Ahad, 6 Mei 2012

Era Pasca

Era Pasca


Gempar! Saudagar Agama Berfatwa Lagi?

Posted: 06 May 2012 02:38 AM PDT




DEMONSTRASI ADALAH HARAM - SAUDAGAR AGAMA

Muzakarah Jawatankuasa Fatwa Majlis Bangsa Bagi Hal Ehwal Agama Islam Malaysia hari ini memutuskan haram untuk umat Islam menyertai perhimpunan atau demonstrasi yang bertujuan tidak baik, melanggar undang-undang serta mencetuskan huru-hara dan kekacauan dalam negara.

Pengerusinya Abdul Shukor Husin berkata jawatankuasa memandang serius isu itu di mana sebahagian umat Islam telah bertindak sebagai perusuh jalanan dalam banyak perhimpunan atau demonstrasi termasuk seperti yang berlaku pada perhimpunan di ibu negara 28 April lepas.

"Tindakan merusuh, membawa kacau bilau dan merosakkan harta benda awam adalah suatu perbuatan yang ditegah Islam. Malah niat untuk menjatuhkan negara yang sah di sisi undang-undang melalui penganjuran demonstrasi seumpama itu juga haram di sisi agama.

"Sesiapa juga tidak boleh buat, tidak (boleh) bersetuju ke arah (usaha) mendatangkan kemudaratan, keresahan, menjadikan rusuhan sesama kita hingga berpecah, apatah lagi kalau berlaku pertumpahan darah," katanya pada sidang akhbar selepas mempengerusikan muzakarah ke-99 jawatankuasa itu di Sepang.

Sehubungan itu, katanya umat Islam yang menyertai demonstrasi itu perlu insaf kerana tindakan itu bukan daripada ajaran Islam kerana Islam tidak pernah menyuruh umatnya bertindak sedemikian sehingga mengancam nyawa sesama manusia demi mencapai sesuatu agenda.

sebagai sebuah negara yang mengamalkan sistem demokrasi, banyak saluran perbincangan yang lebih bermanfaat boleh dilaksanakan tanpa menggadaikan keamanan negara. - mkini


KAH KAH KAH
INI SATU BERITA YG PELIK..
LAGI MEMENINGKAN KEPALA..
SAUDAGAR SAUDAGAR AGAMA DI MALAYSIA
MENYATAKAN DEMONSTRASI ITU ADALAH HARAM
KAH KAH KAH

KAH KAH KAH
DEMONSTRASI REMBAT 3 BILLION RINGGIT WANG RAKYAT HALAL?
DEMONSTRASI ROMPAK 250 JUTA DUIT RAKYAT HALAL?
DEMONSTRASI ROGOL AMAH HALAL?
DEMONSTRASI  C4 ALTANTUYA HALAL?
KAH KAH KAH

KAH KAH KAH
PEMERINTAH ZALIM PADA RAKYAT HALAL?
PEMERINTAH MACAM GAMPANG HALAL?
RASUAH SANA SINI HALAL?
DEMONSTRASI JOGET LAMBAK DATARAN MERDEKA HALAL?
DEMONSTRASI SEKOLAH MENGANDUNG MELAKA HALAL?
KAH KAH KAH

KAH KAH KAH
DEMONSTRASI SAMBUTAN HARI KONDOM MERDEKA HALAL?
DEMONSTRASI HARI KEKASIH HALAL?
DEMONSTRASI UMNO BARU DI JALANAN HALAL?
DEMONSTRASI MENUNTUT PILIHANRAYA YG BERSIH HARAM?
KAH KAH KAH

KAH KAH KAH
DI AKHIR ZAMAN NANTI,
ULAMA ULAMA AKAN MENJADI BINGUNG
KERANA ADANYA SAUDAGAR SAUDAGAR AGAMA
YG MENJADIKAN AGAMA SEBAGAI TEMPAT
MELINDUNGI PEMERINTAH YG ZALIM
KAH KAH KAH

KAH KAH KAH
BUKAN GUA YG CAKAP..
TAPI NABI S.A.W SENDIRI YG BERSABDA..
CONTOHNYA SUDAH PUN KITA NAMPAK KINI..
BERBARIS SAUDAGAR AGAMA MENGAMPU SANA SINI
YG HALAL DI HARAMKAN, YG HARAM DI HALALKAN
KAH KAH KAH

KAH KAH KAH
SAUDAGAR SAUDAGAR AGAMA INI..
DI SANJUNG MALAH DI BERIKAN GELARAN YG TINGGI..
TAHAP KEHORMATAN DEWA OLEH ORG ORG YG BANGANG AGAMA..
KAH KAH KAH


- @tiewnama on twitter - Saudagar Agama Pelingkup Akhlak Negara.. kah kah kah

 





Pesanan : Satu Pages fb baru nama 'PR supporter' (khas kepada penyokong PR) telah diwujudkan oleh rakan blogger pada 19.2.2012. Sasaran 1 Juta sebelum 13 March 2013. Sila klik di sini http://on.fb.me/zKwAgs untuk join dan mohon jasa baik anda untuk disebar kepada kawan2 Fb anda. Terima kasih Mohon Like "Like" di bawah juga. 

EDISI TERKEJOT: Guna Ibu Azmin Ali, lembUMNO Bersorak Keriangan

Posted: 05 May 2012 08:14 AM PDT


Satu demi satu serangan lembUMNO kini memfokuskan serangan pada Azmin Ali. Dah habis modal terhadap Anwar, kini Azmin pula. Kalau x menipu x UMNO lah kan? Umi Hafilda sangup gadai maruah keluarga demi mengejar kepentingn peribadi. Politik fitnah kini bralih kpd Azmin Ali bila fitnah Anwar gagal



Dalam wawancara tv3 ada Umi Hafilda. Terang2 Umi ni ditaja lembUMNO. Apa punya anaklah sanggup gadai maruah keluarga! Dalam Islam pun hal keluarga tak perlu dibawa keluar. Kesian tengok orang tua diperlaku mcm tu

Betapa jijiknya, sampai ibu kepada Azmin Ali dipergunakan. Masuk TV. Demi POLITIK LONGKANG UMNO, demi kekalkan KUASA yang dah nak rapuh, mereka sanggup buat apa sahaja. Umno semakin terdesak dlm buat attacking ke atas Azmin Ali utk calarkn imej beliau. Kini gunakan ummi utk heret ibu beliau bersama. 


Azwan Ali, adik kepada Azmin Ali mengamuk.. Korang pepaham je la kat siapa dia mengamuk tu..  Beberapa respon dari twitter tentang apa yang TV3suku keluarkan ni seperti yang aku jangkakan.. Entahla, nampak sekarang ni MELAYU dah entah kemana, ISLAM entah kemana.. ITULAH UMNO. Asal fitnah jer mesti TV3suku jadi hero rosakan pemikiran rakyat Malaysia hanya utk melindungi kuasa pemerintah. Manusia ada 'aqal. Beza manusia & haiwan ialah, manusia ni haknya dikawal, dipantau dan jika perlu, disekat sesama spesis.

Lain lain korang baca sendiri kat twitter Azwan Ali


Tv3 sekarang bukan sekadar penyebar berita, tapi penyebar dakyah memporak-perandakan rumah tangga orang.
Tahniah!


Pesanan : Satu Pages fb baru nama 'PR supporter' (khas kepada penyokong PR) telah diwujudkan oleh rakan blogger pada 19.2.2012. Sasaran 1 Juta sebelum 13 March 2013. Sila klik di sini http://on.fb.me/zKwAgs untuk join dan mohon jasa baik anda untuk disebar kepada kawan2 Fb anda. Terima kasih Mohon Like "Like" di bawah juga. 

Tiada ulasan: