Ahad, 20 Mei 2012

RAKYAT MARHAEN

RAKYAT MARHAEN


Ceramah Perdana Yb Datuk Fatah Kg Kelewek Tanah Merah

Posted: 20 May 2012 01:58 PM PDT

Hukum JUAL Pakaian DEDAH Aurat - Ustaz Azhar Idrus

Posted: 20 May 2012 01:29 PM PDT

JANDA Nak KAHWIN Tak Perlu Kebenaran WALI ? - Ustaz Azhar Idrus

Posted: 20 May 2012 01:27 PM PDT

GAMBAR Hidup Yang HARAM - Ustaz Azhar Idrus

Posted: 20 May 2012 01:27 PM PDT

IBU BAPA Tak RESTU Perkahwinan ANAK - Ustaz Azhar Idrus

Posted: 20 May 2012 01:26 PM PDT

RAMBUT Wanita Yang GUGUR Dikira Aurat ? - Ustaz Azhar Idrus

Posted: 20 May 2012 01:26 PM PDT

Bumbung Runtuh Kerana Kerja Tidak Amanah Kata Raja Kamarul Bahrin

Posted: 20 May 2012 01:24 PM PDT

Ceramah Perdana Yb Zaki Kg Kelewek Tanah Merah

Posted: 20 May 2012 01:22 PM PDT

SISMEP 3.0 dilancar di N.Sembilan, Melaka

Posted: 20 May 2012 01:15 PM PDT

SEREMBAN 20 Mei: Jawatankuasa Pilihan Raya Pusat (JPRP) KEADILAN melancarkan Sistem Menang Pilihanraya (SISMEP) 3.0 dan menyerahkan bahan kempen pilihan raya di Negeri Sembilan dan Melaka, semalam.
SISMEP merupakan sistem yang direka dan berfungsi mengesan pengundi hantu melalui perbezaan senarai pengundi yang berdaftar dan kawasan mengundi dari tahun 2004 hingga 2011.
Majlis pelancaran tersebut diketuai Pengarah Pilihan Raya KEADILAN, Azmin Ali dan turut disertai Ketua Wanita, Zuraida Kamaruddin, Pengerusi Majlis Pimpinan KEADILAN Negeri Sembilan, Datuk Kamarul Baharin Abbas, Pengerusi Majlis Pimpinan KEADILAN Melaka,  Shamsul Iskandar Mohd Akin dan Pengarah Strategi, Rafizi Ramli.
Read More / Baca Lagi >>

‘Majority of rural folks earn below RM850′

Posted: 20 May 2012 01:13 PM PDT

For decades now, Deputy Chief Minister Alfred Jabu has been in charge of modernising agriculture and improving rural development, but nothing much has changed.
KUCHING: Krian assemblyman Ali Biju has questioned the state government's programme to modernise agriculture and eradicate poverty in rural areas.
Debating the Yang di-Pertua Negeri Sarawak Abang Muhammad Salahuddin Abang Barieng's address in the Sarawak Legislative Assembly sitting, Biju said:
"The state government has been developing large-scale plantations for commercial crop.
"However, Bumiputera participation in agri-business does not even reach 20% and the majority of rural communities are having income below the poverty line index of RM850 per month.
Read More / Baca Lagi >>

Perpecahan MCA mudahkan Pakatan di Johor

Posted: 20 May 2012 12:43 PM PDT


KUALA LUMPUR: PAS optimis peluang Pakatan Rakyat semakin cerah untuk menggantikan BN di Johor ekoran perpecahan yang berlaku dalam parti komponennya, MCA.

Naib Presiden PAS, Salahuddin Ayub berkata, kepercayaan masyarakat Cina beralih kepada Pakatan Rakyat selepas MCA Umno BN dilihat gagal membela nasib mereka khususnya dalam isu alam sekitar di negeri itu.

"MCA tidak lagi mendapat kepercayaan kaum Cina dalam menentukan nasib mereka terutamanya melibatkan isu keselamatan mereka.

"Jadi ini ini merupakan tanggungajawab besar kepada pakatan Rakyat," katanya kepada Harakahdaily, hari ini.

Beliau berkata demikian sebagai mengulas tindakan sepuluh pemimpin MCA Pengerang, Johor keluar paerti akibat tidak berpuas hati dengan kepimpinan MCA pusat.
Read More / Baca Lagi >>

Masih sangsi keselamatan undi pos

Posted: 20 May 2012 12:38 PM PDT

KUALA LUMPUR: Biarpun Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) memberi jaminan tiada pembabitan pihak ketiga pada proses undi pos membabitkan media, soal keselamatan masih disangsikan.

Pengarah Pilihan Raya Pemuda PAS Malaysia, Mohd Sany Hamzan, berkata kesangsian itu berasaskan kepada sistem undi pos itu sendiri.

Katanya, selama ini sistem undi pos ini sering dipertikaikan berhubung tahap ketelusan dan keselamatannya oleh Pakatan Rakyat, yang sehingga kini SPR tidak bersedia menghapuskannya.
Read More / Baca Lagi >>

RCI pendatang haram Sabah perlu diberi kuasa bertindak

Posted: 20 May 2012 12:36 PM PDT

KUALA LUMPUR, 20 Mei — Sidang Meja Bulat dwipartisan semalam telah menggesa pembentukan Suruhanjaya Diraja (RCI) yang diberikan kuasa bertindak terhadap pendatang haram yang diberikan hak kerakyatan di Sabah, dan mengambil tindakan terhadap mereka yang dikenal pasti bertanggungjawab terhadap perkara itu,
Perbincangan yang dianjurkan Proham, sebuah organisasi pemerhati hak asasi manusia yang berlangsung semalam itu turut menuntut "penjelasan dan justifikasi rasmi" daripada kerajaan. Proham cadang tubuh RCI siasat peningkatan mendadak kerakyatan di Sabah .
Read More / Baca Lagi >>

KANTOI! Niat Jahat The Star Siar Wawancara Lama Terbongkar!

Posted: 20 May 2012 12:34 PM PDT

Lihatlah betapa kejinya media rejim Umno-APCO tanpa segan silu cuba membuat onar.

Tak cukup dengan permainan fitnah saban hari Utusan Meloya dan Berita Hairan, akhbar rejim milik MCA yang memegang The Star rupanya pun dua kali lima.

Apakah The Star sudah hilang etika kewartawanannya dengan menyiarkan kembali berita basi semata-mata dengan niat mahu memecah belahkan Pakatan Rakyat?
Read More / Baca Lagi >>

UMNO Akan Menang PRU13 Isu Muzakarah ?

Posted: 20 May 2012 12:17 PM PDT

"Bagaikan gila meroyan pemimpin UMNO dan pencacai sekalian apabila isu Muzakarah antara UMNO dan PAS di wayang kan semula. Isu ini diketahui umum bukannya baru dan yang menariknya UMNO menggunakan isu ini sebagai modal pada setiap PRU yang berlaku. Sila rujuk kronologi bagaimana UMNO memanipulasi isu ini menjelang PRU13

Jika dirujuk respon pencacai karut UMNO diluar sana isu ini bagaikan suatu kejayaan bagi mereka untuk menghadapi PRU13 nanti.Mengelupur lah seluruh Ulama kangkung , Pemimpin2 karat yang karut UMNO apatah lagi pemimpin MCA si pelakon lucah CSL juga ingin tumpang semangkuk untuk mengulas isu ini.

Read More / Baca Lagi >>

Hishamuddin Hussein Akui Ada Polis Menyamar Sebagai Peserta BERSIH

Posted: 20 May 2012 12:15 PM PDT


Menteri Dalam Negeri Harus Perjelas Peranan Anggota Polis Menyamar Dalam Peserta BERSIH.

Hampir 3 minggu telah berlalu sejak sejarah berlakunya himpunan rakyat terbesar dalam negara ini iaitu BERSIH 3.0. Himpunan menuntut pilihanraya bebas dan adil yang harus ditandakan sebagai himpunan perpaduan kerana jelas semangat persaudaraan perbagai kaum dan latar belakang rakyat yang hadir sendiri secara sukarela telah dicacatkan dengan tindakan ganas polis dibawah arahan regim penguasa.

Pada 7 Mei, SAMM telah menghantar satu memorandum memperjelaskan tindakan ganas dan jenayah yang melibatkan anggota polis ketika himpunan BERSIH 3.0. Dalam memorandum tersebut juga disenaraikan anggota polis yang jelas gambar mereka dirakam terlibat melakukan jenayah kekerasan.
Read More / Baca Lagi >>

Wan Azizah Di Mata Perempuan Jahat

Posted: 20 May 2012 12:13 PM PDT

Ahli perniagaan, Ummi Hafilda Ali menasihatkan Presiden Parti Keadilan Rakyat (PKR), Datin Seri Dr. Wan Azizah Wan Ismail agar tidak bersubahat di dalam perkara mungkar.

Beliau juga menegaskan akan mendedahkan siapa Wan Azizah yang sebenar di sebaliknya imejnya sebagai seorang wanita yang alim selepas ini.

"Kita akan bongkar siapa Wan Azizah... siap bersama Azmin Ali jumpa Rupert Murdoch. Imej sahaja Islam, tetapi minta derma RM50 juta daripada Yahudi untuk jatuhkan kerajaan Islam di Malaysia," katanya semasa berceramah di Kampung Paya, Batu Kurau, malam tadi yang dihadiri kira-kira 2,000 orang.

Sokong Royalti Minyak Untuk Kelantan Gimik Annuar

Posted: 20 May 2012 12:12 PM PDT

leh Mohd Sayuti Omar
Macam seperti satu kejutan pula kepada orang Kelantan apabila Annuar Musa tiba-tiba menurun tangani atas banner yang menuntut agar royalti minyak dikembali kepada rakyat Kelantan. Tindakan Annuar itu pun menjadi perhatian dan dilaporan sebagai berita yang menakjubkan. Maka orang-orang Kelantan yang dahaga royalti minyak dan sudah berjuang dengan sebahagian rakyat Kelantan menuntut royalti itu pun suka dan senyum sampai ke pipi.



Annuar menandatangani banner. Foto: Zamani.

Tanpa mengetahui apakah motif di sebalik tindakan Annuar itu ramai yang memuji Annuar. Ada yang nampak Annuar sebagai bersemangat Kelantan dan bersimpati dengan rakyat Kelantan. Itulah pandangan tanpa melihat menggunakan kanta mata politik. Tetapi bagi mereka yang matanya tidak disaluti selumbar atau selaput akan merasakan tindakan Annuar itu tidak lebih dari satu gimik murahan saja. Ia kerja orang yang tidak ada kerja sahaja atau pun frustasi.

Read More / Baca Lagi >>

Kembalikan kewarasan dan kesederhanaan dalam segala tidak-tanduk kita

Posted: 20 May 2012 12:11 PM PDT

Oleh Markus Lim
Senario semasa di negara kita nampaknya semakin merimaskan. Hari demi hari, ada sahaja laporan akhbar yang memaparkan pelbagai berita menarik mengenai seseorang pemimpin politik, parti yang disertai dan tindak-tanduk mereka. 
Menariknya, apa yang dipaparkan oleh media-media kita ada kalanya cukup dramatik, penuh warna-warni dan tidak ketinggalan juga berita yang bukan bertaraf "nilai berita."

Read More / Baca Lagi >>

Seks, rasuah, VIP dan politik

Posted: 20 May 2012 12:08 PM PDT

Oleh TAN SRI ABDULLAH AHMAD
Nafsu pada apa pun semula jadi. Kecenderungan belajarnya tidak padam-padam, kemahuan seksnya tidak berkurangan walaupun umurnya sudah lanjut - dia suka berseronok-seronok dengan girlfriendsnya.

Wanita itu amat suka membangkitkan semangat keinginan lelaki padanya sungguhpun mengikut syarak dan adat, dia tidak patut dan tidak boleh melakukan sesuatu yang boleh membangkitkan perasaan iblis langsung mendorongkan lelaki dan dia pada kemaksiatan dan kejahatan.
Read More / Baca Lagi >>

UMNO DAH TAK ADA ARAH:.BERSIH 4 SEDANG DIADAKAN DI KL..!!!

Posted: 20 May 2012 12:07 PM PDT



Dikhabarkan BERSIH 4.0 anjuran Umno sedang berlangsung di KL skrg, bertemakan "Mencucikan Bersih 1 , 2 dan 3" .

Wakakakkkkk....Ini bukan BERSIH (Gabungan pilihanraya bersih dan adil) tetapi ini adalah Pemuda UMNO Selangor bersama-sama berganding bahu dengan PERKASA Wilayah Persekutuan Kuala Lumpur menyamar sebagai peniaga-peniaga kecil buat lagi satu NGO dinamakan BERSIH 4 yang dilancarkan di Dataran Madras depan Semua House, KL sebentar tadi......aktiviti penipu dan bodoh pertama mereka ialah akan memohon 60 permit peniaga bagi membuka gerai didepan rumah Datuk Ambiga pada 24-25/5/2012....Wahahahhahahahahahahhhhhaaaaaa.....bodus.... — dengan Arman Arshad.

Muzakarah dan politik berpaksi fakta, bukan fitnah

Posted: 20 May 2012 12:06 PM PDT

Oleh NASRUDIN HASSAN
1. Sebelum ini saya telah mencadangkan agar Bersih 4.0 dibuat dalam format duduk dan debat. Ertinya saya melihat ruang politik baharu mendepani Pilihan Raya Umum ke-13 adalah melalui persaingan hujah yang sihat berpaksi fakta dan figure. Bukan lagi politik selak dan dedah atau politik tohmah dan fitnah.

2. Presiden PAS Datuk Seri Tuan Guru Abdul Hadi Awang pula telah menyatakan kesediaannya untuk bermuzakarah dengan semua pihak asal sahaja menepati syarat yang telah ditetapkan oleh pihak beliau. Nada serupa ditegaskan oleh Tuan Guru Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat, Mursyidul Am PAS.
Read More / Baca Lagi >>

Kerajaan Baru Impian Baru - Lagu Tema PRU ke-13 DAP MLK/ PR MLK

Posted: 20 May 2012 12:03 PM PDT

DAP cabar Najib isytihar terima keputusan PRU13

Posted: 20 May 2012 12:01 PM PDT


KUALA LUMPUR: Penasihat DAP Lim Kit Siang mencabar Datuk Seri Najib Razak membuat deklarasi terbuka bahawa beliau dan Umno BN sedia menerima apa-apa keputusan rakyat pada PRU-13 nanti termasuk pertukaran tampuk pemerintahan.

Kit Siang yang juga Ahli Parlimen Ipoh Timur berkata, deklarasi oleh perdana menteri itu penting sebagai jaminan bahawa Umno BN sedia menghormati keputusan rakyat dan supaya sebarang proses peralihan kuasa jika berlaku, dapat dilakukan secara aman.

"Adakah beliau bersedia untuk membuat deklarasi yang jelas dan nyata bahawa dia, Umno dan Barisan Nasional akan menerima keputusan pengundi dalam Pilihanraya Umum Ke13, termasuklah peralihan kuasa pada peringkat persekutuan di Putrajaya?

Read More / Baca Lagi >>

Kronisme tidak dapat dipisahkan dari Umno-BN

Posted: 20 May 2012 12:00 PM PDT

PULAU PINANG 20 Mei: Pemilikan saham RM30.8 juta yang didakwa diberi kepada anak Menteri Wilayah Persekutuan dan Kesejahteraan Bandar, Datuk Seri Raja Nong Chik Zainal Abidin bukti kronisme tidak dapat dipisahkan dari Umno-Barisan Nasional, kata Presiden KEADILAN, Datuk Seri Dr Wan Azizah Wan Ismail.
"Jika anak menteri yang berusia 26 tahun berjaya memiliki saham yang berjumlah melebihi RM30 juta, sudah pasti pelbagai persoalan bermain di pemikiran  rakyat tentang kelayakan pemilikan saham tersebut.
Wan Azizah ketika memberikan sumbangan kepada ibu tunggal di Permatang Pauh
"Kontrak kerajaan sepatutnya tidak boleh diagihkan kepada kroni atau keluarga.
Read More / Baca Lagi >>

Tiada ulasan: