Jumaat, 29 Jun 2012

Era Pasca

Era Pasca


EDISI LRT: Najib makin masyuuuuukk!!!

Posted: 28 Jun 2012 10:27 PM PDT

Campurtangan  Datuk Seri Najib Razak dalam pemberian kontrak kepada sebuah konsortium diketuai George Kent untuk pembinaan projek tambahan sistem LRT Ampang bernilai hampir RM1 bilion semakin menarik perhatian rakyat khususnya di Ampang dan kawasan2 yang terlibat dengan projek LRT tu..

Sebelum ini Najib pernah berjanji untuk berlaku adil dan telus serta memastikan semua kontrak besar akan dijalankan secara tender terbuka. Surat Prasarana bertarikh 22 Jun lalu kepada Kementerian Kewangan memaklumkan Konsortium PDA terpilih sebagai kontraktor terbaik bagi pojek itu. Laporan tersebut mendedahkan kontrak tersebut telah diberikan kepada konsortium lain, iaitu Konsortium PDA. Terbukti George Kent bukanlah konsortium yang telah terpilih bagi projek tersebut setelah melalui proses tender terbuka dijalankan Prasarana. 


Surat Prasarana bertarikh 22 Jun lalu kepada Kementerian Kewangan memaklumkan Konsortium PDA terpilih sebagai kontraktor terbaik bagi pojek itu. Campurtangan Perdana Menteri dalam isu itu tidak disenangi oleh pengurusan Prasarana kerana bertentangan dengan penilaian bidaan yang telah dijalankan Prasarana sebelum ini. 


Menurut satu laporan akhbar Business Times pada 22 Jun konsortium George Kent akan dianugerahkan kontrak bernilai RM960 juta bagi kerja projek tambahan itu. Laporan itu dibuat selepas Najib mengumumkan sendiri kepada pimpinan kerajaan hasrat beliau menganugerahkan projek tersebut kepada George Kent. Ini mengesahkan Najib bertindak menukar keputusan Prasarana dan menolak proses tender terbuka dalam projek mega yang melibatkan berbilion wang rakyat.


Laporan Polis telahpun dibuat RAKYAT.. Apa lagi, x reti reti nak siasat ke?








Najib cakap x serupa bikin!
Lepas ni projek buat jamban pun Najib yang tentukan siapa kontraktornya.
Ingat UMNO ingat Jamban!


Pesanan : Satu Pages fb baru nama 'PR supporter' (khas kepada penyokong PR) telah diwujudkan oleh rakan blogger pada 19.2.2012. Sasaran 1 Juta sebelum 13 March 2013. Sila klik di sini http://on.fb.me/zKwAgs untuk join dan mohon jasa baik anda untuk disebar kepada kawan2 Fb anda. Terima kasih Mohon Like "Like" di bawah juga. 

Tiada ulasan: