Nuffnang

Pengikut

Aku Budak Balun

sumber :-

Aku Budak Balun


Unit Amal PAS Pengkhianat Melayu!!!

Posted: 15 May 2012 05:30 AM PDT



"Hello bro.. boleh minta tolong sikit... Jumaat malam ini minggu , Dato' Seri Anwar akan turun kita punya area.. boleh kasi tolong kaa?? Itu Tentera merah?" sahabat teman berbangsa India call

"Ya Anand... tentera merah?? apa tu??" teman soal balik buat-buat tak faham..

"Itu Amal laa.. apaa? Unit Amal itu uniform merah punyaa... berani punya team!" terang sahabat teman..


"Okeh! nanti saya tanya sama itu Pengarah Amal Hulu Selangor.... apa2 saya kasi call balik sama you.. ok?"

'Wokkey! terima kasih bro!"


itulah sedikit perbualan teman dapat call daripada sahabat PKR..

hmmmmm.. termenung gak teman... mereka lebih yakin minta bantuan Unit Amal untuk kawal keselamatan..

hehehehe...



budakbalun 15052012

Bersih 3.0: Wong hantar bunga untuk Unit Amal



KUALA LUMPUR, 15 Mei: Unit Amal PAS menerima dua jambangan bunga hiasan daripada peserta Bersih 3.0 berbangsa Cina sebagai penghargaan terhadap perkhidmatan cemerlang mereka pada perhimpunan tersebut.

Wong Kow Kong, 58, menghantar sendiri bunga tersebut ke Ibu Pejabat PAS, Jalan Raja Laut, dekat sini, semalam dan diterima seorang Unit Amal yang bertugas di pejabat.

Bunga tersebut dikepilkan dengan sekeping kad bertulis " Kepada semua ahli Unit Amal yang bertugas pada hari 428 Bersih 3.0 2012", "Terima kasih banyak-banyak",  Salute to all of you,  When injustice become law, membantah adalah tanggungjawab kita", dan "hidup hidup hidup rakyat".

Wong ketika dihubungi hari ini berkata, beliau dan keluarga sangat berterima kasih terhadap anggota Unit Amal yang bertugas menjaga keamanan pada perhimpunan tersebut.

Beliau berharap pemberian bunga tersebut dapat menggembirakan hati anggota-anggota Unit Amal atau turut digelar 'Tentera Merah'.

"Saya nak ucap terima kasih kepada Unit Amal sebab banyak tolong peserta-peserta pada Bersih 3.0.

"Bunga itu satunya daripada saya dan keluarga dan satu lagi daripada kawan saya. Saya harap mereka suka bila terima bunga itu," katanya yang merupakan seorang tukang jahit dan mempunyai kedai jahit di Damansara.

Menurut Wong, sewaktu perhimpunan tersebut, beliau berada di Jalan Tun Perak dan melihat sendiri bagaimana Unit Amal bertugas menjaga peserta-peserta.

Malah katanya, beliau yang turut menyertai perhimpunan Anti ISA dan Bersih 2.0 sangat senang dengan kewujudan Unit Amal di lokasi perhimpunan.

"Saya memang sudah biasa dengan Unit Amal. Setiap kali perhimpunan, saya tengok dengan mata kepala sendiri mereka bersusah payah bertugas," katanya.

Beliau juga menolak dakwaan bahawa Unit Amal bertindak ganas sewaktu perhimpunan.

"Kalau saya tengok Unit Amal ganas, saya tak akan bagi mereka bunga," katanya sambil ketawa.

Seramai 4,000 anggota Unit Amal dari Semenanjung Malaysia bertugas pada perhimpunan 28 April lalu.

Apabila Harta Rakyat jadi Harta UMNO...

Posted: 15 May 2012 04:30 AM PDT

Bekas Ketua Pemuda UMNO?

Inilah yang berlaku apabila terlalu lama memerintah..
Dan macam yang teman pernah kabo.. bahayanya kemenangan besar kepada sesuatu parti politik..

Felda ini milik UMNO atau milik Kerajaan Malaysia?

Adakah apabila seseorang rakyat itu menentang @ tak bersetuju dengan UMNO, ianya boleh disamakan dengan menentang @ tak bersetuju dengan Kerajaan Malaysia?

Hak setiap rakyat dijamin oleh Perlembagaan tidak kira dia menyokong parti politik manapun!

Malangnya.. itulah yang tiada dalam pemikiran majoriti pemimpin-pemimpin UMNO-BN..

Mari cerahkan kembali demokrasi di Malaysia!

budakbalun 15052012


Azalina Cabar Peneroka Tinggalkan Felda

Mereka yang mengutuk kerajaan dicabar untuk keluar daripada tanah rancangan Felda kerana mereka tidak diperlukan di dalam kawasan tersebut.

Ahli Parlimen Pengerang, Datuk Azalina Othman Said berkata, ramai lagi masyarakat di luar yang mahu menjadi warga Felda menggantikan tempat mereka yang tidak bertanggungjawab ini.

"Saya nak cabar mereka yang mengutuk kerajaan Umno agar jangan ambil duit durian runtuh ini. Bawa anak dan isteri keluar daripada tanah rancangan Felda kerana kita tidak perlukan mereka. Ramai lagi yang mahu masuk Felda," katanya ketika berucap pada Majlis Penyerahan Duit Durian Runtuh di hadapan kira kira 800 masyarakat Felda di Dewan Felda Sening, semalam.


Azalina turut menafikan durian runtuh dan juga durian gugur yang diumumkan Perdana Menteri buat masyarakat Felda itu adalah untuk memancing undi.

"Duit yang diberikan kerajaan ini bukan untuk pancing undi. Bukan duit rasuah seperti yang didakwa pihak tertentu, sebaliknya ia adalah duit jaminan daripada kerajaan bahawa peneroka Felda akan dapat keuntungan dengan penyenaraian Felda Global Ventures Holdings (FGVH) ke bursa Malaysia.-Sinar harian

Syabas Tunku Aziz! Ini Masa Yang Terbaik!

Posted: 15 May 2012 02:30 AM PDT

Contoh Pelompat Yang Bernilai Tinggi Giler!


Syabas Tunku Abdul Aziz!
Inilah masa yang terbaik dan termahal untuk keluar daripada parti-parti Pakatan Rakyat!
Jangan keluar selepas PRU kerana 'nilai'nya agak murah dan kurang publisiti..

Pastinya selepas ini Tunku akan sibuk naik-turun studio Tv3 dan RTM..
Dan setiap tutur kata Tunku akan disiarkan dimuka depan Utusan dan Berita Harian!

Hebat!
Suatu perancangan yang sangat baik...

Good Luck bro!


budakbalun 15052012

Tunku Abdul Aziz keluar DAP
Tunku Abdul Aziz Tunku Ibrahim, pemimpin paling kanan Melayu dalam DAP, telah meletak jawatannya sebagai naib pengerusi dan keluar parti.

NONEKeputusannya itu yang diumumkan malam ini, adalah satu tamparan
besar terhadap DAP ketika parti itu membuat persediaan untuk pilihan raya umum yang ramai meramalkan mungkin diadakan seawal bulan depan.

Beliau bagaimanapun tidak akan menyertai parti politik lain sepertimana khabar angin yang menyebut beliau akan menyertai Umno. - Utusan


Kelebihan Pembangkang Yang Kuat

Posted: 15 May 2012 12:30 AM PDT


Inilah kelebihannya apabila Kerajaan yang memerintah dinafikan majoriti 2/3...
Setiap tindakan kerajaan tersebut 'terpaksa' berorientasikan rakyat..

Ingat lagi apabila Kerajaan Malaysia UMNO-BN berjaya memenangi Pilihanraya Umum 2004 dengan lebih 2/3 majoriti? Dan selepas itu dengan mudah menaikkan harga minyak sehingga mencecah RM2.70 seliter!
Keputusan itu dibuat dengan berani kerana kemenangan mutlak yang diberikan oleh rakyat Malaysia sendiri!

Dengan penafian 2/3 majoriti di parlimen pada PRU 2008, sehingga kini Kerajaan Malaysia UMNO-BN tidak berani sewenang-wenangnya menaikkan harga minyak lebih-lebih lagi disaat hampirnya PRU ke 13 ini..

Inilah kuasa sebenar rakyat.. dan inilah yang sepatutnya berlaku didalam negara yang memegang Demokrasi Berparlimen... Lainlah kalau negara China yang diperintah oleh Komunis!

Teman juga mengharapkan Pakatan Rakyat akan memenangi PRU13 ini bagi menggantikan UMNO-BN namun janganlah kemenangan itu suatu kemenangan yang terlalu besar! Ini semua adalah untuk kebaikan rakyat juga..

Persoalannya? Bersihkah proses pilihanraya itu?


budakbalun 15052012


Menteri: K'jaan cari jalan kurang atau hapus tol PLUS

Kerajaan akan berunding dengan pihak berkepentingan baru Plus Expressways Bhd (PLUS) bagi mencari jalan mengurangkan kadar atau menghapuskan tol di beberapa bahagian lebuh raya kendalian syarikat itu.
  
Menteri Kerja Raya Datuk Seri Shaziman Mansor berkata bagi tujuan itu, kerajaan akan berbincang dengan Kumpulan UEM dan Kumpulan Wang Simpanan Pekerja (KWSP).
  
"Walaupun penstrukturan (PLUS) baru siap, telah ada permintaan daripada rakyat bagi mengurangkan kadar atau menghapuskan tol di kawasan tertentu, maka ini diambil perhatian penting oleh kerajaan.
  
"Maka kerajaan kini sedang mengkaji kalau ada ruang boleh dilakukan untuk mengurangkan harga atau tutup dan sebagainya," katanya kepada pemberita selepas melawat tapak projek Kompleks Kerja Raya 2 di ibunegara.
  
Beliau berkata selain kepentingan rakyat, langkah itu bergantung kepada pelbagai faktor lain seperti pampasan yang perlu dikeluarkan kerajaan dan kepentingan 'stakeholders' PLUS.
  
"Pampasan yang kerajaan perlu keluarkan datangnya daripada wang rakyat, maka jika kerajaan keluarkan, ia perlu memberi kebaikan kepada rakyat secara menyeluruh, bukan hanya sebahagian kecil," katanya.-Mkini
  

PERKASA Tiada Kaitan Dengan UMNO??

Posted: 14 May 2012 10:31 PM PDT

Wakakakak!!
Teman gelak besor bila UMNO minta rakyat jangan kaitkan UMNO dengan PERKASA!
Woi! Sudah-sudahlah asyik minta rakyat Malaysia jadi bodoh!
Sudah-sudahlah minta orang melayu jadi bangang!

Budak Tadika pun silap-silap tahu siapa PERKASA di mata UMNO!
Jangan tanya MCA dan MIC..
Memang dah lama 2 parti komponen BN ni berbulu dengan PERKASA neh!

Memang melayu perlukan NGO pro-melayu..
Tapi bukan PERKASA...

Sudah-sudahlah UMNO oiii!!!
Tak habis-habis nak buat lawak!


budakbalun 15052012


UMNO tidak boleh dikaitkan dengan Perkasa

PULAU PINANG 14 Mei - UMNO tidak boleh dikaitkan dengan Pertubuhan Pribumi Perkasa Malaysia (Perkasa) kerana parti itu tidak mempunyai kuasa atau hak untuk mengawal pertubuhan bukan kerajaan (NGO) tersebut.

Pengerusi Badan Perhubungan UMNO negeri, Datuk Zainal Abidin Osman berkata, pihak tertentu tidak patut menuduh UMNO berada di belakang setiap aktiviti atau program yang dijalankan oleh Perkasa.

Selain itu menurutnya, tidak semua yang dilakukan oleh Perkasa dipersetujui oleh UMNO.

"Perkasa adalah Perkasa, UMNO adalah UMNO.

UMNO parti politik manakala Perkasa adalah NGO yang tidak dapat kita kawal," katanya.

Beliau berkata demikian kepada pemberita selepas mesyuarat jawatankuasa penyelaras Barisan Nasional (BN) negeri di sini hari ini.

Beliau mengulas dakwaan pihak tertentu yang mengaitkan UMNO dengan tindakan kira-kira 30 ahli Perkasa yang meletakkan gambar Ketua Menteri, Lim Guan Eng dikalungkan bunga di dua tempat di bandar ini Khamis lalu. Ia sebagai simbolik bahawa Setiausaha Agung DAP itu tidak diperlukan lagi oleh rakyat di negeri itu.-Utusex

Mereka Menghina Diri Mereka Sendiri

Posted: 14 May 2012 08:30 PM PDT


Masya-Allah...
Apa sebenarnya maksud mereka?
Mahu menghina Ambiga?
Tapi yang orang ramai nampak..
Mereka menghina diri mereka sendiri...
Malahan boleh jadi menghina Islam yang menjadi anutan mereka..
Kerana membuat hal tolol seperti ini dihadapan rumah orang kafir!

Yakinlah... susah nak tengok orang kafir buat hal macam ni..

Selaku bekas tentera..
Sewajarnya mereka bertindak lebih matang dan beradab..
Sangat-sangat memalukan bangsa melayu yang kononnya mereka perjuangkan!

Disaat sebahagian lagi rakan-rakan mereka bekas tentera sibuk mengabdikan diri dengan masjid dan surau..
memegang jawatan sebagai AJK,siak,bilal malahan menjadi Imam, mereka ini pulak mengabdikan diri kepada kebodohan dan ketololan...

Semoga Allah SWT memberikan mereka ini hidayah dan inayah yang sangat besar..
Amin...


budakbalun 15052012


'Senaman punggung' depan kediaman Ambiga

Sekumpulan bekas tentera pagi mengadakan satu senaman aneh di depan kediaman Pengerusi bersama BERSIH, Datuk S Ambiga di Bukit Damansara.

Kumpulan 15 orang daripada Persatuan Veteran Tentera Melayu (PVTM) itu melakukan gimik demonstrasi yang dinamakan mereka sebagai "senaman punggung" – dengan membongkok dan menggoyang-goyangkan punggung mereka ke arah rumah Ambiga.

NONEKumpulan berkenaan diketuai presiden PVTM, Mohd Ali Baharom yang berkata mereka berhak mengadakan demonstrasi tersebut sebagai bantahan terhadap Ambiga.

Mohd Ali berkata, bantahan itu dibuat terhadap Ambiga yang disifatkannya sebagai "musuh negara yang cuba merosakkan nama negara" melalui perhimpunan BERSIH 3.0, 28 April lalu.

Senaman goyangan punggung itu juga sebagai bantahan ke atas Ambiga yang didakwa mereka sebagai penyokong gerakan lesbian, gay, biseksual dan transeksual, kata Mohd Ali lagi kepada pemberita.

"Kami beri amaran keras kepada Ambiga supaya segera minta maaf kepada rakyat Malaysia berkenaan BERSIH dan seks bebas," kata Mohd Ali sebelum sesi senaman itu bermula. -Mkini

Budak Balun Kembali Berposting!

Posted: 14 May 2012 08:22 PM PDT

Assalammualaikum...
Alhamdulillah... setelah beberapa ketika teman tak dapat nak buat posting disebabkan faktor kesibukan dunia!
InsyaAllah.. dah boleh posting balik...

Kepada pencachai-pencachai UMNO yang gian nak mencarut.. jangan khuatir..
Sila gunakan shoutbox yang ada... sila2...
teman tak redha dengan carutan kalian.. so dosa tanggung sendiri-sendiri ye?
Maklumlah.. kulit dah tebal kot nak menahan seksa didunia dan akhirat kelak..

Buat sahabat2 yang menyokong keadilan dan pastinya Islam dimuka bumi ini..
Siru 'alaa Barakatillah!

Semoga perjuangan ini akan terus mekar..

Yakinlah..
Islam PASTI akan menang..
Mari kita isi kemenangan itu...

Takbir! Allahuakbar!

budakbalun 15052012

Comments (0)

BLOG - BLOG PAKATAN RAKYAT