Jumaat, 18 Mei 2012

Era Pasca

Era Pasca


EDISI KANTOI MENGKANTOI: Pencium Keris Kantoi Lagi

Posted: 17 May 2012 11:02 PM PDT

Cerita menarik hari ini. Muhyiddin Yasin pulak keluarkan kenyataan yang kerajaan tak bercadang untuk tubuhkan badan peguam alternatif bagi menggantikan fungsi Majlis Peguam Malaysia. Satu kenyataan cukup yang bercanggah dengan apa yang Nazri Aziz kata sebelum ni. Nazri Aziz tak puas hati Majlis Peguam yang ada hari ni nampak jelas sangat menentang kerajaan. Tujuan Nazri Aziz nak ada badan lain supaya badan tu boleh menggantikan majlis Peguam yang dilihat menentang kerajaan, yang bukan saja akan sokong semua dasar kerajaan tapi kalau boleh sanggup beraksi sebagai 'si anjing Umno".



Bukan mudah-mudah nak wujudkan satu badan lain untuk gantikan majlis Peguam pasal penubuhan Majlis Peguam ada dalam Akta Profesion Undang-Undang di bawah Seksyen 41 dan Seksyen 42 yang memperuntukkan tujuan dan kuasa Majlis Peguam. Muhyiddin Yasin pulak keluarkan kenyataan yang kerajaan tak bercadang untuk tubuhkan badan peguam alternatif bagi menggantikan fungsi Majlis Peguam Malaysia. Satu kenyataan cukup yang bercanggah dengan apa yang Nazri Aziz kata sebelum ni.





Aku melihat kedangkalan Menteri bernama Dato' Seri Hishammuddin Tun Hussein ni sebagai BALA dalam UMNO. Dan dah berjangkit kat kawan baik dia si Nazri Abdul Aziz. Virus sape jangkit kat sape wallahualam. Mereka ni bagaikan kembar siam. Main tibai je cakap, pastu KANTOI bukan reti nak minta maaf pun!






Pesanan : Satu Pages fb baru nama 'PR supporter' (khas kepada penyokong PR) telah diwujudkan oleh rakan blogger pada 19.2.2012. Sasaran 1 Juta sebelum 13 March 2013. Sila klik di sini http://on.fb.me/zKwAgs untuk join dan mohon jasa baik anda untuk disebar kepada kawan2 Fb anda. Terima kasih Mohon Like "Like" di bawah juga. 

Wajib baca - Fitnah Azmin Ali kantoi - bahan sebaran

Posted: 17 May 2012 10:44 PM PDT

APA YG PERLU ANDA TAHU TENTANG SUMBER FITNAH JAHAT TERHADAP AZMIN ALI(SEKS)

UMNO-BN kembali dengan FITNAH SEKS melibatkan pimpinan Pakatan Rakyat dan terbaru melibatkan Ahli Parlimen Gombak, (AZMIN ALI).

UTUSAN MALAYSIA MEMETIK DARI BLOG PRO UMNO DAN MENYEBARKAN FITNAH MELALUI MEDIA TANPA MENYEDARI BAHAWA BLOG YANG MENYEBARKAN FITNAH TERSEBUT TELAH MENDELETE. REMOVE BLOG TERSEBUT AGAR PEMILIKNYA TIDAK DAPAT DI KESAN DAN DI AMBIL TINDAKAN UNDANG-UNDANG.

UTUSAN MALAYSIA memetik sumber blog pro Umno-BN http://scandalazminali.blogspot.com/ yang menyebarkan beberapa keping gambar beliau bersama seorang wanita di tandas,melalui siasatan dan carian Blog tersebut telah di delatekan, jadi apa pandangan anda berkenaan serangan "Hendap" iaitu POSTING dan DELETE BLOG! dan biarkan ia terus bermain di seluruh negara,Nak report kt siapa berkenaan BLOG yg telah Hilang/lenyap tersebut???.

Itulah PERMAINAN UMNO selamanya,kejenya TABUR FITNAH dan lenyapkan Jejak,sama seperti Pengeboman ALTANTUYA hancur berkecai Kononnya menghapuskan bukti,ALLAH MAHA KAYA genk,ingat janji ALLAH,setiap PERBUATAN ADA BALASANNYA.

Sebelum ini UMNO begitu RAKUS MEMFITNAH,beliau dan ahli keluarganya berkaitan isu status ibu bapa kandung terhadap anaknya disusuli dakwaan memiliki saham dan dituduh menghina Raja- Raja Melayu dan terbaru dituduh mencetuskan provokasi dalam Bersih 3.0.

" Skrip FITNAH Umno-BN ini sudah berulang selama 14 tahun walaupun bukti sudah jelas nyata bahawa tuduhan mereka merupakan PEMBOHONGAN semata-mata," ujarnya

Berhubung isu status ibu bapa kandung terhadap anaknya, Azmin berkata, dia dan isteri sudah melakukan ujian DNA sebanyak DUA KALI pada JULAI 1998 dan mengesahkan perkara tersebut sekaligus memelihara MARUAH keluarganya.

Selain itu, Azmin menegaskan FITNAH JAHAT ini tidak akan melemahkan semangatnya untuk terus menegakkan kebenaran dan menentang kezaliman dilakukan oleh kerajaan Umno-BN.

Katanya, beliau mendesak supaya Umno-BN menghentikan budaya POLITIK FITNAH yang boleh menghancurkan NEGARA DAN MASYARAKAT

Terdahulu, Umno-BN melemparkan FITNAH JAHAT dengan mengaibkan barisan kepimpinan Pakatan Rakyat termasuk Penasihat PKR, Datuk Seri Anwar Ibrahim

Menurut Azmin lagi BUDAYA FITNAH JAHAT UMNO/BN ini memperlihatkan sikap pemimpin-pemimpin Umno yang merendahkan akhlak ORANG-ORANG MELAYU dimata masyarakat lain.

Tujuan mereka tak lain tak bukan semata-mata hanya mahu menghina, memalukan dan menfitnah.. Jika fitnah ini betul kenapa tak terus di laporkan direct kepada pihak berkuasa? kenapa perlu di sebar dan kemudian selepas puan main dalam media terus delete sumber? Ptuih UMNO!

Ingat jangan lupa share!

Pesanan : Satu Pages fb baru nama 'PR supporter' (khas kepada penyokong PR) telah diwujudkan oleh rakan blogger pada 19.2.2012. Sasaran 1 Juta sebelum 13 March 2013. Sila klik di sini http://on.fb.me/zKwAgs untuk join dan mohon jasa baik anda untuk disebar kepada kawan2 Fb anda. Terima kasih Mohon Like "Like" di bawah juga. 

EDISI CEPUK: SPR nak kene ni..

Posted: 17 May 2012 09:51 PM PDT

Terbukti  ada unsur-unsur  penipuan dalam pendaftaran pemilih. Rakyat memohon kepada Pengerusi SPR Malaysia untuk memberi penjelasan mengenai hal ini dengan segera.


Seorang wanita mendakwa dirinya hilang kelayakan mengundi apabila semakan di web Suruhanjaya Pilihan Raya Malaysia menunjukkan nombor kad pengenalannya dimiliki pihak lain. Ketika membuat semakan, Puan Tamil Malar yang memiliki no kad pengenalan biru 750516-08-5360 terkejut apabila namanya tidak keluar tetapi yang dipapar adalah nama seorang lelaki Mansor Bin Jali. Puan Tamil Malar menetap di DUN Tronoh, Parlimen Batu Gajah, Perak namun dalam semakan menggunakan no kad pengenalannya itu memaparkan beliu adalah pengundi di DUN Ayer Limau, Parlimen Masjid Tanah, Melaka.

"SPR TAKDE KUASA" Naik bosan aku dengar ayat ni!!! Persoalan rakyat masih x dapat SPR jawab ialah SIAPA YANG ADA KUASA KELUARKAN NAMA NAMA NI? Dan SPR pun menjawab dengan bangganya "PADA YANG INGIN MEMBANTAH DAN KELUARKAN NAMA PENGUNDI YANG DIRAGUI, SPR BERSEDIA MEMBANTU. 1 NAMA RM10 SAHAJA".. SPR ni buat LAWAK BANGANG ke atau sememangnya BANGANG?!


Soalan: Sejak bila wanita india ni masuk Islam, dan sejak bila dia tukar jantina jadi lelaki?
Nak jawab apa pulak lepas ni, SPR??






Pesanan : Satu Pages fb baru nama 'PR supporter' (khas kepada penyokong PR) telah diwujudkan oleh rakan blogger pada 19.2.2012. Sasaran 1 Juta sebelum 13 March 2013. Sila klik di sini http://on.fb.me/zKwAgs untuk join dan mohon jasa baik anda untuk disebar kepada kawan2 Fb anda. Terima kasih Mohon Like "Like" di bawah juga. 

GEMPAR!! Najib Razak Isytihar 21 May Bubar Parlimen Malaysia!

Posted: 17 May 2012 08:52 PM PDT


GUA PENING MEMIKIRKAN RAKYAT MALAYSIA..
TELAH MENOLAK HAMPIR TOTAL KERAJAAN RASUAH GUA..
HIDUP MAMPOS GUA HANYA KEPADA KUASA SAJA
TAKDA KUASA, GUA MAMPOS,
ADA KUASA RAKYAT MAMPOS..
KAH KAH KAH
 
kuala lumpur 18 may..
ajensi berita tiewnama on twitter yg induknya adalah agensi berita fakap EP telah di maklumkan bahawa najib razak sedang pening utk membubarkan parlimen malaysia dan seteruskan mengadakan pru 13 yg cukup panas dan berapi..

Laporan2 terbaru Special Branch dan MIO telah membantutkan hasrat PM Najib Razak untuk membubarkan Parlimen yang hangat diperkatakan akan dibubarkan pada bila2 masa. 

Setakat ini laporan yang diterima menunjukkan Pakatan Rakyat akan memenangi 99 kerusi Parlimen di Semenanjung Malaysia, yang mana situasi ini akan menyebabkan BN tumpas dengan majoriti mudah, dan kemungkinan berlaku 'Hung Parliament' ataupun Parlimen Tergantung. 

Bulan Mac yang lalu, Najib Razak memberi amaran sekiranya BN gagal mendapat majoriti selesa pada PRU13, maka ini akan member kesan perit untuk Najib Razak seorang saja.

Justeru, katanya, adalah penting bagi BN memperoleh majoriti dua pertiga, kerana negara memerlukan sebuah kerajaan yang kukuh dan stabil, atau najib razak bakal di penjarakan di perancis..

3 perkara yang Najib terpaksa tangguh PRU13 

Pertama, 

pada bulan lepas, Mahkamah Perancis mendedahkan telah memperolehi bukti bahawa Najib, semasa menjadi Menteri Pertahanan, telah meminta bayaran sebanyak AS $ 1 bilion untuk Perimekar, sebuah syarikat yang dimiliki oleh Abdul Razak Baginda, kroni beliau.

"Jika Perdana Menteri mempunyai integriti dan mahu dilihat sebagai seseorang yang mempunyai kemuliaan dan moral, beliau harus memberi kerjasama sepenuhnya kepada semua keperluan undang-undang," 
 
Mahkamah Perancis mempunyai bidang kuasa terhadap semua orang, tidak kira orang Perancis atau tidak, selagi mereka terlibat dalam perkara melibatkan inkuiri sedia ada.

Akhbar di Kanada yang mempersoalkan Najib dalam kes terbaru melibatkan Altantuya

Tribunal berterusan di Paris telah menyenaraikan beberapa pegawai tertinggi Malaysia, termasuk Najib dan Menteri Pertahanan Ahmad Zahid Hamidi.

Zahid sebelum ini mempersoalkan kuasa tribunal untuk mengeluarkan sepina dan menggunakan Interpol untuk membantu jika saksi enggan hadir.

"Siapa mereka untuk mengeluarkan waran tangkap? Kami tidak tertakluk kepada undang-undang Perancis", 

Bersih 3.0

Kedua, 

sudah tentu akibat Perhimpunan Bersih 3.0 yang menyaksikan Rakyat berbilang kaum dari segenap lapisan seramai lebih 250,000 Rakyat berhimpun di Kuala Lumpur untuk menyatakan kebenaran dan menyatakan sokongan menentang kerajaan yang korup, penipu dan zalim.

Lebih menakutkan Najib dan UmnoBn adalah yang hadir itu datang dengan wang saku mereka sendiri, walaupun dari golongan miskin Rakyat Malaysia.


Ketiga, 


acara Perhimpunan Raksaksa 3.2 JUTA ahli Umno 
bagi meraikan Ulangtahun UMNO yang dirancang 
oleh Najib tidak hanya untuk memperingati ulang tahun ke-66 parti itu, tetapi ia juga adalah untuk menyediakan platform untuk mengumumkan pilihan raya umum ke-13.

SAMBUTAN KE 24 TAHUN USIA UMNO APCO
Walau bagaimanapun, jumlah kehadiran yang amat mengecewakan dengan jumlah kurang 50,000 orang, telah dibuat perbandingan dengan Perhimpunan pada 28 April Bersih 3.0, di mana seramai 250,000 rakyat Malaysia berkumpul hadir secara sukarela di sekitar Dataran Merdeka Kuala Lumpur.

Nampaknya keadaan ini telah memberikan kedua-dua pemimpin Umno ini, Najib dan Mahathir berfikir dua kali untuk melaksanakan PRU13.

Minggu lepas, Mahathir menasihatkan Najib untuk mengadakan PRU13 hanya selepas sambutan Hari Raya Aidil Fitri, berbeza dengan gesaan beliau pada awal bulan April, yang mengatakan ia adalah masa yang sesuai untuk Najib untuk membubarkan Parlimen secepat mungkin..


21 MAY ? 
kah kah kah
potong telur najib ler kalau dia berani nak bubar parlimen
mampos dia takkan bubar dan tarik tarikh sampai
ke akhir mandat iaitu 20 februari 2013 dan mengundi pada 7 mac 2013..
kah kah kah
by @tiewnama on twitter



Pesanan : Satu Pages fb baru nama 'PR supporter' (khas kepada penyokong PR) telah diwujudkan oleh rakan blogger pada 19.2.2012. Sasaran 1 Juta sebelum 13 March 2013. Sila klik di sini http://on.fb.me/zKwAgs untuk join dan mohon jasa baik anda untuk disebar kepada kawan2 Fb anda. Terima kasih Mohon Like "Like" di bawah juga. 

Najib Kemaluan : Berita dari Canada yang Utusan tak keluarkan

Posted: 17 May 2012 06:05 PM PDT


Setelah di translate oleh lebai google, sila baca di bawah ini..

Sebelum di block oleh Malaysia berita ini, sila ke link ini.. [SINI]

Sila Share dan sebar serta like.. kahkahkah Shame on u Najib!

Sebuah mahkamah Paris siasatan telah memulakan siasatan yang akhirnya boleh menghubungkan titik antara Perdana Menteri Malaysia Datuk Seri Najib Tun Razak, pembelian negara itu dua buah kapal selam Perancis, rasuah bernilai hampir $ 200 juta, dan pembunuhan model Mongolia oleh pengawal peribadi beliau.

Siasatan dalam kamera oleh hakim Roger Le Loire dan Tournaire Serge, yang sangat berpengalaman penyiasat dalam kes-kes rasuah dan hak asasi manusia, akan cuba untuk mengetahui jika syarikat Perancis DCNS pertahanan dan projek rakan kongsi Antarabangsa Thales membayar rasuah untuk mendapatkan kontrak 2002 untuk membekalkan dua kapal selam Scorpene kepada tentera laut Malaysia.

Siasatan mereka akan membina dua tahun penyiasatan dan pengumpulan bukti oleh polis Perancis.

Perjanjian itu telah dilakukan semasa Najib adalah Menteri Pertahanan, dan perhatian difokuskan kepada peranan yang dimainkan oleh rakan rapat Najib dan penasihat dasar, Abdul Razak Baginda.

Pegawai Perancis telah biarkan ia dikenali mereka sangat berminat dalam dua bayaran oleh peniaga senjata Perancis.

Satu adalah untuk 114 juta euro ($ 148 juta) dan pergi ke sebuah syarikat Malaysia yang dipanggil Perimekar untuk "sokongan logistik."

Perimekar adalah pada masa yang dimiliki sepenuhnya oleh sebuah syarikat yang con-trolled oleh Razak Baginda dan isterinya, Mazalinda.

Yang majistret memeriksa juga mahu untuk memburu turun cerita di sebalik Pembayaran bernilai $ 46 juta kepada syarikat 1 dipanggil Terasasi, yang asalnya diperbadankan di Malaysia, tetapi kemudian didaftarkan sendiri di Hong Kong di mana, menurut yang majalah dalam talian Asia Sentinel, ia akan tersenarai di kalangan 142 syarikat-syarikat di alamat kemudahan di daerah Wan Chai.

Pengarah berdaftar Teras-ASI adalah Razak Baginda dan bapanya Abdul Malim Baginda.

Soalan mengenai urus niaga kapal selam menjadi lebih sengit dan tajam pada Oktober 2006 selepas badan model Mongolia dan penterjemah Altantuya Shaariibuu, telah ditemui di dalam hutan di luar Kuala Lumpur.

Beliau telah ditembak di kepala dan cubaan telah dibuat untuk memusnahkan tubuhnya dengan bahan letupan C4 tentera.

Altantuya adalah jilted rendah Razal Baginda dan beliau telah memberi terakhir dilihat menyebabkan adegan di luar rumahnya.

Beberapa tahun sebelum beliau menjadi model di Perancis, dan pada tahun 2004, beliau diiringi Razal Baginda untuk bertindak sebagai penterjemah apabila dia telah merundingkan perjanjian Scorpene.

Dalam surat tulisan tangan yang ditemui selepas kematiannya, beliau berkata bahawa beliau berhasrat untuk berhadapan dengan Razak Baginda dan menuntut $ 500,000 sebagai harga berdiam diri beliau pada butir-butir perjanjian Scorpene.

Malah mahkamah Malaysia politik biasa dengan sistem tidak dapat mengelakkan kes ini.

Tetapi walaupun Razak Baginda dan dua pengawal peribadi maka Menteri Pertahanan Datuk Seri Najib, Azilah Hadri dan Sirul Azhar Umar, telah didakwa dengan pembunuhan, keputusan itu dengan cekap finessed.

Dalam sekeping menakjubkan peringkat pengurusan bilik mahkamah, Razak Bag-inda tidak dikehendaki untuk menjawab tuduhan bersubahat dengan pembunuhan Altantuya, dibebaskan, dan kini tinggal dalam buangan di Britain.

Pengawal peribadi mengambil kejatuhan dan telah dihukum mati. Mereka merayu keputusan itu, tetapi perbicaraan itu telah ditangguhkan.

Ia secara meluas meramalkan bahawa rayuan tidak akan didengar sehingga selepas pilihan raya akan datang, yang dijangka pada bulan Jun, apabila, jika Najib dan gabungan pengelolanya dikembalikan kepada kuasa, cara yang boleh didapati mengakui kesetiaan pengawal peribadi.

Selepas gagal untuk mendapatkan suatu penyiasatan sepenuhnya urusan Scorpene di Malaysia, ramai warga Malaysia pejuang hak asasi manusia dan keluarga Altantuya telah meletakkan banyak iman dalam penyiasatan Perancis.

Walau bagaimanapun, terdapat kekecewaan awal apabila ia muncul bahawa hakim-hakim Le Loire dan Tournaire akan menyiasat hanya dengan dakwaan rasuah dan tidak melihat pembunuhan Altantuya.

Tetapi 10 hari yang lalu, kumpulan hak asasi manusia Suaram Malaysia telah dibenarkan untuk memberi taklimat swasta hakim. Jurucakap bagi kumpulan itu berkata sesudah itu mereka menyifatkan konteks politik tuduhan itu dari sudut pandangan Malaysia dan memberikan hakim senarai saksi yang berpotensi.

Antaranya ialah Razak Baginda, dan terdapat laporan hakim boleh cuba disepina oleh beliau dari Britain.

Lain-lain pada senarai, seperti Perdana Menteri, Datuk Seri Najib, adalah tidak mungkin untuk mengambil apa-apa notis.

Tetapi bapa Altantuya, Setev Shaari-ibuu, berkata, dia bercadang untuk pergi ke Paris dari Mongolia dan bahawa dari perbualan terakhir dengan anak perempuannya beliau boleh "menyambung titik" kepada hakim-hakim.

Pesanan : Satu Pages fb baru nama 'PR supporter' (khas kepada penyokong PR) telah diwujudkan oleh rakan blogger pada 19.2.2012. Sasaran 1 Juta sebelum 13 March 2013. Sila klik di sini http://on.fb.me/zKwAgs untuk join dan mohon jasa baik anda untuk disebar kepada kawan2 Fb anda. Terima kasih Mohon Like "Like" di bawah juga. 

Tiada ulasan: