Selasa, 3 April 2012

ALHUSSEYN

ALHUSSEYN


Najib Memang Istimewa

Posted: 03 Apr 2012 09:02 AM PDT

Korang fikir-fikirlah sendiri, kita nak bina negara, bukan nak meruntuhkannya.

Pertamanya, orang yang nak pimpin tu mestilah seorang yang bijak.Walaupun membuat sesuatu itu bukan bidangnya, namun naluri orang yang bijak akan terpancar secara sepontan.

Berikut beberapa individu dengan latar belakang yang berlainan dan bukan sebagai pekerja kontrak buat bangunan.

Namun mereka kelihatan bijak melakukannya dengan baik.Lihatlah gambar mereka berikut :

YDP PAS Lumut, Cikgu Noh


Tuan Guru Pondok, Tn Hj Salleh


Sultan Kelantan, Tengku Muhammad Faris

Namun terdapat seorang yang paling istimewa penampilannya.Lihatlah wahai dunia!

Suami Rosmah, Najib

‘Hasan Ali wajib serahkan video murtad kepada agensi agama’ kata Dr Rani

Posted: 03 Apr 2012 06:34 AM PDT

Pesuruhjaya PAS Selangor dan Ahli Dewan Undangan Negeri (Adun) Meru, Dr Rani berkata video yang didedahkan Hasan dalam satu sidang media khas pagi tadi disiasat dengan terperinci dan tindakan perlu diambil sekiranya benar.

Demikian kata Dr Rani di sini ketika mengulas sidang media pendedahan video murtad oleh Hasan Ali.

Hasan berkata pihaknya mempunyai tiga versi video berkenaan dan hari ini beliau hanya mendedahkan dua daripada tiga video tersebut dengan durasi 16 dan 42 minit yang menayangkan pengakuan sepasang suami isteri yang telah kembali kepada Islam selepas murtad.

Ingatkan Unit Selamat Akidah (USA) Hasan Ali mampu menangani isu murtad.Rupa-rupanya Asang Jati sekadar mampu mensensasikan isu tersebut.

Timbalan Menteri di Jabatan Perdana Menteri Datuk Dr Mashitah Ibrahim berkata agensi agama negeri termasuk Jais mempunyai kuasa untuk mengambil tindakan terhadap mana-mana gerakan yang terlibat dalam kegiatan Kristianisasi.

Pergh! Teruk punya Menteri!Sebab Jais ketika dihubungi berkata isu murtad BUKAN, BUKAN di bawah bidang kuasa agensi itu tetapi Majlis Agama Islam Selangor (Mais!

Bangang sangat menteri Mashitah ini - patut sangat dia dilantik untuk jadi Ketua Wanita Umno sebab wanita Umno tu memang suka yang dungu macam lembu!

Saya tertarik dengan beberapa komen pembaca yang antaranya adalah seperti berikut :

ayiska ·
Penat lah tengok sandiwara politik ni. Pokoknya ramai orang islam miskin dan terpinggir, itu hakikatnya. Jadi apa yang berhormat dengan yang berkhidmat nak buat? Mana dia belas ehsan dan kasih sayang yang patut ditunjuk. Janganlah asyik mengecam. Sikit sikit cakap orang rapuh akidah, sikit-sikit cakap orang lain tak betul, orang kurang penghayatan dan sebagainya. General statement macam tu anak aku pun boleh cakap. Persoalannya sekarang wang zakat, bantuan dan sebagainya sampai ke ke tangan orang yang memerlukan? Kalau buat masjid, istana beratus juta tapi orang islam masih melarat apa gunanya?seatus juta boleh membantu 10,000 umat islam dalam bentuk bantuan perniagaan 10,000 tiap seoramg daripada 1 masjid bertatah marmar dan permata

sarjan hasan ·
Setuju dgn apa yg di katakan oleh ayiska..isu murtad yg di mainkan oleh Hasan Ali sebenarnya bukanlah sesuatu yg baru.malah ianya telah bermula sejak berabad abad lamanya.cuma yg berbeza ialah cara dan perlaksanaan yg sentiasa berubah mengikut perjalanan zaman yg dilalui.

Apa yg cuba di timbulkan oleh Hasan Ali,tentang isu murtad,jika kita renungkan dgn lebih mendalam ianya sekadar memperlihatkan lagi kelemahan dan kekalutan yg sedang melanda institusi agama Islam skrg.Hasan Ali yg menggunakan slogan IMR utk wadah perjalanan politik baru beliau,melihat isu murtad ini boleh meraih populariti dan perhatian masyarakat seterusnya menjadikannya isu ini perform terbaik utk beliau meraih sokongan masyarakat dlm perjalanan politik baru beliau.

Hasan mendapat layanan istimewa dari media2 kerajaan,utk mensasikan lagi isu ini,hanya kerana beliau mnjadikan pas dan pakatan sebagai sasaran dan pihak yg selalu di salahkan dalam setiap isu yg di bawa beliau.

Dgn menyalak dan menunding jari menyalahkan pihak lain,beliau meletakan pandangan dan tangapan masyarakat agama lain semakin negetif dan terpesong pada agama islam yg suci ini.Cukup la kita di malukan dgn kesilapan dn kealpaan kita walaupun yg memegang kuasa tertinggi dlm permerintahan negara adalah org yg beragama islam.

peristiwa penari tiang gadis islam yg seksi adalah perkara yg amat memalukan dan mereka di hukum mengikut undang2 islam namun sekali kita di aibkan dgn denda sebanyak rm25.perlukah lagi kita salahkan pihak lain dan kemudian berpura seperti kita adalah umat yg paling lantang mempertahankan kesucian dan akidah umat kita.

bersama lah kita menjadikan umat kita. .umat islam dgn ilmu dan kefahaman yg cukup,keranan itulah senjata yg paling sempurna dn ampuh dlm menghadapi semua isu dan kegelinciran akidah.AMINNN

roslan abubakar ·
Setuju dgn saranan Dr Rani. Kita kena pastikan ketulinan video tersebut. Orang yg di temubual tu mesti di siasat semula, adakah kenyataannya sahih atau di lakunkan. Sebab pita video ini telah mengambil masa yang terlalu lama utk di tayangkan. Macam buat filem lah. Takut ada pelakun yg terima bayaran untuk melakunkan watak tersebut. Ada yang sediakan skrip. Hasan Ali ni akan buat apa sahaja asalkan dendam yang membara dihatinya dihamburkan.

Ayuh Tukar Segera Pemandu Yang Mabuk Itu

Posted: 02 Apr 2012 07:37 PM PDT

Memandu dalam keadaan mabuk adalah merbahaya dan merupakan satu kesalahan undang-undang jalan raya. Jangan tanya saya seksyen mana. Saya bukan pakar undang-undang. Tapi begitulah sekolah memandu bagi tau kita orang dulu.

Ada dua jenis mabuk yang sangat merbahaya bila memandu. Satu mabuk alkohol dan satu lagi mabuk kuasa dijalan raya.

Mabuk kuasa di jalan raya merupakan pemandu yang berlagak samseng. Apa pun dia tidak kira!

Asyik mahu memotong kenderaan di hadapannya walau pun di selekoh maupun di double line.Lampu merah pun tidak diendahkannya – polis trafik takut nak saman kerana sikap sombong dan samsengnya!

Pemandu jenis ini akan marah kalau kereta lain mahu memotongnya!

Jangan bahayakan diri kita dengan jenis pemandu yang mabuk alkoholik atau mabuk kuasa macam ini!

"Bagi memastikan Malaysia dapat mencapai status negara maju dalam tempoh lapan tahun akan datang, negara memerlukan 'pemandu' yang cekap supaya dapat menggabung jalinkan segala faktor yang ada bagi memastikan kenderaan tiba ke destinasinya pada masa yang ditentukan dengan selamat." Demikian kata Perdana Menteri Najib di sini

Oleh itu, janganlah kita biarkan pemandu yang mabuk memandu kenderaan. Bagi memastikan kita selamat, kita perlu tukar pemandu yang mabuk itu serta merta!

Tiada ulasan: