Jumaat, 11 Mei 2012

PENYAPU SIAL

PENYAPU SIAL


heiii hantuuuu....mana mau lari haaaa...sinonim....heiii pak menteri ( rais si yatim tua ) mana mau lari haaa....!!!!

Posted: 11 May 2012 06:35 AM PDT

 

Keadilan hari ini memperkenalkan Sistem Menang Pilihanraya (SISMEP) bagi membantu mengesan pengundi-pengundi hantu yang terdapat di dalam senarai pemilih yang dikeluarkan Suruhanjaya Pilihanraya Malaysia (SPR).

Presiden Keadilan, Azmin Ali memaklumkan SISMEP mampu mengesan perbezaan senarai pengundi yang berdaftar serta kawasan mengundi sejak 2004 hingga 2011.

“SISMEP ini akan memudahkan petugas-petugas Pakatan Rakyat untuk mengesan kehadiran pengundi-pengundi hantu di kawasan mengundi,” katanya dalam satu sidang media selepas merasmikan Pusat Media Keadilan Selangor di sini.

Menurutnya, petugas parti hanya perlu memasukkan no kad pengenalan pengundi untuk mengesan samada pengundi tersebut benar-benar menjadi pengundi bagi kawasan tersebut.

Dengan adanya sistem ini, petugas pilihanraya boleh menghalang kehadiran pengundi-pengundi hantu yang dihantar bertujuan untuk memenangi undi sesebuah kawasan itu seperti yang berlaku sebelum ini.

Azmin juga memberitahu pihaknya tidak keberatan untuk berkongsi penggunaan SISMEP ini bersama rakan-rakan dalam Pakatan Rakyat.

Sebagai permulaan, SISMEP ini akan dilancarkan di Perak bagi menguji keberkesanannya.

Sebelum itu, dalam ucapan perasmiannya Azmin menegaskan media seharusnya bebas daripada kongkongan parti pemerintah dan meminggirkan kepentingan rakyat.

“Media sepatutnya pro-rakyat dan bukannya pro-perasuah dan pro-perompak yang mengaut keuntungan daripada rakyat,” katanya.

Selain itu, Ketua Penerangan Keadilan Selangor, Shuhaimi Shafiei berkata, media arus perdana perlu kembali ke jalan yang betul dengan menyiarkan fakta sebenar berkenaan sesuatu isu dan bukan hanya menjadi bahan mainan Umno-BN.

“Jangan merendahkan imej kewartawanan hanya kerana ingin mendapat keuntungan dengan fitnah yang dimainkan selama bertahun-tahun dibawah kerajaan Umno-BN,” katanya.

Majlis Hi-Tea dan Ramah Mesra Pemimpin Keadilan Selangor bersama Rakan Media serta Perasmian Pusat Media Keadilan Selangor diadakan di Pejabat Keadilan Selangor di Lembah Subang, Petaling Jaya.

Majlis ini dihadiri Naib Presiden Keadilan, Datuk Mansor Othman, Ahli Parlimen Ampang, Zuraida Kamaruddin Adun Taman Medan, Haniza Talha, Adun Batu Caves, Amirudin Shari serta barisan kepimpinan Keadilan Selangor.

Kalau Takut Dipukul Badai...Usah Berumah Di Tepi Pantai...

Din Sharpshooter
http://sharpshooterblogger.blogspot.com/

isa samad anjing perasuah bagan pinang berfatwa songsang....‘Durian runtuh’ bukan rasuah untuk peneroka Felda....!!!

Posted: 11 May 2012 06:22 AM PDT

 

Pemberian “durian runtuh” sebanyak RM15,000 bagi setiap keluarga peneroka Felda adalah bagi menghargai pengorbanan mereka memajukan tanah rancangan agensi itu.

Pengerusi Felda anjing pukimak  Isa Abdul Samad berkata kehidupan peneroka Felda dahulu sebenarnya dalam keadaan sukar semasa mereka mula meneroka tanah rancangan itu termasuk semasa harga kelapa sawit dan getah rendah.

“Masa itu susah tetapi mereka masih lagi bertahan. Cuba bayangkan semasa susah itu, semua peneroka ini lari meninggalkan Felda... Felda (mungkin) tidak akan ada.

“Oleh itu, menerusi penyenaraian Felda Global Ventures Holdings (FGVH), kita memperoleh lebihan dan sebahagian kecil itu kita pulangkan semula kepada peneroka,” katanya kepada pemberita pada majlis penyampaian baucar bayaran Bantuan Rakyat 1 Malaysia (BR1M) peringkat daerah Port Dickson, hari ini.

Dua hari lepas, Perdana Menteri Najib Nazak mengumumkan durian runtuh RM15,000 untuk setiap peneroka membabitkan lebih RM1.6 bilion serta beberapa insentif lain berikutan penyenaraian FGVH di Bursa Malaysia, hujung bulan depan.

Mengenai dakwaan pembangkang bahawa pemberian durian runtuh itu merupakan helah politik Barisan Nasional (BN), Mohd Isa berkata perkara itu satu pembohongan dan tuduhan yang tidak betul.

Katanya pembangkang membuat dakwaan tersebut kerana bimbang sokongan rakyat terhadap mereka semakin menurun.

“Pembangkang ini macam-macam... sebenarnya dia tidak dapat memberi apa-apa sebab itu dia hanya membuat pembohongan dan dakwaan yang tidak betul. Ada yang sebut pemberian durian runtuh ini rasuah, kalau rasuah selalunya dibuat senyap-senyap. Tetapi ini diumumkan oleh Perdana Menteri pada 7 Oktober 2011.

“Macam mana ada rasuah kalau 7 Oktober 2011 Perdana Menteri telah umumkan semasa pembentangan bajet, kita nak beri durian runtuh... itu bukan rasuah,” katanya.

Beliau menasihatkan masyarakat peneroka supaya tidak terpedaya dengan dakwaan pembangkang yang cuba mengelirukan pemikiran mereka.

“Harapan saya supaya peneroka tidak dijadikan alat dengan gambaran yang hebat tapi sebenarnya tidak ada apa,” katanya bahawa tanpa pemberian durian runtuh itu, Felda tetap merupakan kubu kuat BN sejak dulu..

 

 

penyapusial

 

Sekiranya ini bukan untuk membeli undi, apakah tujuannya nak bagi duit ini kepada peneroka?

Lebih lebih lagi dikatakan tanah mereka langsung tidak disentuh...

Apakah peneroka kena menandatangani sebarang dokumen sebelum atau selepas menerima duit ini????

dasar anjing penjarah perompak wang dan penipu rakyat....!!!!

Isu anjing rahim noor mengkafirkan nik aziz.....Umno rosakkan pemikiran pegawai kerajaan terhadap pembangkang....!!!!

Posted: 11 May 2012 06:12 AM PDT

sape bapak kafir...???.....si anjing rahim noor ni lah  si bapak kafir tak sedar diri....mata anwar di kerjakan si anjing kafir rahim noor......!!!!!

Kerajaan Najib Nazak telah merosakkan pemikiran pegawai-pegawai kerajaan dengan menanamkan kebencian dalam pemikiran mereka terhadap pembangkang...

Kenyataan yang dikeluarkan bekas Ketua gangster  Negara si anjing kurap  Rahim Nor yang menuduh Mursyidul Am PAS Datuk Nik Aziz Nik Mat sebagai “Bapa Kafir” jelas menunjukkan Umno telah menanamkan perasaan kebencian yang mendalam terhadap pembangkang sehingga dilihat sebagai musuh negara.

Pemikiran pegawai-pegawai kerajaan telah dirosakkan oleh Umno untuk membenci pembangkang hingga mereka tidak boleh bertindak dengan sejujur-jujurnya.

Kenyataan bangsat dan pukimak  anjing kurap Rahim Nor  ini yang menuduh Nik Aziz sebagai bapa kafir jelas menunjukkan bukti Umno menanamkan kebencian terhadap pembangkang di kalangan pegawai-pegawai atasan hingga dianggap sebagai musuh negara...

Kenyataan yang dikeluarkan bekas ketua polis itu  juga penuh dengan perasaan kebencian, sedangkan beliau seharusnya memberikan kenyataan yang bersifat neutral.

Istilah ini penuh emosi, keganasan dan kezaliman. Sebagai bekas ketua polis negara, dia sepatutnya neutral.

Ini menzahirkan kadar neutraliti yang tak dapat dilaksanakan kerana institusi kerajaan dirosakkan oleh Barisan Nasional (BN) dengan pelbagai cara...

Ia juga adalah salah satu punca mengapa peserta Bersih 3.0 dibelasah teruk oleh anggota polis.

Maka itulah yang akan menghasilkan tindakan zalim dalam apa-apa program.Pemikiran pegawai kerajaan dirosakkan Umno-BN hingga mereka tidak boleh bertindak dengan sejujur-jujurnya dan  sebagai negara yang mengamalkan demokrasi berparlimen, kerajaan seharusnya menghormati pembangkang dan sedia untuk menerima kekalahan.

 

 

penyapu sial

 

 

anjing kurap ini perlu tilik diri sendiri............... setinggi mana ilmu Islamnya berbanding iman, ilmu, akhlak dan kehidupan perjuangan dakwah & jihad siasah Nik Aziz yang didakwanya 'Bapa Kafir' itu.

Kalau nak ampu kerajaan UBN sekalipun, janganlah melampaui tahap logik dan batas2 syarak. Walaupun Rahim Nor rasa terlalu hebat, sila rujuk sekali sekala kepada ahli agama & mufti agar mendapat sedikit limpahan ilmu mereka terutama bidang pekerjaan & hasil pendapatan yang diperolehinya selama ini.

Tiada ulasan: