Khamis, 1 Mac 2012

Tukar Tiub

Tukar Tiub


GEROMBOLAN EEE BUAT ONAR

Posted: 01 Mar 2012 05:53 PM PST




TOPI DAN BAJU GEROMBOLAN TANDA BUKTI






DEMO PP: PEMIMPIN UMNO NAFI SERTAI SAMSENG
- mkini

Pemimpin Umno Bukit Gelugor Dr Novandri Hasan Basri menafikan menyertai kumpulan "samseng" untuk membuat kacau dalam perhimpunan anti loji pemprosesan nadir bumi Lynas Advanced Material Plant (Lamp) di Pulau Pinang baru-baru ini.

Beliau yang juga seorang penulis blog prolifik berkata, beliau berada di sana sekadar membuat liputan sama seperti petugas media lain.

"(Ia) tidak lebih daripada itu," katanya menjawab dakwaan Pemuda PKR (AMK) yang mendakwa mempunyai bukti mengaitkannya dengan kumpulan "samseng".

"Bagi saya, tujuan jahat mereka selitkan nama saya kerana mahu kaitkan insiden tersebut dengan parti Umno. Itu sahaja."

Menolak dakwaan pembangkang, Umno dan kumpulan pendesak Melayu PERKASA pada 29 Januari lalu juga menafikan penglibatan mereka dalam insiden yang menyaksikan berlalu kekecohan dan dua petugas media cedera.

KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH


woit...APA LAAA AMK INI TUDUH MALAON INI MENYERTAI SAMSENG.... kah kah kah..

kah kah kah...JANGAN LAAAA TUDUH.... kah kah kah..

kah kah kah.... MEMANG BETUL MALAON INI TIDFAK MENYERTAI SAMSENG...kah kah kah..

kah kah kah...MUSTAHIL DIA MENYERTAI SAMSENG.... kah kah kah..

kah kah kah...KERANA MALAON INI SENDIRI MEMANG SAMSENG.....kah kah kah


















SOALAN UNTUK KURUN INI:

kenapa gerombolan ini
semuanya itam itam?
kah kah kah





































DIMANA EEE INI ILANG?




BERITA DARI KEDAH

Posted: 01 Mar 2012 05:42 PM PST





PENCERAHAN DARI PEMBACA


Ini Berita Benar - Kenapa Datuk Ir Amiruddin Hamzah Terpaksa Terima Jawatan EXCO Kedah --- AZIZAN SILA LETAK JAWATAN --- JAM 5 PETANG TADI...BERUK CALL ORANG KUAT PAS KUALA KEDAH...UNTUK MENGETAHUI KEADAAN TERKINI YANG MELIBATKAN EXCO AMIRUDDIN HAMZAH DIRINGKASKAN SEPERTI BERIKUT:

1) AHLI2 PAS KAWASAN KUALA KEDAH TELAH BERITAHU PADA AMIRUDDIN..." AMIR YOU JANGAN BUAT KAMI AHLI2 PAS KUALA KEDAH MACAM 'KULIT KAYU MANIS'..''? MAKSUDNYA...' BILA HANG NAK MASAK NAK TUMIS...HANG GUNA KAMI. TETAPI BILA MASA HANG NAK MAKAN...HANG BUANG DAN CAMPAK KAMI '...kah kah kah

2) DALAM MESYUARAT 17 FEB, SEMUA AHLI PAS KUALA KEDAH HADIR. TETAPI KENAPA AMIRUDDIN TIDAK HADIR? DI SITU TELAH NAMPAK AMIRUDDIN MEMENTINGKAN DIRI SENDIRI DAN MENGENEPIKAN AHLI2 PAS KUALA KEDAH YANG SELAMA INI SENTIASA BEKERJA KERAS MEMBANTU KEMENANGANNYA DALAM PILIHANRAYA

3) DATUK PHAHROLRAZI KATA..' KALAU SAYA FIKIR MAHU KAYA, MAHU BANYAK DUIT...SAYA BOLEH KELUAR PARTI(LOMPAT) '. TETAPI INI BUKAN ISU NAK LOMPAT. TETAPI INI ISU KEPENTINGAN PARTI, AMANAH RAKYAT SERTA HARAPAN RAKYAT KEPADA PARTI PR. APA GUNA PR MEMERINTAH TETAPI KITA MASIH DIBAWAH TELUNJUK UMNO?

4) ITU SEBAB SEKARANG AHLI2 PAS KEDAH MAHU MEMBERI TEKANAN KEPADA UST AZIZAN SUPAYA 'SEDAR DIRI' DAN TIDAK MENYIMPANG ATAU TERSASAR ARAH

5) OLEH KERANA AMIRUDDIN ADALAH AHLI PAS KUALA KEDAH( TIM YDP PAS KAWASAN), MAKA DIA SEPATUTNYA AKUR DENGAN KEHENDAK DAN KEPUTUSAN2 PARTI DI KAWASANNYA DAHULU. SEBAB JIKA TIADA 'KAWASAN' MANA BOLEH ADANYA NEGERI

6) AMIRUDDIN PERLU SEDAR...DIA NAIK KE PERINGKAT ITU KERANA PAS KUALA KEDAH. BUKAN KERANA UST AZIZAN

7) DAN YANG TERAKHIR SEKALI...INI YANG PALING CANTIK DAN MENAWAN.. " AMIRUDDIN SEMASA DIA JADI EXCO PERTANIAN SEBELUM INI, DIA DAH BUAT BANYAK PROJEK TANAM MEMPELAM SALA DAN PROJEK TERNAK IKAN KELI. SEMUA PROJEK INI GUNA DUIT KERAJAAN NEGERI. TAPI HASILNYA... 'RUGI JUTA-JUTA'...kah kah kah..kah kah ITU SEBAB AMIRUDDIN TERPAKSA TERIMA JUGAK JAWATAN EXCO TU. KALAU DIA TIDAK TERIMA...UST AZIZAN AKAN 'PECAH LUBANG DIA TUU'...kah kah kah.

BENDA NI RAMAI ORANG YANG MASIH TAK TAHU...kah kah kah " woit...KALU SESAK SANGAT...LOMPAT MASUK UMNO LA woit...kah kah kah...SETAKAD RM5 JUTA NO PROBLEM...SEKARANG NI BANG HJ NIPU TENGAH BANYAK DUIT TUU...kah kah kah http://berukketawa.blogspot.com/2012/03/ini-berita-benar-kenapa-datuk-ir.html

By Anonymous on BERRAPA SEKILO HASAN ALI JUAL? on 3/2/12


SIAPA LAH YANG SLIM DAN CUN INI

Posted: 01 Mar 2012 10:51 AM PST






NOTA:

para pembaca sila teka
siapa kah gerangan perempuan
dalam gambar ini



SILA TEKA SIAPA?



NOTA :
kenapa bik mama
mahukan gambar ini dibakar
kenapa bik mama mahu gambar ini
di tanam dalam tong
siapa ada jawapan

FREE LOADER BUAT KACAU LAGI

Posted: 01 Mar 2012 10:39 AM PST




NOTA:

berita di bawah ditujukan khas
kepada hassan ali

berita di bawah untuk perkasa
berita di bawah untuk pukida

hasan ali patut membaca berita ini

free loader dan raja gopal
kurang sedar bahawa
hari hari akhir akan datang juga

tak hari ini esok
tak esok minggu depan
tak bulan depan tahun hadapan
tak tahun hadapan 10 tahun lagi
yang pasti free loader dan raja gopal
kena kerja untuk cari makan





PEGUAM DAKWA KELUARGA DIRAJA JOHOR UNGUT BUNUHNYA- mkini

Peguam Kamal Hisham Jaafar mendakwa bahawa ahli kerabat diraja Johor membuat ugutan bunuh terhadap dirinya.

Bercakap melalui telefon kepada Malaysiakini dari Doha pagi ini, Kamal Hisham berkata beliau telah berurusan dengan keluarga diraja Johor itu selama 17 tahun dan mengenali rapat dengannya.

"Saya telah mendapat beberapa 'ugutan bunuh' yang dipercayai dibuat oleh seorang kerabat diraja yang mana perkara ini telah saya maklumkan kepada pihak polis.

"Dalam surat saya kepada pihak polis saya menerangkan bahawa laporan polis tentang ugutan-ugutan bunuh yang saya terima masih belum saya buat memandangkan terdapat isu-isu sensitif yang akan timbul susulan kepada laporan saya nanti.

"Saya mempunyai banyak dokumen yang boleh membuktikan kebenaran saya yang boleh membuktikan bahawa penjenayah sebenar adalah orang lain tapi membuat tuduhan terhadap saya
kerana mahu menutup kesalahannya.

"Saya sekali lagi mengulangi bahawa campur tangan Menteri Dalam Negeri dan Ketua Polis Negara adalah perlu untuk memastikan bahawa pihak Polis Johor menjalankan siasatan dan urusan secara professional dan tulus.

"Saya percaya maklumat-maklumat siasatan polis Johor terhadap kes yang dibuat terhadap saya telah disalah gunakan oleh pihak tertentu sehingga menjejaskan hak saya untuk mendapat keadilan yang tulus.

"Saya hairan apabila saya mahu bekerjasama dengan pihak polis dengan bertanya apakah laporan dan tuduhan yang dibuat kepada saya, pihak polis menyatakan bahawa lapuran yang dibuat ke atas saya dikategorikan sebagai "rahsia".

Kamal Hisham, bagaimanapun, tidak mendedahkan sifat ugutan yang diterimanya

Beliau yang juga seorang pengarah di Southern Ads Sdn Bhd, syarikat yang dikaitkan dengan keluarga diraja Johor juga didakwa oleh syarikat berkenaan melakukan penipuan dan pecah amanah (CBT).

Enam laporan polis telah dibuat terhadapnya sejak Mac lalu.


TUNTUTAN ANAK MUDA



ZIONIS JENIS EEE

Posted: 01 Mar 2012 04:24 AM PST




SEMBAH YA AMPOOON!






NOTA:

dalam senyap senyap
rupa rupa eee ini
telah berhubung dengan zionis
ini untuk memastikan eee ini selamat

ingat tak?
mahfuz kena tangkap
salehuddin ayub kena tangkap
pak cik amajal kena tangkap

kenapa mereka di tangkap?

kerana madey buat kerenah
bawa zionis main cricket di kuaala lumpur


NOTA:
lepas ini tanya pula
perjanjian rahsia
antara malaysia dengan amerika
ini dibuat masa madey jadi pm

apa isi penjanjian ini?


PENDEDAHAN SURAT MAHATHIR KEPADA PM ISRAEL

Pendedahan surat-surat yang ditulis Tun Dr Mahathir Mohammad kepada 3 Perdana Menteri Israel – Yitzhak Rabin, Benjamin Netanyahu dan Ehud Barak mengesakan kebenaran dakwaan Datuk Seri Anwar Ibrahim dan membuktikan sikap kepura-puraan Dr Mahathir selama ini.

Ketika beliau sering tampil dengan imej luaran yang mengambil sikap keras dengan Israel dan memfitnah Anwar sebagai 'pro-Yahudi', secara senyap-senyap beliau mengambil pendekatan berbeza dengan pemimpin Zionis.

Kenyataan Anwar yang diserang oleh media UMNO-BN dibuat apabila disoal akhbar antarabangsa Wall Street Journal berkaitan dasar luar negara dan isu Palestin. Beliau menegaskan bahawa kemahuan dan hak rakyat Palestin mesti dibela dan itu merangkumi hak untuk mendirikan negara sendiri serta tidak terus dizalimi. Kemahuan ini merangkumi Baitul Muqaddis sebagai ibu negara Palestin, kepulangan pelarian Palestin, penghentian penerokaan tanah dan pengiktirafan negara Palestin yang merdeka oleh Israel.

Beliau juga mengungkapkan bahawa jika syarat ini dipenuhi maka wajarlah hak rakyat Israel juga dihormati. Namun Anwar juga menolak hubungan diplomatik dengan Israel di dalam wawancara tersebut.

Mahathir pula bertemu dan berhubungan dengan PM-PM Israel dan menegaskan berulang kali keinginannya mengadakan hubungan antara Malaysia dengan Israel. Malah hasrat ini dilahirkan menerusi tulisan tangan di dalam suratnya kepada Yitzhak Rabin.

Sikap ini diteruskan oleh Pentadbiran Datuk Seri Najib Razak yang melantik APCO sebagai perunding mereka. Antara penasihat APCO merupakan Doron Bergerbest-Eilon, bekas Ketua Perlindungan dan Keselamatan, Agensi Keselamatan Israel.

Kerajaan Malaysia juga selama ini mengambil sikap berat sebelah di dalam isu Palestin dengan hanya mengiktiraf Fatah, tanpa mengambilkira Hamas yang telah dipilih rakyat Palestin. Ini membuktikan kerajaan UMNO-BN tunduk kepada tekanan Amerika Syarikat dan Israel.

Pendedahan ini telah mengesahkan apa yang dikatakan KEADILAN selama ini. Mahathir dan Najib harus menghentikan kepuraan ini. KEADILAN akan terus menyokong usaha mencapai kedamaian berkekalan di Timur Tengah dan keadilan buat rakyat Palestin.

SAIFUDDIN NASUTION ISMAIL
SETIAUSAHA AGUNG
PARTI KEADILAN RAKYAT



BERRAPA SEKILO HASAN ALI JUAL?

Posted: 29 Feb 2012 11:18 PM PST



NOTA:

tidak lama lagi akan ada
syarikat untuk:

ambil upah sembahyang
ambil upah puasa
ambil upah zakat
ambil ucap buat kebajikan

bila melanggan semua ini
upah mengucap akn diberi percuma!

sila ambil perhatian






PENCERAHAN PEMBACA

Saya seorang penganggur. Sudah 5 tahun menganggur dan sekarang terpaksa bawa isteri dan anak menumpang di rumah mertua. Sangat memalukan. Jadi jika ada sesiapa yang nak menjual agama, saya tak mampu nak beli. Apa yang saya perlukan ialah pekerjaan untuk menyara anak isteri.

Kalau ada orang Kristian atau Hindu atau Buddha atau atheist yang nak menderma wang kepada saya atau membantu saya, saya akan ambil wang itu dan menerima bantuan mereka.

Saya tak hirau apa yang Harussani atau Hassan Ali atau Ibrahim Ali nak cakap. Mereka ini semua cakap banyak! Sekejap nak jaga Islam lah...nak jaga Melayu lah....nak jaga Raja lah.... ARRRRGHHHHH! BOLEH PERGI BELAH LAH! RAJA DAH KAYA RAYA! BUAT APA NAK JAGA MEREKA????!!! BANGANG BETUL BETUL BANGANG SI HASSAN ALI & HARRUSANI NI!!!! MENGAPA TAK NAK JAGA ORANG MISKIN MACAM SAYA?????

Yang penting bagi orang miskin macam saya ialah bagaimana nak pelihara anak bini di rumah. Kalau nak cakap pasal akhirat, kita boleh bincang besok. Yang paling penting bagi saya ialah MASA SEKARANG!!!!!
By Lelaki Miskin on JUAL AGAMA - SDATU PERNIAGAAN PALING TUA on 2/25/12


NOTA:
penjual agama
sedang ke hulu ke hilir
dengan road show
mencari pelanggan
menakut nakut kan orang ramai
berwaspada
kah kah kah



PAS HILANG IDENTITI AKIBAT PARASIT: HASAN ALI – Mstar

KOTA BAHARU: Hasan Ali mendakwa PAS sudah hilang hala tuju perjuangan untuk menegakkan negara Islam dan memartabatkan hukum Hudud disebabkan oleh pengaruh kumpulan "parasit" dalam parti itu.

"PAS sudah hilang falsafah agung perjuangannya untuk menegakkan negara Islam dan memartabatkan hukum Hudud...sudah tidak ada, sudah tutup buku, siapa yang tutup, bukan ulama tetapi parasit inilah yang menutupnya," katanya ketika menyampaikan ceramah di sini malam Rabu.

Hasan yang dipecat daripada PAS, berkata parti itu kini dikuasai oleh golongan "parasit" sehingga menyebabkan pengaruh golongan ulama semakin terhakis.

"Mereka sudah jatuhkan saya dan sekarang mereka hendak jatuhkan Ustaz Azizan (Abdul Razak) di Kedah, dan mereka akan pergi dari satu tempat ke satu tempat kerana mereka ini ramai," katanya.

Menurut Hasan, golongan parasit itu terdiri daripada mereka yang belajar di luar negara dan mengamalkan "politik jatuh menjatuhkan" itu sejak di luar negara lagi.
Beliau berharap anggota dan penyokong PAS sedar terhadap apa yang sedang berlaku dalam parti itu. - TIEWNAMA


PEREMPUAN AKAN BERDEMO




MI SPIK SHEET SHEEET SHEEEEET

Posted: 29 Feb 2012 09:32 PM PST











PERKASA ANCAM BOIKOT STAR GANTUNG EDITOR
- mkini

Pertubuhan pro-Melayu PERKASA mengancam untuk menjalankan kempen boikot ke atas akhbar bahasa Inggeris milik MCA, The Star sekiranya kerajaan tidak mengambil tindakan tegas ke atas akhbar berkenaan atas dakwaan menghina Islam.

Ketua pergerakan pemudanya, Irwan Fahmi Ideris berkata, PERKASA akan mengadakan program jelajah untuk memboikot akhbar tersebut sekiranya tindakan itu tidak dijalankan Kementerian Dalam Negeri.

KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH


woit... HANYA SATU SOALAN.... kah kah kah..

kah kah kah... AHLI PERKASA INI BOLEH KE BACA DALAM BAHASA MAT SALLEH?.... kah kah kah..

kah kah kah.. FAHAM KAH MEREKA BAHASA INGGERIS?..... kah kah kah..

woit...I REST MY CASE MY LORD.... kah kah kah








SATU KES GAGALIST - JANTAN LOOOOSER

Posted: 29 Feb 2012 07:57 PM PST





NOTA:

kalau bini minta cerai
ini tanda jantan loooser
kah kah kah



JANTAN LOOOOOOSER PUKUL BINI!




ISTERI DIKAIT KHALWAT DALAM PROSES CERAI - meloya


KUANTAN 29 Feb. - Wanita yang dikaitkan dalam kes khalwat dengan Ahli Majlis Pimpinan Tertinggi Parti Keadilan Rakyat (PKR), Dr. Badrulamin Bahron telah mengemukakan permohonan cerai di Mahkamah Rendah Syariah Rompin pada pertengahan Januari lalu.

Difahamkan, alasan permohonan cerai yang dinyatakan oleh wanita berusia 28 tahun itu adalah kerana sudah tidak mempunyai persefahaman dengan suaminya.

Menurut jurucakap mahkamah, sebutan pertama kes berkenaan telah dilakukan di hadapan Hakim Syarie, Abu Kassim Pilus di dalam kamarnya Isnin lalu sebelum wanita itu memberi keterangan di Jabatan Agama Islam Pahang (JAIP), Kuantan berhubung kes khalwat dengan pemimpin PKR berkenaan.

''Permohonan dilakukan mengikut Seksyen 47 Enakmen Undang-Undang Keluarga Islam Negeri Pahang Darul Makmur," kata jurucakap itu ketika dihubungi Utusan Malaysia di sini hari ini.

KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH


woit...DAH NAK MINTA CERAI JANUARI DULU...kah kah kah

woit... INI RUPA RUPANYA KES INI....BARU JELAS... kah kah kah...

kah kah kah..BETUL LAA KATA KATA USTAZ BADRUL...PEREMPUAN INI MINTA TOLONG...kah jkah kah...

kah kah kah...SAHEH SUAMI INI JANTAN GAGALIST.... kah kah kah..

woit..CIRI GAGALIST IALAH .BILA ORANG PEEMPUAN TAK NAK ...DIA BUAT ONAR...kah kah kah

woit.... JANGAN BUSUKKAN ORANG LAIN...kah kah kah..

kah kah kah... JANGAN LAAA PERANGKAP ORANG LAIN...kah jkah kah..


NOTA:
ustaz badrul
sila mulakan saman
ketua jabatan agama pahang



SOKONG TURUN BERDEMO




Tiada ulasan: