Ahad, 8 April 2012

Siulan Apadianie

Siulan Apadianie


Bagaimana nak cari duit RM45Billion?..Tak taw..? Pi bawak lembu NFC makan rumput..

Posted: 08 Apr 2012 06:26 PM PDT


Anwarkata : "Hei Najib, RM43 bilion hang tak gheti cari? Hang tak gheti cari tak apa. Hang berhenti...Kalau tak berghenti, kami tolak hang jadi ketua pembangkang parlimen Malaysia selepas ini...Sampai tak taw nak cari duit,"

Rafizikata: "soal PTPTN, kami akan terangkan secara angka dan mekanisme. Bukan macam Najib Razak sebut angka nak takutkan rakyat." "Semua bankrap ikut dia,"
"Saya akan bentangkan pandangan mengenai PTPTN dan beberapa model pembiayaan baru untuk dibahas dan dibincang dengan pimpinan muda, siswa dan peserta,"

Matsabukata ; Jika RM45 bilion setahun dapat dijimatkan, tidak ada masalah lagi hendak membelanjakan RM43 bilion jika PTPTN dimansuhkan...jika dapat dijimatkan wang dari subsidi RM17 billion setahun menangung Penjana Tenaga Bebas (IPP) dan RM28 bilion setahun yang rugi akibat kelemahan pengurusan kerajaan seperti yang ditegur oleh laporan Ketua Audit Negara,
Itu belum lagi diambil kira jika dapat diselamatkan RM10 bilion setahun kerugian yang ditanggung oleh negara akibat rasuah seperti yang didedahkan oleh agensi kerajaan sendiri, Pasukan Petugas Khas Pemudahcara Perniagaan (Pemudah).
Itu adalah angka rasmi yang diberikan oleh agensi-agensi kerajaan sendiri kalau angka tidak rasmi, tak tahu berapa banyak yang dapat dijimatkan.

Usinkata ; "Najib mana taw nak cari duit RM43billion..huhuhu
huhuhu..dari kecik sampai besor..mana dia reti cari apa-apa...apatahlagi duit...buka mata Razak dah kaya...bila Razak mati..dia dah jadi menteri..huhuhu..bini sekarang pon bukan dia cari..bini cari laki huhuhu..Altantutttt..pon bukan dia cari..member yg rekemen..huhuhu..jawatan Perdana Menteri sekarang pon bukan dia cari..tapi Madey yang bagi..huhuhu .."

Tiada ulasan: