Khamis, 7 Jun 2012

Blog-list Malaysia

Blog-list Malaysia


Ini Bukan Alat Untuk Bina Lebuhraya.. Untuk Gali Lubang Kubur Umno Boleh La..

Posted: 07 Jun 2012 12:46 AM PDT


"Ini zaman moden, zaman kemajuan, zaman teknologi... Untuk bina Lebuhraya, kita perlukan peralatan & teknologi Moden... Ini akan mempercepat & melancarkan pembinaan Lebuhraya... Semalam UMNO sumbangkan Cop & Cangkul untuk Pembinaan Lebuhraya... Zaman ini kita x bina Lebuhraya dengan Cop & Cangkul... Cop & Cangkul kita guna untuk Gali Kubur..."

Mungkin UMNO minta kita Gali Lubang Kubur UMNO dengan Cop & Cangkul tu...

Utusan Paparkan Bagaimana Bodohnya Umno Di Mata Rakyat

Posted: 06 Jun 2012 11:30 PM PDT

'SEGERAKAN PEMBINAAN LEBUHRAYA RAKYAT...' Gesaan paling bangang dari puak2 bodoh ni.. Meroyan disaat-saat nyawa nak habis..




Tok Guru Nik Aziz kata....

Saya ditunjukkan dengan muka hadapan akhbar Utusan Malaysia hari ini yang memuatkan demonstrasi NGO pro UMNO di hadapan Kota Darulnaim semalam yang membawa kereta tolak dan alat-alat pembinaan, kononnya sebagai 'sumbangan' untuk pembinaan lebuhraya.

Saya katakan, jika UMNO merasakan dengan budaya seperti ini, mereka akan mendapat sokongan, teruskanlah. Tapi saya ingin ingatkan, selepas tarian punggung, hadiah 'najis' di Pulau Pinang, demonstrasi kepala lembu dan sebagainya, hari ini dengan perbuatan seperti ini, semuanya hanya menjatuhkan maruah bangsa Melayu yang kononnya diperjuangkan oleh UMNO.

Percayalah, UMNO sendiri akan malu dengan perbuatan ini satu hari nanti. Teruskanlah dengan budaya politik seperti ini jika inilah cara UMNO ingin mengakhiri hayat mereka.

Saya ucapkan terima kasih.


PANAS - Liow Tiong Lai Dapat Plat WWW15 Percuma Sahaja

Posted: 06 Jun 2012 06:41 PM PDT

Untung Jadi Menteri Boleh Dapat No Plat Percuma ?

Liow: Saya dapat nombor plat percuma

Sehari selepas menjadi sasaran soalan pemberita mengenai nombor plat WWW 15 yang dibidanya, Menteri Kesihatan, Datuk Liow Tiong Lai kini mengatakan bahawa dia tidak membayar satu sen pun untuk nombor tersebut.

Dalam tweetnya lewat hari ini, Liow berkata telah dimaklumkan oleh Jabatan Pengangkutan Jalan (JPJ) bahawa beliau tidak perlu membayar RM24,200 harga bidaan yang ditawarkan kepadanya, kerana nombor itu adalah "percuma".


Katanya, sebarang pertanyaan lanjut hendaklah dirujuk kepada JPJ. Bagaimanapun, ini bercanggah dengan laporan akhbar China Press hari ini, yang memetik jurucakap JPJ Wilayah Persekutuan sebagai berkata setiap orang yang membida nombor plat, perlu membayar untuk mendapatkannya.

Katanya, para menteri boleh memohon nombor plat secara percuma dari JPJ, tetapi ia tidak membabitkan 'nombor panas' seperti yang dibida oleh Liow.

Nota : Untung ye jadi menteri apa yang saya tahu setiap orang yang membida no plat, perlu membayar untuk mendapatkannya. Apa pun bila dia buat kalut dan gamat sikit..dalam paper ..at last dapat free. mana nak mai pendapatan negara.?

Dipetik dari - http://kachipemas.blogspot.com/


Isu Plat WWW1 - Sidang Media Khas

Posted: 06 Jun 2012 10:31 AM PDT


Tsunami Kecil Di Padang Kota Lama

Posted: 06 Jun 2012 05:37 AM PDT



GEORGE TOWN - Beberapa buah kereta yang melalui ditepi tebing persisiran pantai Padang Kota Lama dibasahi dengan air laut apabila ombak setinggi 5 meter melanda di kawasan itu di sini hari ini.

Keadaan ini berlaku berikutan angin kencang dan laut bergelora.

Orang ramai yang mengunjungi tempat berkenaan tidak melepaskan peluang untuk menyaksikan fenomena berkenaan. --fotoBERNAMA

Isu PTPTN - Angkuhnya Khaled Nordin

Posted: 06 Jun 2012 05:19 AM PDT







enteri Pendidikan Tinggi, Datuk Seri Khaled Nordin harus meletak jawatan dengan segera andainya benar beliau mengarahkan Perbadanan Tabung Pendidikan Tinggi Nasional (PTPTN) menyekat pinjaman kepada pelajar Universiti Selangor (Unisel).

Pengarah Strategi PKR, Rafizi Ramli berkata jika benar Khaled tidak terlibat maka beliau perlu campur tangan segera bagi mencari penyelesaian total kepada isu pinjaman PTPTN itu.

"Gelagat beliau yang seolah-olah meraikan kepayahan ribuan pelajar dan mengamalkan politik dendam menimbulkan tanda tanya yang lebih besar.

"Apakah beliau sendiri yang mengarahkan agar PTPTN menyekat pinjaman kepada pelajar Unisel sebagai sebahagian dari mainan politik dendam Umno-BN" tegas Rafizi dalam sidang media di Ibu Pejabat PKR di sini.

http://greenboc.blogspot.com/2012/06/khaled-nordin-perlu-letak-jawatan-jika.html


K’jaan Persekutuan tak berhak sekat pinjaman pelajar

Posted: 06 Jun 2012 04:56 AM PDT

SHAH ALAM 6 Jun: Kerajaan Persekutuan atau Kementerian Pengajian Tinggi (KPT) tidak berhak menyekat pinjaman Perbadanan Tabung Pendidikan Tinggi Nasional (PTPTN) kepada pelajar baru Universiti Selangor (Unisel), kata Menteri Besar Selangor, Tan Sri Khalid Ibrahim.

Khalid berkata, perbadanan tersebut bertanggungjawab untuk menyediakan pinjaman kepada semua pelajar seluruh negara.

"Kerajaan Persekutuan dan kementerian tidak ada hak untuk menghentikan (pinjaman). Ini adalah isu asas, kami akan membangkitkan perkara ini.


"Ini bukan masalah peruntukan, tetapi ia adalah berkaitan tanggungjawab sosial. Awak (kerajaan) boleh terlibat dalam debat tentang politik, tapi (perkara) ini berkaitan komitmen dan hak," katanya tegas pada sidang media selepas mempengerusikan mesyuarat Exco dekat sini petang tadi.

Beliau mengulas laporan berhubung tindakan PTPTN membekukan pinjaman kepada pelajar Unisel yang baru mendaftar.

Kata Khalid, walaupun Unisel diletakkan di bawah kerajaan negeri Selangor, universiti itu juga memberi peluang pendidikan kepada pelajar lain dari seluruh negara.

"Dengan menyekat pelajar untuk mendapat pendidikan dan pinjaman, ini bermakna kerajaan tidak bertanggungjawab atau tidak menjalankan tugas," katanya.

Menurut Khalid, pihaknya akan membangkitkan perkara ini kepada Kerajaan Persekutuan mengapa mereka bersikap diskriminasi.

Short URL: http://www.keadilandaily.com/?p=31247


Video Bersih 3.0 Versi PDRM Tak Jadi Keluar Hari Ini

Posted: 06 Jun 2012 01:29 AM PDT

Free Malaysia Today melaporkan KDN's Bersih video release postponed reasons unknown;

The Home Ministry, originally scheduled to release today a video compilation of 'the original footage' of the Bersih 3.0 rally chaos, has postponed its plans.

Ministry sources said that instruction was given by the minister, Hishammuddin Hussein, earlier this morning to hold back the posting of the video on the ministry's website.

However, no apparent reason has been given for the sudden decision.

"The minister gave an instruction this morning to postpone it, we don't know the reasons as yet," a source in the ministry told FMT.


It is understood that a press release on the matter would be issued later.

On Sunday, Hishammuddin said that the video, which would show "the good, the bad, and the ugly", would be uploaded onto the ministry's website on Tuesday and could be viewed the next day.

"We are still compiling the visuals. The point of showing the video was to provide the people a wider perspective of what went down during the rally," Hishammuddin reportedly said.

"The video is to show what really happened in the rally so the rakyat can make their own judgments after viewing it and not be influenced by the narrow opinions of others," he had said.

Hishammuddin also said the ministry was ready to face the possibility of legal actions by any group after viewing the video. - Teoh El Sen FMT

Haha awat takut nak siarkan video Bersih 3.0?Takkan masih belum cukup edit haha.

Hishamuddin bagi arahan batalkan siarkan video Bersih 3.0 di laman web kementeriannya.. apa sudah jadi?Punca dibatalkkan pulak tidak diketahui.. Kenapa dibatalkan secara mengejut?


Dulu RTM buat video Memali selepas bunuh ulama di Kg Memali pada tahun 1985, masa tu tak ada media baru, tak ada FB, tak ada twitter boleh la rakyat percaya.Kalau nak buat video sekarang rakyat lagi pandai.Malaysiannews lagi bijak haha.


Kenduri dah buat tapi tak jadi nikah haha.Ini mesti kes silap edit ni haha.Kalau tak takut kena saman awat tangguh siar video?


Rakyat cuma sekarang mau tuntut pilihanraya Bersih.Jika menipu dalam pilihanraya ubat terbaik ialah turun di jalanraya.Ini tak dapat dielakkan jika pihak regim BN masih main kong ka li kong dengan rakyat.


Tunaikan yang ini dulu sebelum buat pilihanraya.Rakyat tak segan-segan ke jalanraya.Banyak pengalaman di jalanraya dah ada apa nak ditakutkan lagi


http://misaimerah.blogspot.com/2012/06/awat-hishamuddin-tangguh-siar-video.html



Tiada ulasan: