Khamis, 12 April 2012

Siulan Apadianie

Siulan Apadianie


Duduk Dan Bantah Sampai Bila..???

Posted: 12 Apr 2012 07:03 PM PDT




PakSamadkata ;Saya menyokong untuk mereformasikan sistem pilihan raya memandangkan umur saya yang menjangkau 70-an dan saya "tidak mahu mati sia-sia".

Dalam ceramahnya di Program Pelancaran Bersih 3.0 Peringkat Negeri Kedah

Ke jalan raya untuk menuntut pilihan raya bersih, bebas dan adil adalah satu jalan.

Tertangkap sewaktu berdemonstrasi adalah perkara biasa. Tidak boleh lagi dianggap sebagai pengorbanan.

Sanggupkah rakyat Malaysia ke jalan raya sehingga tuntutan mereka tercapai? Satu minggu, dua minggu, tiga minggu?

Jika belum sampai ke tahap sanggup mengorbankan nyawa, tidak akan berlaku perubahan dan demokrasi yang diinginkan. Harga untuk sebuah perubahan dan demokrasi itu memang mahal.

Pilihan di tangan anda

Tepuk dada tanya selera. Anda boleh memilih untuk membiarkan saja penipuan pilihan raya berlaku tanpa berbuat apa-apa. Apabila keputusan pilihan raya diumum, anda kecewa kerana undi anda dicuri.

Pemimpin yang anda pilih kalah. Parti yang anda sokong hilang negeri yang dikuasai. Semuanya kerana khayalkan dadah Putrajaya. Berangan untuk memimpin Malaysia tetapi jahil dan dangkal tentang realiti politik... - Amin Iskandar

usinkata ; Lagu Semangat Sebelum Ke Dataran Merdeka ..SELENDANG MERDEKA...!!!!


: SELENDANG MERDEKA ::

KU TAK RISAU ATAU SASAU
TAKUT KALAU UNTUK MENJANGKAU
KU TAK JERAN ATAU SEGAN
BIAR LAWAN GAGAH BAK SYAITAN

TUJUH GUNUNG TUJUH LAUT
TUJUH RIMBA KU SEBERANGI
ALAM KOSONG ALAM MISAL
ALAM KHAYAL DAH KU TINGGAL KAN

PAHIT MAUNG SIRIH PINANG
KAPUR GAMBIR HABIS KU KUNYAH
ULAR SAWAH CICAK KUBING
NAGA SAKTI AKU TAK GENTAR

LEPAS MATI AKU HIDUP
HIDUP MERDEKA

SINI SANA SAMA SAJA
AKU SAMA SAMA SAJA
MERDEKA

Tiada ulasan: