Isnin, 7 Mei 2012

Tukar Tiub

Tukar Tiub


MAJLIS FAK WA BER ZAKAR LAGI

Posted: 07 May 2012 12:34 PM PDT




MAJLIS FAK WA KAH KAH KAH





HORMATI PATUHI KEPUTUSAN MAJLIS FATWA MENGENAI DEMONSTRASI - berita hairan

KUALA TERENGGANU: Keputusan Muzakarah Jawatankuasa Fatwa Majlis Kebangsaan Bagi Hal Ehwal Agama Islam Malaysia yang mengharamkan umat Islam menyertai perhimpunan atau demonstrasi yang mencetuskan huru-hara perlu dihormati dan dipatuhi semua pihak.

Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Jamil Khir Baharom, berkata jawatankuasa itu dianggotai oleh mereka yang dilantik oleh Majlis Raja-Raja dan setiap keputusan dibuat tanpa campur tangan daripada mana-mana pihak.

"Majlis fatwa sudah putuskan (haram menyertai demonstrasi yang mencetuskan huru-hara). Jadi, kita serahkan kepada Majlis fatwa kerana ia (jawatankuasa) dilantik oleh raja-raja," katanya.

KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH

woit... PERGI LANCHOW LAAAA.... kah kah kah..

kah kah kah...INI MAJLIS FAK WA.... kah kah kah...

woit... BER MU ZAKAR PANJANG KE?... kah kah kah..

kah kah kah... ATAU BER MU ZAKAR PENDEK?.... kah kah kah...

woit...APA HUKUMNYA PAKAI DUIT ZAKAT UNTUK KES MAHKAMAH?... kah kah kah..

kah kah kah.... BILA NAK BERZAKAR LAGI?.... kah kah kah..

woit..KELUARKAN FAK WA...RASUAH ITU HALAL.... kah kah kah...

kah kah kah..KELUARKAN FAK WA...BUNUH ALTANTUYA ITU WAJIB.... kah kah kah


NOTA:
raja gopal dengan agama islam
samalah macam vincent tan jadi imam



sila layari radio bangsar utama:




NOTA:
jam 9.00 malam ini
radio bangsar utama
akan temu bual dengan adam adli
sila layari radio bangsar utama sekarang



DAKWA POLIS YANG GANAS

Posted: 07 May 2012 12:24 PM PDT





SIAPA KENAL PENJENAYAH INI?








SOLIDARITI ANAK MUDA SAMM (SAMM)
DAN 28 PERGERAKAN ANAK MUDA SERTA MAHASISWA DESAK ANGGOTA POLIS TERLIBAT JENAYAH KETIKA BERSIH 3.0

SAMM dan 28 organisasi massa muda dan mahasiswa dengan ini mendesak :

1. PDRM tampil memberikan penjelas mengenai

a. kewujudan ramai anggota polis menyamar sebagai demonstran, sila nyatakan berapa jumlah dan dedahkan siapa mereka ? Jika tidak maka kita tidak boleh menolak cakap – cakap dikalangan awam dimana polis menghantar anggota dikalangan demonstator sebagai agen provokasi.

b. bagaimana gambar – gambar di kawasan kawalan ketat polis digunakan oleh blogger – blogger pro regim penguasa, adakah polis membenarkan dan melindungi blogger pro regim penguasa pada hari tersebut dan dalam pada masa yang sama mengasari dan mencuri kad memori wartawan yang bertugas ? atau polis berkongsi bahan yang mereka perolehi dengan blogger pro umno ?

2. PDRM harus melakukan siasatan

a. Khabar angin kononya ada anggota polis yang mati telah menjadikan polis bertindak diluar batasan. Ini dimulakan oleh cybertrooper pro regim. Yang bertanggungjawab memulakan khabar angin dengan tujuan untuk memperdaya semua anggota bertugas pada hari tersebut harus dihukum jika tidak jelas ia satu yang dirancang untuk memperdayakan semua anggota pada hari tersebut.

3. Semua kegiatan ganas dan jenayah yang dilakukan oleh anggota harus disiasat dan diambil tindakan. Adalah satu lawak jenaka apabila atasan PDRM bersungguh menyiarkan foto senarai orang awam untuk serah diri tetapi seolah tidak punya rekod anggota sendiri yang mengganas pada hari tersebut. Antara kesalahan yang dilakukan secara jelas dan ada beribu rakaman video dan gambar dan seumpamanya ialah :

a. Secara sengaja merosakkan harta benda awam termasuk menembak gas pemedih mata ke kedai dan kenderaan. Ada ramai saksi menyaksikan bagaimana polis merosakkan gerai – gerai peniaga yang ditutup contohnya di sekitar Masjid India.

b. Memukul secara beramai – ramai dan bertalu – talu orang awam yang ditahan walaupun tidak melawan termasuk menggunakan senjata tumpul.

c. Mencuri barangan orang awam seperti wang tunai, kamera, memori kad, telefon bimbit dan lain – lain

d. Memaki hamun dengan penuh sifat anti perkauman dan permusuhan agama secara sengaja terhadap orang awam yang ditahan.

e. Menahan orang ramai ketika sedang makan, di dalam hotel, perkarangan rumah ibadat dan dalam perjalanan pulang.

f. Polis menghalau orang ramai yang sedang makan jelas merugikan peniaga kerana ramai terpaksa beredar tanpa sempat membayar makanan.

g. Menghalakan senjata kepada orang awam termasuk orang biasa yang tidak terlibat, orang tua, wanita dan kanak – kanak.

h. Ada kes sekeluarga ibu, bapa dan anak – anak ditahan di hotel hanya kerana menimpan pakaian kuning.

i. Ada juga laporan beberapa kes orang awam yang membonceng motosikal dan memandu motokar ditahan beramai – ramai ditengah jalan ditarik keluar kenderaan, kenderaan dirosakkan dan mereka dipukul hanya kerana mereka berpakaian kuning walaupun dalam perjalanan untuk balik.

j. Tindakan juga harus diambil kepada anggota yang gagal mengawal kenderaan atau secara sengaja memandu dengan melanggar orang awam

4. Polis dan orang awam adalah mangsa pada hari tersebut.

a. Semua operasi pada hari 28 April 2012 diakui oleh beberapa pimpinan regim termasuk Menteri Dalam Negeri dipantau sepenuhnya, maka semua yang berlaku adalah dalam kawalan penguasa.

b. Orang awam yang hadir lebih 250,000 orang, (ada sumber menyebut) kekuatan anggota polis pada hari tersebut ialah kira – kira 10,000 orang. Bayangkan akibatnya jika sememangnya dirancang untuk merusuh ? tetapi yakinlah ia hanya untuk menyatakan bantahan secara aman dan tidak lebih dari itu.

c. Polis bukan musuh orang awam sebegitu juga orang awam sepatutnya bukan musuh polis. Dalam kes 28 April, Polis dan orang awam adalah mangsa regim penguasa yang takut dengan bayang – bayang sendiri. Jika sejak dari awal kalau Dataran Merdeka dibenarkan diguna, maka keadaan akan aman berkumpul dan bersurai dan anggota polis juga tidak terseksa bertugas begitu teruk. Lihat sahaja demonstrasi Anti Lynas di Kuantan semua mampu dikawal dan aman.

d. Anggota polis bertugas juga perlu sedar sememang dirancang mereka dimangsakan. Apa keperluan untuk anggota polis bergerak dari satu kawasan ke satu kawasan dengan melalui ribuan orang awam yang sedang marah kerana baru sahaja ditembak dengan gas pemedih mata, ada pergerakan tanpa keperluan dan kawasan tersebut jelas boleh dielakkan ? Disyaki arahan untuk anggota polis bergerak itu sengaja dibuat untuk menjadikan anggota polis tersebut sebagai umpan. Ini satu penghinaan oleh atasan kerana menjadikan anggota polis mangsa pada hari tersebut.

Kesan terhadap kejadian 28 April amat dalam. Imej PDRM dan orang awam begitu terjejas. Ini semua angkara regim penguasa. Suasana ini tidak bagus untuk negara. Semua harus sedar bahawa apa yang berlaku ialah ramai anggota polis diperdaya untuk bertindak sedemikian rupa, termasuk di' brainwash' dengan perbagai fakta songsang pro regim penguasa. Keadaan harus diperbaiki segera jika tidak hari 28 April itu yang harus dikenang dari aspek positif sebagai #Hari Merdeka Rakyat tetapi jika tidak diperbaiki imejnya maka ia akan dikenang sebagai #Hari Rusuhan Polis.

Dengan ini SAMM dan 27 ormas muda serta mahasiswa Malaysia juga terpaksa untuk mula menyenaraikan gambar – gambar anggota polis yang telah diperdaya oleh regim penguasa untuk bertindak diluar batasan undang – undang untuk tampil menyerah diri. Jika tidak ada penjelasan dan tindakan serius dari pihak atasan PDRM atau regim penguasa sendiri, kami tidak teragak – agak untuk membuat edaran awam dengan menyenaraikan anggota yang terbabit dalam risalah dan poster.

Akhir sekali ditegaskan polis / anggota keselamatan bukan musuh kita yakinlah polis juga mangsa diperdaya regim penguasa untuk bertindak sedemikian rupa. Mengajak seluruh anak muda untuk bersama untuk sama membaiki imej hubungan orang awam dan agensi keselamatan utama negara ini.

Isu keganasan anggota polis yang diperdaya dan dipergunakan oleh regim penguasa ini juga tidak seharusnya melarikan fokus rakyat Malaysia bangkit untuk menuntut pilihanraya bersih, bebas dan adil. Tuntutan rakyat jelas bersihkan daftar pemilih sebelum pilihanraya umum berlansung. Proses pembersihan SPR harus dimulakan dengan pemecatan atau perletakan jawatan Pengerusi SPR dan Timbalanya yang jelas ahli Umno. Mana ada dalam dunia pengendali pilihanraya ahli parti politik. Jika ini tidak diendahkan maka bersedialah untuk mopbilisasi rakyat lebih besar lagi.

che'GuBard (Badrul Hisham Shaharin)
Solidariti Anak Muda Malaysia
email : chegubard@gmail.com
website : www.anakmudamalaysia.com
blog : http://chegubard.blogspot.com

Organisasi Masyarakat (Ormas) Muda dan mahasiswa yang turut mendokong memorandum ini

2. Malaysia Youth and Students Movement (DEMA)
3. Kumpulan Anak Muda Independen (KAMI)
4. LimaPulohB Kolektif (50B)
5. Diskopi Kolektif
6. Angkatan Rakyat Muda
9. Jaringan Rakyat Tertindas (JERIT)
10. Pemuda Sosialis
11. Kelab Mangsa PTPTN
12. Free Public Forum (FPF)
13. Civil Society Committee LLG
14. Sunflower Electoral Education (SEED)
15. Distrobuku Kolektif
16. Solidariti Mahasiswa Malaysia (SMM)
17. Kumpulan Aktivis Mahasiswa Independen (KAMI)
18. Legasi Mahasiswa Progresif (LMP)
19. Aksi Mahasiswa Peduli (AKSI)
20. Persatuan Mahasiswa Islam Universiti Malaya
21. Gabungan Mahasiswa Islam Se-Malaysia
22.Pro-Mahasiswa Nasional
23. Kelab Rakan Islah Malaysia
24. Persatuan Kebangsaan Pelajar Islam Malaysia
25. Sisters in Movement
26. Sinergi Gerakan Mahasiswi
27.Majlis Pimpinan Mahasiswa Nasional
28. Institut Bangsar Utama (IBU)
29. Student Power Group


MALAM ESOK JAM 9.00 MALAM RADIO BANGSAR UTAMA

radio bangsar utama akan temubual
dengan adam adli tentang gerakan pelajar
tentang perjuangan menentang hutang
dan keterlibatan anak muda dalm bersih 3.0




BERITA MULA MEREBAK

Posted: 07 May 2012 04:43 AM PDT



BERITA MULA MEREBAK


adalah difahamkan
beberapa pemimpin
parti cukomg akan
meningalkan parti

kemana merek akan pergi?

internet dan alam maya
sedang sibuk dengan cerita
tiga sekawan ini masuk dap?

betul ke?

lihat dan tunggu



MUKA MUKA BARU MASUK DAP?



















NOTA:
adalah difahamkan
beberapa pemimpin
parti cukomg akan
meningalkan parti

kemana mereka akan pergi?

internet dan alam maya
sedang sibuk dengan cerita
tiga sekawan ini masuk dap?

betul ke?

lihat dan tunggu


MALAM INI JAM 9.00 MALAM:
temu bual dengan saudara maninavan
pemimpin mic yang akan membocorkan
kes mic tipu warga india

hanya radio bangsar utama
memberi laporn jelas
dan berani langgar








PEMBACA TUKAR TIUB TERSENYUM PUAS

Posted: 07 May 2012 03:21 AM PDT





HADIAH UNTUK SUKAN TIANG





ROSMAH TERIMA ANUGERAH TOKOK INDUSTRI SUKAN - sinar

KUALA LUMPUR — Suami Perdana Menteri, Rosmah Mansor dinobatkan sebagai Tokoh Industri Sukan Negara 2012 pada Majlis Anugerah Industri Sukan Negara malam tadi.

Anugerah yang julung kali diperkenalkan itu disampaikan oleh Presiden Majlis Belia Malaysia (MBM), Mohamed Maliki Mohamed Rapiee dengan disaksikan Menteri Belia dan Sukan, Ahmad Shabery Cheek, pada satu majlis makan malam di Menara Kuala Lumpur di sini.

Rosmah, yang juga penaung bagi Persatuan Badminton Malaysia (BAM) dan Yayasan Kebajikan Atlet Kebangsaan (Yakeb), merasmikan majlis tersebut.

Dalam ucapan beliau, Rosmah berkata, golongan belia perlu melihat penglibatan di dalam industri sukan sebagai peluang untuk meningkatkan tahap ekonomi diri dan keluarga.

"Kesemua kemajuan dan transformasi di dalam aktiviti-aktiviti yang berkaitan dengan sukan akan mewujudkan peluang ekonomi yang besar kepada belia," katanya.

Turut menerima anugerah pada majlis berkenaan ialah Ketua Pengarah Majlis Sukan Negara (MSN), Zokples Embong (Anugerah Pengurusan Sukan dan atlet skuasy kebangsaan, Azlan Iskandar (Anugerah Khidmat Masyarakat).

Persatuan Pengurusan Pelanggan dan Pusat Hubungan Malaysia (CCAM) meraih Anugerah Perkhidmatan Pelanggan manakala Syarikat Bekalan Air Selangor Sdn. Bhd. (Syabas) muncul penerima Anugerah Promosi Gaya Hidup Sihat Melalui Sukan. — TIEWNAMA

KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH

woit... MAK JANDA INI MUNCUL KEMBALI.... kah kah kah..

kah kah kah...APAKAH INI TANDA PILIHAN RAYA AKAN DI TANGGUH?... kah kah kah..

kah kah kah...ATAU MAT MONGOL TAKUT BINI.... kah kah kah..

kah kah kah.... AHLI AHLI GEROMBOLAN MULA RESAH KEMBALI.... kah kah kah..

kah kah kah.... MEREKA MERASA SEDANG MEMIKUL BADAK MATI..... kah kah kah

nota:
paling gumbira ialah
semua perempuan dabn lelaki
pembaca setia tukar tiub
kah kah kah



sila layari sekarang:

http://www.radiobangsarutama.blogspot.com/



http://www.radiobangsarutama.com/


PENGUMUAN UNTUK PEMBACA TUKAR TIUB

Posted: 06 May 2012 11:34 PM PDT





MUKA MUKA INI DIKHENDAKI ORANG RAMAI


adalah diberitahu
adalah diumumkan
adalah menjadi tanggung jawab kita bersama
untuk mengenal pasti muka muka dibawah ini

mereka ini dikatakan terlibat dalam jenayah memukul
mereka ini disyaki terlibat dalam keganasan
mereka ini disyaki boleh membantu orang ramai
merekan ini boleh memberi maklumat tentang keganasan

sesipa yang tahu mereka ini
sesiapa yang kenal mereka ini
sila hantar maklumat ke:

radiobangsrutama@gamial.com

DI KHENDAKI OLEH ORANG RAMAI







PENGUMUMAN UNTUK SEMUA

adalah diberitahu
adalah diumumkan
adalah menjadi tanggung jawab kita bersama
untuk mengenal pasti muka muka dibawah ini

mereka ini dikatakan terlibat dalam jenayah memukul
mereka ini dikatakan terlibat dalam keganasan
mereka ini disyaki boleh membantu orang ramai
merekan ino boleh memberi maklumat tentang keganasan

sesipa yang tahu mereak ini
sesiapa yang kenal mereka ini
sila hantar maklumat ke:

radiobangsrutama@gamial.com


http://www.radiobangsarutama.blogspot.com/



http://www.radiobangsarutama.com/



MALAM INI JAM 9.00 DI RADIO BANGSAR UTAMA

temu bual dengan saudara maninavan gowin
saudara maninavan ialah pengerusi REFRACE

malam ini saudara maninavan akan membincangkan
isu sekolah rendah tamil effingham

malam ini saudara maninavan akan membocorkan
kepada pemndengar bagimana mic telah
menipu sekolah ini dan mengambil
tanah sekolah ini

sila layari radio bangsar utama
radio internet yang bangun melawan


PROGRAM MELAWAN DI SANA SINI

Posted: 06 May 2012 10:30 PM PDT




PENGUMUMAN UNTUK PEMBACA TT


sila lihat tarikh dan tempat
semua ini adalah program melawan
semua ini adakah program untuk menumbangkan
kerajaan united malays national organisation

semua ini adalah jemputan terbuka

dari sungai rokam ipoh
dari batu tiga shah alam
dari dewan annex suk shah alam
dari besut terangganu

mari kita bangun melawan
jangan ditipu dalam pilihan raya!


JEMPUTAN TERBUKA UNTUK SEMUA



















NOTA:

sila lihat tarikh dan tempat
semua ini adalah program melawan
semua ini adakah program untuk menumbangkan
kerajaan united malays national organisation

semua ini adalah jemputan terbuka

dari sungai rokam ipoh
dari batu tiga shah alam
dari dewan annex suk shah alam
dari besut terangganu

mari kita bangun melawan
jangan ditipu dalam pilihan raya!























sila layari radio bangsar utama untuk program melawan:




ADA AHLI MUBARAK BERKOMPLOT SAMA?

Posted: 06 May 2012 10:00 PM PDT





KOMPLOT MENGUNTUNGKAN MUHYIDDIN













MUBARAK GESA RAKYAT WASPADA USAHA GULING KERAJAAN
- berita hairan

PARIT BUNTAR: Majlis Bekas-Bekas Wakil Rakyat Malaysia (MUBARAK) menggesa rakyat supaya berwaspada terhadap usaha untuk menggulingkan kerajaan, demi menyelamatkan negara dan menjamin kesejahteraan serta kelangsungan hidup rakyat pada masa depan.

Ketua Penerangan MUBARAK, Abdul Rahman Sulaiman berkata, MUBARAK mengutuk sekeras-kerasnya usaha pihak tertentu yang berkomplot untuk menggulingkan kerajaan yang dipilih oleh rakyat secara demokrasi.

"Sebenarnya MUBARAK sudah tahu lama perkara itu tetapi sengaja tidak mahu menghebohkannya kerana bimbang akan menimbulkan keresahan di kalangan rakyat.

"Oleh kerana Perdana Menteri telah mendedahkannya, dan bekas-bekas Ketua Polis Negara termasuk bekas Perdana Menteri Tun Dr Mahathir Mohamad turut mengesahkannya, jadi rakyat perlu tahu perkara ini dan perlu sentiasa berwaspada," katanya.

KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH


woit.... PEMIMPIN MUBARAK INI PATUT DITANGKAP.... kah kah kah..

kah kah kah...KEMUDIAN DI SEBAT... kah kah kah...

kah kah kah... MUBARAK INI PENGKHIANAT NEGARA.... kah kah kah...

kah kah kah...MUBARAK SUDAH LAMA TAHU ADA KOMPLOT NAK GULING KERAJAAN.... kah kah kah..

kah kah kah...TETAPI MUBARAK SENYAP TIDAK MELAPORKAN KOMPLOT INI...kah kah kah..

kah kah kah...PERSOALAN TIMBUL...kah kah kah..

kah kah kah... KENAPA MUBARAK TIDAK BERSUARA AWAL LAGI.... kah kah kah..

kah kah kah...ADAKAH AHLI AHLI MUBARAK JUGA TERLIBAT DALAM KOMPLOT INI?.. kah kah kah

kah kah kah...KOMPLOT INI NAK JATUH KAN MAT MONGOL.... kah kah kah..

kah kah kah... APAKAH ADA AHLI MUBARAK YANG MENYOKONG MUHYUDDIN BERKOMPLOT SAMA?... kah kah kah kah..


radio bangsar utama tidak berkomplot - melawan secara terbuka:






BIAWAK ITU MUNCUL KEMBALI

Posted: 06 May 2012 09:00 PM PDT





YAA AMPOOOON BIK MAMA




PEMUDA UMNO GAGAH PERKASA CIUM TANGAN ROSMAH MANSOR
- harakah daily

Budaya cium tangan di dalam United Malays National Organisation (Umno) sudah menjadi kebiasaan. Mungkinlah niatnya sebagai tanda menghormati.. mungkin.

Kebiasaanya kita lihat lelaki cium tangan pemimpin lelaki. Gambar di atas kita lihat Pemuda Umno yang gagah perkasa cium tangan Rosmah Mansor. Yang peliknya, kenapa beria-ria cium tangan Rosmah Mansor? Tak tau halal haram ke?

Inilah didikan yang United Malays National Organisation (Umno) terapkan kepada kalangan ahli dan pengikut-pengikutnya. Parti jijik dan keji sebeginikah yang kita harapkan untuk menegakkan Islam di bumi tercinta ini.. Tepuk dada tanya iman..

KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH

woit...INGATKAN BIK MAMA DAH KENA CERAI OLEH MAT MONGOL.... kah kah kah..

kah kah kah....BAGUS ... BAGUS... BIAWAK INI MUNCUL KEMBALI... kah kah kah....

kah kah kah...AHLI AHLI GEROMBOLAN MULA SESAK NAFAS MELIHAT BIAWAK INI..... kah kah kah..

kah kah kah.... BIAWAK INI KALAU BERKEMPEN PASTI ILANG KAN UNDI... kah kah kah..

kah kah kah...TU PASAL AHLI GEROMBOLAN GELABAH.... kah kah kah...


NOTA:

mahathir muhamad pun
tak berani komen rosmah mansor

mahathir pun takut
mana berani nak komen

kena sergah oleh rosmah
tercabut tupeee siti hasmah
kah kah kah




layari radio bangsar utama sekarang:




SAKKOZY Di TENDANG - SOSIALIS MENANG DI PERANCHIS

Posted: 06 May 2012 07:48 PM PDT




KEMENANGAN POLITIK KIRI DIRAYAKAN














SALUT MON KAMARADE!


francois hollande dari parti sosialis
telah menumbangkan kerjaaan kanan sarkozy

politik baru akan dibuka di france
politik baru akan dibuka di eropah


KIBARKAN BENDERA MERAH










NOTA:
ini adalah satu kejayaan
yang akan menentang strateji
new world order yang ingin
menaklok dunia

rakyat peranchis telah bangun
menentang kaum pemodal
rakyat peranchis telah bangun
menentang kaum kapitalis

lihat dan tunggu
dasar kanan akan dilawan
dasar pro kapitalis akan ditentang

salut mon kamarade



hanya radio bangsar utama berani menerangkan apa sosialis dan apa komunis:







PERGI LANCHOW KEPADA MUFTI JUAL CANDU

Posted: 06 May 2012 07:14 PM PDT





KOMENTAR TUKAR TIUB

saheh
demo telah menjadi budaya kita
kakau dahulu orang ramai agak takut takut
agak takut berdemo ke jalan raya
kini tidak lagi

satu minggu sesudah 28 april kita lihat
bagaimana budaya demo di jalan raya merebak

lihat juga bagaimana agama dan fatwa telah digunakan
inilah bukti sahaeh bahawa agama itu candu
untuk mengkhayalkan orang ramai
agama dijadikan tembok untuk
mempertahankan kezaliman

rakyat berdemo disana ini
ini adalah kelas politik
ini adalah persediaaan
jika gerombolan menipu
dalam pilihan raya
maka orang ramai
akan keluar berdemo

ini budaya rakyat sedunia sekraang
ini budaya anak anak muda sedunia
dari tunisia
dari mesir
dari yemen
demo telah menjadi budaya

demo kini politik anak muda!

BUDAYA DEMO DI SANA SINI




BAJU HITAM PERTAHAN BANGUNAN DI JALAN SULTAN
- mkini

Dianggarkan seramai 1,000 orang yang berpakaian hitam berhimpun di Jalan Sultan hari ini untuk membantah tindakan merobohkan dua bangunan di kawasan itu bagi pembinaan projek MRT.

Dua bangunan tersebut terletak di bahagian barat Jalan Sultan yang termasuk dalam jajaran projek MRT.

Kawasan itu menempatkan bangunan yang bakal dirobohkan, seperti yang sedang dijalankan ke atas bangunan Stesen Bas Klang di lokasi sama.

Pengerusi bersama Jawatankuasa Selamatkan Jalan Sultan, Stanley Yong berkata peserta perhimpunan itu mengepung bangunan berkenaan hari ini untuk mengekalkan struktur berkenaan.

PEKAN DAN KAMPONG BERDEMO




RIBUAN SERTAI HIMPUNAN TANAH RAKYAT DI JOHOR
- harakah daily

JOHOR BAHRU: Himpunan Tanah Rakyat (Tanah) yang diadakan di Plaza Angsana Johor Bahru semalam berjaya menarik kehadiran ribuan rakyat khususnya dari negeri Johor dan juga dari seluruh negara.

Program yang bermula kira-kira jam 2 petang itu berjalan lancar tanpa sebarang provokasi daripada mana-mana pihak.

Menurut Setiausaha Tanah, Suhaizan Bin Kaiat, himpunan semalam diadakan sebagai menyatakan solidariti dari penduduk negeri Johor yang banyak menghadapi masalah tanah yang gagal diselesaikan oleh kerajaan negeri Johor dibawah pimpinan Datuk Abdul Ghani Othman selaku Menteri Besar Johor.

"Kita menganjurkan himpunan hari ini untuk membantu rakyat negeri Johor terutamanya yang banyak dizalimi atas isu tanah. Mesej yang ingin disampaikan jelas bahawa kerajaan negeri Johor harus segera menyelesaikan tuntutan yang diminta oleh Tanah untuk dilaksanakan.


hanya radio bangsar utama menyokong demo:



Tiada ulasan: