Sabtu, 21 April 2012

Anak Sungai Derhaka

Anak Sungai Derhaka


Video Bukti Kakitangan JPN, SPR dan Anak ADUN terlibat beli undi Pelajar IPT..

Posted: 21 Apr 2012 02:40 AM PDT


DAP Melaka mendedahkan 'bukti' terdapat anak pemimpin Umno tempatan memaksa dan cuba 'membeli' pelajar institusi pengajian tinggi (IPT) supaya menukar alamat tempat pengundian bagi memberikan kemenangan BN di kawasan tertentu dalam pilihan raya umum (PRU) akan datang.


Adun DAP kawasan Ayer Keroh, Khoo Poay Tiong mendakwa, video tiga sedutan yang setiap satunya kira-kira 5 minit dan dirakam secara tersembunyi itu diterimanya beberapa hari lalu.

Rakaman itu turut menunjukkan kakitangan Jabatan Pendaftaran Negara (JPN) dan Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) terlibat dalam aktiviti yang dijalankan sebelum Mac lalu di empat universiti awam dan swasta di Melaka.

"Kedua-dua agensi kerajaan ini telah mengumpulkan pelajar di IPT terbabit pada waktu kelas di dewan dan mereka telah dinasihat supaya menukar alamat dengan menumpukan pada Parlimen Bukit Katil bertujuan mendapatkan lebih banyak undi dalam PRU akan datang untuk BN.

"Dalam rakaman tersebut, salah seorang jurucakap dipercayai anak kepada seorang pemimpin Umno di Negeri Melaka telah menyatakan dengan jelas sekiranya pelajar IPT terbabit bersetuju, segala kos pertukaran alamat akan ditanggung kerajaan dan ia termasuk proses pertukaran semula alamat di kampung asal sebaik selepas PRU nanti.

"Malah saya turut mendapat maklumat, pelajar yang sanggup berbuat demikian, segala bayaran sewa bilik akan ditanggung pihak terbabit sehingga selepas PRU," katanya dalam satu sidang media di Pusat Perkhidmatan DAP DUN Ayer Keroh hari ini.

Rakaman itu kini tersebar luar di laman Facebook dan Youtube. Khoo juga mendakwa, dialog yang diucapkan dalam video terbabit juga mempunyai unsur perkauman yang mengatakan PRU kali ini tidak boleh dimenangi kaum Cina.

Ditanya mengenai tindakan seterusnya selepas menerima rakaman terbabit, beliau berkata, pihaknya tidak bercadang untuk membuat laporan polis sebaliknya akan menyerahkannya kepada pemimpin Pusat DAP dalam masa terdekat - DCM

Berikut adalah Video tersebut..

Jawapan Zahida Rafik tentang Isu Skandal dengan Shafie Apdal

Posted: 20 Apr 2012 11:42 PM PDT

Sebagaimana kita tahu, industri seni dan politik digemparkan dengan berita pendedahan skandal di antara Zahida Rafik dan Menteri Kementerian Kemajuan Luar Bandar dan Wilayah, Datuk Shafie Apdal


Pendedahan tersebut sila baca di ( SINI )

Ekoran daripada berita tersebut, Zahida meluahkan isi hati dan mempertahankan isu skandal tersebut melalui laman twitternya. Berikut adalah "screenshot" yang diambil di laman twitter Zahida Rafik:-


Ramai juga di antara pengguna akaun twitter ingin mendapat kepastian/kesahihan dari Zahida sendiri melalui akaun twitternya:-
Dan tidak kurang juga ada segelintir penguna twitter memberi mesej berbaur sindiran sinis terhadap aktres tersebut:-

Walau apa sekalipun, diharap Zahida dapat tampil ke hadapan dengan secepat mungkin untuk memberi penjelasan terhadap spekulasi skandalnya ini kepada umum.


Malaysiandigest

Gambar Rumah Anwar Ibrahim di Amerika.. Bukan satu tapi banyak...

Posted: 20 Apr 2012 09:33 PM PDT


Sungguh aku tak sangka bahawa Anwar Ibrahim ini seorang yang kaya melampau rupanya.. ini berdasarkan gambar rumah di atas yang dikatakan milik Anwar Ibrahim di US.


Aku tak sangka Anwar itu begitu kaya kerana pernah dalam satu perjumpaan antara Blogger yang menyokong Pakatan Rakyat, Anwar hanya menyumbangkan RM50 sahaja buat beberapa orang blogger yang hadir itu.

Aku tak dapat pasal aku tak hadir, kawan aku yang sorang tu kata dia simpan lagi note RM50 tu sampai sekarang sebab dia tak tahu pasal apa Anwar bagi kat dia..

Jika dinilaikan harga rumah di atas dengan RM50 yang Anwar sumbangkan untuk Blogger PR itu ternyata Anwar Ibrahim adalah seorang yang kedekut bak kata orang 'Taik Hidung Masin'.

Rumah Anwar Ibrahim?? Kah..kah..kah..

Sebenarnya kalau korang nak tahu gambar tersebut adalah dari posting Blogger utama Pro UMNO yang dipercayai ditulis ketika beliau sedang mabuk todi.

Gambar tersebut difitnah sebagai gambar rumah milik Anwar Ibrahim disebuah kawasan elit di Washington DC yang dikelilingi pelobi pelobi yahudi utama dalam pentadbiran Amerika.



Betulkah rumah Anwar Ibrahim tu??

Tengok ni... rupa-rupanya bukan satu saja rumah Anwar Ibrahim di US ni.. berlambak lagi.. tengok kat Google dibawah ni..


Kalau nak fitnahpun.. agak-agak la.. semuanya nak dikaitkan dengan Anwar Ibrahim.. lepas ni siarlah pula gambar Kapal Layar, gambar Jet Peribadi, gambar kereta mewah dan apa sajalah.. kan pencacai UMNO itu mudah untuk diperbodohkan...
 
Sumber Gambar: Semut dan Papan Kekunci

Mesyuarat pertama MAINPP tidak sah?.. Prihatinnya UMNO Penang...

Posted: 20 Apr 2012 07:14 PM PDT


Meskipun penjelasan telah diberikan oleh TKM1 Pulau Pinang berhubung isu perlantikan YDP MAINPP, pihak UMNO masih terus mempertikaikannya..

Kali ini dengan menggunakan Bekas YDP MAINPP, Datuk Shabudin Yahya (wakil UMNO didalam MAINPP sebenarnya) mereka mempertikaikan pula akan status Mersyuarat pertama MAINPP pula.

Menurut Shabudin Yahya "Status mesyuarat hari ini (semalam) menjadi pertikaian sama ada sah atau tidak kerana Timbalan YDP tidak mendapat apa-apa perwakilan dari YDP dan YDP sepatutnya mempengerusikan mesyuarat itu kerana dan tak ada sebab untuk tidak hadir," katanya.

Sedangkan dalam hal ini beliau sendiri menyedari mengikut Enakmen Pentadbiran Agama Islam Pulau Pinang, mesyuarat MAINPP perlu dipengerusikan oleh Yang Dipertua kecuali atas sebab-sebab tertentu.

Atas sebab-sebab tertentu itulah maka mesyuarat tersebut telah dipengerusikan oleh Timbalan Yang Dipertuanya, Datuk Mohd Salleh Man.. dia tak faham atau buat-buat tak faham ni?

Tentang ayat ni pulak.. "Status mesyuarat hari ini (semalam) menjadi pertikaian sama ada sah atau tidak kerana Timbalan YDP tidak mendapat apa-apa perwakilan dari YDP dan YDP sepatutnya mempengerusikan mesyuarat itu kerana dan tak ada sebab untuk tidak hadir,"

Mana Shabudin tu tahu Timbalan YDP tidak mendapat apa-apa perwakilan dari YDP?

Begitu bersungguh-sungguh UMNO nampaknya dalam hal ini.. bersungguh-sungguh untuk menipu rakyat sebenarnya..

Hakikatnya ketika mereka diperkudakan oleh GERAKAN ketika berkuasa di Pulau Pinang dulu mereka tidak pedulikan semua ini.. kecuali ianya mendatangkan keuntungan buat mereka.

Sekolah Agama yang ada dibantu sekadar melepas batuk ditangga dan ada yang tidak dibantu langsung..

Nasib mereka baik.. kerana FairuzBekas TKM1 telah bersama pihak mereka.. jika tidak kita akan dapat melihat siapa diantara pemimpin UMNO Pulau Pinang yang menerima sumbangan Zakat..

Penjelasan isu ini oleh TKM1 sila baca di  ( SINI )

******************************************

Mesyuarat pertama MAINPP tidak sah?

GEORGETOWN - Mesyuarat pertama Majlis Agama Islam Negeri Pulau Pinang (MAINPP) yang berlangsung di sini semalam dikhuatiri tidak sah kerana ia dipengerusikan oleh Timbalan Yang Dipertuanya, Datuk Mohd Salleh Man sedangkan Yang Dipertua MAINPP, Abdul Malik Kassim masih 'wujud' dan berada di dalam negeri ini.

Bekas YDP MAINPP, Datuk Shabudin Yahya berkata, mengikut Enakmen Pentadbiran Agama Islam Pulau Pinang, mesyuarat MAINPP perlu dipengerusikan oleh Yang Dipertua kecuali atas sebab-sebab tertentu.

Shabudin berkata, perlantikan Abdul Malik sebagai YDP MAINPP itu telah diperkenankan oleh Yang di-Pertuan Agong Tuanku Abdul Halim Mu'adzam Shah pada 10 Februari lalu masih lagi belum terbatal mahupun ditarik balik dan sepatutnya beliau (Abdul Malik) perlu mempengerusikan mesyuarat setiap mesyuarat yang diadakan.

"Timbalan Yang Dipertua boleh memanggil mesyuarat jika tiada Yang Dipertua. Tapi masalah sekarang Yang Dipertua ada, dia tidak tarik diri. Jadi kita anggap Yang Dipertua MAIPP wujud.

"Status mesyuarat hari ini (semalam) menjadi pertikaian sama ada sah atau tidak kerana Timbalan YDP tidak mendapat apa-apa perwakilan dari YDP dan YDP sepatutnya mempengerusikan mesyuarat itu kerana dan tak ada sebab untuk tidak hadir," katanya pada sidang media di sini.

Sementara itu, Shabudin berkata, mesyuarat berkenaan penting kerana selalunya ia membincangkan perkara seperti urusan tanah, zakat, akidah dan pelantikan hakim.

"Sebagai contoh, jika mesyuarat hari ini memutuskan pelantikan amil maka pelantikan itu tidak sah. Jika tidak sah maka kutipan zakat selepas sini juga tidak sah," katanya.

Difahamkan, mesyuarat pertama MAIPP berlangsung bermula jam 9 pagi.

Bagaimanapun, dua Ahli Majlis Eksekutifnya iaitu Ketua Polis negeri, Datuk Ayub Yaakob dan Mufti negeri, Datuk Seri Hassan Ahmad dikatakan tidak hadir.


Sinar Harian

Tiada ulasan: