Sabtu, 19 Mei 2012

.

.


Berita Petang

Posted: 19 May 2012 12:09 AM PDT

Fauzi Akan Jadi Bekas Pegawai Polis Tertinggi Sertai Pas

Seperti mana telah tersibar dalam media sosial Fb dan blog, bekas Ketua Jabatan Siasatan Jenayah (JSJ) Bukit Aman Fauzi Shaari akan menyertai Pas. Penyerahan borang menyertai Pas akan dilakukan malam esok dalam satu majlis ceramah perdana di Perak.

Fauzi Shaari
Kalau cerita dan maklumat itu benar ia menambahkan lagi bilangan pegawai kerajaan yang menyertai Pas. Penyertaan Fauzi juga menjadi rekod sebagai bekas pegawai tertinggi polis menyertai parti Islam itu. Kebelakangan ini, sebenarnya sejak menjelang pilihan raya PRU 12 ramai kalangan pegawai tinggi tentera mengambil keputusan menyertai Pas.

Perkembangan itu sesuatu yang menakjubkan dan sekaligus menandakan Pas semakin mendapat perhatian dan kepercayaan bekas pegawai tinggi kerajaan.

Sudah tentu penyertaan juga Fauzi dapat meredakan sedikit rasa marah rakyat negara ini khasnya yang menyertai Bersih 3.0 baru-baru ini yang dibelasah teruk oleh polis.

Adalah diharap Fauzi yang terkenal sebagai seorang pegawai tinggi polis mesra rakyat dan pernah turun ke jalan raya untuk menyaksikan sendiri semasa demostrasi membebaskan Anwar Ibrahim sekitar awal tahun 2000 akan menggunakan pengalamannya untuk menjelaskan kepada rakyat khususnya anggota parti mengenai tanggungjawab dan juga sikap polis dalam melaksanakan tanggungjawab awam.

Ulasan lanjut selepas majlis penyerahan borang selesai. [wm.kl.3:02 pm 19/05/12]

Tiada ulasan: