Selasa, 8 Mei 2012

ALHUSSEYN

ALHUSSEYN


Ulang Tahun Umno Baru - 24 Tahun Membuli Rakyat

Posted: 08 May 2012 12:00 AM PDT

Pada mulanya, Umno bercadang mengadakan himpunan mereka di Stadium Merdeka. Selepas melihat kehebatan sambutan BERSIH 3.0, Umno terasa tercabar lalu menukar lokasi ke Stadium Bukit Jalil pula.

Pertukaran lokasi ini kononnya untuk memberi ruang yang lebih luas kepada Umno untuk berhimpun.Najib beria benar mahu menyaingi bilangan peserta BERSIH 3.0 yang lalu.

Untuk menghimpunkan rakyat di Stadium itu pada hari tersebut, seperti apa yang Ust Idris Ahmad katakan, Umno perlukan 5T.

Apa itu 5T? Itulah T.Shirt, Topi, Transport, Tapau (makanan) dan Token (duit).

Korang agak-agak berapa banyak duit yang Najib terpaksa korbankan untuk memperojekan dirinya sendiri.

Ini terbukti seperti mana yang berlaku di Kelantan ketika kunjungan Najib pada 4 April 2012 . Beratus-ratus biji bas daripada agensi kerajaan dikerahkan mengangkut para peserta.

Apa yang perlu Najib sedari, bahawa perhimpunan Umno itu nanti pasti tidak akan dapat menandingi atau menyaingi kehebatan perhimpunan BERSIH 3.0.Najib pasti kecewa sudahnya...

Pertama, BERSIH 3.0 terdiri dari pelbagai bangsa.Najib jangan butakan matanya! Sedangkan perhimpunan Umno ini nanti, tentunya dari kalangan Melayu yang sempit pemikirannya.(Tidak tergamak rasanya nak hina Melayu Umno seperti mana Mahathir katakan : Bodoh-bodoh yang tinggal dalam Umno ....)

Kedua, perhimpunan BERSIH diadakan di seluruh negeri di Malaysia.Bahkan di serata negara.

Ketiga, bukan hanya kalangan mereka itu sahaja yang hadir, malah entah berapa ribu anggota keselamatan terpaksa dikerahkan untuk turut serta dalam perhimpunan BERSIH 3.0 yang lalu.

Ha! ha! ha! patutlah ramai benar manusia berhimpun pada Sabtu 28 April lalu.

Hamidah Osman, Ko Tolong Lihat Nih!

Posted: 07 May 2012 06:05 PM PDT

Korang tengoklah sendiri gaya dan tahap pemikiran blogger penjilat Hamidah Osman BP ini.

Dia syok siut memfitnah kitaorang.Nak buat macam mana, otak biul sama dengan tuannya, Hamidah BP.

Kalau nak lapor tentang kedatangan Hamidah BP itu, laporlah ikut lu punya selera.Ngapa pula nak libatkan kitaorang? Ha! ha! ha!



Kini Aku terpaksalah kata sesuatu pula sebagai membetulkan keadaan sebenarnya.Aku bertiga - Megat Ikmal,P.A Lim Boon Chye dan Major(B)Yaakub, P.A Radzi Zainon.

Kami tiba di lokasi kejadian tersebut lama lebih awal dari rombongan Hamidah BP.Kami sempat meninjau ke dalam rumah dengan pelawaan mangsa tragedi,yang memang saya kenali secara peribadi, Mohd. Rashid.

Tatkala kami berada dalam rumah tersebut, ada seseorang memberitahu Rashid mengenai kehadiran Hamidah BP.

"Biarlah!" Jawap Rashid ringkas.Reaksi beliau tidaklah menampakan begitu ghairah atau tergesa-gesa nak pergi nyambut Hamidah BP sebagaimana kebiasaanya penyokong Umno/BN.Saya pun tidak tahu Rashid ni condong ke mana dalam fahaman politiknya.Terpulanglah kepadanya.

Kami tidak menawarkan apa-apa bantuan kepada Rashid dan keluarganya.Dia pun pun faham dan tidak mengharapkan apa-apa pun.Saya katakan, kedatangan kami hanya sebagai menunjukan rasa simpati kami terhadap apa yang telah menimpa diri dan keluarganya.

Saya juga katakan kepadanya,"Hamidah ada peruntukan untuk hal sebegini, kau minta kat dia!" Rashid tersenyum-senyum sahaja.

Kemudian kami keluar dari arah mula kami masuk iaitu dari arah dapur.Nampak kat depan tu, Hamidah BP sedang duduk.Dia tidak akan masuk selagi kami bertiga berada dalam rumah tersebut.

Itulah pertama kali aku bertembung dengan Hamidah BP.Sambil berlalu hampir dengannya dia pun bangun dan terhegeh-hegeh nak larikan diri dari kami.Ha! ha! ha! Aku cuma terbau Babi Panggang bila dekat dengannya.Entahlah ...

Tetapi, aku sempat menyapa dan bertanya dengannya secara sopan dan beradap,"Boleh ambil gambar Kak Midah ke?"

"Tak boleh! Tak Boleh!" Mencicit lintang pukang dia cuba nak ngelak dari kamera yang telah pun aku halakan ke arahnya.Maka inilah hasilnya ...

OOoops! maaf tersilap download! Maaf adik, kakak semua... bukan ini, lihatlah yang dibawah nih! Komputer ni pun satu, dia dah tak tahu nak bezakan antara Hamidah dengan Babi Panggang....ha! ha! ha! bau serupa aje...

Korang ada terbau apa-apa ke?

Aku tak berani menghalangnya dari beredar dari situ.Ini spesis suka menyondol orang! Lagi pula aku terasa gerun bila nengok jejari Hamidah BP yang mengingatkan aku kepada ahli gusti Sumo jepun ! Korang tengoklah sendiri. Mujurlah dia tak bagi aku pelempang sebiji! Tengoklah sendiri, ori punya - aku tak edit gambar dia tu ...

Tiada ulasan: