Rabu, 20 Jun 2012

AdukaTaruna

AdukaTaruna


Telur & maruah anak Kelantan di pihak mana?

Posted: 20 Jun 2012 02:41 AM PDT



Kecuali bola, maybe selama sedekad ini, polis Kelantan belum bertindak melepaskan gas dan air kimia. Tetapi, pada 26 Jun ini, pada 9 pagi, depan SUK (Kota Darul Naim), berlaku pertembungan team R (anak Kelantan) dengan team TUKAR / SEDAR / PERKASA (proksi UMNO pusat).

Team R mengadakan perhimpunan menjunjung titah Sultan Kelantan di depan SUK. Mereka turut menjemput pimpinan PAS / UMNO dan NGO Kelantan. Beberapa Ketua UMNO Cawangan disahkan hadir dan akan memberikan ucapan. Ketepikan dahulu idealogi politik, tetapi demi maruah anak Kelantan, mereka berhimpun menuntut kesemua agensi kerajaan negeri, pusat dan premis perniagaan mempamerkan plak titah Sultan Kelantan. Pemuda PAS, kalau hadir bawa bendera parti, kami, AJK R, orang pertama yang akan koyakkan bendera tersebut.

Bagaimanapun, pada hari, dan masa yang sama, proksi UMNO pusat, turut berhimpun di tempat yang sama. Jika ini berlaku, maybe selama sedekat ini, inilah detik gas & air kimia FRU yang akan dilepaskan. Mungkin akan ditembak ke dalam SUK.

Gua akan menjadi saksi / pencatat sejarah yang adil. Di pihak manakah telur maruah anak Kelantan akan diletakkan. Di antara kedua kumpulan. Team anak Kelantan atau team UMNO pusat.



Tiada ulasan: