Khamis, 19 April 2012

shalehudin

shalehudin


PANAS: Lakonan anak ngan bapak... kahkahkah...

Posted: 19 Apr 2012 11:15 AM PDT

Benar atau berlakon? Nazri tawar tidak bertanding pada PRU ke-13 kerana skandal anak

Nazri Aziz, yang dituduh cuba menutup kelakuan samseng anaknya, telah membayangkan dia akan memberi laluan kepada orang muda pada pilihanraya umum ke-13 yang akan datang dimana Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak dijangka adakan pada tahun ini.

"Saya telah menjadi menteri untuk tempoh masa yang lama iaitu 13 tahun dan sebagai Timbalan Menteri selama 5 tahun.Saya percaya pada kesinambungan. Saya sudah berusia 58 tahun dan telah berkhidmat untuk masa yang agak lama," Nazri, yang menteri di Jabatan Perdana Menteri dan Padang Rengas MP, telah dilaporkan sebagai memberitahu Utusan.

"Jika Perdana Menteri mahu untuk menggantikan saya, saya redha. Saya sudah bercakap kepada ahli bahagian saya tetapi mereka mahu mencalonkan saya lagi.Beri peluang kepada orang baru, apa yang penting ialah kita tidak bergaduh sesame sendiri."


Kenyataan yang sepatutnya bagi Najib


Nazri juga adalah pemimpin kanan pertama untuk bertindak balas berikutan satu kenyataan daripada setiausaha agung Umno Tengku Adnan bahawa Ibu Pejabat Umno telah menerima senarai pencalonan dari semua cawangan.

Walau bagaimanapun, peringatan Adnan bahawa "nama-nama calon dalam senarai yang dikemukakan kepada kepimpinan adalah tidak muktamad" ini menjadikan Umno takut, parti politik terbesar di Negara ini dan yang telah memerintah Malaysia selama 55 tahun.

"Saya tidak fikir Nazri akan digugurkan. Tetapi yang pasti, dias edang membuat kenyataan yang tepat untuk Najib.Terdapat juga pihak yang fikir Nazri patut berhenti walaupun tanpa PRU ke-13 yang akan datang. Kes anaknya telah menjadikan Umno cacat dan juga BN- itu yang pasti," kata Ahli PKR Parlimen Batu Tian Chua kepada Malaysia Chronicle.

"Sebagai menteri de-facto undang-undang, ia adalah suatu penghinaan dan bukannya teladan baik dan perlu ada inkuiri awam, Nazri menutup mulut manakala pihak polis berkeras anaknya tidak melakukan apa-apa kesalahan walaupun ini berkonflik dengan kenyataan polis oleh mangsa dan rakaman CCTV."

Anak bapak?


Sememangnya Nazri, yang juga bertanggungjawab ke atas Parlimen, mengejutkan rakyat dengan komen awalnya apabila dia menunjukkan sikap tidak pedulinya.

Nazri memberitahu media bahawa dia tidak boleh 'dipertanggungjawabkan' diatas kelakuan anaknya, menyebabkan rakyat marah tentang kes anaknya yang membuli seorang pengawal keselamatan.

"Bagi saya, ini adalah sesuatu kenyataan yang tidak bertanggungjawab. Bagaimana sikap seorang anak mencerminkan cara ibu bapanya membesarkannya dan budaya di rumah," kata seorang pemimpin masyarakat yang terkemuka, Tan Sri Robert Phang kepada Malaysia Chronicle.

Anak Nazri, Nedim telah terlibat dalam perkelahian pada bulan lepas dan memukul seorang pengawal keselamatan yang meminta pengenalan dirinya apabila Nedim dan pengawal peribadinya yang ingin mengunjungi seorang yang tinggal di kediaman itu.

Rakyat bukan sahaja terkejut dengan kesamsengan Nedim, tetapi juga dengan kereta Porsche yang dipandunya manakala pengawal pengiringnya memandu sebuah MPV mewah, Toyata Velfire.

Ramai yang mahu SPRM menyiasat bagaimana Nedim boleh menjadi begitu kaya dan berpengaruh sehingga mampu memiliki wang begitu banyak. Apakah ini ada kena mengena dengan ayahnya? Seperti pihak polis, SPRM juga memejamkan mata sahaja.

Bekas penjenayah?


Untuk memburukkan lagi keadaan, insiden di kondo itu bukanlah merupakan kali pertama Nedim terlibat dalam skandal. Pada tahun 2004, dia telah dituduh menjadi sebahagian daripada kumpulan yang membunuh seorang pelajar undang-undang, Darren Kang. Kes itu juga telah menaikkan kemarahan rakyat dan kerajaan Umno-BN telah dituduh pula menyembunyikan pembunuhan.

"Kita mahu pihak polis menerangkan mengapa insiden kondo ini diklasifikasikan sebagai kes pergaduhan kecil dibawah penal kod seksyen 160 apabila supervisor pengawal keselamatan telah menyebut dalam laporan polisnya bahawa dia telah dipukul dan keganasan telah digunakan ke atasnya. Rakaman CCTV telah menunjukkan apa yang didakwanya," kata peguam hak asasi manusia yang juga merupakan naib presiden PKR N Surendran.

"Kita mahu polis mengklasifikasikan kes ini sebagai pukul, menggunakan keganasan dan mendatangkan kecederaan dibawah penal kod seksyen 321, 350 dan 351. Kita mahu ketua polis untuk menukarkan kes ini dari ibu pejabat Brickfields kepada kumpulan penyiasat bebas."

Keadilan untuk pengawal dan Darren


Sedih sekali, KPN bertindak balas dengan cuba memujuk rakyat supaya mempercayai bahawa pihak berkuasa dan tidak mempersoalkan polis.

"Selama 10 tahun, kamu telah menyaksikan betapa efisyen dan profesionalnya pihak berkuasa. Janganlah kita prejudis terhadap pihak berkuasa,"kata Ismail Omar kepada pihak media pada minggu lepas.

Namun demikian, kerana ini adalah insiden kedua yang melibatkan Nedim, agak sukar bagi aktivis dan ahli politik pembangkang untuk membiarkan dia terlepas buat kali ini.

Seperti kes NFC yang melibatkan dana berjumlah RM250 juta dan juga menteri Umno Shahrizat Jalil dan keluarganya, kekayaan Nazri dan kemungkinan korupsi yang ada disebalik kekayaan keluarganya akan menjadi sambungan kepada episod drama.

Akhir sekali, patut ada keadilan untuk pengawal kondo dan pada Darren yang berusia 23 tahun, dimana pembunuhannya adalah suatu kematian yang tidak patut.

Malaysia Chronical

Bangang la kalau sapa percaya... kahkahkah...

Posted: 19 Apr 2012 09:40 AM PDT

Umno tangkis dakwaan terlibat serangan

Ketua penerangan Umno Datuk Ahmad Maslan menepis dakwaan yang mengaitkan serangan ke atas siswa yang berkhemah di Dataran Merdeka dalam satu kejadian awal pagi ini.

Dengan sinis, beliau berkata orang akan menyalahkan Umno atas semua masalah yang dihadapi mereka.

"Kalau ada kereta bocor di tepi jalan itu salah Umno. Kalau ada motorsikal bocor itu salah Umno. Kalau ada basikal bocor di tepi jalan di dalam hutan yang tak ada orang lalu lalang, itu pun salah Umno.

"Mereka ini sudah bankrap idea, semua salahkan Umno. Ada orang liwat orang lain, Umno yang kena. Dia yang sedap, kita yang kena," katanya lagi ketika ditemui di bangunan Parlimen hari ini.

Ditanya lanjut mengenai dakwaan siswa berkenaan yang mengaitkan tindakan samseng itu dengan parti Umno, Ahmad berkata: "Saya tak tahu, saya sedang tidur semalam. Orang tidur di rumah, bukan di padang."

Ahmad mengulas kes melibatkan sekumpulan individu tidak dikenali yang merosakkan khemah dan menyerang kumpulan pelajar yang berhimpun di Dataran Merdeka, awal pagi ini.

Seorang detektif polis turut cedera dalam kes yang disiasat mengikut Seksyen 147 Kanun Keseksaan (Rusuhan) itu.

Kenyataannya Ahmad itu juga timbul susulan tuntutan oleh pengerusi Solidariti Anak Muda Malaysia, Badrul Hisham Shaharin kepada Umno supaya bertanggungjawab atas serangan berkenaan.

Badrul Hisham menyuarakan cabaran itu dalam satu kenyataan hari ini.

"Seperti dijangka Umno yang terdesak dengan sekumpulan pelajar yang membuat keputusan nekad untuk berkhemah di Dataran Merdeka dalam protes mereka terhadap PTPTN dan tuntutan pendidikan percuma bertindak di luar norma biasa," katanya lagi.- M'kini

HOT! HOT! Chegu Bard dah hilang BISA...

Posted: 19 Apr 2012 08:30 AM PDT

Pra-Bersih 3.0: Chegu Bard Hilang Semangat?

SEMALAM, berlangsungnya Rapat Rakyat Ceramah Umum "10 hari menjelang Bersih 3.0" di Kelab Sultan Sulaiman, Kg. Baru, Kuala Lumpur. Jika program semalam dijadikan kayu-ukur perhimpunan Bersih 3.0 yang bakal diadakan, maka kita wajar merasa bimbang.

Penulis telah dimaklumkan sejak dari awal bahawa kehadiran adalah disasarkan dalam 10,000 orang tetapi yang hadir jangankan 50%, tetapi 5% sahaja. Benar, bahawa laman-laman web pro-PR kebanyakannya memberi gambaran bahawa program semalam mendapat sambutan tetapi, apa gunanya kita menipu diri sendiri? Mengaku sajalah bahawa yang datang hanyalah lebih kurang 500 orang.

Justeru, bagaimana kita boleh mensasarkan sehingga 500,000 atau lebih dalam perhimpunan yang sebenar nanti sedangkan untuk mengumpul 5,000 pun kita tidak mampu?

Penulis tahu tulisan ini pasti ditempelak oleh pemimpin-pemimpin dan penyokong-penyokong PR sekalian tetapi penulis mempunyai tanggungjawab untuk menegur dan menyatakan yang benar walaupun pahit.

Kebenarannya ialah Chegu Bard telah gagal menggerakkan anak muda dan mahasiswa sepertimana yang ditugaskan kepadanya.

Dikhabarkan Chegu Bard akhir-akhir ini seolah-olah sudah kehilangan semangat dan segala cakap berdegar-degarnya hanyalah lakonan semata-mata. Oleh itu, penulis tertanya-tanya, mungkinkah beliau sudah letih?

Jangan kita lupa bahawa Chegu Bard pernah kecewa ketika pemilihan parti yang lalu sehingga hampir keluar parti. Apakah luka kecewa itu masih belum pulih?

Bukan kita menuduh Chegu Bard sengaja menggagalkan himpunan pra-bersih tetapi kita meragui kesungguhannya untuk menjayakan Bersih 3.0. Tidak logik jika dikatakan bahawa kebanyakan tenaga anak-anak muda sudah dikerahkan untuk berdemo isu PTPTN di Dataran Merdeka kerana di situ juga tidak ramai lagi yang tinggal.

Apakah ini petanda bahawa semakin ramai anak muda memalingkan muka dari PR?

Sudah menjadi tanggungjawab Chegu Bard untuk menyedarkan anak-anak muda tentang pentingnya perjuangan PR dan Bersih untuk menuntut pilihanraya yang bersih. Tetapi melihat dari apa yang berlaku, adalah tidak mustahil jika penulis mengesyaki bahawa pendekatan yang digunakan Chegu Bard terhadap anak-anak muda tidak begitu sesuai iaitu 'terlalu politik'.

Apabila kita bercakap tentang Bersih, kita harus memisahkan diri kita dari parti kerana perjuangan Bersih bukanlah perjuangan satu-satu parti tetapi perjuangan seluruh rakyat Malaysia. Dan PR menyokong perjuangan ini kerana hanya itulah yang akan dapat menjamin keadilan dalam pilihanraya nanti. Jika pilihanraya tidak adil, maka pastinya kerajaan yang memerintah adalah tidak adil juga.

Kita faham para pemimpin PR sering terbawa-bawa dengan parti bila bercakap soal Bersih dan inilah yang membuatkan rakyat terutamanya, anak muda mula meragui peranan Bersih.

Mungkin inilah yang gagal Chegu Bard fahami apabila berhadapan dengan anak-anak muda. Jangan kita terlalu yakin yang semua anak-anak muda itu kukuh berada di pihak kita kerana orang muda amat mudah terpengaruh. Bila-bila masa mereka boleh berubah fikiran, berfikir semula dan akhirnya berbuat sesuatu yang tidak dijangka.

Justeru, bagi memastikan Bersih 3.0 berjaya, Chegu Bard perlu mengumpul tenaga dan memulihkan semangat juangnya untuk menguatkan sokongan anak-anak muda bakal pemimpin negara sebagai barisan paling hadapan dalam perjuangan ini.

Kalau tidak, mungkin juga PR perlu melatih pemimpin muda yang baru untuk memimpin anak-anak muda kita dengan seberapa segera, supaya perjuangan 'membersihkan' Malaysia tidak terpancit di tengah jalan.

Apapun, kita wajib pastikan Bersih 3.0 mencapai sasaran melalui apa jua cara. Ingatlah, kita sudah tiada masa kerana pilihanraya sudah hampir tiba.- SPR

HOT: Punca Najib kencing tak lawas... kahkahkah...

Posted: 19 Apr 2012 05:00 AM PDT

Pemandu artis dedah skandal menteri bayar RM100 ribu setiap kali jumpa

[KEMASKINI 4.09 PETANG] KUALA LUMPUR 18 April: Pemandu peribadi pelakon terkenal, Zahida Rafik mendedahkan skandal Menteri Kementerian Kemajuan Luar Bandar dan Wilayah, Datuk Shafie Apdal dalam satu laporan polis pada 13 Mac lalu.

Noor Azman Azemi, 38, yang bekerja sebagai pemandu peribadi Zahida sejak tiga tahun lalu mendedahkan skandal itu dalam laporan polis terhadap Zahida yang menuduhnya melarikan wang RM200,00 milik Zahida.

Tuduhan Zahida terhadap Noor Azman itu pernah dilaporkan sebuah akhbar pada 3 Mac lalu.

Menceritakan dalam laporan itu, Noor Azman berkata, ketika berada di rumahnya di Flat PKNS Ampang, beliau didatangi (tidak dinyatakan tarikh) beberapa orang termasuk dua orang yang memperkenalkan diri mereka sebagai anggota polis yang bernama Hafiz dan Raj.

"Saya diminta Datuk Shafie Apdhal untuk bekerja sebagai pemandu peribadi kepada Zahida untuk memastikan gerak-geri Zahida dapat dipantau. Datuk Shafie dan Zahida mempunyai hubungan intim antara satu sama lain.

"Sayalah antara orang kepercayaan yang dipercayai. Walaubagaimanapun saya diminta Datuk untuk melaporkan segala langkah Zahida kepada Datuk.

"Datuk akan berjumpa dengan Zahida (saya akan memandu dan berurus dengan pemandu Datuk Shafie) secara rahsia di mana-mana hotel sekitar Kuala Lumpur setiap minggu. Pada setiap kali perjumpaan itu Datuk akan menyerahkan wang tunai antara RM100,000 hingga RM200,000.

"Wang tunai tersebut kemudiaanya akan dibawa ke bank oleh saya dan Zahida untuk dimasukkan ke dalam akaun Maybank Zahida di Menara Perkeso Jalan Ampang.

"Pada tarikh 29 Februari 2012, saya tidak diberi apa-apa wang secara tunai dan secara biasa saya tidak pernah diberi wang tunai jumlah besar untuk dimasukkan ke dalam bank tanpa ditemani Zahida.

"Saya hanya dibayar jumlah RM25,693 untuk pembayaran ansuran dua buah kereta mewah dan sebuah banglo di Bukit Indah kepunyaan Zahida," katanya dipetik dalam laporan polis yang didedahkan oleh Ahli Parlimen Ampang, Zuraida Kamaruddin di lobi Parlimen hari ini.

Zuraida seterusnya berkata, berdasarkan siasatan yang dilakukannya terdapat beberapa transaksi yang dilakukan menteri itu kepada Zahida di antara Oktober 2011 hingga Januari 2012.

"Pada bulan Oktober 2011 sahaja ada dua transaksi iaitu RM36,000 dan RM26,000. Maknanya pada bulan itu sebanyak RM58,000 tunai yang diambil Noor Azman untuk dimasukkan ke dalam akaun Zahida Rafik.

"Pada November 2011 pula terdapat RM118,000 dan pada Disember pula terdapat RM333,000. Pada Januari 2012 RM510,000. Kalau saya jumlahkan kesemuanya ia lebih kurang RM1.4 juta dalam masa empat bulan menteri itu berikan tunai kepada Zahida Rafik," katanya.

Selain itu, Zuraida mendedahkan Zahida mempunyai sebuah kereta mewah jenis BMW 6 Series ,Porshe, Toyota Harrier dan juga rumah bernilai RM2.9 juta.

Zuraida kemudiannya mempersoalkan bagaimana menteri itu memperolehi wang tunai sebanyak itu.

"Sebagai menteri beliau bertanggung jawab kepada rakyat Malaysia untuk menjelaskan dari mana sumber wang itu diperolehi untuk diberikan kepada Zahida," katanya.

Pada 3 Mac lalu, akhbar melaporkan pelakon Zahida Rafik kerugian RM200,000 dilarikan pemandunya selepas diarah memasukkan wang berkenaan ke dalam akaun banknya.

Pelakon kacukan Melayu-Pakistan itu turut menjadi bahan bualan di laman blog beberapa tahun lalu apabila digosipkan berkahwin dengan Shafie di luar negara.- KD

Jom tengok tetek Zahid Hamidi... haha...

Posted: 19 Apr 2012 02:00 AM PDT

Daripada 'tetek', seluar dalam wanita dan Ahmad Zahid Hamidi

Saya tidak sabar untuk diberitahu bahawa saya tidak patut 'gotten my knickers into a knot' untuk "perkara yang remeh temeh" itu. Ya, saya maksudkan seluar dalam wanita. Mungkin kini artikel ini akan menarik perhatian orang yang seksis.

Pada hari Selasa, 13 Mac 2012, kira-kira 30 orang aktivis wanita mewakili 15 pertubuhan wanita telah ke Parlimen dengan 2 hajat:

a) untuk menyatakan hasrat mahukan kerajaan bersih, bebas rasuah penting untuk melindungi kebebasan asasi dan hak-hak wanita, dan semua;

b) untuk menjelaskan bahawa wanita mempunyai suara, pendapat, pemikiran dan kuasa untuk mempengaruhi perubahan - dan bahawa ia adalah tanggungjawab wakil rakyat untuk mendengar suara wanita dan memastikan wanita turut mengambil bahagian dalam politik dan membuat keputusan dalam negara ini.

Pada hari Selasa, 13hb Mac 2012, yang mulia Ahmad Zahid Hamidi, wakil rakyat dan pemimpin salah satu kementerian yang paling berkuasa dalam kerajaan (Kementerian Pertahanan) menghina dan menolak suara dan kehadiran wanita yang sepatutnya menjadi tanggungjawabnya.

Apabila seorang aktivis yang bersemangat untuk menegakkan hak-hak wanita dan masyarakat menyerahkan kepadanya sarung tangan putih untuk melambangkan 'kerajaan bebas yang bersih tanpa rasuah ", yang mulia Ahmad Zahid Hamidi bertindak balas dengan memberitahu beliau bahawa dia tidak akan dapat merasai isterinya jika dia menyentuhnya dengan tangan yang bersarung '.

Ini bukanlah sesuatu yang ok.

Tidak OK, faham?

Saya ulangi: Ia bukanlah sesuatu yang dipandang ringan. Dan ia tidak ok.

Jika saya berdiri di hadapan anda, mendada, dengan postur lurus, memandang ke dalam mata dan bercakap tentang perkara ini, dan apa yang anda boleh fikirkan adalah keinginan menyentuh tetek dengan tangan tanpa sarung, maka anda tidak berhak untuk berdiri di tempat yang mulia ini dan bercakap bagi pihak saya.

Ya, saya sudah menyebutnya, tetek. Ia merupakan sebahagian dari anggota badan wanita.

Sudah terlalu lama, wanita diperkecilkan dan dibuli di halaman politik dan dalam membuat keputusan, saya tidak berhasrat untuk bercakap bagi pihak isteri Ahmad Zahid Hamidi, tetapi untuk menggunakan badannya sebagai bahan jenaka dan menolak sesuatu yang serius sangat dan relevan daripada aktivis wanita adalah satu lagi contoh perbuatan mereka.

Sudah berapa kali kita mendengar komen 'bocor', dan menganggap ia sebagai lawak jenaka? Atau mengatakan wanita 'emosi dan hanya 'PMS-ing' apabila mereka membangkitkan isu-isu yang serius?

Setiap kali kita membiarkan ia sahaja, kita menerima tanggapan ini DAN mengecilkan suara dan peranan wanita. MP akan dilihat (walaupun secara tersirat) sebagai mereka yang bocor, manakala yang lain akan dilihat sebagai emosi dan oleh itu tidak perlu diambil perhatian secara serius.

Tidak hairanlah, walaupun 50% daripada penduduk adalah wanita hanya ada seorang MP dalam 10 orang ahli Parlimen di Malaysia.

Bukankah ia agak mengairankan jika kita terus tidak mempedulikan usaha membersihkan amalan rasuah dalam Negara namun wakil rakyat di parlimen boleh membuat lawak seksis digesa untuk melakukan tadbir urus yang baik?

Mengalihkan perhatian daripada kerajaan yang rasuah dan kotor


Pada masa ini, lawak tentang perasaan seorang wanita bermakna Ahli Parlimen dari Bagan Datoh, Perak tidak ada isu dan tidak perlu menjawab tentang kerajaan yang rasuah dan kotor. Tidak lucu, kan?

Panggilan daripada pergerakan wanita kepada Ahmad Zahid Hamidi dan rakan-rakannya adalah untuk mengakhiri diskriminasi patriarki yang berleluasa, dan keganasan terhadap gender wanita di Malaysia. Dan bagaimana responnya? Dengan membuat komen yang mencerminkan kawalan dan pemilikan ke atas tubuh seorang wanita.

Tubuh wanita telah digunakan, disalahgunakan, diperkecil-kecilkan dan diperkosa untuk menjadi lawak jenaka dan mainan bagi lelaki. Realitinya, terlalu ramai wanita diabaikan apabila membuat keputusan dan dikawal di dalam bilik tidur; ditampar supaya diam apabila mereka menerangkan perbezaan pendapat, dan dipaksa menjadi lemah hanya kerana mereka adalah wanita.

Berulang-ulang kali kanak-kanak lelaki diajar bahawa mengetawakan perempuan kerana mereka 'bodoh dan terlalu emosi dan lelaki adalah kuat dan wanita mestilah manis dan bersedia untuk berkhidmat. Mungkin itulah sebabnya ramai daripada kita telah terbiasa apabila lelaki dewasa melayan rakan-rakan wanita mereka dalam cara yang begitu hina.

Selama bertahun-tahun, kita puas berjuang untuk menjadi diri sendiri dan untuk adik kakak kita - untuk tubuh kita, maruah kita, hak kita dan kehidupan kita. Dan lagi, serangan ke atas tubuh kita, fikiran dan suara terus kedengaran dalam bentuk lawak jenaka kepada perogol yang memperkosa wanita.

Sehingga bilakah kita akan mula bersuara untuk menyatakan cukuplah!

Menghancurkan tradisi patriarki!

Kita mesti menyatukan suara wanita dan tubuh mereka, kita mesti menghentikan benih patriarki.

Adalah menjadi tugas kita untuk berjuang menegakkan keadilan dan kesaksamaan. Ia adalah kewajipan Negara untuk memastikan perjuangan akan menang.


Oleh itu, wakil rakyat perlu faham bahawa jika mereka harus terus memijak tubuh, hak dan suara kami, kami akan menggunakan tubuh kami, hak kami dan suara kami untuk memastikan mereka dilucutkan dari kuasa mereka.

Kami akan melawan. Kami akan mencabar. Kami akan menyoal. Kami akan menuntut. Dan satu hari, akhirnya kita akan menghancurkan kuasa patriarki, dengan tangan yang bersarung atau tanpa sarung.

Yang mulia Ahmad Zahid Hamidi, dan pengikutnya yang berfikiran serupa, harus ingat akan ini sampai bila-bila.

Malaysia Chronicle

Memang bangsat.. pompuan pun depa sepak..

Posted: 19 Apr 2012 12:30 AM PDT

Video mahasiswa diserang kena remove, menteri sound jangan tagih simpati.

Ada empat news baru masuk. Kita start dulu dengan video samseng. Sekarang video tue dah diremove. Aku tak percaya malaysiakini remove tapi aku sangat2 percaya ia diremove atas sebab tertentu. Dan aku percaya ia ada kaitan dengan politik. Kenapa aku cakap macam tue? Mudah.

Kalau korang ikuti perkembangan samsengjalankebun dulu, dengan hanya satu video jek.. umno terus jatuh terduduk akibat dikritik dengan hebat oleh orang2 atas pagar terutamanya. Kesilapan aku paling besar sebentar tadi ialah tak download video tersebut. Sekarang sapa download? Please.. geng. Sebarkan.

Malaysiakini tue pun kadang2 terpaksa ikut protokol gak tue. Jangan tunggu depa redownload balik kalau korang ada akses kepada video tersebut. Ramai nak tengok bukti neh der..

Kedua, pasal menteri pengajian tinggi. Dia cakap apa nak tahu? Baca bawah sat ;


Menteri Pengajian Tinggi Datuk Seri Mohamed Khaled Nordin berkata, mahasiswa yang berkhemah di Dataran Merdeka menuntut PTPTN dimansuhkan, 'tidak perlu menagih simpati' apabila berlaku apa-apa perkara tidak diingini terhadap mereka.

Menulis dalam twitter @khalednordin, beliau berkata ia kerana tiada sesiapa pun menyuruh mahasiswa berkenaan berkhemah di situ.

"Takde siapa pun suruh berkhemah di Dataran, bila berlaku apa2 perkara, jgn tagih simpati," tulisnya. -harakah-

Khaled, khaled. Ko berambos je larh dari kerusi menteri tue. Orang berkhemah tue lain citer, orang kena serang tue lain citer pula. Meh aku fahamkan otak kaw. Aku neh merimas sket kalau menteri cam ko tak faham situasi.

Mahasiswa berkhemah. <-- Dorang berkhemah sebab nak pendidikan percuma. Takde sapa2 suruh dorang berkhemah sebaliknya dorang sendiri nak berkhemah sendiri sebab nak perjuangkan nasib sendiri. Jadi memang logik lah tindakan tersebut. Cuba kalau aku nak makan nasi lepas tue aku suruh ko beli, ko masak dan suapkan aku makan.

Aku sapa sekarang dengan ko? Mesti ko bengang kan kalau aku suruh ko buat kerja2 bangang cam tue? So sama gak cam mahasiswa neh. Depa sendiri nak berjuangkan nasib sendiri maka depa sendiri usaha. Ini bagus. Ko yang tak bagus. Sebab apa? Sebab memula ko cakap depa neh dipengaruhi orang lepas tue ko keluar statement cakap takde sapa2 suruh depa berkhemah.. ko boleh nampak tak camne ko mengeluarkan statement belit2 der? Sila nampaklah der.. please.

Lepas tue, ko cuba nak menghalalkan tindakan diserang tue dengan mahasiswa yang berkhemah disitu tanpa disuruh sesiapa. Ini satu pandangan yang salah. Jika mereka nak berkhemah atau taknak berkhemah sekalipun takde sesiapa ada hak untuk serang sesiapa pun. Berkhemah satu hal lain, kena serang ialah satu hal yang lain. Jap, sapa lantik ko jadi menteri hah?

Ketiga. Sekali ulama umno boleh pula pergi bekap bebudak tue. Memang hampeh. Lihat kat bawah neh ;

Aku sangat kecil ahti dengan pandangan bias oleh ULAMA MUDA UMNO.. mahasiswa bertindak ikut hawa nafsu = berkhemah. Kalau samseng bertindak ikut hawa nafsu maka dia akan jadi = berkhemah. Tapi sekarang neh mahasiswa bertindak ikut hawa nafsu = berkhemah, samseng bertindak ikut hawa nafsu = menyerang khemah orang, campak makanan, tendang dan sepak orang, belasah, maki dan menjerit2, itu satu perbuatan yang keji. Takan ulama muda umno tak reti nak fikir detail2 macam neh hah?

Aku tak kata mahasiswa bertindak ikut hawa nafsu. Aku cuma membayangkan konon nya mahasiswa tue bertindak ikut hawa nafsu mengikut pandangan ILMU. Walhal sebenarnya mahasiswa2 tersebut langsung tak bertindak ikut hawa nafsu sebaliknya guna akal. Bagi pandangan aku, kalau mahasiswa neh berkhemah ka apa ka nak berjuang ka berdemo ka itu pun dah cukup2 bagus.

Pasal apa? Pasal aku dah tak larat baca mahasiswa beromen, mahasiswa berzina, mahasiswa berpeluk2 dengan pompuan seksi dan sebarkan gambar di media online, mahasiswa bercium, mahasiswa mabuk, mahasiswa merempit, mahasiswa buang anak apa seme. Itu tak masuk lagi kpop sana sini, kaler rambut lagi, konsert lagi, majalah mengarut apa seme. Gua pun kpop juga der tapi takde meroyan nak tunggu kat airport dengan terpekik terlolong buang duit pergi konsert der.. lue kayakan artis lue dapat apa? Lepas tue lue sembang kencang cakap melayu tak kaya2 tapi lue sendiri kayakan bangsa lain lupa pula? Sohai nak mampos.

Dah cukup bagus larh geng2 adam adli neh buat kat dataran merdeka. Apa? Korang nak berkhemah? Nak pendidikan percuma? Nak berjuang? Nak berdemo? Hah pergi lah pergilah.. itu ada faedah nya.. at least korang habiskan masa korang untuk memikirkan hal2 negara..

Dan aku warning, ye aku warning ye disini.. aku tahu mahasiswa2 yang dok komen membabi mahasiswa kat dataran tue tak berapa bagus sikapnya dari segi moral. Aku dah spot beberapa orang. Aku tak peduli ko sapa tapi kalau ko kurang ajar di wall fb ko, aku juga akan kurang ajar di blog aku. Kita tengok siapa yang kena. Gua memang kurang ajar. Dah biasa orang kenal. Dan gua dah biasa mengaku. Cuma taktau larh kalau lue sanggup ke tak sanggup mengaku lue kurang ajar disaat lue suka berlagak macam alim nak mampos. Heh.

Keempat, dapat news dari member. Yang kena tendang tue mahasiswi. Mahasiswi = pompuan. BABI PUNYA SAMSENG. Lue memang celaka sebab pukul pompuan. Pompuan tue kena hentak dengan samseng2 time tidur. Ada dua pompuan. Satu kena kepung dan tonjol2 kepalanya. Satu lagi kena tendang, tampar dan dipijak time dengan tidur. Lepas tue tudung kena rentap. BABI LUE. Lue mabok ke apa pukul pompuan? Ka lue nak beromen tapi tak dapat? Alamak terjujur plak i. Sowei.

Lepas tue kamera dan telefon bimbit, ada yang rosak, ada yang hilang. Member sebelah kebetulan time tue berbangsa cina. Terus kena hentak. Mungkin sebab dia cina kot. Ini lagi kurang ajar. Gua pun dah malu larh macam neh. Macam mana nak hadap dengan member2 cina gua disebabkan perangai sohai sesetengah melayu neh?

Minta tolong larh orang2 cina malaysia faham. Samseng2 tue memang melayu. Tapi samseng2 tue bawa jatidiri melayau, bukan melayu. Orang melayu tak buat perangai gitu. Tolong jangan generalisekan seme melayu = penjahat der. Please.

Oke bai.

Ameno : Memang bangsat.. pompuan pun depa sepak..

Read more: Amenoworld

Jom kenali muka-muka wanted... kahkahkah...

Posted: 18 Apr 2012 10:38 PM PDT

Ni Dia Tujuh Wajah Pengkhianat Negara, Bangsa & Agama

Oleh: siasahkini
Baru-baru ini negara digemparkan dengan pendedahan berani Ahli Parlimen Pokok Sena YB Haji Mahfuz Omar mengenai task forceyang diketuai oleh Penasihat Khas Perdana Menteri Datuk Osman Razak dalam misi mereka memberi taraf kerakyatan kepada warga asing bagi membolehkan mereka mengundi dalam pilihan raya umum akan datang.

Disini aku senaraikan nama-nama wanted yang turut sama dalam GERAKAN KHAS untuk menjahanamkan negara ni :


1. DATUK OSMAN RAZAK -Ketua, Penasihat Khas Perdana Menteri(Gambar dalam proses)
2. DATUK MOHAMED THAJUDEEN ABD WAHAB - Setiausaha MKN (gambar bawah)
3. DATUK WAN AHMAD WAN OMAR - Timbalan Pengerusi SPR (gambar bawah)
4. DATUK JARIAH - Ketua Pengarah Pendaftaran Negara (gambar bawah)
5. NIK NORASHIKIN NIK MANSUR - Kakitangan Jabatan Pendaftaran Negara
6. RASHID BASIRON - Kakitangan Jabatan Pendaftaran Negara
7. SHAHRUL ANWAR AHMAD ZAHIDI - Kakitangan Jabatan Pendaftaran Negara

Sebenarnya mereka ini lah pengkhianat negara, agama dan bangsa. Sebagai salah seorang penduduk negara bertuah ini rasa terhina dan tercabar menyelebungi jiwa dengan perbuatan dan tindak tanduk yang telah dilakukan oleh mereka-mereka ini. Sekiranya pendedahan YB Pokok Sena ini salah, mereka ini patut tampil ke hadapan bagi menafikan pendedahan tersebut dan tindakan sewajarnya patut di ambil bagi membersih nama yang tercalar, tetapi sekiranya tiada sebarang penafian dan tindakan dibuat, seruan dan cadangan agar mereka-mereka ini diajar dengan secukupnya.

Mereka-mereka inilah kakitangan kerajaan yang tidak amanah dan tidak bermaruah, menjual dan menggadai maruah hanya dengan sedikit habuan dunia.

PASTIKAN PAKATAN RAKYAT DAPAT BERKUASA SELEPAS PRU13 NI NANTI.

http://siasahkini.blogspot.com/

TERHOT hari ini...

Posted: 18 Apr 2012 07:00 PM PDT

Pengarah Suaram beri keterangan perbicaraan Scorpene esok

KUALA LUMPUR 18 April: Pengarah Suara Rakyat Malaysia (Suaram), Dr Kua Kia Soong dijadualkan memberi keterangan dalam perbicaraan skandal pembelian Scorpene di mahkamah Perancis esok.

Perbicaraan itu akan berlangsung di mahkamah Paris Tribunal Grande Instance dan diadili dua hakim penyiasat (investigative judge) Roger Le Loire dan Serge Tournaire.

Perkara itu disah dan dinyatakan Pengarah Eksekutif Suaram, Nalini Elumalai sewaktu bercakap kepada KeadilanDaily sebentar tadi.

"Esok siasatan akan bermula dan wakil Suaram, Dr Kua Kia Soong akan memberikan keterangan sebagai saksi dalam perbicaraan itu," kata Nalini.

Suaram adalah organisasi hak asasi manusia yang bertanggungjawab memfailkan kes terhadap DCNS, syarikat pembuat kapal selam Perancis yang membina dan menjual kapal selam kepada negara dunia ketiga termasuk Malaysia.

Kes itu difailkan kerana DCNS membayar 'komisen' hampir RM500 juta kepada Perimekar Sdn Bhd, syarikat yang dimiliki Abdul Razak Baginda, rakan karib Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak.

Menurut Nalini, Dr Kua dijangka memberikan beberapa nama saksi penting perbicaraan kes itu untuk disapina mahkamah Perancis.

"Kita juga akan beri beberapa nama untuk disapina. Di antaranya adalah PM Najib, Razak Baginda dan Shaaribu (bapa warga Mongolia, Altantuya Shaaribu)," kata Nalini.

Pembelian kapal selam Scorpene mencuri tumpuan ramai apabila ia melibatkan jumlah komisen hampir RM500 juta dan juga kematian jurubahasa jelita, Altantuyaa Shaaribu.

Altantuya sebelum ini dilaporkan merupakan teman istimewa Razak Baginda.

Bapanya yang berada di Malaysia baru-baru ini juga membuat pengakuan pernah melihat gambar Altantuya bersama Najib Razak.- KD

Kembang kempis hidung Mahathir... kahkahkah...

Posted: 18 Apr 2012 05:00 PM PDT

Kebenaran pahit bagi Dr M: Musuh lamanya Anwar memberi saingan hebat dalam PRU-13

Bekas Perdana Menteri Mahathir Mohamad telah mengakui bahawa ia adalah sukar untuk meramalkan keputusan pilihanraya umum ke-13 disebabkan oleh isyarat "mengelirukan" dari pelbagai pihak.

"Apa yang pasti, ia tidak mudah bagi BN untuk mendapatkan majoriti dua pertiga kali ini. Pembangkang sekarang tidak seperti dulu, dan situasi semasa agak mengelirukan," Bernama melaporkan Mahathir berkata sebegitu.

Pasti sukar bagi Mahathir untuk membuat pengakuan tersebut, kerana gabungan pembangkang Pakatan Rakyat yang dipimpin oleh Datuk Seri Anwar Ibrahim, merupakan orang yang dia cuba untuk jatuhkan dan gulingkan dari arena politik sepenuhnya.

Pada tahun 1998, kerana takutkan populariti dan peningkatan pengaruh Anwar dengan orang Melayu, Mahathir sengaja mereka cerita liwat dan tuduhan rasuah kepada bekas Timbalannya dan berjaya dalam memenjarakan Anwar selama 6 tahun. Hanya selepas Mahathir bersara barulah Mahkamah Persekutuan cukup berani untuk menjatuhkan tuduhan dan bebaskan Awar.

Kini berumur 64 tahun, Anwar bersedia untuk memimpin Pakatan Rakyat dalam pilihanraya umum kedua sebagai satu parti gabungan. Walaupun tidak dibenarkan pendaftaran rasmi oleh Pendaftar Pertubuhan, parti-parti Pakatan PKR, PAS dan DAP telah menandatangani Rangka Kerja Polisi Awam dan bersetuju untuk manifesto bersama - Buku Jingga – bagi PU-13. Sementara itu, PU-13 dijangka diadakan sebelum akhir tahun ini.

Mengumpul kekuatan


Sejak pilihanraya umum ke-12 pada tahun 2008, Pakatan Rakyat telah mengumpul kekuatan, dengan dua daripada empat negeri yang ditadbir mereka - Selangor dan Pulau Pinang - dipuji oleh Ketua Audit Negara kerana tadbir urus terbaik. Kedua-dua Pulau Pinang dan Selangor juga telah menarik FDI terbanyak, mengalahkan negeri-negeri yang diperintah BN.

Kebangkitan Anwar dan Pakatan kini dinilai sebagai mempunyai peluang yang sama untuk meningkatkan prestasi mereka dari pilihan raya 2008, dengan ramai pemerhati meramalkan mereka mungkin merampas kerajaan persekutuan daripada Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak.

Mahathir nampaknya bersetuju dengan pandangan ini, berkata bahawa pelbagai andaian yang dibuat mengenai sokongan kepada BN tidak kukuh, dengan sesetengah orang mengatakan bahawa ia sedang meningkat dan lain-lain berkata sebaliknya. Mahathir tidak menuding jari kepada sesiapa pun, tetapi sehari yang lalu, beliau menyeru kepada Najib untuk membenarkan 'orang luar' untuk bertanding bagi kerusi di bawah tiket UMNO.

Mahathir mengeluh kekurangan orang Melayu'pintar' dalam Umno, keadaan yang mungkin disebabkan kesalahannya iaitu keengganan untuk melembutkan pendirian tegasnya semasa pemerintahan beliau selama 22 tahun dari tahun 1981 hingga 2003. Malah, sepanjang tempoh perkhidmatan beliau, Malaysia mengalami 'otak longkang' yang besar termasuk dari masyarakat Melayu, tetapi Mahathir sentiasa menganggap isu ini sebagai isu kecil dan 'biarkan mereka pergi jika mereka mahu'.

"Tiada satupun dasar Mahathir menyumbang kepada kelahiran barisan pelapis dalam Umno, tiada apa yang dia boleh kata sekarang. Dan kerosakan itu bukan sahaja kepada Umno tetapi dilanjutkan kepada ekonomi secara keseluruhan, di mana Malaysia kehilangan banyak bakat. Kesan ke atas ekonomi sedang berlaku sekarang dan jika tidak dipulihkan oleh dasar pembaharuan dan dasar baru, kita boleh menjangkakan kemerosotan yang berlanjutan secara menyeluruh," Ramon Navaratnam, pengerusi Pusat bagi Kajian Dasar Awam, kepada Malaysia Chronicle.

Najib gagal dalam kepimpinannya


Dalam beberapa minggu lepas, bekas Menteri Kewangan Daim Zainuddin telah meramalkan BN akan menang dengan mudah dalam hanya tiga buah negeri - Johor, Melaka dan Pahang. Sebahagian besar kesalahan itu telah ditujukan kepada Najib kerana gagal untuk memimpin Umno-BN keluar daripada permasalahan.

Umno melantik Najib sebagai presiden mereka pada tahun 2009 selepas memaksa pendahulunya Abdullah Badawi bersara awal kerana kehilangan 5 negeri daripada 13 kepada Pakatan Rakyat serta majoriti dua pertiga BN yang sudah lama dipegang di Parlimen.

Mahathir dan pemimpin Umno yang lain berharap bahawa Najib akan membalikkan keadaan dan mengembalikan majoriti dua pertiga

yang penting, yang akan membolehkan mereka untuk meminda undang-undang penting untuk kekal berkuasa mungkin lebih satu dekad lagi. Tetapi pembawaan politik kekok Najib akan ditolak oleh rakyat, yang kini melihat beliau sebagai seorang penipu.


Dalam komennya, dia telah memberitahu Daim untuk menunjukkan bahawa jika Najib gagal untuk memperbaiki keputusan Badawi, beliau perlu meletak jawatan yang akan memihak kepada sama ada timbalannya Muhyiddin Yassin atau 'pencabar barunya'. Setakat ini, tiada orang baru yang muncul tetapi pertaruhannya adalah bahawa ia boleh mungkin MP Gua Musang Tengku Razaleigh Hamzah, yang telah menyerang Najib kerana polisinya yang tidak teratur dan kepimpinan lemah.

Sepanjang tempoh Najib yang bermula pada April 2009, Malaysia mengalami serangan terburuk intoleransi kaum dan agama. Kumpulan pelampau seperti Perkasa dan Jati telah dipupuk dan dibenarkan untuk berkembang. Pada masa yang sama, Najib menyuarakan dasar kesederhanaan Barat. Tetapi ia kelihatan seperti mereka telah kehilangan keyakinan dengannya, malah Washington Post yang berpengaruh menghentam beliau sebagai "seorang hipokrit".

Namun begitu, walaupun dengan mandatnya untuk memerintah akan tamat pada bulan Mac 2013, Najib telah meneruskan strategi politik busuk yang sama terhadap Anwar, menggunakan perkauman dan ketaksuban agama untuk menakut-nakutkan orang Melayu bagi mengundi untuk Umno supaya ia boleh 'melindungi' mereka dari orang bukan Melayu.

Sementara itu, ekonomi negara kekal diabaikan dan lembut kerana percutian kerap Najib di luar negara yang telah dikritik kerana membakar lubang dalam poket pembayar cukai.

Rasuah kekal pada paras tertinggi dalam rekod, dengan Malaysia tergelincir 4 tempat kepada 60 dalam Indeks Persepsi Rasuah Transparency International 2011. Malaysia menjaringkan 4.3 berbanding New Zealand, yang paling kurang rasuah pada 9.5, dan Somalia dan Korea Utara yang masing-masing menjaringkan 1.0, menjadikan mereka kedua-dua negara yang paling korup dalam penyiasatan. Di ASEAN, Singapura menjaringkan 9.3 dan Brunei 6.3.

Malaysia Chronicle

YB Nizar bukan nak jual minyak urat...

Posted: 18 Apr 2012 03:00 PM PDT

Rasuah kekal pada paras tertinggi dalam rekod, dengan Malaysia tergelincir 4 tempat kepada 60 dalam Indeks Persepsi Rasuah Transparency International 2011. Malaysia menjaringkan 4.3 berbanding New Zealand, yang paling kurang rasuah pada 9.5, dan Somalia dan Korea Utara yang masing-masing menjaringkan 1.0, menjadikan mereka kedua-dua negara yang paling korup dalam penyiasatan. Di ASEAN, Singapura menjaringkan 9.3 dan Brunei 6.3.

Hapuskan UMNO...

Tiada ulasan: