Jumaat, 6 April 2012

Blog-list Malaysia

Blog-list Malaysia


Bersih 3.0 - Nazri Aziz Jahil Dan Angkuh

Posted: 05 Apr 2012 11:28 PM PDT

Bekas 'menteri undang-undang' Datuk Zaid Ibrahim hari ini menyelar penggantinya Datuk Seri Nazri Abdul Aziz ekoran kenyataannya terhadap perhimpunan BERSIH 3.0 yang didakwa menunjukkan kejahilan dan keangkuhan BN.

"Kenyataan Nazri bahawa perhimpunan BERSIH yang dirancang tidak sah, dan tempat yang dipilih tidak digazetkan untuk perhimpunan aman hanya satu lagi contoh kegagalan BN untuk menangani isu itu dengan wajar.

"Ia membawa nada kejahilan dan keangkuhan untuk tidak melakukan perkara yang betul," kata Zaid yang yang juga presiden parti KITA.

Mengulas isu tempat berhimpun pada 28 April ini, Zaid berkata, menteri dan pihak polis patut membenarkan perhimpunan di Dataran Merdeka seperti dirancang atau tempat lain yang mungkin tanpa menggunakan alasan yang remeh temeh.

5 Ribu Orang Bodoh Sertai Pesta Koyak Harakah Semalam

Posted: 05 Apr 2012 09:08 PM PDT


Ni gambar dari facebook pemuda umno putrajaya. korang mesti ingat ramai kan?

Saya nak tunjuk gambar dari belakang. Korang kira la sendiri erk.




Semalam pihak kami ada bagitau yang hampir 5 ribu yang hadir.

Ramai blogger umno marah dan tak percaya. Depa kata ramai lagi yang hadir.

Hari ni saya nak dedahkan la gambar yang sebenar.

Kalau tak tahu matematik tolong jangan kira. sebab ramai telajok!

Umno tunggu masa je nak hancur!

Ramai golongan cerdik pandai yang masuk PAS!

kerabubersuara


Wira Perkasam beri amaran umat Islam jauhi Bersih 3.0

Posted: 05 Apr 2012 07:33 PM PDT

KUALA LUMPUR, 6 April — Wira Perkasa telah memberi amaran kepada umat Islam agar tidak menyertai perhimpunan menuntut pilihan raya yang bebas dan adil 28 April ini kerana ia diketuai oleh Datuk Ambiga Sreenavasan, yang menurut mereka anti-Islam dan "pengkhianat" bangsa.

Ketua Wira Perkasa Irwan Fahmi Ideris berkata kepada The Malaysian Insider, bekas Presiden Majlis Peguam itu telah terlalu jauh menyimpang dari perjuangannya, menambah beliau "sekali lagi" menunjukkan tindakan kurang hormat kepada umat Islam dengan mengadakan protes kali ini.


Menurut Irwan, beliau akan melaksanakan "apa sahaja tindakan untuk menentang Ambiga", mengulang pendiriannya melabel Ambiga sebagai pengkhianat kepada umat Islam dan negara.

"Beliau menyokong Seksualiti Merdeka ... dan banyak lagi isu, menentang prinsip Islam. Saya tidak boleh lagi menerimanya.

"Saya akan menentangnya walau dalam apa sahaja keadaann ... saya akan menentang beliau. Saya tidak kisah. Saya bukan ahli politik, saya tidak rugi apa-apap," katanya yang dihubungi semalam.

Bila ditanya Sasterawan Negara Datuk A. Samad Said turut menjadi pemimpin Bersih, Irwan menambah, beliau mempunyai isu tertentu terhadap kerajaan sedia ada.

"Mungkin ada sesetengah perkara yang tidak dipersetujui beliau terhadap kerajaan. Tapi adalah tindakan yang merugikan apabila seorang negarawan bersikap sedemikian ... adakah tindakan patriotik duduk di tepi jalan dan mengadakan protes?

"Ia bukan tindakan orang bijak," katanya.

Irwan bagaimanapun menjelaskan bahawa Perkasa masih belum menetapkan tindakan susulan terhadap rancangan protes Bersih tersebut.

Ketika perhimpunan Bersih 9 Julai lalu, Presiden Perkasa Datuk Ibrahim Ali mengumumkan sebuah protes bantahan dengan penyokongnya pada hari yang sama, tetapi kemudian menarik balik keputusan berkenaan dan menarik diri dari perhimpunan tersebut.

Irwan menambah pemimpin organisasi berkenaan akan mengadakan perbincangan terhadap tindakan mereka yang selanjutnya.

"Saya ingin mengkritik Ambiga kerana protes tersebut," katanya.

Beliau turut mendakwa Bersih 3.0 mungkin telah diinspirasikan oleh "kuasa luar" dengan niat untuk menjatuhkan pemerintahan sedia ada melalui penghinaan terhadadap Melayu, Raja-Raja Melayu, dan Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR).

"Tapi seperti yang saya katakan sebelum ini ... sekiranya Pakatan Rakyat (PR) tidak berpuas hati, sekiranya mereka berkeras mendakwa pilihan raya tidak adil dan bersih, mereka perlu membubarkan kerusi negeri yang dikuasai mereka," katanya.

Menurut Irwan, ini kerana kemenangan PR itu adalah berdasarkan sistem sedia ada yang mana mereka telah memenangi lima negeri sewaktu Pilihan Raya 2008.

"Saya harap Muslim di negara ini akan terus kekal kepada agama dan menjauhkan diri dari Bersih 3.0 kerana ia diketuai oleh orang yang bukan sahaja pengkhianat bangsa, tetapi juga kepada Muslim," katanya.


Beza Nurul Izzah Dan Raja Bersiong (Dipilih Dan Dilantik)

Posted: 05 Apr 2012 06:28 PM PDT

Raja Nong Chik sifat dakwaan Nurul bermotif politik

Menteri Wilayah Persekutuan dan Kesejahteraan Bandar, Datuk Raja Nong Chik Raja Zainal Abidin menyifatkan tindakan Anggota Parlimen Lembah Pantai, Nurul Izzah Anwar mempertikaikan prosedur pengambilan tanah projek pembangunan semula rumah pangsa empat tingkat di Kampung Kerinchi sebagai bermotifkan politik.

"Perkara yang dibangkitkan oleh Nurul Izzah sengaja disensasikan bagi melihat projek tersebut gagal dilaksanakan dan memberikan kelebihan pula kepadanya," katanya.

Mengambil contoh pembangunan semula Flat PKNS empat Tingkat di Jalan Jelatek (Datum Jelatek) oleh kerajaan Selangor pada 2010, Raja Nong Chik berkata kerajaan Selangor juga tidak mendapat persetujuan 100 peratus daripada penduduk.


"Mengapa apabila kerajaan negeri Selangor menggunakan Akta Pengambilan Tanah, perkara ini tidak menjadi isu tetapi di Wilayah Persekutuan dipolitikkan pula," katanya kepada pemberita selepas menyerahkan Lesen Sementara Penjaja Statik di ibunegara semalam.

Beliau berkata menerusi tindakan Nurul Izzah itu secara tidak langsung mahu dilihat kononnya beliau adalah pejuang kepada kelompok minoriti 35 penduduk yang menentang dan enggan berpindah.

"Sedangkan hakikatnya penghuni berkenaan tidak langsung mengambil kira kepentingan dan penderitaan 432 penghuni lain yang secara terbuka dan bersedia menerima pembangunan di tapak kediaman asal mereka," katanya.

Beliau berkata 432 (421 penghuni dan 11 peniaga di unit kedai) dari 467 penduduk telah menerima tawaran, hanya 35 sahaja yang menentang dan tidak bersetuju.

Mengenai Lesen Sementara Penjaja Statik, Raja Nong Chik berkata ini selaras dengan saranan Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak supaya diberi peluang kepada penjaja kecil untuk berniaga secara sah selagi perniagaan mereka tidak mendatangkan masalah kepada penduduk setempat.

Raja Nong Chik berharap penjaja berkenaan akan menjalankan perniagaan mereka dengan penuh tanggungjawab serta tidak menyusahkan penduduk setempat, kerana sekiranya ada aduan pihak Dewan Bandara Kuala Lumpur (DBKL) akan mengambil tindakan.

Seramai 35 orang penghuni Rumah Pangsa Taman Gasing Indah Fasa I menerima lesen penjaja sementara untuk berniaga di kawasan lapang bekas tapak setinggan Kampung Pasir Kiri.

Lesen sementara selama enam bulan itu tertakluk kepada syarat seperti kebenaran penggunaan tapak adalah berstatus sementara, peniaga dibenarkan mendirikan struktur sementara dan tidak menimbulkan halangan dan setiap peniaga perlu menjalankan sendiri perniagaan mereka.

- Bernama


PAS Kerah Ahli Sertai Bersih 3.0

Posted: 05 Apr 2012 04:21 PM PDT


Keluarga Shahrizat cuba lupuskan aset NFC

Posted: 05 Apr 2012 05:54 AM PDT

KUALA LUMPUR: Pengerusi Eksekutif Pusat Fidlot Nasional (NFC) Datuk Seri Mohammad Salleh Ismail didakwa melupuskan aset hartanah syarikat itu bernilai RM4 juta walaupun kerajaan telah membekukannya sejak 14 Januari lalu.

Pengarah Strategi PKR Mohd Rafizi Ramli mendakwa Salleh dan anaknya Wan Shahinur Izran Mohd Salleh kini dalam proses terakhir menjual tiga aset hartanah kepada syarikat Insun Development Sdn Bhd.


Tiga hartanah terbabit merupakan kedai pejabat tingkat 1 hingga 3 yang dijual berasingan di Plaza Damas 3, Taman Sri Hartamas, di sini yang bernilai masing-masing RM1.5 juta, RM759,000, serta RM741,000.

Beliau mendakwa aset hartanah terbabit dibiayai oleh bank yang sama dengan lapan unit hartanah mewah di KL Eco City.

Katanya, urusniaga antara NFC dan Insun Development bernilai RM3 juta itu duruskan peguam Heng & Co dengan diskaun pembelian 25 peratus.

"Saya membidas sekeras-kerasnya kecuaian pihak berkuasa yang membolehkan urus niaga sebegini terus berlaku pada harga yang lebih rendah.

"Ini menjejaskan kemungkinan pihak berkuasa dapat merampas kembali sebarang harta yang dibeli dengan menyalahgunakan dana awam RM250 juta untuk mendapatkan kembali pembayaran dana tersebut kelak," katanya dalam sidang media di sini hari ini.

Kata beliau jika ini boleh berlaku tanpa sebarang pengawasan, ini bermakna perkara yang sama boleh juga berlaku dengan aset-aset lain yang dimiliki oleh keluarga Dato Seri Shahrizat Abdul Jalil tetapi dibeli menggunakan dana awam (atau pun melalui transaksi melibatkan dana awam) iaitu:

1. Kondominium One Menerong berjumlah RM14 juta
2. 2 plot tanah di Putrajaya berjumlah RM3 juta
3. Kondominium di Orchard Scotts berjumlah RM10 juta
4. 2 kondominium di Marina Bay Suites berjumlah RM34 juta
5. 8 unit rumah kedai pejabat di KL Eco City dianggarkan berjumlah RM12 juta

"Urusan pelupusan harta ini membuktikan Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak telah berbohong kepada rakyat apabila beliau mengumumkan bahawa aset NFC telah dibekukan," katanya.

Oleh itu beliau sekali lagi menegaskan supaya kerajaan mengambil langkah tegas membekukan semua harta dan transaksi melibatkan NFC kerana ia adalah cubaan untuk mencagar kembali dana awam bernilai RM250 juta itu.

http://www.freemalaysiatoday.com/category/nation/2012/04/05/pkr-keluarga-shahrizat-cuba-lupuskan-aset-nfc/


Pesta Koyak Harakah Oleh Orang Bodoh

Posted: 05 Apr 2012 05:10 AM PDT






Tiada ulasan: