Isnin, 23 April 2012

Blog-list Malaysia

Blog-list Malaysia


Tamrin Ghafar Baba: Jangan biarkan BN gadaikan Malaysia

Posted: 23 Apr 2012 12:24 AM PDT


Ibrahim Ali Dah Sama-Sama Bodoh Dan Hilang Akal Macam Zahid Mat Arif Jugak

Posted: 22 Apr 2012 10:22 PM PDT

Ibrahim Ali dakwa umat Melayu pecah kerana Anwar

Dengan penubuhan gerakan Tolak Individu Bernama Anwar Ibrahim (Tibai) diharapkan mereka dapat bergerak ke seluruh negara dengan memberi penjelasan kepada seluruh rakyat siapa sebenarnya Datuk Seri Anwar Ibrahim, kata Presiden Perkasa, Datuk Ibrahim Ali.

"Kerana dia (Anwar) umat Melayu berpecah-belah, DAP dapat untung, Pas hancur, tindak tanduk dia mempecah-belahkan kuasa politik orang Melayu inilah yang saya tidak boleh terima.

"Tibai ini ibarat anak kandung Perkasa sebab saudara Zahid (Bekas Naib Angkatan Muda Keadilan (AMK) Muhammad Zahid Md Arip) sendiri adalah ahli tertinggi Perkasa.


"Kita harap Anwar tidak diberi kebenaran untuk memimpin negara," katanya ketika ditemui pemberita di Majlis Pelancaran Tibai di Kelab Sultan Sulaiman di sini malam tadi.

Sementara itu, Muhammad Zahid berkata beliau sanggup bertanding menentang Anggota Parlimen Permatang Pauh itu (Anwar) pada Pilihan Raya Umum akan datang sekiranya diberi kebenaran oleh Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak.

Dianggarkan lebih 3,000 orang yang hadir pada majlis pelancaran itu.



Zahid Mat Arip Kemaruk Sangat Jadi Calon BN Melalui TIBAI

Posted: 22 Apr 2012 06:25 PM PDT

Kelab Tolak Individu Bernama Anwar Ibrahim (TIBAI) bertekad akan menentang ketua pembangkang itu pada pilihan raya umum ke-13.

Penerajunya, Muhammad Zahid Md Arip berkata, beliau tidak gentar, sebaliknya bersedia berhadapan dengan Datuk Seri Anwar Ibrahim di Parlimen Permatang Pauh sekiranya diberi peluang.

"Andai (Perdana Menteri, Datuk Seri) Najib (Abd Razak) menamakan saya atau arahkan saya bertanding dengan Anwar di Pematang Pauh, saya sedia turun tentang Anwar," katanya dalam ucapan di majlis pelancaran TIBAI di Kuala Lumpur semalam.


Pelancaran TIBAI disempurnakan oleh Presiden Pertubuhan Pribumi Perkasa Malaysia (PERKASA), Datuk Ibrahim Ali di ibunegara malam tadi.

Turut hadir ialah senator Datuk S Nalakaruppan, Ahli Parlimen Wangsa Maju Wee Choo Keong dan bekas setiausaha sulit Anwar, Anuar Shaari.

Sebagai simbolik pelancaran, Ibrahim dan beberapa pimpinan TIBAI memegang rotan dan memukul gambar Anwar sebagai tanda 'tibai'.

Selain itu, Muhammad Zahid berkata, TIBAI nekad akan menjatuhkan Anwar "sehingga ketitisan darah yang terakhir".

"Kita akan kumpulkan sahabat-sahabat yang pernah menyokong Anwar. Walaupun kita pipit, tetapi dengan sokongan yang ada, kita mampu menggoncangkan Anwar hingga titisan darah yang terakhir," katanya disambut tepukan hadirin.

TIBAI ditubuhkan pada 18 April lalu yang bertujuan untuk menolak Ketua Umum PKR itu daripada menjadi perdana menteri dan seterusnya daripada arus politik semasa.

Menurut Muhammad Zahid, TIBAI dijangka mengadakan siri jelajah bagi memberi penerangan siapa sebenarnya Anwar yang akan memberi fokus kepada empat negeri iaitu Wilayah Persekutuan, Selangor, Pulau Pinang dan Kedah.

"Kita akan buat siri jelajah. Bila? Kita akan adakan sidang media pada waktu terdekat," katanya.


Urut San Miguel Baik Untuk Anda..

Posted: 22 Apr 2012 07:11 AM PDT


dari kajian para saintis
sebotok san miguel sebelum
berurut akan meluntur kan urat

sesudah berurut
sebotol san miguel akan
mententeram kan urata

san miguel baik untuk anda!





Baca disini

Daftar Pengundi - Exco Umno Mengakui Anak Terlibat

Posted: 22 Apr 2012 06:23 AM PDT

MELAKA: Exco Agama kerajaan Melaka, Datuk Yaakub Md Amin mengesahkan anak lelakinya terbabit dengan program mendaftarkan pengundi baru di Universiti Teknikal Melaka (UTEM).

Bagaimanapun, Adun Umno Sungai Udang itu menegaskan ia bukan menukar alamat pemilih sebagaimana yang didakwa pemimpin DAP.

"Anak saya, Muhamad Asri yang belajar di UTEM bersama rakan-rakannya membuat program mendaftar pemilih tersebut. Dia buat sebagai satu tanggungjawab mendaftar di kalangan mereka.


"Program itu tidak salah kerana dibenarkan oleh SPR (Suruhanjaya Pilihanraya). Sama seperti program mendaftar pemilih di tempat-tempat-tempat lain.

"Mengapa mereka (pembangkang) boleh buat daftar di mana saja tetapi anak saya tidak boleh. Ini program budak-budak universiti, apa yang salahnya," katanya yang dihubungi hari ini.

Yaakub berkata demikian sebagai menjawab dakwaan pemimpin DAP bahawa anak seorang exco kerajaan negeri Melaka terbabit dalam kegiatan menukar alamat pelajar universiti supaya mengundi di kawasan Parlimen Bukit Katil.

Parlimen Bukit Katil dimenangi wakil Umno, Datuk Md Sirat Abu. Tetapi kerusi negeri Bukit Baru diwakili Ketua Menteri Datuk Seri Mohd Ali Rustam.

Pendedahan Adun Ayer Keroh Khoo Poay Thiong, turut disertakan dengan tayangan video.

http://www.freemalaysiatoday.com/category/nation/2012/04/22/dakwaan-dap-exco-umno-mengakui-anak-terlibat/


Warga emas terima RM1,100 setiap tahun jika Pakatan ke Putrajaya

Posted: 22 Apr 2012 05:10 AM PDT

PAKATAN Rakyat berjanji menymbang RM1,000 setiap tahun kepada kira-kira 2.1 juta warga emas di negara ini sekiranya mendapat mandat menubuhkan kerajaan pusat pada pilihan raya umum ke-13 nanti, kata Lim Guan Eng.

Ketua Menteri Pulau Pinang berkata, "Tawaran Jingga" itu adalah komitmen bersama DAP, PKR dan PAS sebagaimana yang diumumkan oleh Ketua Pembangkang Parlimen Malaysia Datuk Seri Anwar Ibrahim.


Beliau mengulangi iltizam politik itu pada Majlis Sumbangan RM100 Kepada Warga Emas Peringkat Seberang Perai Utara (SPU) anjuran Kerajaan Negeri Pulau Pinang.


"Dengan lebihan kewangan sungguhpun sumber kita (Kerajaan Negeri Pulau Pinang) terhad, kita menyumbang RM100 (kepada warga emas) tiap-tiap tahun.

"Sekiranya berlaku perubahan di Putrajaya, 2.1 warga emas di tanah air ini tiap-tiap tahun akan terima RM1,000 daripada Kerajaan Pusat seperti yang diumumkan oleh Datuk Seri Anwar Ibrahim.

"RM100 tetap diterima oleh Kerajaan Negeri 'berjiwa rakyat' (Pulau Pinang) ini, tambah RM1,000 lagi hasil sumbangan kerajaan pusat," ujar beliau tengah hari tadi di depan hampir 500 hadirin di Dewan Besar Sungai Dua dekat Parlimen Tasek Gelugor.

Hadir bersama pada majlis itu, Lim Hock Seng (Pengerusi Jawatankuasa Kerja Raya, Utiliti dan Pengangkutan), A Tanasegaran (Adun Bagan Dalam) dan Jusni Ismail (Pegawai Daerah SPU).


PenangInsight.com difahamkan, warga emas, ibu tunggal dan orang kelainan upaya (OKU) di negeri berkenaan yang mendaftar dengan Kerajaan Negeri menerima sumbangan RM100 tiap-tiap tahun

Itu, tidak termasuk sumbangan "one-off" anak baru lahir RM200 bermula sejak tahun lepas berbanding tahun sebelumnya yang berjumlah RM100 sahaja.

Sehingga Mac lepas, kira-kira 7,079 ibu tunggal telahpun mendaftar dengan Kerajaan Negeri untuk menerima sumbangan.

Guan Eng berkata, 6740 ibu tunggal sekitar SPU, Seberang Perai Tengah (SPT) dan Seberang Perai Selatan (SPS) akan menerima sumbangan pada hari ini dan esok.

Dalam perkembangan yang sama, beliau yang juga Setiausaha Agung DAP mengecap tindakan Menteri Muda Pertanian Sarawak, Datuk Mong Dagang yang didakwa menyekat bantuan kerajaan kepada Frusis Lebih dari Entualang Entawa dekat Seri Aman kerana OKU itu tidak dikesan tidak menyokong aspirasi Barisan Nasional.

"Apabila kita buat pembayaran, kita tak kira bangsa, kita tak kira agama dan yang paling penting kita tak kira latar politik asalkan mereka ini tinggal di negeri ini.

"Perbuatan (Menteri Sarawak) itu zalim, tak patut OKU (Frusis) itu dilayan demikian.

"Sebagai kerajaan Pulau Pinang berjiwa rakyat, kita akan tolong (sumbang) tiap-tiap tahun, bukan pada musim pilihan raya sahaja," ujarnya.


Tiada ulasan: