Khamis, 12 April 2012

AdukaTaruna

AdukaTaruna


Pendidikan percuma hanya untuk IPTA

Posted: 12 Apr 2012 06:15 AM PDT

Oleh : AdukaTaruna

Pendidikan dan perubatan antara hak rakyat yang harus dinikmati secara percuma. Tetapi wujud satu lompong kemusnahan apabila pecuma ini ditafsir secara total.

Bayangkan kerajaan harus membayar perubatan secara percuma tanpa mengira swasta ataupun milik kerajaan sendiri. Maka wujudlah perubatan-perubatan bagai cendawan yang tumbuh. Dan wujud pula pesakit-pesakit upahan. Bertujuan claim bayaran dari kerajaan.

Mamak Cakra Alam siap buat hospital lagi. Pesakit2 pula dari kalangan kaum kerabat blogger Ikut Suka Aku. Tiap2 minggu sakit. Tiap2 hari claim. Mau gilo negara nih.

Begitu juga kalau pendidikan percuma ditafsorkan secara total. Maka, siapa yang kaya? Jika sebelum ini mereka kaya dengan duit yang dipaksakan bayar dari anak-anak Malaysia, kini mereka lebih mudah. Direct, terus dan cepat dari kerajaan.


So, gua berpendapat, selagi tidak ada mekanisme yang boleh menyekat apa yang gua khuatirkan, maka, gua HANYA SETUJU PENDIDIKAN PERCUMA HANYA PENDIDIKAN DI BAWAH TANGGUNGGJAWAB KERAJAAN SAHAJA.

Tidak mustahil MB Perak adalah DAP Melayu - Dr Tan Seng Giaw

Posted: 12 Apr 2012 05:06 AM PDT





Tiada ulasan: