Sabtu, 10 Mac 2012

Tukar Tiub

Tukar Tiub


JADIKAN BALING KASUT SATU TREND POLITIK

Posted: 10 Mar 2012 06:31 PM PST



MEMBALING KASUT TREND POLITIK


sistem kehakiman di malaysia ini
telah rosak punah
ini dimulakan oleh madey

bayangkan v. k lingam boleh
melantik siapa jadi hakim

kalaui baling kasut ini hina mahkamah
v. k lingam yang latik hakim itu meletupkan mahkamah

mahkamah dimalaysia ini
tak perlu dihina



SILA HULURKAN BANTUAN




DARI FACEBOOK ZUNAR KARTUNIS:

Pergi ziarah isteri dan keluarga Imam Hoslan di rumah mereka di Pandan petang tadi. Dengar cerita ketabahan seorang isteri. Dengar cerita bagaimana hakim sengaja memprovok Imam Hoslan dengan kata2 kesat. Pendedahan beliau mengenai penyelewengan wang masjid tidak disiasat, sebaliknya beliau dihukum setahun penjara. Sekarang isterinya Pn Norli terpaksa bersendirian menyara perbelanjaan sekolah dan anak2 mereka seramai 7 orang. Pn Norli hanya berpendapatan RM700 sebulan.

Kepada sesiapa yang ingin menyumbang ikhlas, di sini disertakan Akaun CIMB, Nooliza bt Mat Isa 12530022498528


UNTUK MENOBATKAN PRESTIJ MAHKAMAH KITA KE JALAN RAYA




INGATAN KEPADA PENYOKONG PAKATAN RAKYAT

Posted: 10 Mar 2012 06:03 PM PST





KOMENTAR TUKAR TIUB


para yb pakatan rakyat sibuk
dengan ajenda kempen untuk
menang sekali lagi
mereka yakin akan menang

gerombolan sedang merancang
2.75 bilion ringit di agih
untuk gerombolan selangor

gerombolan sedang menabur duit
ke hulu ke hilir
lihat dan tunggu

bila piliharaya?

pilihanraya akan diadakan
apabila semua perancanga beli undi selesai
bila duit telah masuk ke tangan pengundi
bila mat bangsa dan mat indon telah di daftar

tak caya tunggu

saban minngu ada saje berita
pilihanraya akan diadakan ' minggu depan'
ini adalah psywar dan misinformation
hinggakan orang besar dalam pakatan percaya

untuk rakyat piliharaya wajib di adakan
sesudah lapan tuntuan di tunaikan
jika tidak ini pilihanraya tipu
kalau 8 tuntutn tidak di tunai
kerrajaan yang abru adalah kerajaan tipu
ini amat jelas




INI BUKTI RASUAH PILIAHN RAYA


Bekas askar terima imbuhan khas – berita hairan
KUALA LUMPUR 10 Mac – Kira-kira 62,000 sehingga 80,000 bekas pegawai dan anggota Angkatan Tentera Malaysia (ATM) yang tidak berpencen dijangka menerima imbuhan khas dalam masa terdekat bagi menjamin kebajikan...


64 bekas polis zaman darurat, balu terima RM3,000 – berita hairan
SHAH ALAM 10 Mac – Seramai 64 orang termasuk bekas polis zaman darurat dan balu mereka yang menetap di negeri ini hari ini menerima sumbangan sagu hati khas kerajaan dalam satu majlis di Ibu Pejabat Polis...





INI CONTOH ROTTWEILER YANG SETIA

Posted: 10 Mar 2012 06:00 PM PST







SANTAI HUJUNG MINGGU



lihat apa kata nazri terhadap madey
inilah contoh bila tak ada kuasa
biawak pun masuk menibai sama kah kah kah





KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH


kalu jumpa eee
kemudian jumpa madey
tibai dua dua sekali
kah kah kah


ANAK HENDAK BERANCUK PAKAI DUIT RAKYAT

Posted: 10 Mar 2012 11:27 AM PST





RAKYAT PERLUKAN BUKTI, BUKAN SEKADAR PENAFIAN:
LAPAN BUKTI YANG PERLU DIKEMUKAKAN PERDANA MENTERI

Saya menyambut baik kenyataan rasmi yang pantas dikeluarkan oleh Pejabat Perdana Menteri menafikan bahawa perbelanjaan majlis pertunangan anak Dato' Seri Najib Tun Razak pada 17 Jun 2011 lalu dibiayai oleh wang rakyat melalui Pejabat Perdana Menteri, walaupun dokumen dari Hotel Shangrila yang mengendalikan majlis secara jelas menunjukkan semua urusan tempahan dan bayaran dibuat melalui Pejabat Perdana Menteri.

Persoalan saya memohon maaf tidak timbul kerana kenyataan dua perenggan itu hanyalah satu penafian, tanpa ada sebarang bukti atau fakta yang boleh menafikan kesahihan dokumen atau tuduhan yang dibawa terhadap Perdana Menteri.

Dalam suasana kepercayaan rakyat terhadap iltizam Barisan Nasional memerangi rasuah adalah sangat rendah, penafian semata-mata tidaklah mencukupi. Apatah lagi apabila dokumen yang dibawa menjadi bukti kukuh bahawa Pejabat Perdana Menteri mengendalikan urusan tempahan dan bayaran bagi majlis itu.

Oleh yang demikian, untuk membersihkan nama beliau, saya menyeru Dato' Seri Najib Tun Razak menjawab perkara-perkara berikut dengan mengemukakan dokumen rasmi sebagai bukti perbelanjaan pertunangan anak beliau tidak dibayar oleh rakyat:

Pertama, beliau perlu mengesahkan sama ada perbelanjaan yang tertera seperti dokumen Hotel Shangrila itu adalah perbelanjaan majlis pertunangan anak beliau;

Kedua, beliau perlu mengesahkan sama ada dokumen Banquet Event Order (BEO) yang dikemukakan oleh saya adalah dokumen yang sah dan bukannya palsu;

Ketiga, beliau perlu mengarahkan Pejabat Perdana Menteri mengemukakan kepada rakyat salinan Purchase Order (dokumen tempahan) yang dihantar kepada Hotel Shangrila untuk menentukan pihak manakah sebenarnya yang bertanggungjawab membuat tempahan tersebut;

Keempat, beliau perlu mengarahkan Pejabat Perdana Menteri mengemukakan rekod perakaunan dari sistem perakaunan Kerajaan Malaysia yang merekodkan Purchase Order tersebut, bagi menentukan sama ada tempahan direkodkan sebagai tanggungan Kerajaan Malaysia;

Kelima, beliau perlu mengarahkan Pejabat Perdana Menteri mengemukakan kepada rakyat salinan invois yang dihantar oleh Hotel Shangrila kerana ia boleh menjadi bukti bahawa ia dicaj kepada Perdana Menteri atas kapasiti peribadi beliau ataupun ditanggung oleh Kerajaan Malaysia;

Keenam, beliau perlu mengarahkan Pejabat Perdana Menteri mengemukakan rekod perakauan dari sistem perakaunan Kerajaan Malaysia yang merekodkan invois tersebut, bagi menentukan sama ada bayaran akan dibuat oleh Kerajaan Malaysia; dan

Ketujuh, beliau perlu mengarahkan Pejabat Perdana Menteri mengemukakan baucer bayaran yang dibuat kepada Hotel Shangrila untuk menentukan siapakah yang mula-mula sekali menyelesaikan tanggungan belanja majlis tersebut; dan

Kelapan, beliau perlu mengemukakan bukti bayaran yang dibuat oleh beliau dan keluarga beliau untuk menanggung perbelanjaan tersebut; termasuklah salinan cek, penyata bank atau dokumen-dokumen lain dari akaun bank peribadi beliau.

Sekiranya Perdana Menteri berjaya mengemukakan dokumen-dokumen ini dan membuktikan tidak pernah sekalipun caj tanggungan berjumlah hampir setengah juta itu direkodkan sebagai tanggungan Kerajaan Malaysia, barulah rakyat Malaysia boleh berpuas hati bahawa majlis mewah untuk pertunangan anak beliau itu tidak ditanggung rakyat Malaysia.

Jika tidak, beliau akan berdepan dengan persepsi rakyat bahawa beliau pun tidak ubah seperti menteri-menteri lain di dalam kabinetnya yang menggunakan wang rakyat dengan sewenang-wenangnya untuk bermewah bagi tujuan peribadi.



MOHD RAFIZI RAMLI
PENGARAH STRATEGI KEADILAN
10 MAC 2012






MULUT BESAR ATAS BAWAH KERNA MAKAN FREE

Posted: 10 Mar 2012 03:21 AM PST




MULUT BESAR






RAFIZI MINTA PM KEMUKA BUKTI BIAYAI ANAK BERTUNANG - mkini

Sambil menegaskan bahawa tidak timbul soal beliau memohon maaf, Pengarah Strategi PKR, Rafizi Ramli sebaliknya meminta Perdana Menteri, Najib Razak menjawab lapan perkara dengan mengemukakan dokumen rasmi sebagai bukti perbelanjaan pertunangan anak perempuannya tidak dibayar oleh rakyat.

KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH


woit...TAK ADA KELAS PUNYA KELUARGA.... kah kah kah..

woit...ANAK NAK BERANCUK....PAKAILAAA DUIT SENDIRI.... kah kah kah..

kah kah kah.... ANAK NAK BEDRANCUK BUAT PROGRAM ATAS NAMA KERAJAAAN MALYSIA... kah kah kah..

woit..PATUT LAAA MULUT ANAK BESAR ATAS BAWAH.... kah kah kah..

kah kah kah... MULUT HORIZONTAL BESAR KERANA SELALU MAKAN FREE...kah kah kah..

kah kah kah..MULUT VERTIKAL... KERANA SELALU KENA MAKAN FREE.... kah kah kah..


NOTA:
terima kaseh pada datu....
dan siti.....
kerana memberikan salian potokopi
resit bayaran
kalau tak ada salinan resit ini
berita ini dikatan fitnah

dengan potokopi resit ini
maka saheh rosmah dan najib
guna duit kerajaan untuk anak berancuk



LAWAK HUJUNG MINGGU

Posted: 09 Mar 2012 11:40 PM PST



KES KEGANASAN EEE DITUTUP





Imigresen Melaka Tahan 21 Rakyat Asing Dalam Operasi

MELAKA: Jabatan Imigresen Melaka menahan 20 wanita warga asing dan seorang lelaki Bangladesh dalam satu operasi selama enam jam di dua kawasan berasingan di sekitar Melaka Tengah.

Kes Kehilangan Nurul: Polis Johor Tahan Seorang Lagi Lelaki

JOHOR BAHARU: Polis Johor menahan seorang lagi lelaki untuk membantu menyelesaikan kes kehilangan kanak-kanak perempuan Nurul Nadirah Abdullah, sejak 1 Mac lepas.

Lelaki Berjumpa Kawan Ditemui Mati Terapung Di Laut
GEORGE TOWN: Polis Gerakan Marin menemui mayat lelaki yang sebelum itu dikatakan pergi menemui kawannya, terapung di perairan Pantai Macalum di sini, Jumaat.

Tiga Sekeluarga Maut Dalam Nahas Di Lebuhraya Pantai Timur
KUANTAN: Tiga sekeluarga maut manakala seorang lagi anggota keluarga itu cedera selepas kereta yang dinaiki mereka dikatakan merempuh belakang sebuah treler di Km 210.4 Lebuhraya Pantai Timur (LPT) berhampiran Gambang awal pagi Jumaat.

Polis Rampas 221 Keping Cek Kembara Palsu Dari Dua Pelancong Asing
KUALA LUMPUR: Polis menahan dua pelancong warga asing serta merampas 221 keping cek kembara bernilai RM82,000 dalam mata wang dolar Amerika (USD), pound British dan Euro yang dipalsukan, Ahad lalu.

Tiga Beranak Rentung Di Seri Kembangan
KUALA LUMPUR: Tiga sekeluarga rentung dalam keadaan berpelukan setelah terperangkap dalam kebakaran di sebuah rumah teres dua tingkat yang dihuni mereka di Jalan Aman, Seri Kembangan dekat sini awal pagi Jumaat.

Dua Adik-Beradik Ditahan Miliki Pistol, Peluru
SUBANG JAYA: Dua adik-beradik ditahan polis kerana meiliki pistol dan lima peluru hidup.

Warga Afrika Maut Cuba Larikan Diri Daripada Polis
SUBANG JAYA: Seorang warganegara Afrika maut ketika cuba melarikan diri dari serbuan polis di sebuah apartmen 12 tingkat dekat sini.



Polis Pecaya Nurul Nadihah Masih Hidup
JOHOR BARU: Pihak polis mempercayai kanak-kanak berusia lima tahun yang dilaporkan hilang, Nurul Nadirah Abdullah masih hidup.

Lima Ditahan, Polis Temui Dadah Bernilai RM50,000
SEREMBAN: Polis menahan lima individu termasuk seorang wanita dalam serbuan di dua lokasi termasuk sebuah hotel di sini semalam dan menemui dadah jenis heroin dan syabu yang dianggarkan bernilai RM50,000.

Dua Lelaki Ditahan, Pistol, Parang Dan Dadah Dirampas
PASIR MAS: Polis menahan dua lelaki dan merampas sepucuk pistol, dua bilah parang dan dadah setelah kereta mereka terbabas semasa dikejar kereta peronda polis di Jalan Teliar, Bunut Susu, dekat sini, pagi Khamis.

Pengawal Keselamatan Maut Digilis Treler
KOTA BHARU: Seorang pengawal keselamatan, yang baru pulang membeli ubat di sebuah farmasi, maut apabila motosikal yang ditungganginya bergesel dengan sebuah treler di Bulatan Tuan Padang di sini, Khamis.

Bekas Pramugari Dan Kekasih Ditahan Disyaki Miliki Ganja
SUNGAI PETANI: Seorang bekas pramugari dan kekasihnya ditahan kerana disyaki memiliki dadah jenis ganja dalam serbuan di sebuah inap desa di Persiaran Cinta Sayang, di sini.






KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH


MALAYSIA NEGARA KE -19 PALING SELAMAT – berita hairan

KUALA LUMPUR: Walaupun ada pihak sentiasa cuba memburukkan imej negara ini, namun kajian Global Peace Index (GPI) 2011 mendapati Malaysia adalah negara ke-19 paling selamat daripada 153 negara di seluruh dunia.

Malaysia juga diletakkan sebagai negara paling aman di Asia Tenggara dan keempat di Asia Pasifik selepas New Zealand, Jepun dan Australia.

Ini adalah julung kalinya Malaysia diberi ranking setinggi itu sejak 2007 dan negara ini adalah antara enam negara bukan Eropah yang menduduki 20 tempat teratas dalam senarai berkenaan, di samping Iceland, New Zealand, Jepun, Qatar dan Australia.

Penemuan edisi kelima kaji selidik oleh Institute for Economics and Peace yang berpejabat di Sydney itu diumumkan pada hujung Mei. Pada 2007, Malaysia menduduki tangga ke-37 dan jatuh ke tangga ke-38 pada 2008, sebelum memperbaiki kedudukannya daripada tempat ke-26 pada 2009 kepada tempat ke-22 pada 2010 dan tempat ke-19 pada 2011.

Indeks berkenaan mengandungi 23 petunjuk kualitatif dan kuantitatif oleh sumber yang dihormati, yang menggabungkan faktor dalaman dan luaran iaitu daripada perbelanjaan ketenteraan di peringkat nasional hinggalah kepada hubungan sesebuah negara dengan jirannya serta tahap pematuhan hak asasi manusia.

KAH KAH KAH
KAH KAH AKH
KAH KAH KAH


.... i rest my case my lord.... kah kah kah




SELANGOR - WASPADA !

Posted: 09 Mar 2012 09:23 PM PST




KOMENTAR TUKAR TIUB


dalam suara keadilan terbaru minngu ini
ada laporan dari yb suhaimi shafiei
yang mengatakan najib telah beri
2.71 bilion ringgit untuk gerombolan selangor

ini dana untuk ambil kembali selangor
ini maknanya selangor akan jatuh

cara:
bila parliemn dibubar
maka kontrektor kan tidak pungut sampah

bila parlimen bubar
syabas akan buat kerenah air
air akan dipotong sana sini

semua ini dalam perancangan

cara ini telah digunakan oleh cia
cia pada tahun 1975 telah menggunkan taktik ini
untuk menjantuhkan kerajaan allende
yang telah memilik negarakan lombomg tembaga
yang dimiliki oleh syarikat rio tinto




NOTA:
jawabnya
ke jalan raya dahulu
sebelum ke pilihanraya


KERAJAAN NEGERI DICABAR BEKU TENDER KUTIP SAMPAH - meloay

SHAH ALAM 9 Mac – Kerajaan Parti Keadilan Rakyat (PKR) Selangor dicabar membekukan keputusan pemberian tender mengutip sampah di kawasan pihak berkuasa tempatan (PBT) di seluruh negeri ini dalam tempoh 48 jam bermula hari ini ekoran dakwaan terdapat penyelewengan dan unsur rasuah.

Presiden Persatuan Pengguna Subang dan Shah Alam (Cassa), Dr. Jacob George berkata, sekiranya kerajaan negeri gagal berbuat demikian, persatuan itu yang mencetuskan isu tersebut akan menjelajah seluruh negeri bagi menjelaskan kepada rakyat berhubung penyelewengan dan dakwaan salah guna kuasa melibatkan tender berkenaan.

Menurutnya, dakwaan itu bukan rekaan sebaliknya dapat dibuktikan melalui dokumen yang diserahkan kepada Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) hari ini.

''Kita berharap SPRM dapat membuat siasatan berdasarkan dokumen yang dikemukakan itu dan menasihatkan kerajaan negeri apa yang perlu dilakukan bagi memastikan proses pemberian tender berkenaan tidak mempunyai unsur rasuah.


TUNTUTAN INI WAJIB DITUNAI



NOTA:
jika 8 tuntutan ini tidak ditunai
maka menjadi wajib untuk kita
turun ke jalan raya sekali lagi!

Tiada ulasan: