Nuffnang

Pengikut

Muslimeen United

sumber :-

Muslimeen United


Video : Kenyataan Ku Li Yang Menyokong Himpunan Bersih 3.0

Posted: 13 Apr 2012 09:11 AM PDT


Kenyataan dibuat ketika Tengku Razaleigh menjawab soalan penonton pada Bicara UT6 – PRU-13 Perjuangan dan Amanah di Kelantan Trade Centre... 

Solat terakhir sebelum ajal walaupun jasad cedera

Posted: 13 Apr 2012 05:06 AM PDT



Pejuang Chechen di medah perang...


Walaupun dalam saat yang kritikal tetapi solat sebagai jambatan ke Syurga tetap ditunaikan, tanpa tangan sebelah, paha berlumuran darah, berwuduk dengan bantuan sahabat, tanah kuburan telah digali, namun tetap gagah dan bertenaga melakukan solat, semoga menambahi rahmat dan Ihsan padanya, sesungguhnya telah berjayalah ibu bapa, guru dan ustaz, sahabat dan taulan yang mendidiknya. Semua mereka yang terlibat dalam membina jiwa sebegini pasti mendapat habuan Syurga daripada Allah SWT, bergembiralah mereka yang ikhlas dalam perjuangan dan kehidupan bersama Allah SWT... Lihatlah Ikhwah semua, mati yang diredai Allah SWT...
-Sumber: Youtube

Pakatan tidak dendam pada Umno walau dizalimi

Posted: 12 Apr 2012 09:26 PM PDT



KUALA LUMPUR, 13 April: Pemimpin Pakatan Rakyat bersedia memaafkan kezaliman yang dilakukan oleh pemimpin Umno BN asalkan mereka sanggup mengaku salah terhadap kesalahan mereka terhadap rakyat.


Justeru, Ketua Penerangan Dewan Pemuda PAS Malaysia (DPPM), Riduan Mohd Nor (gambar) melahirkan keyakinan, Pakatan Rakyat akan memberikan contoh yang terbaik dalam pemerintahan nanti.

"Semua rakyat akan diperlakukan dengan adil dan saksama dan tidak akan insan yang akan menerima nasib sebagaimana yang dihadapi oleh rakyat pada hari ini," ujarnya dalam satu kenyataan.

Sehubungan itu, kata beliau DPPM meyakini akan berlaku kejutan dan perubahan dalam pemerintahan negara selepas PRU13 nanti.

Ini, katanya dapat dilihat melalui petunjuk daripada mood serta sokongan rakyat akhir-akhir ini kepada Pakatan Rakyat yang semakin meningkat mendadak.

Ini juga, tambahnya menandakan bahawa era pemerintahan Umno BN bakal berakhir tidak lama lagi.

Justeru, ujarnya DPPM meminta pemimpin Umno BN bersedia menerima kenyataan sekiranya rakyat menghukum dan menolak kepemimpinan mereka dalam PRU13.

Oleh itu, katanya lagi DPPM meminta supaya Umno BN tidak menggunakan taktik kotor dalam PRU13 semata-mata mahu mengekalkan kuasa mereka.

"Bagi DPPM, cara ini adalah cara yang tidak beradab kerana menolak hak rakyat yang sebenar di negara ini.

"Pemimpin Umno BN juga diminta berlapang dada dan berjiwa besar dengan tidak menggunakan taktik ganas seperti mengugut, memukul atau mencederakan mana-mana aktivis atau pemimpin PR," katanya.

Bagi DPPM, tambah Riduan kezaliman Umno BN sudah berada di kemuncaknya.

Menurutnya, selama berpuluh tahun rakyat bersabar di atas segala penindasan yang dilakukan seperti ISA, OSA, AUKU, fitnah pemimpin PR melalui media, akses media yang berat sebelah, serta ugutan-ugutan terhadap rakyat.

Kini,kata beliau adalah masa rakyat meluahkan segala kemarahan mereka melalui PRU13.

Dalam pada itu, beliau berkata DPPM menegaskan bahawa segala kezaliman yang dilakukan oleh Umno BN tidak akan dibalas dengan bentuk kezaliman yang sama sekiranya Pakatan Rakyat menang PRU13 nanti.

"Segala akta yang menjerut rakyat akan dihapuskan manakala rakyat akan dibantu semaksimum mungkin bagi meringankan beban hidup mereka," ujarnya lagi.

Beliau menegaskan, hak rakyat yang diambil pula akan diberikan kepada mereka kembali. -Hrkh

Kami Tidak Suka Pendidikan Percuma

Posted: 12 Apr 2012 09:21 PM PDT


Sekumpulan penyokong tegar Barisan Nasional hari ini seramai 23 orang berarak ke Putrajaya dengan hasrat ingin memberikan surat sokongan untuk tidak mahu diberikan pendidikan secara percuma.

Menurut jurucakap kumpulan itu Ahmad Jauhari bin Naina Badhu yang berasal dari Pulau Pinang kumpulan ini ingin mendesak kerajaan supaya tidak membincangkan langsung mengenai sebarang kemungkinan pendidikan percuma hingga ke tahap tertiari diberikan kepada rakyat. "Jika pendidikan secara percuma diberikan kepada rakyat seperti yang digembar-gemburkan oleh pembangkang, bagaimana pula dengan nasib kolej dan universiti swasta yang banyak menyumbang kepada ekonomi negara? Bagaimana masa depan mereka yang banyak membantu memajukan taraf hidup orang ramai?"

Kumpulan itu yang berarak dengan membawa sepanduk seperti "Kami Tidak Suka Pendidikan Percuma" dan "Kalau Dah Miskin Tak Payah Belajar" diberitakan gagal bertemu dengan Perdana Menteri kerana Perdana Menteri diberitakan sedang berada di Ipoh,Perak.

"Ini semua adalah satu salah faham antara pihak penganjur perarakan kerana kami terlupa untuk menyemak jadual Perdana Menteri kita yang sangat gigih bekerja mengakibatkan kami tidak dapat bertemu Datuk Seri Najib hari ini (semalam), " kata salah seorang peserta demo.

"Tapi apa yang kami lakukan hari ini adalah tidak sia-sia. Kami percaya masa depan Malaysia adalah lebih terjamin dari segi ekonomi jika semua rakyat membayar sendiri yuran pengajian mereka tanpa mengharapkan bantuan kerajaan. Pendidikan percuma adalah tidak logik diamalkan di negara kita kerana wang tersebut lebih baik disalurkan untuk membina lebih banyak kawasan komersial yang mampu menjana pertumbuhan ekonomi," kata salah seorang peserta yang hanya mahu dikenali sebagai Abdul Rahman.

"Jika pendidikan percuma dilaksanakan dan sistem meritokrasi dilaksanakan, sudah pastilah akan berkurangan pelajar Melayu di IPT tempatan kerana tempat mereka diambil oleh pelajar berbangsa Cina."

Ulasan berlainan pula dikeluarkan oleh salah seorang peserta demo."Saya cukup tak setuju pembangkang ingin memberikan pendidikan percuma kepada rakyat kalau mereka memerintah. Saya belajar dulu saya bayar sendiri, saya buat pinjaman, ini semua tidak adil. Bagaimana pula dengan nasib kami generasi yang terpaksa membayar sendiri pelajaran kami?"

Apabila wartawan bertanyakan adakah perarakan mereka pada hari itu ada kaitan dengan cadangan pembangkang yang ingin menghapuskan PTPTN, jurucakap menegaskan "tidak ada langsung kaitan antara perarakan kami ini dengan PTPTN. Tapi kalau ditanya juga pandangan kami, kami juga amat tidak bersetuju PTPTN dihapuskan. Ini akan membuatkan ramai pelajar jadi manja dan naik lemak."

Kesimpulan yang wartawan kami dapat daripada perarakan besar-besaran tersebut adalah kumpulan ini tidak mahu pendidikan percuma dan juga tidak mahu sistem PTPTN dihapuskan. Mereka sudah selesa dengan sistem yang sedia ada.

"Tidak ada benda percuma lagi dalam dunia. Masuk tandas pun kena bayar, kerajaan sekarang ini dah terbeban dengan terlalu banyak tanggungan dan hutang," kata Ahmad Jauhari sambil diikuti dengan jeritan 1Malaysia dan Asal Bukan Anwar Ibrahim. (Iniberitapalsu)

....................

Ada 3 benda yang sepatutnya dalam 50 tahun memerintah ni yang sepatutnya dah perfect dan tak payah nak kacau-kacau lagi. Perubatan, pendidikan dan pengangkutan awam. Dah sempurna 3 asas tu kalau nak bina bangunan paling tinggi dalam dunia...binalah. Sayangnya, yang bukan keperluan tu jadi keutamaan.

Selagi Hospital Putrajaya suruh perempuan yang sakit nak beranak balik rumah dulu sebab katil tak cukup, tak payah nak claim kerajaan sekarang cukup bagus dan perlu dipilih untuk kesenangan rakyat.

Gambar Wajah Sebenar MB Kedah

Posted: 12 Apr 2012 09:19 PM PDT


Sempoi!! apa MB Kedah, Dato' Seri Azizan Razak tengah buat nih? Ini baru betul-betul pemimpin yang wasatiyyah.. tak gitu Najib?

Sumber gambar ~ fb Shah

162 Siswa Pulau Pinang Terima Zakat Hampir RM1 Juta

Posted: 12 Apr 2012 09:17 PM PDT


Hampir RM1 juta wang zakat disumbangkan kepada 162 anak Pulau Pinang yang menuntut di beberapa Universiti sekitar Jordan, Mesir dan Indonesia.

Timbalan Ketua Menteri I Pulau Pinang, Datuk Mansor Haji Othman berkata, jumlah agihan sumbangan zakat kendalian Pusat Urus Zakat Pulau Pinang (PUZ) itu berdasarkan kadar kos kehidupan di luar negara dan bidang pengajian yang diambil oleh mahasiswa berkenaan.

"RM5,000 diberikan kepada pelajar bidang agama di Mesir serta Jordan, dan RM12,500 badi bidang perubatan di negara yang sama.

"Manakala, RM4,000 diberikan pelada pelajar bidang agama di Indonesia dan RM6,000 kepada kepada pelajar bidang perubatan di negara yang sama," ujarnya semalam di Dewan Masyarakat Penyayang, George Town.

PenangInsight.com difahamkan, tajaan akan terus diberikan kepada mereka sepanjang tempoh pengajian dengan syarat mendapat kelulusan akademik saban semester.

Pengerusi Jawatankuasa Hal Ehwal Agama, Perdagangan Dalam Negeri dan Hal Ehwal Pengguna, Abdul Malik Abul Kassim turut berucap pada majlis itu.

Turut hadir, Mufti Kerajaan Negeri Pulau Pinang, Sohibus Samahah Datuk Seri Hassan Haji Ahmad dan Dr Azman Abdul Samat (Pengurus Besar PUZ MAIPP).

Kira-kira 300 hadirin, termasuk waris kepada mahasiswa berkenaan hadir pada Majlis Penyerahan Bantuan Pendidikan IPT Luar Negara anjuran Majlis Agama Islam Pulau Pulau Pinang (MAIPP).

Dalam perkembangan lain, Mansor turut menyeru hadirin menyokong hasrat memansuhkan pinjaman Perbadanan Tabung Pendidikan Tinggi Nasional (PTPTN) dengan merombak perbadanan itu menjadi skim biasiswa ke arah merealisasikan pendidikan percuma di negara ini.

PANAS: Anak Mufti Perak bersama PAS

Posted: 12 Apr 2012 09:06 PM PDT


Anak kepada Mufti Perak, Tan Sri Harussani Zakaria (tengah) kini bersama-sama dalam perjuangan PAS.

Beliau dilihat beberapa kali hadir ke ceramah anjuran Pakatan Rakyat dan duduk di pentas.

Baru-baru ini beliau hadir dalam ceramah Pakatan Rakyat yang diketuai oleh Naib Presiden PAS, YB Salahuddin Ayub.

Moga ayahnya mengikut jejaknya dan sealiran dengan perjuangan sebenar.. amin..
Alhamdulillah...

-sumber

Kerabat NS yakin Pakatan Rakyat lebih baik

Posted: 12 Apr 2012 09:05 PM PDT


NILAI, 12 April: Kerabat Diraja Negeri Sembilan, Tunku Harmy Tunku Hannan (gambar) percaya bahawa kepimpinan Pakatan Rakyat yang ada pada hari ini lebih baik berbanding pemimpin negara sedia ada.

Beliau yang juga sepupu Yang di-Pertuan Besar Negeri Sembilan tampil di pentas ceramah Pakatan Rakyat buat kali ketiga malam tadi mendakwa berasa jijik dengan mainan politik parti pemerintah sekarang ini.

"Sejak 30 tahun dahulu saya lihat pemerintahan negara sungguh jijik. Saya risau apa yang berlaku, generasi kita rosak seolah-olah rasuah ini halal dari pemimpin nombor satu sampai paling bawah.

"Perompak, perasuah, pemfitnah. Ada orang kata nak buat macam mana, kita manusia, macam halal je," katanya kecewa.

Ceramah malam tadi sempena program Jelajah Jom Ubah, Demi Rakyat Negeri Sembilan yang dibuat di Sikamat di sini.

Turut serta pada ceramah itu Timbalan Presiden PAS Mohamad Sabu, Pengerusi SAMM Bardul Hisham Shahrin, Ahli MPP PKR Dr Mohamad Rafie Abdul Malek dan beberapa pemimpin di peringkat negeri.

Penampilan kerabat diraja itu lebih lebih lagi dengan imej berjubah, berserban menarik ramai penduduk sekeliling hadir mendengar ceramah malam tadi yang dianggarkan lebih 1,000 orang.

"Sebab itu sekarang, berbetulan dengan susunan Allah, saya rasa terpanggil untuk turun kembali bersama rakyat.

"Apabila saya tengok semua pemimpin parti pembangkang ini punya satu niat dan tujuan, untuk menghapuskan kezaliman, rasuah, segala kerakusan dan fitnah, maka saya tampil ke hadapan dengan hati yang sayu," katanya. -Hrkh

Wanita Umno Jadi "Meroyan" Tengok Keberanian Minah Nii..

Posted: 12 Apr 2012 09:04 PM PDT

 
Seorang muslimat Kak Zaleha Mohd Said menceritakan bahawa Kumuta menyatakan...muslimat jangan emosional..sabar itu separuh daripada iman...akak duduk dalam dewan itu pun kagum dengan bekas calon PAS ini..memang best..masa minum dia ada cakap dengan akak "kita sekarang kena berjihad, muslimat kena wajib berjihad lawan UMNO macam org lain pergi berjihad di Palestine"..
Subhanallah...Inilah kehebatan Islam,sesungguhnya Allah yang Maha Berkuasa membolak balikkan hati manusia.Inilah Kuasa Yang Maha Agong yang cuba dilawan oleh Umno Laknatullah.

Comments (0)

BLOG - BLOG PAKATAN RAKYAT