Ahad, 22 April 2012

shalehudin

shalehudin


GEMPAQ: Mampuih la UMNO kali nie... kahkahkah...

Posted: 22 Apr 2012 11:00 AM PDT

Kadir Sheikh Fadzir Umum Sertai Bersih 3.0

Shah Alam — Bekas menteri Kabinet Tan Sri Abdul Kadir Syeikh Fadzir hari ini mengumumkan akan menyertai perhimpunan menuntut pilihan raya adil dan bersih, Bersih 3.0 yang dijangka berlangsung di Dataran Merdeka 28 April ini.

Abdul Kadir yang merupakan bekas Menteri Penerangan berkata, dalam pembentukan negara demokrasi, pilihan raya yang benar-benar adil dan telus, adalah elemen yang paling penting.

"Pilihan raya yag adil dan bersih adalah perkara utama dalam sistem demokrasi, termasuk juga media yang bebas.

"Saya menyokong perhimpunan Bersih 3.0, dan akan turut serta dalam perhimpunan itu," katanya ketika berucap merasmikan Konvensyen Hala Tuju Felda anjuran Gerakan Selamatkan Felda di sini.

Jelas timbalan presiden Angkatan Amanah Merdeka (Amanah) ini berkata, beliau tidak menolak kenyataan dirinya merupakan sebahagian daripada kerajaan pada suatu masa dahulu, namun atas faktor situasi yang tidak "sedap", beliau memutuskan untuk berjuang demi mempertahankan hak rakyat.

"Zaman sekarang sudah berubah. Rakyat sudah cerdik.

"Najib bohong bila kelam kabut gubal undang-undang, konon nak tunjuk kepada rakyat ada transformasi, tapi sebenarnya untuk pilihan raya,"tegasnya merujuk kepada Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak ketika sidang Dewan Rakyat di Parlimen pada 19 April lalu yang berakhir jam 3.20 pagi.

Tambah bekas ahli majlis tertinggi Umno ini juga, kepimpinan parti tersebut adalah pihak yang bertanggungjawab menjadikan parti itu mengalami banyak penyelewengan dan ketirisan.

"Bukan ahli bawahan Umno yang salah. Mereka kerja bertungkus lumus untuk parti. Tapi pimpinan parti yang menjalankan kegiatan penyelewengan.

"Kita perlu ubah perkara itu. Kita kena pakat ubah mereka, suruh mereka berubah, kalau tidak kita akan ubah mereka," katanya disusuli tepukan gemuruh daripada sekitar 800 peserta konvensyen yang hadir dari seluruh negara di Universiti Industri Selangor (Unisel) di sini. -TMI

Kecik-kecik dah berani melawan... kahkahkah...

Posted: 22 Apr 2012 09:00 AM PDT

19 Oktober 2006 ialah hari yang menjadi perhatian bila seorang wanita tidak berdosa yang dipercayai mengandung telah di bunuh dengan kejam oleh 2 pembunuh tidak dikenali yang kini menunggu hukuman mati yang dijatuhkan pada 9 April 2009.

Selepas 3 tahun kejadian itu dan kedua bekas pengawal peribadi PM Najib Razak masih hidup. Ketua Inspoektor Azilah Hadri, 30 dan Koperal Sirul Azhar Umar, 35 ialah dua pesalah yang di tahan menunggu hukuman mati di penjara Sungai Buloh. Sungguhpun ramai rakyat Malaysia percaya mereka berdua yang memetik picu pistol, persoalan yang masih berlegar – siapa yang arahkan membunuh dan mengupah mereka?

Tak baik woi mengaku sendiri jadi BARUA... kahkahkah...

Posted: 22 Apr 2012 07:25 AM PDT

‎'Daftar pemilih kita paling bersih dalam dunia'-kata Pengerusi Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) Tan Sri Abdul Aziz Mohd Yusof

Haiii, konfiden semacam ja Datuk... hehe...

Posted: 22 Apr 2012 03:00 AM PDT

'Biarlah dia mai, mungkin untuk yang terakhir'

PULAU PINANG- Pesuruhjaya PAS Pulau Pinang, Datuk Saleh Man mengalu-alukan kedatangan Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak ke Nibung Tebal esok (Ahad) kerana selepas Pilihanraya Umum ke 13 nanti beliau belum tentu menduduki kerusi nombor satu negara.

Biarlah ia datang berulang kali ke Pulau Pinang untuk memberikan amanah kepada rakyat yang sudah bersedia mengajar kepimpinan negara yang suka menyeleweng dan perasuah, katanya.

"Dia nak mai, kita sebagai parti politk yang amalkan demokrasi kita alu-alukan. Kita tidak sekat atau buat bantahan sebab kedatangan tersebut saya anggap kedatangan yang terakhir sebagai seorang Perdana Menteri," tegasnya.

Sejak tahun ini, sudah dua kali lawatan Najib ke Pulau Pinang tidak termasuk kedatangan Timbalan Perdana Menteri, Tan Sri Muhyidin Yasin ke Balik Pulau.

Jelas beliau, melihat kepada kekerapan beliau dan timbalanya mengunjung Pulau Pinang menandakan usaha merampas kembali Pulau Mutiara terlalu sukar.

Ini kerana, pemerintahan Ketua Menteri Lim Guan Eng sekaligus mematahkan kecemerlangan Umno suatu ketika dulu yang dianggap tulang belakang orang Melayu.

Sedangkan, sejak menjadi tulang belakang pun tiada kelebihan untuk orang Melayu bahkan harta kekayaan negeri diboloti oleh kaum kerabat dan kroni sahaja.

Katanya, kebangkitan orang Melayu tidak setahap mana dari segi perniagaan. Perumahan pula seolah menghalau kaum bumiputra sebab pembinaanya melampaui harga. Akhirnya orang Melayu lari ke negeri Kedah yang menawarkan perumahan yang agak murah.

Destinasi Perdana Menteri ke Pulau Pinang sambungnya, tidaklah kerap sangat berbanding ke negeri Perak yang bakal menyaksikan kekalahan BN pada pilihanraya umum akan datang sekaligus mengulangi kejayaan Pakatan Rakyat pada pilihanraya ke 12.

-Harakahdaily

Baru baik sakit dah kena tibai... kahkahkah...

Posted: 22 Apr 2012 01:00 AM PDT

Surat terbuka untuk Dr M: Adakah Tun sedang berkhayal?

Kehadapan Tun Dr M,

Saya sedang tertanya-tanya sama ada Tun sedang bermimpi atau tidak perasan akan realiti sebenar.

Pandangan anda terhadap Pulau Pinang dan Selangor adalah salah dan tidak kena pada tempatnya. Anda nampak seperti seorang ahli politik tidak jujur yang hanya mahu mendapat kepentingan politik dan mengelirukan pengundi di Malaysia. Anda tidak memberi kredit kepada diri sendiri dan perbuatan anda tidak sama akan reputasi anda sebagai negarawan senior (Bernama, 29 Januari 2012).

Kenyataan anda, "Mereka telah diberi banyak peluang. Banyak perkara yang tidak patut berlaku di Pulau Pinang, dan yang sama berlaku di Selangor," tidak masuk akal sama sekali. "Mereka telah diberi banyak peluang", adalah dakwaan yang tidak munasabah.

Pakatan memegang kuasa mulai 8 Mac 2008. Mereka telah memerintah hanya selama empat tahun sahaja. Peluang apa yang telah diberikan kepada mereka dan siapa memberi mereka peluang itu? Apa yang sedang anda bicarakan disini? Apakah keajaiban yang anda jangka boleh mereka lakukan dalam tempoh masa yang singkat ini?

Bandingkan jangka masa pendek mereka dengan pemerintahan selama 55 tahun Barisan Nasional secara jujur. Kami boleh membalas semua tohmahan BN pada kami: "Mereka (BN) telah diberi banyak peluang. Banyak perkara yang tidak patut berlaku di Pulau Pinang, yang sama juga berlaku di Selangor. "Ini merupakan satu pemerhatian yang nyata dan memerlukan jawapan yang jujur dari kamu, wahai Tun.

Lebih daripada setengah abad

Sesungguhnya, 55 tahun adalah masa yang sangat lama. Ia lebih daripada setengah abad.BN telah diberi peluang yang ia mahu dan perlukan. Tetapi apa yang telah BN capai sepanjang tempoh yang panjang memegang jawatan kecuali merosakkan perpaduan kita dan menjaga kepentingan lain selain kepentingan rakyat? Perpaduan kita telah dimusnahkan oleh dasar kejam dan tanpa berfikir panjang dan polisi tidak mempedulikan kebajikan majoriti rakyat Malaysia yang cintakan kedamaian dan miskin.

Ya, Tun, jika ada yang telah diberi peluang yang terlalu banyak, itulah BN. Apa lagi yang boleh BN buat setelah gagal melaksanakannya semenjak 55 tahun ini? Apakah keajaiban yang boleh BN lakukan sekarang untuk melaksanakan perubahan negara ini untuk menjadikan ia syurga bagi semua rakyat serta menyediakan mereka dengan kehidupan yang lebih bermaruah?

Apa yang sebenarnya anda maksudkan dengan mendakwa, "Mereka telah diberi peluang. Apa lagi yang boleh dilakukan? Jika kita biarkan keadaan merosot teruk, ia akan menjadi sukar untuk diperbaiki. "

Kenyataan anda bertele-tele, "Jika kita membenarkan keadaan merosot teruk, ia akan menjadi sukar untuk membaiki" datang di seberang sebagai tidak masuk akal dan temberang. Apa yang telah Pakatan Rakyat yang dilakukan yang telah membawa kemerosotan? Apakah yang mereka lakukan yang boleh menyebabkan masalah yang tidak boleh diperbaiki? Sila khusus dan menghitung salah laku Pakatan.

Jangan buat kenyataan yang anda sendiri tidak boleh sokong

Tun, anda tidak perlu membuat tuntutan menyapu yang tidak bermakna. Ramai rakyat Malaysia benar-benar kecewa dengan anda dan merasakan bahawa anda sudah tidak ada signifikan sebagai seorang pemimpin politik. Masa anda sudah berlalu dan anda telah lakukan segala-galanya mengikut cara yang anda mahu. Tiada apa yang perlu anda lakukan lagi.

Kedua-dua Pulau Pinang dan Selangor telah menarik pelaburan asing terbesar berjumlah lebih daripada RM15bn, yang tidak dapat ditandingi oleh negeri-negeri yang dibawah BN. Tidak ini sesuatu yang positif bahawa negeri-negeri Pakatan berada dalam keadaan jauh lebih baik walaupun jangka tempoh masa pemerintahan mereka pendek dan kekurangan pengalaman dan kepakaran dalam pentadbiran? Jujurlah wahai Tun, tidakkah ini berhak menerima pujian?

Anda menyimpan segala-galanya dari pengetahuan awam dan menggunakan Akta Rahsia Rasmi (OSA) untuk menafikan rakyat hak mereka untuk diberitahu. Banyak skandal dan rasuah wujud kerana mereka tidak tahu apa yang berlaku akibat daripada segalanya yang disimpan dibawah akta kerahsiaan kerajaan.

Negeri-negeri Pakatan di Selangor dan Pulau Pinang, telah menggubal Akta Kebebasan Maklumat untuk bersikap telus dan bertanggungjawab. Tun, bukan ini sesuatu yang patut dipuji?

Kroni dan korupsi

Di bawah tempoh pemerintahan anda selama 22 tahun, ramai kroni ahli politik menjadi kaya di luar imaginasi dan tanpa perlu berusaha untuk kekayaan mereka. Wakil rakyat dan menteri-menteri kabinet mengisytiharkan aset mereka hanya kepada anda dan mengikut maklumat dalaman, anda telah menggunakan maklumat ini untuk menjamin kesetiaan mereka yang tidak berbelah. Itulah cara anda dan tiada cara yang lain!

Kita masih ingat lagi kes penyingkiran Osman Aroff, Menteri Besar Kedah yang telah menikmati sokongan majoriti ahli dewan di Kedah. Ahli-ahli dewan telah pergi untuk berjumpa dengan anda, untuk merayu agar MB mereka dikekalkan. Anda dilaporkan telah menemui mereka secara individu dan selepas itu mereka semua kembali ke Kedah dan tidak mempedulikan Osman Aroff. Ada yang berkata anda mempunyai fail peribadi setiap daripada mereka dan memaksa mereka mengikut telunjuk anda.

Wahai Tun, negeri-negeri dikuasai Pakatan iaitu Selangor dan Pulau Pinang melakukan sesuatu yang anda tidak akan berani bermimpi untuk lakukan. Semua ahli-ahli Exco mereka mengisytiharkan aset pada umum. Ini adalah sesuatu yang masyarakat sivil Malaysia mahukan, untuk masa yang sangat lama, kerana ini dapat membanteras rasuah dan memastikan tiada penyalahgunaan kuasa berlaku.

Tetapi anda tidak mahu dipujuk. Anda suka menjadi raja kepada rasuah dan penyalahgunaan kuasa supaya anda mempunyai kawalan mutlak ke atas ahli politik yang memegang jawatan awam.

Banyak rakyat Malaysia, pada masa lalu, telah berusaha dengan jujur dan setia serta menyumbang kepada kemajuan negara ini. Orang lama yang telah bersara beberapa tahun yang lalu terpaksa berjuang untuk menjalani kehidupan yang sukar dengan pencen mereka yang sedikit dalam masa yang sukar seperti sekarang. Rakan-rakan mereka pada zaman ini, telah mendapat pencen yang lebih munasabah untuk menjalani kehidupan mereka. Kesukaran yang dialami oleh warga emas ini tidak diberi perhatian. Sumbangan mereka tidak pernah diiktiraf.

Tetapi, kerajaan Pakatan Rakyat di Pulau Pinang telah memberi RM100 sekali setahun untuk tiga tahun yang lalu bagi merakamkan penghargaan kepada warga emas ini. Diakui, ini bukanlah amaun yang banyak tetapi penghargaan ini benar-benar menyentuh perasaan mereka. Dengan akses kepada sumber-sumber yang lebih banyak buat BN, mereka berkeadaan jauh lebih baik untuk melakukan lebih banyak lagi untuk membantu mereka yang malang. Tetapi mengapa, wahai Tun, adakah kerajaan BN tidak ingin berbuat demikian? Mereka boleh membuktikan kemuliaan hati dengan dengan memberikan mereka nikmat sedikit kekayaan negara. Tetapi mereka tidak berbuat apa-apa!

Rasuah telah menjadi begitu berleluasa yang banyak kekayaan kita telah hilang atau dirompak sehingga menjejaskan negara. Kontrak yang diberikan kepada syarikat-syarikat kroni dengan kos yang melambung telah menyusutkan kekayaan negara. Perjanjian tol lebuh raya, penyelesaian luar mahkamah syarikat penerbangan nasional Tajuddin dan Malaysia, penjaminan Bank Rakyat dan Bank Bumiputra, kemelut forex melulu di UK, Maminco yang membeli timah dengan tidak munasabah, adalah beberapa kes yang telah mengakibatkan kerugian berbilion ringgit yang sebenarnya boleh meringankan nasib golongan miskin. Ini adalah, malangnya, wahai Tun, warisan anda yang membawa kepada kesengsaraan dahsyat bagi mereka yang merempat dan tidak berdaya.

Meningkatkan semangat rakyat

Anda tidak membuka tender untuk projek-projek yang akan menjimatkan berbilion ringgit dan mendapatkan perkhidmatan kontraktor yang berkebolehan dan kepakaran yang terbukti. Ini dapat mengelakkan beberapa senario kontraktor melarikan diri tanpa menyiapkan projek-projek mereka dan memastikan bangunan tidak akan runtuh kerana buatan tidak berkualiti dan bahan-bahan yang bermutu rendah. Episod berulang kontraktor menipu dan projek-projek terbengkalai tidak kelihatan mengganggu hati nurani orang-orang yang bertanggungjawab. Ia adalah urusan biasa dan berbilion-bilion ringgit sering disia-siakan tanpa peduli kepada sesiapa pun.

Sebaliknya, di negeri-negeri Pakatan kami mengadakan tender terbuka dan kontraktor kelas F sangat gembira dan berpuas dengan keadaan ini. Menurut para kontraktor, di bawah kerajaan BN sebelumnya, seseorang perlu hubungan dengan orang dalam untuk mendapatkan kontrak dan terpaksa memberi dorongan akan dipertimbangkan dengan sewajarnya. Jika tidak, adalah mustahil untuk mendapat kontrak. Tetapi sekarang, dengan adanya tender terbuka, yang berhak dianugerahkan kontrak dan mereka telah menyiapkan projek tepat pada masanya. Bukankah ini sesuatu perkara yang baik, wahai Tun?

Pekerja Malaysia telah berjuang selama bertahun-tahun untuk dasar gaji minimum. Kongres Kesatuan Sekerja Malaysia (MTUC) telah memperjuangkan isu ini selama beberapa dekad. Tetapi ia telah ditentang sekeras-kerasnya oleh Persekutuan Majikan Malaysia, yang mahu mengaut keuntungan besar dari titik peluh pekerja. Kerajaan Malaysia pula tidak mempunyai kemahuan politik untuk melaksanakan dasar gaji minimum. Oleh itu, kita kehilangan pekerja mahir tempatan dan para buruh yang meninggalkan negara untuk bekerja di tempat lain. Namun, eksploitasi itu berterusan sehingga hari ini dengan penggajian pekerja asing.

Bukankah tindakan kerajaan Pakatan Rakyat di Selangor yang melaksanakan dasar gaji minima bagi semua kakitangan dalam GLC dari Januari tahun ini perlu dipuji? Mereka dibayar gaji minimum RM1 500. Bukankah pekerja berhak menikmati hasil titik peluh mereka wahai Tun?

Para petani di kampung-kampung baru Perak yang telah membajak tanah dan menanam sayur-sayuran dan buah-buahan untuk negara semenjak beberapa generasi dan sering dieksploitasi dan dibiarkan dalam keadaan yang tidak menentu kerana mereka tidak memiliki tanah. Setiap pilihan raya ini menjadi dilema bagi para petani. Sama ada TOL mereka akan dilanjutkan atau dibatalkan adalah satu pengalaman yang membimbangkan bagi merka. Dan apabila BN memenangi pilihan raya di Perak, TOL petani akan diperbaharui. Mesej ini adalah sangat jelas. Mengundi untuk BN atau TOL anda tidak akan diperbaharui. Mereka perlu berhutang budi kepada BN untuk melanjutkan TOL mereka.

Kerajaan Pakatan Rakyat memberikan mereka hak milik tanah dan maruah mereka dan membebaskan mereka dari kebimbangan yang tidak perlu. Rasionalnya adalah petani ini telah mengusahakan tanah untuk beberapa generasi dan telah berkhidmat dengan negara dengan hasil mereka dan mereka berhak miliki tanah. Bukankah ini sesuatu yang bagus yang berhak untuk diberi ucapan tahniah, wahai Tun?

Setiap pengundi yang meninggal dunia di Pulau Pinang dan Selangor diberi RM1,000 dan RM2,500 masing-masing untuk perbelanjaan pengebumian. Bantuan ini amatlah dihargai, terutama oleh golongan miskin. Buat pertama kali pengundi menerima sesuatu yang sangat spesifik dan besar apabila berlaku kematian. Ini tidak pernah berlaku di bawah pemerintahan BN. Mereka merasuah yang hidup untuk undi mereka dan melupakan mereka apabila mereka mati. Di bawah pemerintahan Pakatan mereka menjaga dari hidup sehingga mereka mati! Bukankah mereka layak diberi tepukan dibelakang mereka, wahai Tun?

Sikap ambil berat ini memberi kesan yang mendalam kepada rakyat. Sekiranya diberi lebih banyak masa, lebih banyak dasar yang baik dan memberi manfaat kepada rakyat diusahakan dan ini akan menyebabkan ia sukar bagi BN untuk menawan kawasan ini semula di masa hadapan. Adakah ini membimbangkan anda, Tun? Adakah ini maksudnya apabila anda memberi amaran kepada BN, "Jika kita membiarkan keadaan merosot, ia akan menjadi sukar untuk diperbaiki?"

Anda membuat ramalan bagi kejatuhan BN. Anda telah menyedari bahawa ia akan menjadi sukar untuk menarik semula apa yang telah Pakatan lakukan. Sebagai perbandingan, BN akan dikutuk kerana mengabaikan majoriti rakyat Malaysia yang layak yang miskin. Anda telah menyaksikan apa yang berlaku dan anda sememangnya perlu rasa takut wahai Tun!

P Ramakrishnan merupakan presiden Aliran

TERHOT: Altantuya Dah Bangkit? Kahkahkah...

Posted: 21 Apr 2012 09:30 PM PDT

Perbicaraan di Perancis: Kebangkitan Altantuya dan soalsiasat untuk Najib

19 Oktober 2006 ialah hari yang menjadi perhatian bila seorang wanita tidak berdosa yang dipercayai mengandung telah di bunuh dengan kejam oleh 2 pembunuh tidak dikenali yang kini menunggu hukuman mati yang dijatuhkan pada 9 April 2009.

Selepas 3 tahun kejadian itu dan kedua bekas pengawal peribadi PM Najib Razak masih hidup. Ketua Inspoektor Azilah Hadri, 30 dan Koperal Sirul Azhar Umar, 35 ialah dua pesalah yang di tahan menunggu hukuman mati di penjara Sungai Buloh. Sungguhpun ramai rakyat Malaysia percaya mereka berdua yang memetik picu pistol, persoalan yang masih berlegar –siapa yang arahkan membunuh dan mengupah mereka?

Sementara itu, di Paris, satu kes mahlamah memberi sinar harpan untuk balasan terhadap ketidakadilan yang ditunjukkan oleh pihak berkuasa Malaysia, yang terus berdegil dan menutup pintu kepada kebenaran kerana melindungi pihak-pihak yang 'berkuasa'. Selain dari kedua pesalah tersebut, tiada siapa yang boleh disentuh- dari Najib snediri kepada isterinya Rosmah sehingga ke sahabat baiknya, Razak Baginda.

Jadi di Perancis mungkin Altantuya dapat keadilan dari orang-orang Malaysia yang menyiksanya. Satu kisah yang sungguh kejam.

Jangan lupa kepada apa yang terjadi kepada Azhar dan Sirul disini


Di Sungei Buloh, ramai tertanya bagaimanakan layanan kepada kedua bekas pengawal peribadi ini. Adakah mereka diberi keistimewaan seperti bebas keluar penjara melawat keluarga dan kawan-kawan-seperti yang terjadi dalam kes Abdullah Ang di penjara Kajang?

Sebab ada persoalan ini ialah kerana sikap pihak polis sendiri. Mereka berusaha melindungi wajah kedua lelaki ini sepanjang perbicaraan dengan membenarkan mereka memakai berbbagai jenis topeng dan penutup muka. Kenapa? Untuk melindungi indentiti mereka tentunya.Kenapa? Kenapa perlu dilindungi sedemikian? Sesuatu yang amat tidak wajar.

Lagipun, dimana lagi tempat didunia ini pembunuh diberi kelebihan demikian untuk melindungi identiti mereka. Rakyat Malaysia malah semakin marah dan benci kepada Jabatan Peguam Negara kerana mempersenda dan mempermain-mainkan mahkamah tinggi di negara ini.

Dalam hal dmeikian, rakyat Malysia patut ambil langkah untuk mendedahkan kedua pembunuh ini. Memandangkan bidang kerja mereka terdahulu sebagai anggota polis , mereka mungkin telah berjumpa ramai orang.Ramai dari rakyat Malaysia yang pernah berhubung dengan kedua mereka dalam apa cara,samada sebagai kawan, teman sekerja atau rakan sekelas. Kepada pegawi penjara yang paling jujur, sila buat pendedahan.Sila beritahu perkara sebenar demi negara dan masa depan generasi seterusnya.

Muat turun gambar-gambar ke internet berkenaan dua karakter ini supaya rakyat kenal mereka bila mereka 'keluar penjara' untuk menikmati kebebasan sementara abu mayat altantuya terus di dalam almari KIV di pejabat pihak berkuasa tertentu.

Melihatkan cara jabatan Peguam Negara mengendalikan perbicaraan itu, tidak terkejut jika kedua lelaki dan ketua mereka lepas bebas. Tapi jeritan roh Altantuyaa akan terus menghantui mereka- hingga mereka mati.Anak cucu mereka akan terus mendapat malu dari dosa bapa mereka.Berbaloi kah?

159 hari perbicaraan yang penuh penipuan


Rakyat negara ini menyaksikan 159 hari perbicaraan yang penuh penipuan, dimana yang bersalah dan bersubahat bebas tanpa saksi mereka dipanggil. Ketika perbicarran itu lah drama mahkamah dan keputusan drama nya dipertontonkan

Orang yang mempunyai sebab munasbah untuk di tuduh telah dibebaskan. Siapa boleh lupa Akuan bersumpah penyiasat persendirian P.Balasubramanian? Jelas sahabat karib dan pembantu Najib Abdul Razak Baginda meminakan peranan penting dalam drama ini.

Siapa dalang yang mengarahkan pembunuhan tersebut? Boleh jadi Baginda, atau dalang sebenarnya ialah majikan nya? Boleh kah kita lupa bagaimana marahnya isteri Baginda "Suami saya bukan salah seorang yang ingin menjadai Perdana Menteri."?

Misteri2 ini ialah permata yang menyaluti roh Altantuya sehingga keadilan dapat diperolehi dan rohnya bebas kembali ke sisi tuhan. Semua ini hanya akan berlaku jika ada pertukaran rejim, kerana Malaysia di bawah kerajaan persekutuan sekarang hanya akan lebih dipenuhi rasuah dan pemimpin berani nya akan terlepas setiap kali berhadapan dengan jenayah yang mereka lakukan.

Kepedihan hati bapa Altantuya yang ingin memberikan penghormatan terakhir kepada abu mayat anaknya tidak harus dilengahkan. Dr.Setev Shaaribu dan keluarga telah menunggu terlalu lama, 3 tahun selepas kematiannya, kerana proses rayuan yang dilengah lengahkan. Sisa abunya disimpan di Mahkamah Tinggi bersama bahan bukti lain dan bekas itu semakin berhabuk.Berapa lama lagi merekamahu menyimpan beliau disana?

Sikap acuh tidak acuh dan kospirasi ini tidak sepatutnya berlaku dalam sistem keadilan kita, yang di kawal oleh seorang sahaja, iaitu Peguam Negara yang dia sendiri dikawal oleh beberapa pemimpin tinggi Umno.

Di Perancis, perbicaraan bermula dan Najib & Baginda berada dalam senarai saksi


They say the guilty will always fear. But why the fear when the culprits all know that the ghost of Altantuya will not rest until justice is done.

Kata mereka yang salah akan sentiasa takut. Tapi kenapa perlu takut jika dalang itu tahu roh Altantuya tidak akan aman sehingga keadilan diperolehi.

Setev's recent visit to Malaysia and the interview he gave after offering himself as a witness in the Scorpene corruption case in France was an eye-opener.

Lawatan terbaru Malaysia dan temuramah Setev selepas menwarkan diri sebagai saksi dalam kes rasuah Scorpene membuka mata.

Kenyataan nya secara langsung melibatkan PM Najib Razak yang akan " menyambung kan titik2" antara pembunuhan anak perempuan nya dan dakwaan rasuah yang diambil Najib untuk perolehan 2 kapal selam Scorpene.

NGO hak asasi Suaram baru sehari lepas berhujah untuk kenyataan saksinya di terima di hadapan hakim penyiasatan Roger Le Loire dia tribunal Pasris Grande Instance.

Ini bermakna mahkamah perancis tidak hanya setuju untuk siasatan perundangan terhadap pembelian Scorpene bernilai RM7billion tetapia hakim juga menerima cadangan senarai saksi berpotensi dari Suaram.

Dah siapa yang didalam senarai itu-Najib dan Menteri Pertahanan kini,Ahmad Zahid Hamidi.

Parlimen Malaysia menghampakan rakyat


"Kami beritahu mereka kami memfailkan kes kerana Parlimen Malaysia gagal memberi jawapan yang kami cari berkaitan pembelian kapalselam itu," kata Pengarah suaran Cynthia Gabriel.

"Kami juga katakan yang kami tidak dapat mencari jawapan kepada pembunuhan warga Mongolia Altantuyaa Shaaribu dan kegagalan Suruhanjaya Pencegahan Rasuah menyiasat aduan kami."

Menurut peguam Suaram, Joseph Brehem, penyiasatan di sebelah pihak Perancis setakat ini dapat bukti mencukupi untuk sabitkan pegwai2 Malaysia tertentu ada mengambil rasuah dari penjual Scorpene-DCN yang tidak sah di sisi undang-undang Perancis.

"Pada kami, kami sampai hingga ke tahap perbicaraan ini ialahs atu langkah besar dalam kes komisen Scorpene." Kata Brehem.

Tiada kemarahan sehebat kes Altantuya


Dalam memperincikan butir2 ke sini akan membangkitkan semula kisah altantuya,dan beliau-menerusi kenyataan bapanya-akan secara peribadi membalas dendam terhadap pembunuhan kejamnya untuk diri nya sendiri dan anak yang ditinggalkannya.

Sudah tentu, ini menakutkan Najib dan siterinya Rosmah Mansor. Mereka berlang kali menafikan mempunyai pengetahun tentang Altantuyaa. Iya, tembelang sudah pecah.

Bapa Altantuya berkata beliau melihat gambar Altantuya bersama Najib dan Baginda dan Al tantuya datang ke Malaysia khususnya untuk memutuskan sesuatu hal dengan Najib. Pasangan 'pertama' ini telah mula menghantar peguam mereka ke Paris untk menjaga kepentingan mereka.

Dan lebih baik jika mereka segera memperbaiki kedudukan mereka dengan apa cari yang boleh, kerana tiada yang lebih kejam dari kebangkitan Altantuya.

Malaysia Chronicle

Menitik ayaq liuq... Tap... tap...

Posted: 21 Apr 2012 06:00 PM PDT

Ni Dia Artis Yg Dikatakan Ada Hubungan Intim Dengan Menteri..

Oleh: siasahkini
Ahli Parlimen Ampang Zuraida Kamarudin (gambar) berkata, transaksi wang yang telah berlaku dalam tempoh empat bulan antara Oktober 2011 hingga Januari 2012, di mana pada Oktober sebanyak dua transaksi dibuat dengan jumlah RM36,000 dan RM22,000.

Bukan itu sahaja katanya, pada November 2011 pula sebanyak RM112,000, Disember sebanyak RM330,000 dan Januari tahun ini sebanyak RM510,000 telah dimasukkan ke dalam akaun peribadi artis terbabit.

"Jadi kalau saya jumlahkan lebih kurang RM1.5 juta di masukkan ke akaun artis berkenaan dalam tempoh empat bulan," dedahnya dalam sidang media di lobi parlimen hari ini bersama-sama Ahli Parlimen Lembah Pantai, Ahli Parlimen Subang dan artis Dayangku Intan yang baru menyertai PKR.

Jelas Zuraida, artis berkenaan juga dikatakan memiliki tiga kereta mewah seperti BMW, toyota Harrier, dan porsche juga sebuah rumah bernilai jutaan ringgit.

Zuraida tidak mahu mengambil tahu hubungan intim dan peribadi menteri terbabit dengan seorang artis itu, tetapi apa yang perlu ditekankan adalah dari mana menteri berkenaan memperoleh wang sebanyak itu berdasarkan transaksi kepada artis tersebut.

Zuraida mendedahkan maklumat itu berdasarkan laporan polis yang telah dibuat oleh pemandu peribadi artis terbabi ekoran tindakan artis tersebut yang membuat laporan polis menuduh beliau melarikan duitnya RM200,000 pada 3 Mac lalu.

Di dalam laporan polis yang dibuat pada 13 Mac lepas, pemandu itu mendakwa artis berkenaan telah membuat laporan palsu terhadapnya kononya beliau melarikan wang itu.

Justeru, Zuraidah meminta menteri berkenaan menjawab persoalan yang beliau bangkitkan itu.
"Daripada sumber mana beliau peroleh wang tunai berjuta ringgit, dan sebagai seorang menteri beliau bertanggungjawab kepada rakyat Malaysia dan harus jelaskan dari mana sumber beliau," katanya.
Parti Keadilan Rakyat (PKR) mempersoalkan pemberian wang tunai sebanyak RM1.5 juta oleh seorang menteri kanan kebinet kepada seorang artis yang terkenal dengan imej seksi hanya dalam tempoh empat bulan.

Ni Dia Artisnya

Pemandu Peribadi Zahida Rafik Larikan M200,000

Pelakon dan ahli perniagaan Zahida Mohamed Rafik kata dia kerugian RM200,000 apabila wang tunai yang sepatutnya dimasukkan ke dalam akaun banknya telah dilarikan oleh pemandu peribadinya. Wang tersebut diserahkan kepada pemandunya atas dasar percaya kira-kira pada jam 11 pagi Rabu lalu untuk dihantar ke bank. Tapi malangnya pemandunya itu 'menghilangkan' diri. Wang tersebut adalah wang perniagaan milik keluarganya yang diuruskannya.

Zahida Rafik kata dia percayakan pemandunya itu sebab dia sudah bekerja hampir lima tahun lamanya. Dia juga tidak pernah melakukan apa-apa kesalahan sebelum ini. Tapi sekali dia buat salah, nilainya ialah RM200,000.

Zahida Rafik membuat laporan di Balai Polis Dang Wangi. Ketua Polis Daerah Ampang Jaya, Asisten Komisioner Amiruddin Jamaluddin mengesahkan menerima laporan itu dan disiasat mengikut Seksyen 406 Kanun Keseksaan atas dakwaan pecah amanah.

Sibuk sangat, tak sempat pergi bank

Menurut Zahida selalunya dia sendiri yang akan pergi ke bank untuk memasukkan wang. Pemandunya akan menemankannya sahaja. Tapi pada hari kejadian, ibu Zahida sakit dan Zahida pula terlalu sibuk menguruskan beberapa perkara penting dan kelam-kabut di rumah. Oleh itu terpaksa mengamanahkan pemandunya untuk masukkan duit ke bank. Malangnya pada hari kejadian, pemandunya yang sebelum ini baik, sudah jadi tidak amanah.

Pemandu dah hilangkan diri

Selepas menyedari 'kehilangan' pemandunya dan wang yang besar jumlahnya itu, Zahida pergi ke rumah pemandunya untuk berbincang dan bertanyakan tentang wang itu. Malangnya, ibu pemandu itu beritahu Zahida yang anaknya sudah beberapa hari tidak pulang ke rumah. Akhirnya Zahida Rafik membuat keputusan untuk membuat laporan polis.

Selera saya besar - Tengku Zafrul

Posted: 21 Apr 2012 01:00 PM PDT

BENARLAH kata kebanyakan tokoh korporat, kadang-kadang pengalaman dan kepakaran mereka dalam merealisasikan perniagaan daripada jutaan hingga ke bilion ringgit bukan untuk diri sendiri tetapi bagi membantu orang lain.

Perkara itu turut diakui oleh Tengku Datuk Zafrul Abd. Aziz yang berpengalaman menerajui pelbagai firma pelaburan negara.

Meskipun enggan mendedahkan perniagaan yang pernah diceburi, beliau mengakui tidak mampu meneruskan percubaannya untuk menjadi seorang usahawan walaupun telah membantu ramai orang menjadi usahawan berjaya.

''Tidak tahu mana silapnya, tetapi saya memang tidak boleh menjadi usahawan.

'' Setelah mencubanya, saya akui bukan mudah menjadi usahawan,'' katanya kepada Utusan Malaysia di sini.

-Utusan

Tiada ulasan: