Rabu, 16 Mei 2012

A Mum Of Three Mohd

A Mum Of Three Mohd


Hello.... RM500 mari ooo.

Posted: 16 May 2012 09:16 AM PDT


Firstly.... M3M nak ucapkan "Selamat Hari Guru" kepada semua mereka yang bergelar guru dan yang berperanan sebagai guru. Sekali lagi.... "Happy Teacher's Day"

Secondly... M3M nak peringatkan semua warga guru tentang janji Pakatan Rakyat dalam Buku Jingga dan hari ini janji tersebut diulang lagi oleh Presiden PKR iaitu Datuk Seri Dr Wan Azizah Wan Ismail. Kata beliau....

"Pakatan Rakyat (Pakatan) bertekad mengotakan janji yang ditawarkan dalam Buku Jingga termasuk menaikkan imbuhan perguruan sebanyak RM500 sebulan setiap seorang sebagai permulaan."

Aha... itu baru permulaannya. Lepas tu, ada lagi pembelaan terhadap warga pendidik.Kata beliau lagi....

"Dalam kita berdepan dengan gelombang globalisasi, kebajikan guru mestilah dipelihara, termasuk memantap skim pengajian dan elaun guru meliputi kesihatan, keselamatan, keluarga dan persaraan mereka."

Sungguh menggiorkan, tak gitu??

So.... guru mesti bijak memilih. Pilih kerajaan yang benar-benar akan membela nasib para guru dan menjaga kebajikan mereka pada sepanjang masa, bukan masa nak pilihan raya jer. Sebab tu, tak rugi kalau warga guru pilih Pakatan Rakyat sebagai kerajaan baru dalam PRU 13 nanti. 

Setelah mendapat kenaikan gaji bebaru ni.... kalau pangkah Pakatan Rakyat, dapat lagi RM500!! Fuuhh.... kayo pakcik-pakcik dan makcik-makcik guru.

Aha.... UMNO pasti akan kata, jangan percaya janji Pakatan Rakyat. Itu cuma helah untuk memancing undi semata-mata. Weh... kalau UMNO boleh pancing undi, mengapa pulak Pakatan Rakyat tak boleh?? 

Kita sama-sama memancing dan lepas tu kita tengok, siapa yang banyak dapat undi??

Pakatan Rakyat tak seperti UMNO/BN. Kita akan jaga kebajkan mereka yang beri kita undi. Kita hargai kepercayaan mereka terhadap kita dan kita tidak akan kianati amanah yang diberi. 

Now.. amati baris-baris akhir dalam lirik lagu Guru Malaysia iaitu...

... amanah yang diberi, kami tak pesiakan. Apa yang kami janji, tunai tetap kami tunaikan.

Aha.... begitulah juga Pakatan Rakyat. Kita bertekad melaksanakan amanah yang diberikan oleh rakyat. Janji tetap janji. Janji wajib ditunaikan.

UMNO pulak adalah sebaliknya. Mereka selalu khianati amanah dan kepercayaan para pengundi mereka. Kita semua sudah sedia maklum akan pengkhianatan yang mereka telah lakukan.

Selain itu, mereka juga akan kata... negara akan bangkrap jika Pakatan Rakyat laksanakan janji-janji dalam Buku Jingga. Jangan percaya dan jangan terperdaya. Itu semua bullshit mereka jer. Kalau tak tipu bukan UMNO namanyer.

So... pedulikan propaganda mereka. Nak RM500 lagi tak??

Hahahahaha.... undilah Pakatan Rakyat!!!

Suara-suara terakhir seorang Azalina

Posted: 15 May 2012 07:30 PM PDT


"Saya nak cabar mereka yang mengutuk kerajaan Umno agar jangan ambil duit durian runtuh ini. Bawa anak dan isteri keluar daripada tanah rancangan Felda kerana kita tidak perlukan mereka. Ramai lagi yang mahu masuk Felda,"- Azalina Othman

Fuuuuhhh...!! Dahsat..Dahsat...

Oooo...kutuk kerajaan, keluar daripada FELDA, ek?? Banyak lu punya cantik!! Apa... lu ingat FELDA tu UMNO punya??

FELDA tipu peneroka..... diam, ek??
FELDA aniaya peneroka..... diam, ek??
FELDA kunta kinte peneroka..... diam, ek??
FELDA manipulasi hak peneroka.... diam ek??
FELDA perjudikan nasib dan masa depan peneroka.... diam ek??

Inilah dia yang dikatakan pemimpin yang karier politiknya dah menopause. Lepas kena tendang daripada menjadi menteri kabinet, dia menyepi dan low profile seketika tetapi apabila PRU dah hampir ni, tetiba jer pulak dia bersuara 'garang'.

Aaai.... teringin nak terus jadi MP ke?? Maklumler... puak-puak UMNO ni, kalau nak terus jadi MP, suara kena lantang dan garang supaya boss dengar. Lepas tu, kena pandai cium bontot boss. Boss kentut busuk sekali pun, kena kata wangi. Bontot boss penuh berselepat taik pun, kena kata.... bersih dan harum semerbak.

Itulah nasib pompuan yang karier politiknya dah menopause. Depa yang dah menopause ini biasanyer orang tak pandang dah. Terpinggir... Orang cari calon-calon yang vibrant dan bertenaga. Ayam tua siapa nak. Liat... Kokak pun tak lut.

Tapi si Azalina ni mungkin sedar yang UMNO dah kepupusan calon yang vibrant, maka dia menggunakan isu FELDA ini untuk mencari peluang dan ruang untuk dipilih semula menjadi calon. Jadi, dia terpaksa ler menyalak kuat sikit.... garang sikit agar dapat menambat hati boss. Nak jadi calon beb!!

Persoalannya....apakah dia akan dicalonkan semula setelah reputasi dan integriti tercalar teruk, kesan daripada isu Laporan Ketua Audit Negara dulu??

Atau.... apakah suara 'garang'-nya itu hanya merupakan suara-suara terakhir seorang Azalina yang sudah 'menopause' karier politiknya??

Hahahaha.... kita tunggu dan lihat samada Najib akan terus memberi peluang kepada ayam tua yang dah 'menopause' dan yang zero integriti dan kredibiliti??

Kalau aku.... KIOK-kan jer!!

Stupido!!

Posted: 15 May 2012 05:30 PM PDT



Stupido!! Otak lembu!! 

Ciittt!!!
Bikin malu Melayu....
Bikin malu tentera jer...

Cerita aksi bodoh mereka di sini

Tiada ulasan: