Selasa, 15 Mei 2012

shalehudin

shalehudin


HOT: Gila Semenanjung dah serang Sabah... kahkahkah...

Posted: 15 May 2012 10:00 AM PDT

AWAS ORANG SABAH ! GILA SEMENANJUNG DAH SAMPAI KE SABAH

INI POSTER MENGHASUT DI SABAH



PERKASA KEMUKA RESOLUSI BANTAH PERHINPUANAN HARAM BERSIH 3.0 - meloya

TAWAU 13 Mei - Pertubuhan Pribumi Perkasa Malaysia (Perkasa) hari ini sebulat suara meluluskan satu resolusi merangkumi tujuh perkara yang perlu diambil perhatian dan tindakan serius oleh kerajaan.

Resolusi yang menentang keras penganjuran Bersih 3.0 itu dibacakan oleh Yang Dipertua Perkasa Sabah, Jefry Osman sempena perhimpunan Perkasa Sabah di Dewan Masyarakat Tawau di sini hari ini.

DEMO BERSIH 3.0 KOTA KINABALU SABAH


Hadir sama, Presiden Perkasa, Ibrahim Ali; Timbalan Presiden Perkasa, Datuk Abdul Rahman Bakar; Setiausaha Agung Perkasa, Syed Hassan Syed Ali dan Ahli Majlis Tertinggi Perkasa, Mohd. Salleh Jamil.

Resolusi yang dibentangkan di hadapan kira-kira 3,000 ahli Perkasa itu antara lain mendesak kerajaan segera mengambil tindakan menahan dan mendakwa Ketua Pembangkang, Anwar Ibrahim yang memberi arahan kepada peserta Bersih 3.0 supaya merempuh anggota polis.

INI DEMO BERSIH 3.0 SABAH



KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH

woit...GILA INI ADA MACAM MACAM GILA.... kah kah kah...

kah kah kah.. YANG INI SATU MACAM GILA BARU.... kah kah kah...

kah kah kah...MEMANG BETUL SABAH INI JAUH DARI KUALA LUMPUR.... kah kah kah

kah kah kah.... TAK KAN TAK ADA RADIO.... TV.... INTERNET.... kah kah kah...

kah kah kah.... NAK HARAM KAN BERSIH 3.0 PASAL APA?.... kah kah kah...

woit...KENAPA BANGANG SANGAT.... NAMPAK KEBODOHAN SABAH.... kah kah kah..

woit...BAGI MALU RAKTYAT SABAH.... kah kah kah..

kah kah kah...DEMO DATARAN MERDEKA DAH SELESAI.... kah kah kah...

kah kah kah... DI KK ... ADA 5,000 DALAM PADANG TURUN...kah kah kah...

kah kah kah..DEMO DAH SELESAI BULAN DULU... 28 HARIBULAN APRIL..... kah kah kah...

woit... KALAU ADA RAKYAT SABAH YANG CERAH SIKIt.... BERI TAHU MALAON INI...kahkah kah..

kah kah kah..300,000.. THERE HUNDRED THOUSANDS BAAAAAA.....kaj ka kla..

woit.... NAK BODEK TU... BODEK LAAA...TAPI NI STATUS BANGANG.... kah kah kah..

NOTA:
orang jelebu kata
malaon ini manai

pernah dengar tak
bahasa orang asal

Brader TT

TERKINI: Berita Harian dah tibai Mufti Perlis pulak...

Posted: 15 May 2012 08:35 AM PDT



SOALAN wartawan Berita Harian dan jawapan Mufti Perlis, Dr Juanda Jaya melalui SMS, hari ini. - Foto Yusni Ariffin

Penjelasan Mengenai Kenyataan Mufti Perlis

Penjelasan Mengenai Kenyataan Mufti Perlis, Dr Juanda Jaya Kepada Portal Berita Malaysiakini.

MERUJUK kepada kenyataan Mufti Perlis, Dr Juanda Jaya kepada portal berita Malaysiakini mengenai kenyataannya bertajuk 'Sokong Syor Muzakarah Parti Guna Nama Islam' yang disiarkan pada hari ini, Berita Harian ingin membuat penjelasan bahawa kenyataan beliau sebenarnya tidak disalah lapor.
Dakwaan Dr Juanda bahawa kenyataan beliau 'diterbalikkan' seperti yang dilaporkan Malaysiakini hari ini di bawah tajuk 'Nama Islam: Mufti kecewa akhbar terbalikkan kenyataan', boleh mengelirukan pembaca seolah-olah Berita Harian tidak membuat laporan berdasarkan fakta sebenar.
Dalam kenyataannya kepada Malaysiakini, beliau dipetik sebagai berkata: "Laporan Berita Harian yang menyebut beliau bersetuju dengan cadangan itu sepatutnya menyebut beliau menyerahkan hal itu kepada Mufti Perak Tan Sri Harussani Zakaria dulu berdasarkan kekananannya dalam MFK."

Bagaimanapun, Dr Juanda tidak membuat permintaan khusus kepada wartawan Berita Harian supaya jawapan soalan pertama itu didahulukan dalam artikel berkenaan.

Oleh itu wartawan Berita Harian menulis artikel berkenaan mengikut keutamaan nilai berita (news value) berdasarkan isu dan soalan yang dikemukakan kepada beliau.

Sehubungan itu, Berita Harian amat kesal dengan kenyataan Dr Juanda yang melemparkan perkataan kesat dengan mendakwa wartawan berkenaan 'perangai hodoh'.
Berikut adalah petikan penuh SMS antara wartawan Berita Harian dan Dr Juanda pada 14 Mei 2012.

Wartawan: akum dr juanda..zana dari berita harian..saya nak tya komen dr mengenai saranan ngo supaya perkataan Islam digugurkan dari PAS kerana mufti perak tegaskan perjuangan parti itu sudah menyeleweng dan menyalah gunakan Islam utk kepentingan politik..really appreciate ur comment dr..tq..

Dr Juanda: Wsm. Saya srahkn kpd kbijksnaan TanSri H dlm hal ini mmndngkn dia adlh ahli paling senior, pling arif dlm hal ini n byk enggagement dgn Pas. Hal ini cukup bagus

Wartawan: Dr..adakah dr bersetuju dgn pendapat tan sri harussani supaya hal menggugurkan perkataan islam dari PAS ini dibawa ke muzakarah fatwa?

Dr Juanda: Amat setuju dan semua organisasi yg bawa nama Islam juga wajar dikaji jika ddapati mrk mencemarkan nama Islam mlalui orgnsasi mrk. Byk salahguna nama Islam skrg

Wartawan: Adakah dr merasakan perjuangan PAS sememangnya sudah menyeleweng dari matlamat asal menegakkan Islam dan apa saranan dr kepada pemimpin mereka? (Tidak menjawab SMS). - Pengarang BH

Tak dak pulak Najib maki HARAM JADAH... kahkahkah...

Posted: 15 May 2012 07:34 AM PDT

Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak terpaksa merayu kepada rakyat Malaysia di London supaya menghentikan laungan 'Bersih' dalam satu pertemuan semalam.

Najib dimalukan sebahagian hadirin yang mula bersorak sebaik naik ke pentas dan berlarutan ketika beliau berucap. Sorakan itu menyebabkan beliau 'malu besar' serta hilang tumpuan dan terpaksa merayu supaya dihentikan.

Tapi tak berani pulak nak HARAM JADAH kan puak-puak kat London tue... kahkahkah...

TERHOT: Senarai kekayaan anak2 menteri

Posted: 15 May 2012 05:00 AM PDT

Senarai Kekayaan Anak-Anak Menteri Malaysia. Gila Punya Kaya...

Oleh: usamah
Pemimpin BN diketahui umum mempunyai gaya hidup mewah.elaun ahli Parlimen mahu pun menteri tidak melayakkan mereka memiliki rumah atau kereta mewah.

~ apatah lagi individu yang memiliki kekayaan melampau itu bukan datang dari keluarga kaya atau telah mempunyai perniagaan sendiri sebelum menjadi ahli politik.kebanyakkannya jadi kaya setelah menang pilihanraya atau diberi jawatan parti.


- kini gaya bermewah yang dipertikai rakyat mula menular ke sebahagian besar anak anak pemimpin BN.

~ tidak masuk akal dgn gaji ahli parlimen RM4,000 sebulan, Senator Dewan Negara RM6,000, Timbalan Menteri RM10,847 atau Menteri Kabinet RM14,907 mereka mampu memiliki rumah berharga jutaan ringgit dan kereta brharga ratusan ribu ringgit. Persoalan yang lebih menarik,bagaimanakah mereka mampu membelikan kereta kereta mewah untuk anak-anak?

~tentukan sekali pemimpin BN mendapat wang sampingan dari pelbagai sumber. pendapatan mereka dikatakan brjuta juta ringgit stahun dan tidak menjadi masalah untuk membiayai kehidupan mewah. kemewahan itu membuat rakyat MELUAT!. dengan gelagat gaya hidup mewah keluarga dan anak beranak pemimpin BN yg tak sedar diri, melantak hasil titik peluh Rakyat, Jelas dengan sikap Keborosan mereka merakalah membuat ramai lagi nasib si miskin di Malaysia tidak terbela ...

KEKAYAAN ANAK ABDULLAH AHMAD BADAWI


~ kamaludin diisytiharkan sebagai salah salah seorg 10 tokoh peniagaan Melayu teratas dgn aset melebihi RM320 JUTA sebaik PAK LAH menjadi Perdana Menteri. kamaluddin didakwa merupakan org dibelakang syarikat Scomi walaupun namanya tidak ada di dalam senarai Lembaga Pengarah Scomi yg brjumlah 9 org.
~ pada 2006 akhbar The Star melaporkan Petronas Carigali Sdn Bhd telah memberi kontrak sekurang kurangnya RM2 BILLION bagi membina pelantar minyak dari 2004 hingga 2006 kepada SCOMI.

KEMEWAHAN ANAK NAZRI AZIZ


~ anak kepada Menteri di jabatan Perdana Menteri nazri abdul aziz, Mohamad Nediam dilaporkan menjadi bintang dikalangan anak2 menteri kerana dibelit kontroversi berkenaan paparan pelbagai fotonya di beberapa blop brsama gadis2 jelita ~Nedim dilaporkan mempunyai sebuah kereta PORSCHE berharga sekitar RM700,000.beliau juga mempunyai pengawal peribadi yang sentiasa mengiringnya menaik kereta mewah.
~ baru2 ini pengawal peribadinya myerang seorg pengawal keselamatan kerana berlaku salah faham mendaftar masuk ke sbuah kondominium mount kiara.
~ Angkatan Muda Keadilan menuntut polis menyiasat Nedim yang pernah dikaitkan dalam 1 kes pembunuhan,Darren Kang di Sri Hartamas pada 2004.satu ironi, seorang anak menteri undang2 tidak faham undang2 dan trlajak ke dalam kes2 jenayah.

KEMEWAHAN ANAK LIM LEONG SIK


~ anak Dr. Ling leong sik,ling hee leong Menteri Pengangkutan dan Presiden MCA pada zaman Dr mahathir didakwa telah mengumpul kekayaan sebanyak RM 1.2 BILLION!.
~ hee leong yang baru berumur 27 thn ketika itu tidak selayaknya mengumpul kekayaan yang sebegitu banyak.
~ pemimpin DAP,Lim Kit siang pada 1997 telah membuat laporan kepada Badan Pencegah Rasuah agar kerajaan BN menyiasat skandal pengumpulan harta yng sebegitu besar dikhuatiri mengunakan kedudukan Lim Leong sik sbg menteri pengangkutan.namun sehingga ke hari ini tiada siasatan dijalankan.

KEMEWAHAN ANAK NAJIB RAZAK


~ ada beberapa org anak najib razak yg menjadi topik perbualan di internet.salah seorg dipercayai anak beliau bernama Ashman Najib,dan masih menuntut .foto dalam carian di beberapa blog mendedahkan gaya ashman yg mewah.
~ beliau didaka memiliki sebuah kereta mewah jenama Bantley yang tidak selayaknya dinaiki seorg remaja yang masih blajar.
~anak kdua najib bersama isteri pertamanya tengku puteri zainah tengku eskandar,mohd nazifudin najib merupakan salah seorg ahli lembaga pengarah syarikat Harvest Court Industries Bhd pada Oktober 2011.
~ beliau juga Pengerusi Sagajuta (sabah) Sdn Bhd, syarikat yang membangunkan 1 Borneo mall di Kota Kinabalu.mempunyai kepentingan sebanyak 13.83% selepas dilantik sbg ahli lembaga pengarah (BOD) Syarikat Harvest Court Industries Sdn Bhd.
~ pertunangan anak sulung najib bersama rosmah mansor,Nooryana najwa dengan warga kazakkhtan,Daniar nazarbayev,17 jun 2011.menelan pmbelanjaan RM79,053.
~ bil2 yang dikenal pasti sbg invois perbelanjaan jelas mengesahkan majlis itu ditanggung oleh kerajaan.sedangkan hanya majlis rasmi sahaja yang dibenar dari segi undang undang mengunakan wang negara.

KEKAYAAN ANAK SHAHRIZAT JALIL

~ dua anak shahrizat jalil dalam usia 20-an ,wan shahinur izran dan wan izzana fatimah zabedah memegang saham syarikat NFC.
~ anak2 shahrizat memiliki saham dalam Global Biofuture Pte Ltd,meatwork (singpore) Ptd Ltd.kdua duj syarikat itu didakwa memiliki modal berbayar S$3.65 juta,atau RM8.85 JUTA.

KEKAYAAN ANAK TAIB MAHMUD


~ taib mahmud yang memerintah Sarawak sejak 1980-an dianggap jelmaan Raja brooke ( James Brooke) di Sarawak.adik. Bradik dan anak beranaknya di berikan kekayaan yang melimpah ruah.
~ salah seorg anak taib mahmud,jamilah taib memiliki kekayaan luar biasa.beliau menguruskan kekayaan taib di Kanada melalui Sakto Corporation yg nilainya menjangkau ratusan juta Dollar dibawah nama menantu lelaki beliau,sean murray.
~ jamilah memiliki rumah mewah di malaysia dan luar negara.keluarga taib juga memiliki perniagaan Sakti International yang berpusat di Amerika Syarikat.
~ seorg lagi anak taib,abu bekir taib abdul taib mjadi kontrolversi selepas tuduhan pnceraiannya berjumlah RM500 juta dimahkamah syariah.
~ abu bekir brkahwin kali kdua dengan wanita Russia. isteri pertamanya Shahnaz a.majid,memohon penceraian.dalam permohonan pembahagian harta sepencarian istrinya menuntut :
1) RM100 JUTA tuntutan mutaah
2) RM300 JUTA harta sepencarian
~ slain itu menurut Shahnaz, suaminya,mempunyai perniagaan berbillion ringgit, juga mempunyai kereta Mercedes Benz, Lamboghini,Murcielago,Ferrari Spider,Bentley New Continental GT,Maserati Quortoporudi dan Alphard

KEKAYAAN ANAK DR MAHATHIR MOHAMAD


~ Mirzan mahathir,menguasai beberapa syarikat peniagaan besar seperti Sunway Building Tecnologies berhad,Capetronic Consumer Electronics Holdings berhad,World wide holdings berhad,Artwright holdings berhad dan lain2 lg.
~ mirzan pada 2011 muncul sbg salah seorg pgarah syarikat San Miguel Corp,syarilat konglomerat makanan terbesar di Filipina yang juga trlibat dgn perniagaan Arak.
~ terbaharu,mirzan dinamakan dalam afidavit di mahkamah India brkaitan siasatan pembangunan pelabuhan kakinada di Andra Pradesh.kerja2 pembinaan itu terlewat beberapa tahun dan perbendaharaan negeri mendakwa kerugian kira2 RM 33 juta antara 1999 dan 2007 disebabkan kelewatan itu.
~ Mokhzani mahathir majalah perniagaan Malaysia Business pernah melaporkan Mokhzani mahathir sbg antara 3 tokoh perniagaan melayu terkaya di Malaysia.beliau memiliki syarikat Kenchana Petroleum dan menduduki tangga ke 19 dalam senarai majalah itu dgn memiliki kekayaan sbyak RM 1.6 BILLION selain itu Mokhzani juga memiliki saham di dalam THB Industries Berhad,Tongkah holdings berhad dan Pantai Holdings berhad.

SEBEGINILAH MANUSIA YG HDUP DIALAS WANG KERTAS DUIT RAKYAT, SEJAHTERA LAH MEREKA HIDUP DIDUNIA, DAN YANG AMAT PERIT SEKALI KETIKA MATI DALAM KEALPAAN, SEMOGA ALLAH MEMBERI HIDAYAH KESEDARAN KEPADA MEREKA DAN SEDIA BRTAUBAT MENERIMA HUKUMAN DIDUNIA. MESTI DI BACA DAN HARUS DI TEKA, --> "HIDUP UMNO!" atau "HIRUP UMNO HIRUP!"...Tepuk dada tanyalah selera.....

Siasahkini

Tunku Abdul Aziz keluar DAP, siap ngan perli Ezam lagi... kahkahkah...

Posted: 15 May 2012 02:40 AM PDT

Tunku Abdul Aziz Tunku Ibrahim, pemimpin paling kanan Melayu dalam DAP, telah meletak jawatannya sebagai naib pengerusi dan keluar parti.

Keputusannya itu yang diumumkan malam ini, adalah satu tamparan besar terhadap DAP ketika parti itu membuat persediaan untuk pilihan raya umum yang ramai meramalkan mungkin diadakan seawal bulan depan.

Beliau bagaimanapun tidak akan menyertai parti politik lain sepertimana khabar angin yang menyebut beliau akan menyertai Umno.

"Saya bukan katak," katanya.

Tunku Abdul Aziz sebelum ini tidak bersetuju dengan pendirian parti itu menyokong perhimpunan BERSIH 3.0 - yang disertai kira-kira 200,000 yang turun membanjiri ibunegara bulan lalu bagi menuntut pilihan raya yang bebas dan adil - yang turut menyaksikan pertembungan antara peserta dan pihak polis.- Malaysiakini

Makcik Felda wajib baca cerita nih... kahkahkah...

Posted: 14 May 2012 11:18 PM PDT

Cerita Syarip Dol, samseng Kampung Dusun

Syarip Dol memang terkenal sebagai samseng Kampung Dusun, selain dari kerja rompakan dan samun beliau juga adalah pembeli hasil sawit penduduk Kampung Dusun.

Oleh kerana tiada pembeli lain di kampung tersebut, maka penduduk mahu tak mahu terpaksa menjual juga hasil ladang mereka kepada Syarip Dol.

Tambahan pula, beliau sering mengugut penduduk yang cuba menjual kepada peniaga lain. Namun kerana tidak mengetahui kadar perahan sebenar, maka penduduk hanya terima berapa sahaja kadar perahan yang diberitahu.

Mereka berasa ok juga Syarip Dol ini kerana walaupun samseng tetapi ia masih membeli sawit penduduk kampung. Ada yang terfikir kalau Syarip Dol tak beli lagi daripada mereka, nanya jadinya.

Hasil penipuan kadar perahan ini, Syarip Dol berjaya mengumpul RM200,000 setahun. Ia hidup senang-lenang hasil penipuan tersebut.

Suatu hari penduduk diberitahu sebenarnya kadar perahan yang sepatut diberi jauh lebih tinggi dari yang mereka perolehi sebelum ini.

Mereka mulai siasat dan ternyata betul laporan tersebut. Ini menyebabkan ada di kalangan penduduk Kampung Dusun mulai merancang untuk menjual kepada kilang lain, yang akan membayar lebih tinggi dan kebajikan lebih baik.

Berita ini membimbangkan Syarip Dol, menyebabkan ia mulai memikir bagaimana untuk menghalang penduduk Kampung Dusun dari menjual ke kilang lain.

Lalu, ia kumpulkan penduduk kampung kononnya untuk memberi anugerah jasamu dikenang. Syarip Dol fikir dari RM200,000 yang berjaya dikumpul selama setahun hasil penipuan perahan, apa salahnya kalau diberi RM100,000 kepada penduduk Kampung Dusun.

"Aku masih ada RM100,000 lagi. Apa yang penting penduduk tidak menjual kepada kilang lain," katanya di hati.

Maka diadakan majlis anugerah, diwar-war seluruh Kampung Dusun bahawa Syarip Dol nak anugerah wang kepada semua penduduk Kampung.

Pada hari dijanjikan itu, ia mulai mengangkut penduduk kampung, tua muda, lelaki perempuan, Melayu, Cina, Asli dijamu dengan nasi bungkus dan disediakan pasukan nyanyian, kompang bagi memeriahkan majlis anugerah hasil rompakan dan penipuan dari penduduk Kampung Dusun.

Sarip Dol cukup seronok apabila penduduk kampung keluar beramai ramai, ada yang bertempik hidup Syarip Dol! Hidup Syarip Dol!

Dia tersenyum lebar. Penduduk mula terngaga apabila Sarip Dol menceritakan pengorbanannya selama ini, dan ingatkan penduduk agar kenang jasa dia.

Maka sampai masa dinanti nanti, Syarip Dol umumkan durian runtuh RM100,000 akan berikan kepada penduduk Kampung Dusun lelaki, perempuan dan anak anak.

Lalu bertempik soraklah penduduk kampung - ada yang pengsan terkejut, ada yang selak tak terkata, ada yang menangis kesyukuran, ada yang mengiling kepala tak percaya Syarip Dol baik sunggguh.

Lalu bergemalah lagi jeritan ucapan hidup Syarip Dol! Hidup Syarip Dol!

Lalu Syarip Dol dengan lantang bertanya penduduk Kampungg Dusun, "Apakah tuan-tuan nak jual di kilang lain lepas ini??!!"

Serentak jawapannya "TIDAK! Tidak! Kami sokong Syarip Dol."

Mendengarkan kata kata itu, Syarip Dol tersenyum puas hati. Walaupun hakikat apa yang diberi hanyalah hasil penipuan kadar perahan, perahan keringat penduduk kampung, hasil penipuan yang dikembalikan kepada mereka semula.

Syarip Dol kagum bila ada seorang tua berkata mana nak cari tokeh baik macam Syarip Dol di dunia ini.....

Sekadar renungan untuk senyuman hari ini.
-----------------------------------------------------------
Penulis adalah Ketua Penerangan PAS Pusat.

Hodoh betoi cara si Ezam ni cari makan... kahkahkah...

Posted: 14 May 2012 06:00 PM PDT

Hodoh sungguh la cara si Ezam senatak ni cari makan.... kahkahkah...
Sondoi sana...
Sondoi sini...
Asyik-asyik ngan sondoi Anwar jugak modai dia....
Cari la modai lain... kahkahkah...
Kotak yang berkotak-kotak tu simpan buat mende woi... kahkahkah...

Dakwaan Masuk Umno Semula, Hanyalah Rekaan – Anwar

PETALING JAYA: Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim berkata dakwaan beliau ingin menyertai semula Umno hanyalah satu rekaan dan isu yang tidak relevan.

Beliau berkata demikian sebagai mengulas dakwaan Senator Ezam Mohd Noor dalam satu ceramahnya pada Ahad yang mendakwa Anwar pernah berjumpa dengan bekas Perdana Menteri, Tun Abdullah Ahmad Badawi untuk menyertai semula Umno ketika era pemerintahannya.

"Kalau nak suruh layan dia( Ezam) mahal pulak harga dia…Jadi saya tidak mahu meningkatkan harga dia dalam Umno. Jadi nanti dia dapat kutipan yang lebih kalau saya respon," katanya kepada pemberita selepas mempengerusikan mesyuarat Majlis Pimpinan Pakatan Rakyat di ibu pejabat Parti Keadilan Rakyat pada, Isnin.

Bukan itu sahaja, apabila diminta mengulas lanjut mengenai dakwaan yang dibangkitkan itu, Anwar secara sinis telah menyindir seorang wartawan Radio Televisyen Malaysia (RTM) yang bertanyakan soalan tersebut.

"Anda daripada mana, RTM…..Ok….Terima Kasih la….Kalau RTM boleh bagi saya 5 minit untuk bercakap saya akan jawab. Tanya Menteri Penerangan, Komunikasi dan Kebudayaan, Datuk Seri Dr Rais Yatim boleh tak bagi Anwar lima minit atau tiga minit jelaskan secara langsung..boleh…?.

"Isu ini tidak relevan pun dan tak berbangkit..yang ketagih nak masuk Umno itu dia (Ezam)," katanya.

mStar

Ulama Muda Umno kata OK, Harussani pulak kata KO... kahkahkah...

Posted: 14 May 2012 05:34 PM PDT

SHAH ALAM – Pengerusi Jawatankuasa Kerja Sekretariat Ulama Muda Umno (Ilmu), Fathul Bari Mat Jahaya bersedia bermuzakarah dengan Pas berhubung isu kepentingan Islam dan Melayu.

Bagaimanapun, beliau meletakkan garis panduan supaya sesi muzakarah itu mencapai objektif dalam usaha menegakkan syiar Islam.

"Topik yang hendak dibincangkan perlu jelas dan ada hala tuju, moderator kena adil dan tidak ada kecenderungan untuk dipengaruhi mana-mana pihak, tempat untuk muzakarah yang dipilih hendaklah dipersetujui bersama serta mesti menjaga adab dan etika," katanya kepada Sinar Harian, semalam.

Beliau menegaskan perbincangan mesti dilaksanakan dengan ilmiah, bukan secara emosi dan sanggup menerima kebenaran yang berasaskan kepada al-Quran dan Sunnah, selari dengan petunjuk Nabi Muhammad SAW dan sahabat baginda.

"Perbincangan dilakukan adalah untuk menegakkan Islam, bukan untuk agenda parti atau tokoh tertentu dan kita tidak mahu perbincangan itu tidak memberi manfaat," katanya.

Mufti Pahang, Datuk Abdul Rahman Othman pula menyifatkan perbincangan sesama Islam satu perkara baik bagi kekuatan dan kepentingan ummah.

Sehubungan itu, beliau menyarankan muzakarah itu wajar diadakan bersama Jawatankuasa Fatwa Kebangsaan kerana ia lebih telus, memandangkan ia tidak cenderung kepada mana-mana pihak.

"Saya dapat tahu muzakarah ini cadangan daripada Pas sendiri dan mereka ada suarakan hasrat bagi berjumpa dengan saya berhubung muzakarah ini. Saya sambut baik perkara ini, tetapi perlu tengok kepada keadaan dan tarikh yang sesuai," katanya.

Mufti Perak, Tan Sri Harussani Zakaria pula berkata, beliau rasa tidak perlu beliau bermuzakarah dengan Pas kerana kini jelas tindakan Pas telah lari daripada perjuangan asal.

"Cuba kita tengok, Himpunan Sejuta Umat untuk selamatkan akidah umat Islam, Pas halang orang-orang mereka untuk terlibat sama.

"Saya rasa, saya tidak payah bermuzakarah dengan mereka, terpulang kalau ada orang Umno atau sesiapa sahaja mahu bermuzakarah dengan mereka," katanya.

Sinar

Macam tak betoi ja berita nih... Kahkahkah...

Posted: 14 May 2012 12:00 PM PDT

BERSIH 3.0: Anggota polis antara 21 serah diri

Menteri Dalam Negeri Datuk Seri Hishammuddin Hussein berkata, 21 individu, termasuk anggota polis, telah menyerah diri untuk membantu siasatan berhubung perhimpunan BERSIH 3.0.

Mereka adalah antara 141 individu yang gambar mereka telah disiarkan oleh pihak polis.

Bagaimanapun, Hishammuddin tidak mendedahkan berapa ramai daripada mereka yang telah menyerah diri itu adalah anggota polis.

Beberapa anggota polis dikehendaki kerana didakwa bertindak ganas terhadap peserta perhimpunan tersebut.

Jumlah tersebut diedahkan oleh Hishammuddin dalam satu sidang akhbar di Putrajaya.

Dalam majlis berasingan, Timbalan Ketua Polis Negara, Datuk Khalid Abu Bakar berkata 141 individu lagi mempunyai masa hingga besok untuk menyerah diri.

"Kita tidak perlukan waran tangkap. (Penangkapan kerana) merusuh tidak perlukan waran," katanya.

Malaysiakini

Tiada ulasan: