Isnin, 23 April 2012

Era Pasca

Era Pasca


Temubual EP dengan UFB reveal!

Posted: 22 Apr 2012 09:24 PM PDT

Risikan EP kepada UFB malam tadi 

 EP : Ustat apa itu LGBT!?
UFB : ooo LGBT tu harom! Nabi tak ngaku umat!!

 EP : saya tau harom LGBT tu, tapi apa dan siapa LGBT tu?
UFB : Lesbian Gay Bisex dan Transex

 EP : Ustat yang agak bengap! saya tau maknanya, tapi apa sebenarnye yang berlaku dan siapa pengamal nya? Bila bermulanya?
UFB : Ko la bengap EP! tanya la soklan betul2.. Err...

 EP : Abis UFB nak jawab ke tak soklan nih??
UFB : Camni, skang nih kan Tv1 - Tv9 dah sebuk pasal LGBT nih, katanya ada penganut LGBT dalam parlimen... so kite mau lawan lah...

 EP : OoooOOO tapi siapa yang bawak pengaruh LGBT dalam parlimen Malaysia plak? Speaker kasik masuk plak..
UFB : Ah Ah! Itu lah yang kami tentang, kene tentang dari parlimen dulu baru bawahan nak ikut... so kalau kerajaan haramkan barulah orang len pun tahu itu haram...

 EP : OoooOOO tapi siapa yang LGBT tuuu?? Camne nak kenal mereka?? Kalau salah takkan depa nak ngaku sumpah mubahalah depa nak ngaku.. kankankan
UFB : Apa lah tengik naa ko nih EP! Ko tak tengok Tv ke? TV pun tak sebut siapa yg dimaksudkan tu... so aku pun tak tau lah... kihkihkih

 EP : Ceh!! Abis camne nak kenal mereka? ciri-ciri mereka?
UFB : Senang, Lelaki berpakaian pempuan dan pempuan berpakaian lelaki..

 EP : Mana ada dalam dewan gitu!! Fitnah ke nih??
 UFB : Memang la takde! mampuh la kalau ada, selain pakaian mereka nih akan berpewatakan songsang malah memakai hiasan wanita.. contoh subang, gelang tangan, atau rantai leher.

 EP : OOO kalau gitu gua tau lah sape yang begitu.. YB kan? kompem merangkap menteri nih... sebab depa nih pakai hiasan wanita.. kompem depa nih tak tahu yang mereka nih jantan ntah2 lupa depa ada teloq... kahkahkah
UFB : Lu jangan tuduh sapa2 nanti fitnah bro... Lagipun tak baik membuka aib orang.. mungkin Isteri die tak kesah die pakai hiasan wanita..

 EP : dan2 tu lah ko nih.. aku rasa je ada menteri gitu.. nanti aku carik gambarnye...
UFB : Mana2!!??

EP : Nih dia!! Amik sorang sikit!

xde kenemengene dgn anwar zain tp nak tanya pasal gelang tangan jenis ape nih?

menteri nih pun gne gelang tangan yang sejenis.. adakah sejenis? kene tanya dia sendiri

Rantai leher pula lagu mana? LGBT gak ke??
kalau bos rantai 500k anak buah 500 hengget jee.. ini LGBT kee? (gambar salah seorang yg berhimpun di bantah LGBT pun sokong?)
Jantan suka main bontot itulah LGBT!

Baca pencerahan di bawah nih..

Gelang tangan

Bagi pemakaian gelang tangan pula, terdapat sebuah hadis yang menyebut gelang tangan ini. Bahawa Rasulullah s.a.w telah melihat pergelangan tangan seorang lelaki yang memakai gelang yang diperbuat daripada tembaga, maka baginda bertanya kepada lelaki tersebut:"Apakah bendanya ini"? Lelaki itu berkata:"Ia adalah gelang perubatan". Rasulullah bersabda: " Sesungguhnya benda itu tadak memberi apa-apa (faedah walaupun untuk tujuan perubatan), buangkan benda itu daripada diri anda, jika sekirannya anda mati dan benda itu ada pada diri anda, maka anda tidak akan berjaya (selamat) untuk selama-lamanya (Sahih riwayat Imam Ahmad).

 Berdasarkan hadis di atas, terdapat perbezaan pendapat ulama' sama ada yang mengharuskan ataupun mengharamkan pemakaian gelang tangan ini. Mereka yang mengharamkan penggunaan gelang tangan adalah bersandarkan hadis zahir di atas secara jelas melarang lelaki memakai gelang tangan, walaupun untuk tujuan perubatan.

Rantai leher

 Berkaitan dengan pemakaian rantai leher pula, bila ditanya " kenapa pakai rantai leher?" ramai menjawab: "rantai ini bukan dari jenis emas atau perak". Persoalan di sini bukanlah jenis buatannya sama ada rantai emas, perak, besi ataupun tembaga.

Menurut Islam rantai leher merupakan salah satu alat perhiasan bagi wanita sahaja. Haram meniru atau menyerupai wanita sama ada dari segi alat perhiasan ataupun pakaian. Amat beratlah kesalahannya jika tujuan pemakaian rantai leher itu bertujuan untuk meniru agama, anutan, ajaran agama lain, maka hukumnya haram, bersandarkan sebuah hadis: "Barangsiapa yang menyerupai suatu kaum itu, maka dia akan tergolong di dalam kaum berkenaan." (Riwayat Abu Daud). Apa yang perlu di sini ialah ilmu pengetahuan. Dengan erti kata segala perbuatan dan amalan yang kita lakukan hendaklah berdasarkan ilmu yang sohih, bukan ikut-ikutan sahaja.

Punca utama berlakunya terikut-ikut dengan budaya songsang seperti bertindik, rambut punk, bertatu, memakai rantai adalah kerana kejahilan dan kedangkalan untuk tidak mendalami ilmu agama.

So dah baca? Gua nak acu cuba try test, sape sokong LGBT sebenarnye dalam Parlimen??

Ustat FaceBook nak ghoyak gapo lagi pas nih? kehkehkeh


Pesanan : Satu Pages fb baru nama 'PR supporter' (khas kepada penyokong PR) telah diwujudkan oleh rakan blogger pada 19.2.2012. Sasaran 1 Juta sebelum 13 March 2013. Sila klik di sini http://on.fb.me/zKwAgs untuk join dan mohon jasa baik anda untuk disebar kepada kawan2 Fb anda. Terima kasih Mohon Like "Like" di bawah juga. 

TERKINI!! BAKAL KM BARU PULAU PINANG TERSEBAR!!

Posted: 22 Apr 2012 09:36 AM PDT

TERKINI!! TAHNIAH UMNO PULAU PINANG... INILAH KETUA MEREKA YANG BARU... SELAMA 4 TAHUN UMNO PULAU PINANG MEMAINKAN ISU RASIS DALAM MENDAPATKAN SEMULA SOKONGAN RAKYAT PULAU PINANG.. LGE DIKATAKAN MENGAMALKAN SIKAP RASIS.. SEMENTARA PAS DAN PKR PULA DILABELKAN SEBAGAI KUDA TUNGGANGAN DAP DI PULAU PINANG... DAN AKHIRNYA PERJUANGAN UMNO PULAU PINANG MENUNTUT HAK MELAYU TERCAPAI APABILA HAJI NAJIB MELANTIK SETIAUSAHA AGUNG GERAKAN TENG CHANG YEOW SEBAGAI PENGERUSI BN PULAU PINANG YANG BARU... HIDUP MELAYU..!!!!

Ajensi Fakap EP : UMNO babi tunggangan GERAKAN keee? GERAKAN terima jee kekalah PRU lalu.. ha ha ha, UMNO pula yang terlebih2 buat keje untuk GERAKAN kunonnye demi Melayu tapi sebenarnye demi GERAKAN berkuasa semula... kahkahkah
Pesanan : Satu Pages fb baru nama 'PR supporter' (khas kepada penyokong PR) telah diwujudkan oleh rakan blogger pada 19.2.2012. Sasaran 1 Juta sebelum 13 March 2013. Sila klik di sini http://on.fb.me/zKwAgs untuk join dan mohon jasa baik anda untuk disebar kepada kawan2 Fb anda. Terima kasih Mohon Like "Like" di bawah juga. 

Tiada ulasan: