Ahad, 8 April 2012

ALHUSSEYN

ALHUSSEYN


Malaysia Sejahtera - Rayuan Seorang Buruan

Posted: 08 Apr 2012 09:02 AM PDT

JOHOR BAHRU 30 Jan. - Polis negeri ini akan bekerjasama dengan polis antarabangsa (Interpol) untuk mengesan seorang peguam yang dikehendaki bagi membantu siasatan satu kes jenayah pecah amanah melibatkan kerugian RM660,000.

Ketua Jabatan Siasatan Jenayah Komersial negeri, Asisten Komisioner Rosman Omar berkata, lelaki itu, Kamal Hisham Jaffar, 42, dipercayai masih berada di Malaysia katanya.

Asisten Supritendan Azlan Ahmad (atas) meminta orang ramai menghunginya di talian 07-3354177 atau 019-4101222 jika ada sebarang maklumat mengenai peguam berkenaan.Klik sini

Menafikan dakwaan tersebut, Kamal Hisham berkata,"Saya mempunyai banyak dokumen yang boleh membuktikan kebenaran saya yang boleh membuktikan bahawa penjenayah sebenar adalah orang lain tapi membuat tuduhan terhadap saya kerana mahu menutup kesalahannya. Baca seterusnya di sini

Untuk maklumat seterusnya, sila klik di sini

Sheila Dato Tajuddin · Practical Student di Tourism Malaysia
Ini adalah kes berkenaan Sultan salah guna kuasa dan mengunakkan agensi kerajaan seperti Polis Johor , Suruhanjaya Syarikat dan media, Peguam ini adalah orang yang ddiamanahkan untuk menguruskan pembahagian harta oleh Almarhum Sultan Iskandar.

Bila dia cuba melaksanakan pembahagian mengikut Hukum Faraid, Sultan baru tidak bersetuju. Dia diarah buat beberapa dokumen "back dated"bagi menipu ahli keluarga agar nama harta diletakkan atas nama sultan baru. Peguam ini sangat berani dan bertegas tidak mahu bersubahat. Emak tiri sultan ini telah dilucutkan gelaran dan dikeluarkan dari Istana.

Peguam Kamal yang jujur dan berani menegur tindakan sultan. Dia dijadikan mangsa dan difitnah supaya kredibilitinya jatuh. Walaupun dia dan keluarga ditekan dan ditindas dia tetap tegas mempertahankan Hukum Allah. Kami bangga kepada Lawyer Kamal yang menjadi idola di zaman moden ini.

Tiada ulasan: