Selasa, 24 April 2012

AdukaTaruna

AdukaTaruna


Video Awang Adek sabotaj TPM dengan isu guru YIK?

Posted: 24 Apr 2012 06:21 AM PDT




Video streaming by Ustream

Mahasiswa perlu keluarkan senarai gambar dan nama mereka yang berkhemah.

Posted: 24 Apr 2012 12:06 AM PDT

Oleh : AdukaTaruna

Banyak komplen masuk ke gegendang telinga gua la. Pasal attitude sesetengah pihak yang turut sama berkampung khemah kat situ.

Memang takda hal la pada gua kalau banyak2 ragam attitude yang bersama mahasiswa. Gua pun ucapkan terima kasih kepada mereka. Tapi gua rasa better lu orang keluarkan senarai dan gambar siapa yang mewakili mahasiswa.

Pasal apa, sebenarnya khemah tu bermula dengan demo mahasiswa. Lepas demo tukar jadi khemah, yang homeless, aktivis pelbagai fikrah, budak2 Fahmi Reza pun join sekali. Takda masalah nak join dan sokong tu. Cuma gua nak rakyat dapat bezakan mana dia mahasiswa, mana dia aktivis yang menyokong mahasiswa.

Gua takda masalah nak beza. Gua takda masalah nak asingkan tajuk. Tapi rakyat. Unit Amal pun bermasalah nak asingkan tajuk dalam hal ni, gua rasa rakyat lagi hancuss. Gua tak nak gerakan mahasiswa tu ditenggelamkan oleh benda2 remeh, tetapi pada zaman kualiti intelek masyarakat masih rendah ini, benda remeh itulah yang diutamakan.

So, Safwan Anang ke, Adam Adli ke, Khalid Ismath ke, pertimbangkan saranan gua nih. Sebelum gua pun naik semak. Keluarkan list gambar berserta nama. Gua boleh tolong tepek. Mudah2kan ianya boleh membantu rakyat mengasingkan tajuk. Amin.

Tiada ulasan: