Ahad, 6 Mei 2012

A Mum Of Three Mohd

A Mum Of Three Mohd


UMNO penuh dengan orang BODOH

Posted: 05 May 2012 11:00 PM PDT

Kredit: Muhamad Azrul Ali's Photos

Dengan lain perkataan.... 
Yang dok ada dalam UMNO la ni ialah orang-orang BODOH

Orang atas BODOH kerana rekrut ahli bawahan yang BODOH
Gila kuasa dan takut dicabar punya pasal sanggup jadi BODOH

Orang bawah pulak BODOH kerana ikut jer kerenah pemimpin yang BODOH di atas
BODOH macam LEMBU!!

Kah kah kah kah... 

UMNO BODOH!!

Bersih 4.0 ditakuti Regim Najib

Posted: 05 May 2012 08:30 PM PDT


 Para peniaga pun diperlembu untuk sama-sama menjadi bodoh.

Sorang mamat bernama Ikhlas Ridzuan berkata di sini...

"Kami tetap menolak BERSIH (siri) satu, dua, tiga dan empat. Kami akan menentang BERSIH atau pihak yang mengganggu ketenteraman hingga ke darah titisan terakhir" 

Kah kah kah kah.... dia dakwa BERSIH 1, 2, 3 dan 4 ditolak oleh mereka. Nampak sangat Regim Najib takut BERSIH 4 diadakan. Lantas, juak-juak UMNO menggunakan suara para peniaga yang berjaya dibangangkan untuk menyatakan bantahan mereka.

UMNO gelabah dan amat takut seandainya BERSIH 4.0 diadakan. Kalau BERSIH 3.0 berjaya mencalar-balarkan reputasi mereka, entah-entah dan insyaAllah.... BERSIH 4.0 akan menonggang-langgangkan kedudukan mereka pulak.

Ketakutan mereka dapat kita kesan melalui tuduhan dan dakwaan mereka kononnya BERSIH nak gulingkan kerajaan, macam yang berlaku di Mesir. Hahahaha.... mereka diserang igauan buruk!! BERSIH nak gulingkan kerajaan?? Kah kah kah kah.... Lawak betoi badut-badut UMNO ni.

Kepada para peniaga di kawasan sekitar Dataran Merdeka. Jangan jadi bodoh macam para pemimpin dan juak-juak UMNO. Kalau BERSIH 4.0 diadakan nanti, korang berniaga air. Laku ooooo. Masa BERSIH 3.0 tempoh hari.... permintaan dan jualan air meningkat giler babi. 7-Eleven sampai bukak tong besar ler untuk menampung permintaan yang begitu banyak. Tak menang tangan para pekerja mereka.

Haishh.... jangan ler biarkan hidung korang dicucuk gelang dan diperlembu macam lembu. Jangan matikan akai. Kreatif ler sikit dalam berurus niaga. Rebut peluang dengan sebaik mungkin. Bukan merungut dan mengeluh. 

Buat survey... kaji dan belajar daripada situasi dan buat keputusan tentang apa yang patut dijual jika berlaku perhimpunan BERSIH. Weh... sebelum BERSIH 3.0, dah dua BERSIH diadakan. Tak tak buat homework dan belajar kot??

BERSIH diadakan untuk menuntut pilihan raya yang adil, bersih, telus dan bebas. Jika berjaya.... UMNO pasti tumpor dan Pakatan Rakyat akan mengambil alih Putrajaya. Jam tu nanti, kehidupan rakyat dan ekonomi negara akan bertambah baik, insyaAllah. Jika ini berlaku, kuasa beli rakyat akan meningkat. Jika kuasa beli rakyat menigkat.... korang yang berniaga jugak yang untung, tak gitu??

So... tak yah lah bising-bising. Bolayan jer juak-juak UMNO tu. Korang nak senang, kan?? PRU13 nanti.... pangkah jer Pakatan Rakyat. Senang ler hidup korang.

Raksaksa nak berhimpun komer...

Posted: 05 May 2012 05:45 PM PDT


Hear me.... hear me.... kengkawan. Ada orang tu kan... dia nak bikin perhimpunan raksaksa sempena hari jadi UMNO yang dah mati iaitu pada 11 Mei nanti. Baca di sini.

Weh... UMNO lama bukan ke dah mati, angkara mamak kutty. Kenapa tak sambut jer hari jadi UMNO baru yang dihidupkan oleh si Kutty tu?? Sambut Hari Jadi UMNO yang masih hidup, bukan ke lebih bermakna?? UMNO yang dah mati, biarkan tinggal sejarah. Kenapa masih nak diingat lagi?? Pelik... mereka yang 'bunuh' UMNO yang lahir pada 11 Mei, lepas tu mereka pulak terhegeh-hegeh nak sambut hari lahirnya?? Nama jer sama tapi tak serupa tahu...

Oh.... apakah mereka masih nak menipu Melayu??

Dulu... Melayu mungkin ada rasa sayang pada UMNO yang dah mati. Malangnya, Melayu sekarang dah menjauhi UMNO yang dihidupkan oleh si Mamak Kutty. Sebab tu, Mamak Kutty berlagak macam Tuhan dan rasa macam he owns UMNO sekarang. Lantaran itu, dia sibuk nak melontarkan 'suara' sumbangnya itu dalam hal-hal UMNO dan kerajaan yang diterajui UMNO.

Sekarang, Melayu menjauhi UMNO kerana semangat UMNO yang dah mati kena 'bunuh' tu, dah hilang dan dah tak der. Semangat UMNO dulu dan semnagat UMNO sekarang tak sama . UMNO dulu benar-benar memperjuangkan nasib bangsa Melayu serta agama Islam. UMNO dulu lebih demokratik dan bertanggung jawab dalam menjaga hak asasi rakyat di negara ni.

Sebaliknya, UMNO yang dihidupkan oleh Mamak Kutty.... UMNO HAPRAK!! UMNO itu... dah nak tamat tarikh luputnya, akibat terlalu bertoksid. Tahap toksidnya sudah amat kronik hinggakan proses penuaan UMNO berlaku dengan begitu drastik sekali. UMNO dah busuk. Ya... sudah busuk sampai ke usus. Itulah perakuan yang diberikan oleh 'pembunuh' UMNO yang dulu, iaitu Mahadet Kutty.

Mengapa UMNO kini amat bertoksid??

Hahahahaha.... tanya kepada para pemimin UMNO bermula dari  Mamak Kutty hingga sekarang iaitu  di bawah Najib Razak, mentee si Mamak Kutty. UMNO yang lahir pada 1987 tidak boleh lagi diharapkan. Para pemimpinnya.... very self-centered and mementingkan kroni. Their struggle is no more for the people tetapi lebih kepada memperkaya diri, keluarga dan kroni. Rakyat pergi mati!!

Mereka menjual maruah bangsa Melayu, mereka khianat bangsa Melayu, mereka jual dan gadai maruah dan kedaulatan negara kepada warga asing. Kerakyat diberikan sewenang-wenangnya  kepada warga Myanmar, Bangla, Indonesia, Filipina dan Kemboja, tanpa ada rasa bersalah pun. 

Sebab tu, UMNO sekarang layak dipanggil oleh rakyat dengan nama United Myanmar, Nepal Organization. Kerakyatan Malaysia dah jadi GLOKAL wa cakap lu..... lebih-lebih lagi di era Najib Razak memimpin UMNO dan negara.

Mengapa kerakyatan negara di-GLOKAL-kan.??

Demi berpaut pada kuasa untuk terus jadi kaya dan raya. Dengan kuasa dan kekayaan yang mereka ada... mereka bebas bermaharaja lela. Dan juga.... untuk menyelamatkan diri daripada balasan yang mungkin akan diterima akibat dosa-dosa mereka kerana sifat tamak dan terlalu bernafsu rakus.

Inilah UMNO, yang kononnya banyak ber'jasa'. Memang significant amat 'jasa' UMNO, ek?? 'Jasa' itulah yang patut dipahat dalam kepala otak anak-anak muda dan generasi kita yang akan datang. Jangan sekali-kali lupa 'jasa' UMNO ni. Masa mengundi nanti.... ingat 'JASA' UMNO dan terjemahkan rasa ter'haru' kita ke dalam peti undi. Biar dia mampooss!!

Berbalik kita kepada cerita perhimpunan. Rakyat berhimpun.... mereka pun nak berhimpun. Perhimpunan raksaksa lagi you... Mengapa pilih 11 Mei untuk buat perhimunan raksaksa. Tarikh 11 Mei sudah hilang rohnya. Roh dan semangatnya dah kaput!! Pohcik!! Yelek!!

Lain ler perhimpunan BERSIH. 300 000 rakyat datang dari seluruh pelusuk negara membanjiri kawasan di Dataran merdeka dengan penuh semangat tanpa dipaksa-paksa. Kau, aku, kami... bersolidariti untuk melahirkan satu harapan bersama. Satu perjuangan satu matlamat. Fuuuhhh.... gilerrr!! Meremang bulu roma, tengok gelombang rakyat yang berwarna kuning tu beb!!

Sebaliknya, perhimpunan UMNO, kalau tak dipaksa.... kalau tak ditaja.... kalau tak diangkut dengan berbas-bas dan kalau tak diberi wang saku.... mampuih mereka tak akan pergi. Lebih baik mereka pergi menoreg getah. Dapat juga duit untuk beri makan anak bini mereka. Tambahan pulak, di zaman Najib Razak ni.... kehidupan rakyat payah amat. Tak tau nak berwasatiyyah macam mana lagi dah untuk hidup lebih selesa.

Oleh itu, mereka nak berhimpun walau di mana sekali pun, lantak merekalah. Nak terlalak dan terlolong.... lu sukak. This is a free country. Berhimpun lah.... berhimpun lah.... Mampuih pi lu orang ler.

Tapi... satu jer nak cakap. Walau raksaksa besar mana sekali pun perhimpunan komer.... tak boleh challenge perhimpunan BERSIH. Roh BERSIH tu sungguh hebat. Tegak bulu roma, wa cakap lu!!

Sori.... Tersilap Fuhyooo.

Posted: 05 May 2012 10:37 AM PDT

 Gambar dari sini via sini

Fuhyoooo!!!! Bany..........

Oppppss.... !! 
Sori... Sori... Tersilap fuhyoo.

Alamak....!! 
Lengangnya Bicara Agama si Fathul Bari.

Isyyyy.. isyyy... issyyy... 
Awatnya jadi lagu tu??

Tiada ulasan: