Ahad, 25 Mac 2012

Tukar Tiub

Tukar Tiub


ANAK MUDA DAN PELAJAR - BANGUN DAN LAWAN!

Posted: 25 Mar 2012 05:26 PM PDT











KENYATAAN MEDIA
SOLIDARITI MAHASISWA MALAYSIA (SMM)
26 MAC 2012
PERALIHAN KEPIMPINAN SOLIDARITI MHASISWA MALAYSIA (SMM)

Solidariti Mahasiswa Malaysia (SMM) yang mempunyai koalasi beberapa gabungan gerakan mahasiswa diperingkat nasional telah mendapat kata sepakat dalam menyuarat khasnya pada 24 Mac 2012 yang lalu untuk melakukan pemilihan kepimpinan baru gerakan Solidariti Mahasiswa Malaysia (SMM) bagi sesi 2012/2013 yang sebelum ini telah diterajui oleh Saudara Ahmad Syukri Abd Razab sebagai pengerusinya selama 1 tahun.

Oleh yang demikian, seluruh gerakan yang bernaung di bawah Solidariti Mahasiswa Malaysia (SMM) telah bersetuju untuk melakukan peralihan kuasa kepada kepimpinan baru gerakan SMM pada kali ini. Antara pimpinan mahasiswa yang telah mendapat persetujuan daripada seluruh koalasi SMM untuk menerajui tampuk kepimpinan SMM pada sesi 2012/2013 ialah :

1) Pengerusi SMM : Muhamad Safwan Anang @ Talib; Universiti Malaya (UM).
2) Setiausaha Gerakan : Haziq Abdullah Abd Aziz; Universiti Malaya (UM).
3) Bendahari : Adam Adli Abd Halim; Universiti Perguruan Sultan Idris (UPSI).
4) Setiausaha Media : Ahmad Shukri Kamarudin; Open University Malaysia (OUM).

Justeru, di peringkat kepimpinan baru SMM, kami akan meneruskan agenda perjuangan untuk sentiasa memberi nafas baru kepada perubahan Malaysia yang lebih konstruktif dan turut akan sentiasa mendokong agenda yang dibawa oleh gerakan 'Malaysia Bangkit' yang mendambakan Malaysia yang lebih sejahtera pada masa akan datang.

Tidak lupa juga, diperingkat kepimpinan SMM turut ingin mengucapkan jutaan terima kasih kepada pelbagai pihak terutamanya rakan-rakan NGO, aktivis masyarakat, aktivis mahasiswa dan tidak lupa buat rakan-rakan media yang sentiasa memberi bantuan serta sokongan terhadap usaha perubahan yang dibawa oleh gerakan SMM ini.
Kenyataan ini turut mendapat sokongan daripada :

1) Pertubuhan Kebangsaan Pelajar Islam Malaysia (PKPIM)
2) Democratic Students & Youth Movement (DEMA)
3) Kumpulan Aktivis Mahasiswa Independen (KAMI)
4) Kelab Rakan Islah Malaysia (KARISMA)
5) Pro Mahasiswa Nasional
6) Majlis Perwakilan Mahasiswa Nasional (MPMN)
7) Gabungan Mahasiswa Islam Se-Malaysia (GAMIS)
8) Legasi Mahasiswa Progresif (LMP)
9) Aksi Mahasiswa Peduli (AKSI)
10) Sister In Movement (SIM)
11) Malaysia Bangkit

Sekian, terima kasih.

Muhamad Safwan Anang;
Pengerusi SMM;
014-8408219.

Haziq Abdullah;
Setiausaha Gerakan SMM;
019-8883212.

Adam Adli;
Bendahari SMM;
018-3537587.

Ahmad Shukri Kamarudin;
Setiausaha Media SMM;
019-3851902.



DEMO TELAH JADI DARAH DAGING KITA

Posted: 25 Mar 2012 12:43 PM PDT



NOTA:

syabas kepada PPPMM
kerana telah turun berdemo

kini demo telah jadi budaya kita
dulu madey eee kata demo bukan budaua kita
sekarang terbukti demo budaya kita

banyak kan lagi demo
luas kan lagi budaya ini
tak salah berdemo
tak kira apa isu
tak kirav apa ajenda
yang penting ajar dan didik
rakyat untuk pandai berdemo



NOTA:
lain kali
ramaikan laaa
jangan 1o orangb saje
kah kah kah




PPPMM TUNTUT TINDAKAN SEGERA KE ATAS ANWAR - meloya

JOHOR BAHRU 25 Mac - Kira-kira 400 ahli Pertubuhan Penyatuan Pembelaan Melayu Malaysia (PPPMM) hari ini mengadakan demonstrasi menuntut tindakan segera diambil terhadap Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim yang didakwa meminta sokongan Yahudi bagi menumbangkan kerajaan.

Presidennya, A. Rahman Mahadi berkata, mereka membantah Anwar yang dilihat sebagai proksi Israel kerana menyokong keselamatan negara haram itu.

"Pendedahan bekas Setiausaha Sulit Anwar, Rahimi Osman mengenai surat Anwar Ibrahim & Associates itu membuktikan beliau memohon campur tangan asing melalui organisasi Yahudi sekali gus memberi ancaman besar kepada negara kerana Zionis akan mengambil kesempatan meneruskan cita-cita peluasan seperti yang berlaku kepada negara-negara Arab.





NOTA:
PPPMM sila belajar
dan lihat demo ini
lihat berapa ramai
yang akan turun

NAJIB KENA NASI KANG KANG - BUKAN NASI KERABU

Posted: 25 Mar 2012 02:44 AM PDT


YANG MANA SATU ROSMAH













ANWAR: NAJIB TAKUT PADA MAHATHIR & ROSMAH – mkini

Perdana Menteri D Najib Razak dan isterinya Rosmah Mansor menjadi bahawa ejekan dan ketawa oleh Ketua Pembangkang Anwar Ibrahim dalam programnya di Pulau pinang.

Beliau membuat serangan langsung dengan mendakwa Najib sebagai pengecut apabila takut kepada Rosmah.

Mengambil contoh, Anwar berkata ketua keluarga lebih patut ditakuti berbanding isteri dan ketua kampung patut lebih ditakuti daripada orang kampung.

Tetapi ketua negara ini takut kepada bekas perdana menteri Mahathir Mohamad, Presiden Amerika Syarikat dan isterinya sendiri, dakwa Anwar di Machang Bubok sambil disambut gelak ketawa orang ramai.


NAJIB JADI MANGSA NASI KANG KANG




KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH


woit... ANWAR INI.....JANGAN PECAH RAHSIA.... kah kah kah..

kah kah kah...KENAPA BAGI RAKYAT TAHU.... kah kah kah..

kah kah kah...SEKARANG SEMUA RAKYAT KETAWA..... NAJIB TAKUT BINI...kah kah kah..




PANCUT DI PERUT - PENCERAHAN PEMBACA

Posted: 24 Mar 2012 11:25 PM PDT





GUNAKAN GUA KALAU NAK PANCUT








PANCUT ATAS PERUT
Saya setuju dengan pendapat pensyarah universiti Islam bahawa kondom patut diharamkan. Dizaman Nabi tidak ada kondom getah macam sekarang. Orang Arab pada zaman itu menggunakan 'azl bagi mengelak perempuan daripada mengandung. 'AZL ialah perkataan Arab yang bermaksud mengeluarkan pelir daripada burit sebelum air mani keluar masuk kedalam burit wanita yang disetubuhi.



Jadi mengikut Hadis Muslim 3371 dan 3373 seperti yang tertulis di laman web International University Islam Malaysia, para sahabat menggunakan cara 'azl semasa melakukan hubungan seks untuk mengelak perempuan-perempuan tawanan daripada mengandung. Didalam Hadis tersebut, baginda Rasul Allah melarang para sahabat daripada melakukan 'azl (iaitu mengeluarkan pelir daripada burit sebelum air mani keluar).


Jadi larangan 'azl ini boleh ditafsirkan sebagai larangan Rasul Allah bagi umat Islam daripada menggunakan kondom kerana pada zaman dahulu orang menggunakan kaedah 'azl bagi mengelakkan perempuan daripada mengandung, tetapi pada zaman sekarang orang menggunakan kondom. Jadi "kondom" pun memang wujud pada zaman Nabi cuma kaedahnya sahaja yang berlainan. Jadi penggunaan kondom adalah haram bagi umat Islam.
By KONDOM ADALAH HARAM!!! on LAGI AJENDA PENCERAHAN DARI PEMBACA on 3/24/12


KONDOM DAN HADIS
huh pakai kondom haram? Apasal takda fatwa atau sekor ulamak dunia habaq pasal ni? Yang aku pernah dengar dan faham adalah haram merancang keluarga sebab miskin risau takda rezeki ke apa.. sebab setiap kehidupan di dunia ni telah ditentukan rezekinya oleh tuhan.. SYIRIK kalau begitu.. sebab percaya rezeki ni manusia tentukan..


Ini menepati Hadis dalam nikah kawin sama-ada ko rancang pakai kondom kea apa kalau tuhan dah takdirkan manusia tu lahir dia tetap akan lahir.. kalau tak ditakdirkan lahir pancut dalam sebanyak berapa tong pon takda izin Allah tak akan lahir.. Tu ada pasangan kawin sampai berpuluh kawin takda anak walau dah berusaha sedaya upaya sebab menghidupkan dan memberi rezeki ni atas ketentuan tuhan.. 3 perkara yang diluar pengetahuan manusia iaitu 1- hidup/mati, 2-jodoh dan ke-3 rezeki


Tetapi ada khilaf atau pendapat dalam merancang anak kerana tak mampu nak mendidik jaga etc.. yang tu dibenarkan.. Pasal pakai kondom ni mengelakan anak zina.. dah la zina tu berdosa tambah dosa lagi lahirkan anak zina pastu buang anak lagi dsb.. Sebab tu dalam Islam mengharamkan Zina mengelakan gejala sosial dan zina ni..
By Anonymous on LAGI AJENDA PENCERAHAN DARI PEMBACA on 3/24/12


SOSIALIS ADA AGAMA
AKU MEMANG BERFAHAMAN SOSIALIS... TETAPI AKU BERAGAMA ISLAM! aku mengucap seperti kalian, aku bersembahyang seperti kalian, aku berpuasa seperti kalian, aku tak dapat pergi mekah sebab tak de duit... KENAPA KAMU BERFAHAMAN NASIONALIS TAPI ISLAM BOLEH AKU BERFAHAMAN SOSIALIS DIHARAMKAN?


Tahukah anda kalian, Parti Buruh di UK pun berfahaman sosialis? Agak-agaknya, merakyatkan harta kerajaan/sumber asli negara bukan dalam Islam??? Agak-agaknya, monopoli dan penindasan hak milik sumber asli negara ada di dalam islam? Agak-agaknya, keuntungan melebihi 100% merupakan perniagaan dalam Islam? Kata mahu Islam, tapi keuntungan melebihi 100% dari harga kos adalah riba...


Agak-agaknya, wang zakat dalam sistem feudal/kapitalis boleh dilaburkan "secara islam"??? Mana Islam korang sebenarnya kalau kapitalis? Sekurang-kurangnya, sumber ekonomi sosialis ada sedikit sebanyak dalam Islam tetapi sumber ekonomi kapitalis jelas-jelas bertentangan dengan Islam! Sistem feudal dikaitkan dengan Islam tetapi lihatlah, apa raja gopal pukitiang SELURUH DUNIA sekarang buat? Semua bodoh kerana propaganda kapitalis... dari US, UK, Arab Saudi sehinggalah ke Malaysia...


MANA IMAN KORANG YANG KORANG KONON-KONONNYA TUDUH MEREKA YANG SOSIALIS ITU ANTI ISLAM? Pro Rakyat, Sheikh Al-Farisi... sila tambah ilmu anda dengan membaca semua ruang lingkup bacaan supaya tidak terdedah dengan mana-mana propaganda... LEBIH BAIK SEORANG DOKTOR MEMILIH HIDUP DI HUTAN DARI SEORANG ANAK RAJA SAMPAI MATI HIDUP DI ISTANA... doktor yang hidup dihutan kerana memperjuangkan orang miskin, sanggup hidup bersama-sama si miskin, ITULAH CHE GUEVARA!
By Pro_Pembaharuan on PENCERAHAN DARI PEMBACA TUKAR TIUB on 3/22/12


PENGUMUMAN TUKAR TIUB

Posted: 24 Mar 2012 08:34 PM PDT



NORIAN MAI KENA SAMAN ESOK


----------------------------------------------
esok jam 9.00
kes 5 reformis saman norian mai bersambung

pagi isnin ini 26/3/12
norian mai akan di soal
mari kita saksikan sejarah
mari kita membuat sejarah

untuk yang ingin datang
sila datang awal
jika ada kereta
datang jam 7.00
kalau lewat tak ada tempat letak

sila bawa kamera
tapi awas dalam mahkamah
tak boleh ambil gambar

------------------------------------
TEMPAT

mahkamah jalan duta
tingkat 3
mahkamah no 5
mahkamah sivil

---------------------

UNTUK PARA REFORMIS

semua reformis
dijemput datang
kiat melihat kermbali
perjuangan lama

kes jalan kebun
kes sukakam
black 14

BERITA LAWAK PAGI INI - KAH KAH KAH

Posted: 24 Mar 2012 08:16 PM PDT




BAKAL BERTARAF DUNIA



KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH

woit...INI BELUM LAGI BERTARAF DUNIA.... kah kah kah..

kah kah kah..AGAKNYA KALAU BERTARAF DUNIA MACAM MANA?.... kah jkah kah..

kah kah kah...KALAU BERTARAF DUNIA BERAPA PULUH PELURU KENA AMINULRASHID...kah kah kah ..

KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH



INI BAKAL BERTARAF DUNIA




BALING HELMET: ANGGOTA LANGGAR SOP , AKUI IGP
- mkini

Pihak polis mengakui anggotanya yang terlibat dalam insiden membaling topi keledar ke jalan raya sehingga menyebabkannya penunggang motosikal terjatuh dan cedera serius di George Town telah melanggar prosedur operasi standard (SOP).

"Kita mendapat pengaduan bahwa ada kumpulan mat rempit yang mengganggu masyarakat. Jadi polis pun respons, dua orang (anggota) sahaja yang sampai.

"Jadi budak yang bertugas itu saja tidak mengikut SOP," kata Ketua Polis Negara Ismail Omar dalam sidang media di Bukit Aman semalam.


KOMITED CAPAI POLIS TARAF DUNIA - berita haira

KUALA LUMPUR: Polis Diraja Malaysia (PDRM) komited bagi mencapai taraf Kepolisian Bertaraf Dunia selepas merangka pelbagai strategi termasuk menghantar pegawai tertingginya ke Amerika Syarikat, Eropah dan Asia bagi menjalankan kajian agensi kepolisan negara terbabit untuk diguna pakai negara ini.

Hasil kajian dan perkongsian idea serta maklumat itu membolehkan PDRM mencontohi pasukan polis negara maju dalam memberikan perkhidmatan yang lebih profesional dan cekap.


SEBELUM PILIHA RAYA KITA KE JALAN RAYA

Posted: 24 Mar 2012 08:05 PM PDT








LEBIH BANYAK BANTUAN DIUMUMKAN – berita hairan

SEREMBAN: Kerajaan akan mengumumkan lebih banyak bantuan kepada rakyat dalam tempoh beberapa minggu akan datang, kata Datuk Seri Najib Razak.

Perdana Menteri berkata, bantuan itu adalah antara idea baru difikirkan kerajaan, tetapi tidak mahu mengumumkannya sekarang.

KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH AKH


woit..INI LAH BAIK NYA KALAU KERAJAAN LEMAH... kah kah kah..

kah kah kah...KERAJAAN LEMAH RAKYAT UNTUNG.... kah kah kah...

kah kah kah...KERAJAAAN LEMAH... RAKYAT DAPAT BANYAK KEBAJIKAN.... kah kah kah..

kah kah kah...MASA GEROMBOLAN KUAT... MEREKA SOMBONG.... kah kah kah....

kah kah kah...SEKARANG DAH PANDAI BAGI DUIT... BAGI SEKOLAH... kah kah kah....

kah kah kah... DAH PANDAI MINTA MAAAFFF.... kah kah kah..

woit..KITA TERUSKAN KERAJAAN LEMAH... kah jkahb kah..

kah kah kah...HINGGA MAT MONGOL BERITA TAHU SIAPA UPAH BUNUH ALTANTUYA..... kah kah kah..










NOTA:
inilah hikmahnya
mengundi pakatan rakyat!


Tiada ulasan: