Khamis, 3 Mei 2012

Era Pasca

Era Pasca


Surat Cinta Dari Perancis Untuk Najib

Posted: 03 May 2012 12:58 AM PDT

Ini semua pasal isu dan kes SCANDAL SCORPENE. Khabarnya waran tangkap antarabangsa (Interpol Red Notice) boleh dikeluarkan keatas Najib & Zahid Hamidi jika mereka enggan hadir ke mahkamah Perancis. Sebelum ini waran yang sama pernah dikeluarkan ke atas Presdien Chile, Pinochet pada tahun 1998.


Menurut peguam Perancis, Joseph Breham, yang mewakili NGO Malaysia, Suaram, dalam aduan awam berhubung dakwaan membabitkan sogokan jutaan ringgit dalam urusniaga pembelian senjata, "amaran merah" boleh dihantar kepada Interpol sebagai langkah terakhir. Jika saksi itu enggan mematuhi sepina tersebut, mahkamah boleh mengeluarkan notis mandat d'amener, memaksa saksi hadir di mahkamah. Jika saksi (masih) tidak mahu mematuhinya, maka waran tangkap boleh dikeluarkan. Paris Tribunal Instance menerima senarai saksi-saksi yang dipohon oleh Suaram dalam kes dimana DCNS dikatakan membuat pembayaran komisyen kepada pegawai tinggi Malaysia dalam penjualan kapalselam Scorpene. Diantara saksi-saksi yang disenaraikan oleh Suaram ialah Ahmad Zahid Hamidi dan Najib Tun Razak. 

Bulan lepas, Menteri Pertahanan Datuk Seri Ahmad Zahid Hamidi berkata beliau atau sesiapa sahaja dari kementeriannya, tidak akan membantu siasatan di Perancis itu. Zahid dinamakan dalam senarai tujuh orang saksi yang dicadangkan oleh Suaram, yang telah diterima oleh hakim siasatan Perancis, Roger Le Loire.




Sebelum itu, Pendakwa awam Perancis yang menyiasat urusniaga pembelian senjata Perancis-Malaysia mendakwa telah menemui bukti bahawa menteri pertahanan ketika itu, Datuk Seri Najib Tun Razak telah meminta AS$1 bilion (RM3 bilion) untuk syarikat tempatan Perimekar daripada DCNI - anak syarikat pembuat kapal Perancis DCN.

Menurut kertas pendakwaan yang didedahkan oleh NGO Suaram, satu faks menunjukkan bahawa Najib didakwa telah meminta jumlah tersebut untuk Perimekar sebagai syarat bagi mengadakan satu pertemuan dengan beliau pada 14 Julai 2001.

Faks yang bertarikh 1 Jun 2001 adalah dari Francois Dupont, wakil Malaysia untuk syarikat swasta Thales Asia International, kepada wartawan Perancis yang berpangkalan di Bangkok, Thailand, Arnaud Dubus. Dokumen itu, satu daripada 153 yang ditunjukkan kepada Suaram, telah dirampas oleh polis Perancis dari pejabat Henri Gide, seorang pegawai Thales.





Hahahaaaa.. Mahkamah kat Malaysia ko boleh la tolak sepina, aku nak tengok ko boleh lari tak ngan mahkamah luar Malaysia...




Pesanan : Satu Pages fb baru nama 'PR supporter' (khas kepada penyokong PR) telah diwujudkan oleh rakan blogger pada 19.2.2012. Sasaran 1 Juta sebelum 13 March 2013. Sila klik di sini http://on.fb.me/zKwAgs untuk join dan mohon jasa baik anda untuk disebar kepada kawan2 Fb anda. Terima kasih Mohon Like "Like" di bawah juga. 

Gambar skandal Pengerusi SPR pula tersebar!!!

Posted: 02 May 2012 10:07 PM PDT


Kalinih biar korang sedar sendiri... Ini bukan cerita dari Betina Suci yer...



Daftar Pemilih dari Lembah Pantai, tengok kan alamat mereka.. Apa komen?


Lihat pula Tarikh Lahir Pengundi

Daftar Pemilih Pengundi POS Bandar Tun Razak. Lihat tarikh lahir mereka

PEKAN, TEMPAT Najib pasti menang, kerana jika kalah bagaimana beliau nak jadik ketua pembangkang nanti... Perhatikan nama, i.c, dan alamat.. 2 kali undi

Ini gua bukak sikit, gua bukak apa yang berlaku selepas BERSIH 3 dah buat ROADSHOW, dan kita tahu SPR, NAJIB KABINET tak amik port tuntutan malah di pukul dan hina lagi penuntut keadilan negara...
Ada masa gua tambah lagi skandal Pengerusi SPR dengan NAJIB lagi

Kesimpulan!?
like jika setuju. like if agree


Pesanan : Satu Pages fb baru nama 'PR supporter' (khas kepada penyokong PR) telah diwujudkan oleh rakan blogger pada 19.2.2012. Sasaran 1 Juta sebelum 13 March 2013. Sila klik di sini http://on.fb.me/zKwAgs untuk join dan mohon jasa baik anda untuk disebar kepada kawan2 Fb anda. Terima kasih Mohon Like "Like" di bawah juga. 

Tiada ulasan: