Rabu, 30 Mei 2012

ALHUSSEYN

ALHUSSEYN


Gila Nombor Antara Dua Darjat

Posted: 30 May 2012 05:38 AM PDT

Kalau anda tidak kuat iman dan miskin pula tapi bercita-cita mahu jadi kaya raya dan terdesak, anda pasti akan lakukan seperti mereka ini :

Hoi Makcik! itu bukan outlet BRIM!

Walaupun bekerja, tapi gaji tak cukup...


Walau baru lepas dengar khutbah jumaat :
Ittakullah hatta tuqatih ...

Tetapi sekiranya anda orang berada, mahu jaga mertabat, mahu jaga status, anda tidak akan beli nombor sebagaimana mereka diatas itu; tetapi tetap juga gila mahu beli nombor. Maka anda akan tunjukan mertabat, status dan kekayaan yang pada anda dengan kegilaan berikut :


Sekiranya anda cuba cakap sesuatu mengenainya, mungkin anda akan jadi macam kawan kita sorang ini:

Miskin Tetapi Derma RM1.5 Juta

Posted: 29 May 2012 10:34 PM PDT

Orang Umno/BN seringkali menghina dengan mengatakan orang Kelantan miskin dan mundur - tidak maju macam Melayu di negeri-negeri lain terutamanya yang diperintah oleh Umno / BN.

Kaya macam mana pun Melayu di negeri lain selain Kelantan, semangatnya tidak sama dengan orang Kelantan. Ini kerana mereka menyedari kerajaan mereka, Kelantan itu telah dianaktirikan oleh kerajaan Pusat Umno /BN.

Maka sebab itu, rakyat terus memberi sokongan dan kerjasama terhadap projek yang dilakukan oleh kerajaan Kelantan yang diterajui oleh Tuan Guru Nik Aziz kerana rakyat menyedari betapa kesungguhan kerajaan negeri Kelantan dalam usaha untuk membawa kesejahteraan kepada rakyatnya.

Berikut berita terbaru dari sumber Topeng Perak Unmasked mengenai rakyat Kelantan yang miskin itu....


Rakyat Kelantan sumbang derma hampir RM1.5 juta di Majlis Pecah Tanah Projek Lebuhraya Rakyat Machang - Kuala Krai (fasa 1).
Sumbangan derma tertinggi yang diterima oleh Kerajaan Negeri Kelantan di Majlis Pecah Tanah Projek Lebuhraya Rakyat ialah sebanyak RM1,000,000.00 (Ringgit Malaysia Satu Juta) yang diterima dari Syarikat Ladang Sungai Terah Sdn. Bhd.

Benar kata Tuan Guru Nik Abdul Aziz pagi tadi: "Ore Klate sejak zame-berzame suko buat kebajike" (Orang Kelantan sejak zaman-berzaman, suka buat kebajikan) apabila Persatuan Anak Kelantan di Perantauan (PERAKAN) pun ikut sama menderma sebanyak RM10,000.00 & sumbangan terbesar yang diterima dari SEORANG individu ialah sebanyak RM100,000.00 pagi tadi.

Gua percaya, apabila Lebuhraya Impian Rakyat Kelantan siap kelak, ia akan diingati oleh semua Rakyat Kelantan sebagai "SIMBOL KEZALIMAN" Kerajaan Pusat Pimpinan UMNO/BN sampai bila-bila..

Tiada ulasan: