Sabtu, 26 Mei 2012

dollah yankee

dollah yankee


Tun Mahathir dengan 'dilema'nya

Posted: 26 May 2012 07:53 AM PDT

Panggil lah PRU-13 bila-bila masa pun, esok ka minggu depan ka, tahun depan ka, Anwar tetap akan dapat duduk di Putrajaya dan Mat Sabu juga akan dapat jadi menteri.

Dan Tun Mahathir pula akibat begitu terdesak mahu BN mengekalkan kuasa mereka, dia sanggup mengeluarkan kenyataan mengatakan akan jadi huru-hara jika Pakatan Rakyat tewas pada PRU itu nanti. 

Memandangkan yang Tun Mahathir sudah pun tahu yang Anwar akan dapat juga duduk di kerusi PM, dan akibat takut dengan bayang-bayang sendiri dan doa-dosa silam, dia rasa yang Anwar akan membalas dendam terhadapnya dengan 'meng'..korek..korek..korek.. salah laku dia selama 22 tahun sebagai PM, jadi sanggup dan 'tega' sungguh dia menakut-nakutkan rakyat dan orang-orang melayu dengan mengatakan akan terjadi huru-hara.

Tapi itu tidak lah menghairankan gurkah-gurkah politik di'port' sebab selama 22 tahun dia jadi PM dan selama itu juga lah gurkah-gurkah politik di'port' ingat bagaimana setiap kalinya mahu menjelang pilihanraya umum dia akan menakut-nakutkan orang-orang cina dengan kisah 13 Mei 1969. Dan bila sekali ini taktik itu sudah tak boleh pakai, dia mahu guna taktik baru baru pula kata akan jadi huru-hara.


dollah yankee -
Ini Dilema Mahathir....Kah..Kah..Kah..

Tiada ulasan: