Sabtu, 19 Mei 2012

ALHUSSEYN

ALHUSSEYN


Samseng Bermaharajalela : Najib Butakah?

Posted: 19 May 2012 09:04 AM PDT

Ambiga Sreenevasan terpaksa membatalkan hajatnya untuk berucap di majlis High Tea anjuran Kelab Penyokong PAS di Merlimau , Melaka apabila pihak polis gagal untuk memberikan perlindungan keselamatan kepadanya.

Sekumpulan 200 samseng berpakain T-Shirt merah telah merusuh dan menganggu majlis tersebut.

Kumpulan tersebut dipercayai dari samseng Melayu, Perkasa, telah menghalang jalan masuk ke majlis tersebut menyebabkan hadhirin terpaksa menggunakan jalan kampung.

Ambiga membatalkan rancangannya apabila polis hanya mampu menasihatkannya supaya tidak menghadiri majlis tersebut tanpa berbuat apa-apa terhadap kumnpulan samseng tersebut.

Adun Ayer Keroh, Khoo Poay Tiong telah diserang.Begitu juga Adun bandar Hilir , Tey Kok , sewaktu mereka mahu meninggalkan majlis tersebut.

"Sebutir batu mengenai saya, dan beberapa biji telor mengenai kereta kami. Salah seorang pintu kereta ahli kami telah pecah," katanya (lihat gambar atas)

Inikah yang dimegahkan? Kononnya Malaysia ini selamat? Apa polis kita buat? Nak kata duduk-duduk goyang telor pun tak mungkin, sebab polis kita ni nampaknya sudaah tidak ada telor!

Dan bertambah pelik lagi, para pemimpin Umno/BN senyap sepi seolah-olah mereka merestui kerja-kerja ganas samseng begini. SUMBER

Tendangan Penalti - Kelantan Juara!

Posted: 19 May 2012 08:02 AM PDT

Tahniah Kepada Kelantan kerana menang.Syabas kepada pasukan Sime Darby kerana bermain cemerlang. Lihatlah tenfangan penalti kemenangan Kelantan itu:

PELIK! Batang Pokok Yang Tumbang Lalu Membengkok Untuk Selamatkan Kereta Seorang Ustaz.

Posted: 18 May 2012 09:09 PM PDT

Kisah ini mengenai seorang wali keturunan Bani Mu'awiyah yang kini hidup sebagai orang biasa, mengajar di sekolah Islam biasa di London, mengalami kejadian yang menakjubkan.

Ustaz itu mempunyai sebuah rumah biasa, dan berkereta ke sekolah. Kereta itu pula dah tua, dan dia tak dapat beli kereta baru walaupun gajinya lebih dari cukup untuk duit muka kereta. Kereta sana murah, kan.

Tapi dia kata, kekayaan yang dia ada bukan milik dia seorang. Selain keenakan kereta baru, dia letak prioriti duit itu pada tempat lain. So, dia lebihkan derma daripada tukar kereta. Tak macam orang kita, kan.

Satu hari berlaku ribut taufan di perkampungan beliau, dan sebatang pokok telah tumbang di laman depan rumahnya. Dia sangka anjung rumah dia akan rosak, apatah lagi keretanya. Namun, dalam curiosity tu, dia tetap reda kalau jadi apa-apa.

Apabila dia keluar dan melihat apa yang terjadi, dia tak percaya. Anjung rumahnya tak rosak, dan keretanya seolah-olah 'diselamatkan' oleh malaikat.

Batang pokok itu membengkok agar tidak mengenai bahagian belakang kereta beliau. Kelihatan dalam gambar beliau cerita sepatutnya trajektori pokok itu akan hempap keretanya, dan batang pokok itu seingat dia lurus. Kalau tak silap lah, katanya. Tapi dah tumbang jadi bengkok.

Sumber

Umno sudah tidak gunakan kepala untuk berfikir ..

Posted: 18 May 2012 05:47 PM PDT

Dah benarlah tuh! Umno kini semakin sinonim dengan bontot.Sebut umno, tergambarlah bontot!

Umno gunakan bontot Azizan mula dulu, kemudian bontot Saiful dan terkini bontot askar tua yang dah pencen... ha! ha! ha!

Banyak isu-isu menarik yang disentuh oleh Dr Aziz Bari dalam ceramahnya sewaktu di Kg Sri Ampang Ipoh pada 17 Mei yang lalu. Sila ikuti rakaman berikut :

Tiada ulasan: