawangan Johor. Terima Kasih Capt Bukhari.. -kachipemas





[MUHASABAH] Gambar-gambar Yang Menginsafkan Kita

Posted: 23 Jun 2012 04:40 PM PDT

Mari sama-sama kita tatap dan renungkan gambar-gambar ini sebagai bahan muhasabah diri sepanjang masa:







Petikan kisah dari salah satu entri di Blog GB :

Ketika Peperangan Uhud, Mus'ab bin Umair adalah salah seorang jeneral. Dia pembawa panji.

Peperangan itu, menyaksikan Mus'ab bin Umair bertempur ibarat singa. Namun, kerana dia memegang panji, tentera musyrikin berusaha untuk menjatuhkannya. Tangan kirinya yang memegang panji diserang hingga terpotong. Pantas dia memegang panji dengan tangan kanan. Dia terus bertempur. Akhirnya tangan kanan turut terpotong.

Mus'ab bin Umair, untuk mempertahankan panji yang mewakili maruah Islam, terus memegang panji dengan kedua puntung tangannya.
Akhirnya tubuhnya itu dihujani anak panah, menyebabkan dia tumbang syahid.

Kedua-dua tangannya dah hilang, pun masih terus memeluk erat bendera Islam dengan memegang bendera itu menggunakan kedua-dua tangan yang telah kudung!


Justeru itu insaf dan bersyukurlah, bangun dan bekerjalah, bangkit dan berjuanglah dengan bersungguh-sungguh kerana pada dirimu itu sudah lengkap dikurniakan melebihi dari insan-insan di atas. Jangan sampai tunggu Allah mencabut nikmat kurniaannya itu daripada kita yang menyebabkan kita sesal sepanjang hayat!

p/s I always cry & complain because I have no shoes until I meet a man who has no feet. -Anonymous

Orang Kuat Menipu Akan Disilapkan: Najib Kata Tun Hussein Onn PM Pada 1986

Posted: 23 Jun 2012 08:43 AM PDT

BBog Pro PR Tipu: PM Tak Sebut Pun Nama Huseein Onn. Jom Tengok Video Ori PM Sebelum Ia Ghaib (VIDEO)

Yong baca keratan berikut dari blog Anak Sungai derhaka dan beberapa blog pro-PR. Siap dengan komen sekali tentang seorang PM yang buta sejarah (Tahun 1986 PM Malaysia ialah Madey). Ini keratan beritanya:




Yong ni bukan jenis yang mudah percaya cerita dari bloggers, walaupun pro-PR. Jadi Yong cari sumber berita tu kot-kot ada dalam Sinar Harian. Yong jumpa ini. Takde pun nama Hussein Onn. Udah jadi biskut chipmore ke Weh?! 



Jangan bimbang! Bukti kebodohan sejarah tetap ada. Hahhaha.... Cepat komer tengok video ni. Sebelum video ni jadi biskut chipmore jugak!




Dalam video ni memang PM 1Malaysia sebut tahun 1986, Tapi ada tak dia sebut PM Hussein Onn? Hahaha! Siapa kantoi??? -yongsukakuning

Ulasan GB

Begini Yong, orang yang kuat menipu & berdusta akhirnya akan "disilapkan" oleh tabie dengan dia dilupakan fakta sebenar tentang sesuatu perkara. Itu hukum kebenaran dan keadilan.

Mana mungkin seorang yang memmegang jawatan tertinggi di dalam kabinet tiba-tiba terlupa siapa PM pada tahun 1986 semata-mata untuk menipu umat Islam bagi mengadakan pilihanraya pada musim haji!

Debat Bukan Budaya Kita, Tapi Baling Batu, Telor, Tarian Pungkoq & Kata Haramjadah

Posted: 23 Jun 2012 05:55 AM PDT

Kalau takut debat, jangan kata bukan budaya'

Setiausaha Agung PAS Datuk Mustafa Ali membidas Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak yang menolak perdebatan atas alasan bukan budaya politik di negara ini.

"Kalau takut berdebat dengan pemimpin pembangkang, janganlah kata ini bukan budaya (kita) sebab ada di kalangan pemimpin Umno yang sedia berdebat.

"Jadi yang budaya kita itu apa?" kata Mustafa (kanan) dalam sidang media di ibu pejabat PAS di Kuala Lumpur hari ini.

Perdana menteri semalam terus mengelak apabila ditanya mengenai cabaran debat ketua pembangkang Datuk Seri Anwar Ibrahim kerana ia bergantung kepada keadaan dan bukan "budaya politik secara menyeluruh dalam sistem kita."

Ditanya sama ada beliau menolak berdebat dengan Anwar, Najib tidak menjawab secara langsung tetapi berkata, yang penting rakyat ada maklumat cukup membuat keputusan sama ada BN lebih baik atau pembangkang.

Menurutnya tindakan Najib itu juga mungkin berlaku kerana beliau takut "gilirannya akan tiba" memandangkan pemimpin Umno lain seperti Ketua Pemuda Umno Khairy Jamaluddin dan ahli Majlis Tertinggi Umno Datuk Saifuddin Abdullah sudah pun berdebat dengan pemimpin Pakatan Rakyat.

"Barang kali yang ada dalam kepala Najib, lain kali kalau ada debat lagi mestilah tak boleh 'turun ke bawah' dan akan 'naik ke atas'.

"Naik ke atas (giliran) dialah. Kalau ketakutan, jawab sahajalah 'saya takut'," kata Mustafa sambil ketawa kecil secara sinis.

Menurutnya lagi, dakwaan Najib itu juga tidak tepat kerana agama Islam sendiri menganjurkan perdebatan sebagai perkara yang boleh dilakukan

"Ada ayat menyatakan kalau kamu berdebat, berdebatlah dengan cara yang paling baik," katanya. -mk

Budaya kita baling batu , telor dan kata haramjadah bukan debat

Kata PM Najib dalam laporan Malaysiakini Najib: Debat bukan budaya kita antara lain Najib kata ,"Kita tengok keadaan. Kalau perlu debat antara pemimpin, perlulah ada debat. Tapi ia bukan budaya politik secara menyeluruh dalam sistem kita.

"Yang penting sekali rakyat ada maklumat secukupnya (dalam) membuat pilihan.

"Dan kita beri peluang parti-parti politik untuk menyiarkan manisfesto masing-masing bila sampai pada masanya," katanya dalam sidang media selepas mempengerusikan mesyuarat majlis tertinggi Umno di ibu negara petang ini.

Ditanya sekiranya lanjut sekiranya beliau menolak untuk berdebat dengan Anwar, Najib sekadar berkata rakyat ada maklumat secukupnya untuk membuat keputusan.

"Saya tak kata apa. Saya kata itu bukan... Yang penting sekarang ini rakyat ada maklumat secukupnya untuk membuat keputusan sama ada agenda kita lebih baik atau pembangkang," katanya.

Najib turut berkata, bukan soal debat yang menjadi keutamaan, sebaliknya, maklumat kepada rakyat mesti dikhabarkan.

"Sama ada kemampuan kita laksanakan, tunaikan ataupun pembangkang (yang) lebih meyakinkan rakyat," kata Najib lagi.-m'kini

Kalau nak debat pun takut,nak sangat buat pru 13 musim Haji kerana takut kalah apa lagi yang ada pada Najib.Malu la dapat PM macam Najib cakap tak ketawan hala flip-flop.

Kalau debat bukan budaya apa budaya yang baik untuk selesaikan isu berbangkit? Takkan budaya kita ialah baling batu dan telor dalam ceramah parti lawan? Takkan budaya Umno ialah buat kacau,pukul dan tumbuk penyokong parti lawan?

Takkan budaya kita macam Najib yang kata Haramjadah kepada peneroka yang enggan terima penyenaraian Felda Global Ventures Holding Bhd. Budaya kita terajang rakyat yang berdemontrasi yang hanya bawa garam dan botol air mineral.

Budaya kita versi Najib sebar video lucah sampai tak kira waktu. Budaya haram jadah yang sesuai dengan Umno itu budaya kita.B udaya kita yang tak sesuai dengan Umno itu bukan budaya.

Satu cara supaya gerombolan terus berkuasa ialah gerombolan tidak mahu rakyat jadi celik dan peka dengan isu semasa. Jika rakyat terus diasah pemikiran mereka jadi tajam dalam berpolitik maka riwayat Umno akan tamat serta merta.


Ini gambar johan debat Bahasa Malaysia Piala Perdana Menteri 2011. Kalau debat bukan budaya kita buat apa ajar budak -budak sekolah berdebat.
-misaimerah


Milik Siapa Syarikat Minyak Yang Baru Ini?

Posted: 23 Jun 2012 03:02 AM PDT



Semenjak saham Exxon/Mobil dibeli oleh syarikat pembuat arak terbesar di Asia Tenggara, San Miguel Corporation, semua stesen minyak Esso dan Mobil diseluruh negara akan berubah wajah..pakai jenama Petron..San Miguel Corporation bukankah anak Tun Mahathir Mohamad, Mirzan Mahathir ada kepentingan?.. -FB

Tiada ulasan: