Ahad, 4 Mac 2012

shalehudin

shalehudin


PILU: Tengok bini mati tiga kali digilis depan mata...

Posted: 04 Mar 2012 10:00 AM PST

Lihat isteri digilis

TANAH MERAH- Menyayat hati bagi seorang suami menyaksikan sendiri isterinya digilis kenderaan tiga kali ketika cuba melintas jalan untuk bersarapan bersama ahli rombongan persatuan surau dekat Masjid Kampung Panglima Bayu, di sini, pagi semalam.

Kejadian di Kilometer 71 Jalan Kota Bharu-Machang-Jeli pada jam 7 pagi itu menyebabkan pesara jururawat, Kamariah Osman, 63, terbunuh dalam keadaan ngeri apabila badannya hancur dengan kedua-dua kaki terputus akibat digilis kenderaan yang datang dari kedua-dua arah.

Suaminya, Yahya Ahmad, 66, yang turut rebah selepas kali pertama dirempuh sempat bangun dan menyelamatkan diri ke bahu jalan dalam keadaan cedera parah sebelum dikejarkan ke Hospital Tanah Merah (HTM).

Dalam kejadian itu, mangsa dikatakan dirempuh dua kali oleh kereta dari arah Tanah Merah ke Jeli dan kali ketiga oleh sebuah lagi kenderaan dari arah bertentangan ketika berhenti di garisan kembar di tengah jalan bersama suaminya.

Menurut ahli jawatankuasa persatuan surau itu, Agil Mohamad, 74, rombongan seramai 36 orang itu ingin bersarapan di kedai makan seberang jalan sebelum meneruskan perjalanan untuk beli-belah di Rantau Panjang.

Katanya, sebelum itu mereka sempat menunaikan solat Subuh bersama di masjid berhampiran.

"Saya cuma hairan apabila dia sekali lagi mengambil wuduk walaupun selesai solat Subuh. Ia menyebabkan mereka berdua tertinggal di belakang ketika kami ingin melintas ke kedai makan di seberang jalan," katanya.

Katanya, rombongan persatuan surau dari Kemaman, Terengganu itu bertolak jam 12.30 tengah malam semalam dan tiba di masjid pada jam 5.30 pagi.

"Sebaik selesai solat Subuh, kami ingin bersarapan di kedai makan seberang jalan. Kamariah dan suaminya menyangka kami akan meneruskan perjalanan, menyebabkan mereka berdua menaiki bas semula.

"Menyedari ahli rombongan tiada dalam bas, mereka kemudian turun untuk melintas jalan. Kami yang berada di kedai makan tidak sedar kejadian itu sehingga terdengar jeritan orang ramai," katanya. Sementara itu, Ketua Polis Daerah Tanah Merah, Deputi Supritendan Abd Aziz Mahmud ketika dihubungi mengesahkan menerima laporan berhubung kejadian.

Bagaimanapun, katanya, ketiga-tiga pemandu kenderaan yang terbabit dalam kemalangan itu tidak dapat dikesan apabila melarikan diri sejurus kejadian.

"Kes ini disiasat mengikut Seksyen 41(1), Akta Pengangkutan Jalan 1987," katanya.

-myMetro

Gua konfius, sapa yang bapak Iblis nih...

Posted: 04 Mar 2012 08:40 AM PST

Siyes... gua konfius betoi la, sapa yang jadi bapak Iblis nih...



Agak-agak korang la... sapa yang layak di panggil bapak Iblis disini...

UMNO pakai kitab 52 kot... hehe...

Posted: 04 Mar 2012 05:00 AM PST

Umno gemar buat benda tak disuruh agama

Oleh: Mat Zain Mat Isa

Di antara sebab atau faktor utama mengapa PAS mesti mengganti Umno sebagai pemerintah, sama ada di peringkat negeri-negeri mahu pun Pusat, ialah demi kedaulatan agama. Umno selaku parti yang telah diberikan mandat menguasai pemerintahan negara, begitu juga hampir kesemua negeri, sejak sebelum merdeka, terbukti gagal meletakkan Islam di tempat sepatutnya.

Islam tidak dijadikan asas pemerintahan. Ajaran agama itu tidak diletakkan sebagai rujukan hukum dan peraturan negara/negeri. Wujudnya jabatan atau kementerian khusus berhubung hal ehwal Islam hanya tidak lebih daripada salah satu juzuk kecil daripada keseluruhan pentadbiran kerajaan.

Ibarat kata yang kerap disebut Presiden PAS, Tuan Guru Abdul Hadi Awang, di bawah kerajaan Barisan Nasional (BN) pimpinan Umno, "Islam dijadikan agama yang diperintah, bukan agama yang memerintah". Dalam ertikata lain, apa-apa yang berkaitan hal ehwal Islam dihadkan penerimapakaiannya hanya dalam batasan sebuah jabatan/kementerian.

Manakala seluruh penguatkuasaan atau pelaksanaan berhubung Islam tertakluk di bawah Undang-Undang Tubuh Negeri atau Perlembagaan Persekutuan. Justeru, apa-apa hukum dan peraturan Islam hanya terpakai sejauh mana ia tidak bercanggah dengan perlembagaan yang dianggap hukum tertinggi bagi negara ini.

Tidak syak lagi perbezaan pendirian mengenai letakduduk yang sepatutnya bagi Islam dalam pemerintahan menjadi punca utama PAS dan Umno gagal menemui titik persamaan sejak dulu. Perbezaan antara dua parti itu tambah menjarak apabila para pemimpin dan pendukung kedua-dua parti turut memahami ajaran agama secara berbeza.

Perbezaannya jelas dapat dilihat pada perlembagaan parti masing-masing, yang merupakan perakuan bertulis mengenai agenda perjuangan mereka. Sementara PAS secara jelas dan terbuka mengisytiharkan Islam sebagai dasar perjuangannya, Umno pula sekadar berselindung di sebalik perisytiharan Islam sebagai agama Persekutuan. Sedangkan undang-undang tubuh parti itu sendiri gagal menerangkan letakduduk Islam dalam agenda perjuangannya.

Perbezaan ini dibuktikan secara praktikal apabila kedua-dua parti diberi peluang memerintah. Ternyata ketegasan menegakkan Islam dalam pemerintahan antara dua parti itu amat berbeza. PAS telah membuktikan menerusi dua negeri diperintahnya secara hampir mutlak, iaitu Kelantan dan Terengganu, bahawa keseriusannya mendaulatkan hukum Islam bukan omong kosong.

Islam mengharamkan riba dan judi, maka kerajaan PAS terus mengharamkannya sebaik memerintah. Sedangkan Umno yang telah memerintah puluhan tahun gagal, bahkan tidak terlintas menyempurnakan perintah agama itu.

Islam membataskan peminuman arak hanya kepada bukan Islam, maka PAS menyusun semula penggunaan arak, sesuatu yang juga tidak diambil berat oleh kerajaan Umno. Islam menggalakkan pemakmuran masjid dan surau, terutama dengan melipatgandakan majlis-majlis ilmu dan amal, maka itulah yang dipergiatkan oleh kerajaan PAS.

Sebaliknya, kerajaan pimpinan Umno lebih bermusim dalam menghidupkan rumah-rumah Allah. Parti itu malah dilihat lebih gemar mengutamakan perkara-perkara yang dianggap sebagai "syiar" agama, berbanding penegakan syariat seperti yang diutamakan PAS.

Sebab itu para pendukung Umno, sama ada di peringkat tertinggi mahu pun bawahan amat bersungguh dalam bab mengacau bubur Asyura ata menyambut malam nisfu Syaaban, sebagai contoh. Kedua-dua amalan tradisi itu sebenarnya tidak ada sandaran nas yang jelas menggalakkannya, tetapi itulah yang kerap dijadikan agenda penting para pendukung Umno saban tahun.

Beberapa minggu kebelakangan ini terserlah lagi satu tabiat sedemikian. Kedatangan Rabiul Awal yang sinonim dengan bulan kelahiran Nabi Muhammad saw bagaikan tibanya saat penting dalam kalendar tahunan Umno. Di sana-sini dapat dilihat betapa bersungguhnya para pendukung parti itu menganjurkan majlis sambutan Maulidurrasul. Tidak cukup sekadar berceramah dan mengadakan jamuan di masjid dan surau, diadakan pula acara perarakan.

Lalu dikumandangkan selawat ke hadrat Junjungan saw. Sedangkan suasana perjalanan majlis itu dipenuhi unsur-unsur maksiat, terutama apabila berlaku percampuran dan pergaulan bebas antara peserta lelaki-perempuan yang bukan mahram. Manakala beberapa pihak berkuasa tempatan pula sampai menganjurkan pertandingan antara kontinjen perarakan.

Sudah jelas ia bukan bertujuan ibadat. Walau pun diserikan dengan selawat kepada Nabi saw, ia sebenarnya sekadar "alat" untuk menjayakan agenda duniawi, yang sebenarnya tidak pun disuruh agama meraikannya secara sedemikian.

Itulah antara bukti jelas betapa kefahaman Umno terhadap ajaran dan tuntutan agama amat jauh menyimpang dari sepatutnya. Ia gemar meninggalkan apa yang sepatutnya dibuat, sebaliknya gemar melakukan apa yang tidak digalakkan.

PANAS: Dari sumber dalaman PAS...

Posted: 04 Mar 2012 03:10 AM PST

Krisis Politik Kedah Selesai: Azizan Diarah Meletak Jawatan?

AKHIRNYA, krisis politik yang melanda pentadbiran negeri Kedah ini selesai juga. Sumber memaklumkan penulis bahawa Menteri Besar, Datuk Seri Azizan Razak telah diarahkan oleh PAS Pusat untuk meletakkan jawatan dan seorang Menteri Besar baru akan dilantik.

Tapi memandangkan banyak perkara perlu dilakukan, seperti memohon perkenan DYMM Sultan Kedah untuk seorang Menteri Besar baru dilantik dan mendapatkan persetujuan semua ADUN Pakatan Rakyat dalam Dewan Undangan Negeri Kedah, maka pengumuman rasmi mengenai perkara tersebut ditangguhkan terlebih dahulu, dan hanya akan diumumkan dalam masa terdekat.

Penulis mendengar jalan penyelesaian ini dicapai setelah campur tangan Datuk Seri Anwar Ibrahim yang mengarahkan Datuk Saifudin Nasution untuk membantu, memandangkan beliau sekarang berada di Islamabad, Pakistan. Saifudin telah menyampaikan amanat Anwar kepada jawatankuasa khas PAS Pusat untuk menyelesaikan perkara ini yang diketuai Timbalan Presiden, Mohammad Sabu.

Sebelum itu juga, dilaporkan Saifudin Nasution telah menghubungi Datuk Phahrolrazi Zawawi untuk memaklumkan keputusan Anwar.

Azizan pula, walaupun dikhabarkan menerima keputusan tersebut, telah mengarahkan Dewan Ulama PAS Pusat dan Dewan Ulama PAS Kedah (melalui Setiausaha Sulit Kanannya, Helmi Yahya) untuk mengeluarkan kenyataan menolak sebarang usaha menyingkirkannya dari jawatan tersebut.

Kedua dewan ulama tersebut telah mengeluarkan kenyataan bersama melalui ketua masing-masing, Datuk Harun Taib dan Syeikh Mohammad Abdullah, semalam disini.

Tapi sokongan kedua-dua dewan tersebut dijangka tidak mampu menghalang persetujuan yang telah dicapai kerana Azizan bakal dibiarkan berseorangan dalam menghadapi isu penyelewengan peruntukkan menyelenggara jalan dari kerajaan pusat berjumlah RM 150 juta yang sedang disiasat SPRM, menurut sumber tersebut lagi.

Walaupun Azizan menuduh isu tersebut berkait rapat dengan Phahrolrazi atas kedudukkannya sebagai Exco yang bertanggungjawab ke atas Jabatan Kerja Raya (JKR) negeri sebagai agensi pelaksana, tapi sebagai Menteri Besar, Azizan bertanggungjawab atas semua masalah yang mungkin timbul dari isu tersebut.

Exco hanya menjalankan tugas yang telah diputuskan dalam mesyuarat Exco negeri yang dipengerusikan Menteri Besar.

Penulis mendengar, isu ini juga telah dikenalpasti oleh PAS Pusat sebagai punca utama perbalahan yang berlaku sekarang.

Apa sekalipun, penulis meminta semua pihak terbabit menerima keputusan PAS Pusat ini dengan hati terbuka kerana ia adalah untuk kebaikan semua pihak dan kelangsungan Pakatan Rakyat sebagai pemerintah negeri Kedah dalam pilihanraya umum akan datang..

Kepada yang telah dikenalpasti sebagai calon Menteri Besar, penulis mengucapkan tahniah dan selamat maju jaya.- SPR

Ada Madey ni kisah... kahkahkah...

Posted: 04 Mar 2012 01:30 AM PST

Warkah Biru buat Tun Dr. Mahathir

Kembalilah kepangkal Jalan.

Terlebih dahulu saya memohon berbanyak maaf atas kehadhiran warkah terbuka ini jika ia menganggu keselesaan Ybhg Tun Dr Mahathir. Saya utuskan warkah ini, bukan sahaja bermaksud untuk tatapan Ybhg Tun tetapi juga untuk pengetahuan umum bagi menjernih kekeliruan dan kecelaruan fikir masyarakat awam mengenai hukum hudud.

1. Kenyataan Tun Dr. Mahathir Mohamad di Konvensyen Kebangsaan Politik dan Patriotisme di Universiti Malaysia Sarawak [UNIMAS] pada 26 Feb 2012 baru - baru ini adalah suatu kenyataan yang cukup mengelirukan dan berpotensi memesong pemikiran orang ramai khasnya ummat Islam terhadap kesucian dan ketulenan agama Islam.

2. Cara Tun Dr. Mahathir memahami Hukum hudud khasnya dan Islam amnya adalah suatu yang sangat asing [gharib] dari disiplin ilmu Islam malah apa yang diutarakan oleh Tun Dr. Mahathir dalam konvensyen tersebut bahawa Hukum Hudud adalah ciptaan ahli Feqah dan ianya tidak terdapat di dalam Al Quran adalah merupakan fitnah yang sangat dahsyat terhadap Kalaamullah Al Quranul Karim.

3. Hudud ialah kategori kesalahan dan hukumannya telah ditentukan oleh Allah swt dalam Al Quran dan RasulNya saw di dalam hadis baginda. Ianya merupakan hak Allah yang tidak boleh ditukar ganti, diubah suai ataupun dipinda. Malah hukumannya tidak boleh dimaafkan oleh sesiapa pun bagi pihak Allah swt. Sebagaimana hukum ini telah ditetapkan oleh Allah swt, demikian juga kita telah diperintah oleh Allah swt untuk melaksanakannya. Firman Allah swt :

وَأَنِ احْكُم بَيْنَهُم بِمَا أَنزَلَ اللَّهُ وَلَا تَتَّبِعْ أَهْوَاءَهُمْ وَاحْذَرْهُمْ أَن يَفْتِنُوكَ عَن بَعْضِ مَا أَنزَلَ اللَّهُ إِلَيْكَ فَإِن تَوَلَّوْا فَاعْلَمْ أَنَّمَا يُرِيدُ اللَّهُ أَن يُصِيبَهُم بِبَعْضِ ذُنُوبِهِمْ وَإِنَّ كَثِيرًا مِّنَ النَّاسِ لَفَاسِقُونَ

Dan hendaklah engkau menjalankan hukum di antara mereka dengan apa yang telah diturunkan oleh Allah dan janganlah engkau menurut kehendak hawa nafsu mereka, dan berjaga-jagalah supaya mereka tidak memesongkanmu dari sesuatu hukum yang telah diturunkan oleh Allah kepadamu. Kemudian jika mereka berpaling (enggan menerima hukum Allah itu), maka ketahuilah, hanyasanya Allah mahu menyeksa mereka dengan sebab setengah dari dosa-dosa mereka; dan sesungguhnya kebanyakan dari umat manusia itu adalah orang-orang yang fasik.

Surah Al Maaidah : 49

4. Kesalahan hudud yang wajib dijatuhkan hukuman khusus telah jelas disebut oleh Allah swt dengan lafaz yang sorih [nyata] di dalam Al Quran dan juga Hadis Nabi saw. Bagaimana Tun Dr. Mahathir begitu yakin dan konfiden mengatakan ia adalah ciptaan ahli feqah dan tidak terdapat di dalam Al Quran.

a] Kesalahan Zina iaitu persetubuhan suka sama suka tanpa nikah yang sah. Hukumannya disebut dalam surah an Nuur ayat 2.

b] Kesalahan Qazaf iaitu menuduh orang berzina. Hukumannya disebut dalam surah An Nuur ayat 4.

c] Kesalahan Minum arak atau minuman yang memabukkan. Hukumannya disebut dalam hadis nabi saw yang diriwayatkan oleh Imam Muslim dari riwayat Saidina Ali bin Abi Talib Karramallahuwajhah.

جلد رسول الله صلى الله عليه وسلم أربعين و أبو بكر أربعين و عمر ثمانين و كل سنة و هذا أحب إليَّ

d] Kesalahan Mencuri. Hukumannya disebut dalam surah al Maaidah ayat 38.

e] Kesalahan Murtad. Hukumannya disebut dalam hadis Nabi saw yang diriwayatkan oleh Imam Bukhari dari riwayat Ibnu Abbas rha.

من بدَّل دينه فاقتلوه

f] Kesalahan Merompak. Hukumannya disebutkan dalam surah al Maaidah ayat 33 dan 34

g] Kesalahan Bughah atau memberontak kepada Ulil Amri yang adil dan serta menjalankan hukum Allah swt yang berdalilkan Al Quran dan Sunnah. Hukumannya disebut di dalam surah al Hujurat ayat 9.
[ kategori ini ~ bughah ~ menjadi khilaf dikalangan ulama' , samaada ia termasuk dalam kesalahan hudud atau tidak ]

5. Jika kita melafazkannya dengan sedar dan bertujuan menafikan bahawa hukuman hudud ini bukan dari al Quran sedang nyata ianya termaktub di dalam al Quranul Kareem, maka ucapan itu boleh membatalkan aqidah. و العياذ بالله نعوذ عياذا بالله

6. Mendustakan ayat - ayat Allah swt pula berlagak angkuh kononnya hukum yang Allah cipta tidak adil sangat besar risikonya sehingga kelak mereka yang mendustakannya dinafikan hak dan peluang menduduki syurga Allah swt. Firman Allah swt :

إِنَّ الَّذِينَ كَذَّبُوا بِآيَاتِنَا وَاسْتَكْبَرُوا عَنْهَا لَا تُفَتَّحُ لَهُمْ أَبْوَابُ السَّمَاءِ وَلَا يَدْخُلُونَ الْجَنَّةَ حَتَّىٰ يَلِجَ الْجَمَلُ فِي سَمِّ الْخِيَاطِ وَكَذَٰلِكَ نَجْزِي الْمُجْرِمِينَ

Sesungguhnya orang-orang yang mendustakan ayat-ayat (perintah) Kami dan yang angkuh (merasa dirinya lebih) daripada mematuhinya, tidak sekali-kali akan dibukakan bagi mereka pintu-pintu langit dan mereka tidak akan masuk Syurga sehingga unta masuk di lubang jarum dan demikianlah Kami membalas orang-orang yang melakukan kesalahan.

Surah al A'araf : Ayat 41

7. Saya melihat Ybhg Tun Dr. Mahathir juga sangat keliru bagaimana mahu memahami kedudukan hukuman hudud di dalam Islam. Apabila Ybhg Tun menegas bahawa untuk melakukan sesuatu mesti rujuk kepada Al Quran, tetapi dalam masa yang sama, Ybhg Tun menganggap hukum hudud tidak ada di dalam al Quran. Jika benar tindakan dan ucapan dirujuk kepada al Quran, Ybhg Tun pasti menemui hukum hudud termaktub di dalam al Quranul Karim.

8. Secara rendah diri saya merasakan bahawa Tun Dr. Mahathir perlu mendalami pengajian ilmu Islam melalui bimbingan alim ulama' yang mendalam ilmu mereka dalam perkara ini. Saya dapat lihat dengan jelas bahawa Tun benar - benar keliru terhadap hukum Allah swt ini lalu Tun mempunyai pra sangka yang buruk terhadapnya.

9. Sebagai contoh menganggap hukum hudud tidak adil hanya kerana hukum hudud tidak dikenakan ke atas non muslim lalu Ybhg Tun membuat perbandingan yang dangkal bahawa muslim mencuri dipotong tangan lalu kudung sedang non muslim mencuri hanya dipenjara dan tangannya tidak kudung. Jika saya menjawab dengan perbandingan serupa bahawa muslim wajib solat, puasa, zakat dan haji sedang non muslim tidak diwajibkan ke atas mereka untuk melakukan semua itu, apakah Tun akan berkata bahawa Islam juga tidak adil ? Allah juga tidak adil ? Cara Tun berfikir kini sangat jauh tersasar.

10. Pengecualian non muslim dari perlaksanaan hukuman hudud adalah suatu pengecualian yang bersumberkan wahyu sebagaimana Firman Allah swt :

سَمَّاعُونَ لِلْكَذِبِ أَكَّالُونَ لِلسُّحْتِ فَإِن جَاءُوكَ فَاحْكُم بَيْنَهُمْ أَوْ أَعْرِضْ عَنْهُمْ وَإِن تُعْرِضْ عَنْهُمْ فَلَن يَضُرُّوكَ شَيْئًا وَإِنْ حَكَمْتَ فَاحْكُم بَيْنَهُم بِالْقِسْطِ إِنَّ اللَّهَ يُحِبُّ الْمُقْسِطِينَ

Mereka sangat suka mendengar berita-berita dusta, sangat suka memakan segala yang haram (rasuah dan sebagainya). Oleh itu kalau mereka datang kepadamu, maka hukumlah di antara mereka (dengan apa yang telah diterangkan oleh Allah), atau berpalinglah dari mereka; dan kalau engkau berpaling dari mereka maka mereka tidak akan dapat membahayakanmu sedikitpun; dan jika engkau menghukum maka hukumlah di antara mereka dengan adil; kerana sesungguhnya Allah mengasihi orang-orang yang berlaku adil.

Surah al Maaidah : ayat 42

11. Menilai hukum hudud dan kesannya ke atas ummah tidak boleh dinilai hanya melalui aqal semata - mata, tetapi selaku seorang yang mengaku muslim, Ybhg Tun mesti melihatnya dengan kaca mata Islam dan Iman. Ertinya Tun mesti menilai sehingga tembus ke ruang akhirat. Jangan hanya menilai hukum hudud dalam dinding sempadan dunia semata - mata.

12. Akhirnya saya sekali lagi menasihati diri saya sendiri pula dengan rasa rendah hati menasihati Ybhg Tun Dr. Mahathir Mohamad bahawa hukuman hudud adalah ketetapan Allah swt. Kalaupun kita tidak mampu melaksanakannya, janganlah kita menafikannya apatah lagi mempersendakannya dengan fitnah kononnya hukum hudud adalah cipta ahli feqah.

13. Ybhg Tun, marilah kita baca beberapa penegasan Allah swt di dalam Al Quran agar kita insaf dan patuh pada perintah Allah swt. Pertama, bacalah dengan bahasa Arab kerana al Quran tidak boleh dibaca dalam bahasa lain kecuali dengan bahasa ia diturunkan iaitu bahasa Arab. Faham atau tidak, al Quran mesti baca dalam bahasa arab. Adapun terjemahannya bolehlah dibaca dengan apa jua bahasa yang kita faham dan selesa.

a] Firman Allah swt dari Surah an Nisaa' ayat 13.

تِلْكَ حُدُودُ اللَّهِ وَمَن يُطِعِ اللَّهَ وَرَسُولَهُ يُدْخِلْهُ جَنَّاتٍ تَجْرِي مِن تَحْتِهَا الْأَنْهَارُ خَالِدِينَ فِيهَا وَذَٰلِكَ الْفَوْزُ الْعَظِيمُ

Segala hukum yang tersebut adalah batas-batas (Syariat) Allah. Dan sesiapa yang taat kepada Allah dan RasulNya, akan dimasukkan oleh Allah ke dalam Syurga yang mengalir dari bawahnya beberapa sungai, mereka kekal di dalamnya; dan itulah kejayaan yang amat besar.

b] Firman Allah swt dari surah an Nisaa' ayat 56.

إِنَّ الَّذِينَ كَفَرُوا بِآيَاتِنَا سَوْفَ نُصْلِيهِمْ نَارًا كُلَّمَا نَضِجَتْ جُلُودُهُم بَدَّلْنَاهُمْ جُلُودًا غَيْرَهَا لِيَذُوقُوا الْعَذَابَ إِنَّ اللَّهَ كَانَ عَزِيزًا حَكِيمًا

Sesungguhnya orang-orang yang kufur ingkar kepada ayat-ayat keterangan Kami, Kami akan membakar mereka dalam api neraka. Tiap-tiap kali kulit mereka masak hangus, Kami gantikan untuk mereka kulit yang lain supaya mereka dapat merasa azab sengsara itu. Dan (ingatlah) sesungguhnya Allah adalah Maha Kuasa, lagi Maha Bijaksana.

14. Semoga Ybhg Tun diberikan keafiatan dan punya masa terluang untuk membaca warkah ini dengan tenang. Beri masa pada diri untuk berfikir tanpa sebarang prejudis terhadap hukum Allah swt. Jua tidak didorong rasa dendam kepada PAS lalu menolak syariat yang diperjuangkan oleh PAS. Menganggap hudud itu adalah hudud PAS.

15. Saya harap Ybhg Tun dapat mengkajinya sendiri, dengan membuka helaian al Quran lalu membaca dan mentadabburnya dengan cermat. Jika Ybhg Tun tidak jelas memahaminya, boleh dirujuk kepada alim ulama' yang mukhlisin. Bukan merujuk kepada penasihat 25 % yang hanya merosakkan masa depan Ybhg Tun.

16. Salam hormat dari saya. Insyaallah, kiranya diizinkan oleh Allah swt. saya bersama rakan - rakan exco Dewan Pemuda PAS Malaysia ingin benar bertemu dengan Ybhg Tun untuk bermuzakarah mengenai hukum Allah swt yang suci lagi adil ini. Harap Ybhg Tun juga berlapang dada dan sedia bertemu dengan pihak kami. Insyaallah, kami akan memilih masa yang sesuai dan munasabah untuk menghantar surat rasmi kepada pihak Ybhg Tun untuk tujuan tersebut.

السلام عليكم و رحمة الله و بركاته

Nasrudin bin Hassan
Ketua Dewan Pemuda PAS Malaysia.

Makmum Formula One... haha...

Posted: 03 Mar 2012 11:45 PM PST

Patut la Ust Azhar Idrus ni orang minat....
Hampa tanya la apa pun dia jawab...
Haha...

PAS Kedah yang riuh rendah...

Posted: 03 Mar 2012 09:30 PM PST

Pas Kedah Perlu 'Membulankan' Diri

MSO

Malam tadi Jawatakuasa Kerja Pas Pusat telah mengadakan mesyuarat rutin bulanan yang saya kira antara agenda yang dibincangkan ialah mengenai perkembangan Pas Kedah yang sedikit riuh randah beberapa hari ini.

Mesyuarat malam tadi tanpa kehadiran presiden kerana Abdul Hadi Awang berada di luar negara. Khabarnya beliau berada di Vienna Australia kerana menghadiri forum dunia. Saya tidak faham sepenting mana forum itu perlu dihadiri Abdul Hadi berbanding pulang untuk melihat kemelut Pas Kedah yang agak mencemaskan.

Apakah beliau mempunyai ilmu makrifah yang bleh memantau perkembangan parti dari luar negara? Menyelesaikan masalah parti secara spritual, misalnya berdoa di kejauhan?

Bagaimana pun timbalan presiden Muhammad Sabu hadir dan mempengerusikan mesyuarat malam tadi. Seperti mana diumumkan Muhammad Sabu, satu pertemuan para pemimpin Pas akan di Kedah Sabtu ini. Perteman itu dinamakan pertemuan mahabbah di antara semua pemimpin termasuk wakil-wakil rakyat di Kedah. Perusuhjaya-pesuruhjaya negeri juga turut dikerah ke negeri Jelapang Padi itu.

Diharap pertemuan mahabbah itu jangan seperti pertemuan mahabbah di antara Hasan Akidah dengan Mustapa Ali di Kota Bharu 'ritu' cukuplah. Selepas diadakan pertemuan mahabbah itulah menyebabkan Hasan Akidah terus rebah dan demam sampai tidak kebah-kebah sampai ke hari ini.

Pertemuan di Kedah itu bagi melendikkan keadaan di Kedah. Walaupun masalah angkat sumpah Exco sudah selesai tetapi masih ada perkara-perkara yang perlu di strikerkan lagi.

Katanya antara tujuan pertemuan mahhabah itu untuk memsemukakan Azizan Razak dengan timbalannya Pahkharolrazi Zawawi yang bertegas tidak mahu menyambung khidmatnya sebagai Exco kerana akur dan patuh kehendak Pas kawasannya. Katanya Pas kawasan Kuala Kedah yang dipimpin oleh Pahkharolrazi telah mengambil ketetapan semua Adun dalam parlimen Kuala Kedah agar jangan menerima tawaran Exco sebagai protes kepada Azizan Razak.

Ketetapan itu juga terkena ke atas batang tubuh Amiruddin Hamzah kerana beliau salah seorang Adun dalam Kuala Kedah. Tetapi mengelirukan sedikit bila mana Amiruddin tidak sedia akur dengan keputusan itu, menerima tawaran Exco atas alasan beliau tidak menghadiri mesyurat yang membuat ketetapan itu?

Kekeliruan inilah menyebabkan Amiruddin dilihat sebagai belot menyebabkan Pas Kuala Kedah memberi kata dua sama ada beliau kekal untuk bertanding di Dun yang diwakili sekarang ataupun melepas jawatan Exco. Keadaan ini merupakan tekanan kepada Amiruddin dan meletakkan Exco ini dalam keadaan terjempit.

Seperti dikatakan tadi, kerajaan Kedah telah dibentuk pada Isnin lalu. Tetapi tanpa penyertaan Pahkharolrazi dan Dr Ismail Salleh ia nampak tidak sempurna. Pas Kedah kelihatan masih berkemelut, apa lagi Pahkharolrazi adalah timbalan Pesrujhaya 1, manakala Dr Ismail Salleh timbalan Pesruhjaya 2, kedua-dua mereka adalah orang penting dalam Pas Kedah.

Sejauh manakah usaha Pas Pusat dengan membawa semua pemimpin tertinggi merka berhimpun di Kedah esok berjaya menghuraikan kekemelutan yang timbul ia menjadi perhatian umum. Semua pihak akan terbeliak mata melihat pertemuan esok. Dipihak Pas mengharap ia boleh menyelesaikan masalah. Pertemuan esok akan memberi berbagai tafsiran baik dan tidak baik.

Apa yang perlu berlaku esok, pertemuan itu hendaklah berjaya. Harapnya pertemuan di kediamaan MB di Mantaloon itu akan dihadiri oleh Pahkharolrazi, Dr Salleh dan pihak-pihak yang bersamanya khasnya Dewan Ulamak Pas Kedah. Jangan ada yang absen atas apa jua alasan. Kalau satu pihak saja tidak hadir ia akan disuluh sebagai kegagalan pertemuan itu dan ertinya kemelut Pas Kedah masih bagaikan api yang nyala dalam sekan.

Koordinator pertemuan ini Naib Presiden Pas Salehuddin Ayub. Beliau hendaklah memainkan peranan penting dan memastikan ia berjalan lancar. Kegagalan pertemuan esok ia akan memalitkan aib kepada Sallehuddin. Orang akan membuat andaian Salehuddin belum berdaya menyelesaikan krisis. Walaupun kemelut itu tanggungjawab semua pemimpin Pas, tetapi orang sudah 'membagarkan' Salehuddin berada di depan bila presiden dan timbalan tidak ke depan.

Apa cara sekalipun kemelut Pas Kedah perlu diselesaikan. Pas Kedah perlu mengelakkan sengketa atau perbalahan yang boleh diambil kesempatan oleh musuh. Kestabilan Pas Kedah sangat-sangat penting bagi Pakatan Rakyat kerana ia memberi lambang dan 'jiho' kekuatan Pakatan Rakyat untuk pilihan raya akan datang. Kalau Kedah juga bercelaru ia boleh menjejaskan kepecayaan rakyat kepada Pakatan Rakyat umumnya dan Pas khasnya. Kecelaruan itu akan dijadikan modal tak berbanyar oleh UBN.

Nasib yang menerima kerajaan Pakatan Rakyat di Perak sudah memberi imej buruk kepada Pakatan Rakyat kandati apa yang berlak itu adalah pengkhianatan kawan sendiri dan UBN. Manakala sejarah kejatuhan kerajaan Pas Terengganu setelah memerintah empat tahun (sepenggal) juga satu bayangan menakutkan. Nasib diterima Pas Terengganu harus diingat sepanjang masa oleh Pas Kedah. Jangan pula dalam pilihan raya akan datang kerajaan Kedah tumbang mengulangi apa yang berlaku di negeri penyu menangis itu.

Dalam pertemuan esok, Azizan dan Pahkharolrazi hendaklah kembali kepada matlamat asal. Ketepi dan nyahkan perasaan diri sendiri atau pun ego masing-masing. Matlamat asal ialah untuk mengekalkan Kedah di bawah Pas. Jangan kecewa dan hampakan harapan rakyat yang baru merasai nikmat pentadbiran Pakatan Rakyat di Kedah. Sekira mereka menyedari perbalahan itu bakal memberi laba kepada musuh, nah berhenti dan ahlan wassallanlah segera.

Baik Azizan atau Pahkhrolrazi kena terbuka, telus dan ikhlas dalam usaha mencapai niat itu. Mereka jangan berjabatan tangan dan berpelukan di depan kawan-kawan pimpinan tetapi hati masing-masing menjadi magnet yang bertentangan kutub. Bersalam dan berpelulah dengan ikhlas dan biarlah hati berkata bicara yang suci lagi benar.

Lainlah kalau mereka yakin dan percaya pertelagahan mereka tidak menjejaskan kerajaan Kedah, mereka boleh terus, bergasaklah sampai ke Subuh. Tetapi barang diingat .. kalau kerajaan Pas kedah tumpas, rakyat akan meletakkan kesalahan itu kepada mereka. Rakyat terutamanya orang Pas akan melaknat mereka sampai akhirat.

Makanya sebelum pilihan raya tiba kedua mereka hendaklah membersihkan diri masing-masing. Berwuduklah dari air satu tempan dan dirikan solat di satu surau dan berdirilah di satu saf dan sama-samalah baca ayat Al A'rs.

Manakala pihak-pihak ketiga yang menjadi penyokong dan penyocok kepada kedua tokoh ini juga harus damaikan perasaan dan insaf. Mereka juga kena kembali seperti dulu. Jangan hanya ada wajah Pahkhrolrari atau Azizan dalam kepala masing-masing, sebaliknya kedua wajah mereka perlu disemadikan dalam benak.

Jauh dari itu semoga juga Abdul Hadi membawa balik apple hijau dari Vienna untuk Azizan dan Pahkhrolrazi nanti. Mudah-mudahan selepas mereka memakan apple hijau sakit mereka akan sembuh.

WANTED: Muka2 samseng UMNO Penang...

Posted: 03 Mar 2012 07:24 PM PST

Foto Samseng Yang Membuat Kacau Di Himpunan Hijau 2.0 Penang 
Wanted : Samseng UMNO yang membuat kacau di Penang, lebih mamak dari Melayu... sumber

Gua kecewa, kecewa, kecewa... kahkahkah...

Posted: 03 Mar 2012 06:00 PM PST

YB Tan Sri Tengku Azlan Sultan Abu Bakar kecewa

Oleh: amkns

Satu temuramah yang amat menarik oleh akhbar Malay Mail dengan YB Tan Sri Tengku Azlan Sultan Abu Bakar, Ahli Parlimen Jerantut. Tengku Azlan menyatakan hasratnya untuk berundur dari arena politik selepas ini, tidak mahu dicalonkan bertanding dalam pilihanraya umum akan datang. Tengku Azlan mahu menumpukan masa membantu rakyat melalui kerja-kerja amal, Persatuan Orang Cacat Penglihatan dan sebagainya. Tengku Azlan bukan hanya kecewa dengan Umno, tapi dengan cara perjalanan negara ini.

***************************************

TENGKU AZLAN: I AM FRUSTRATED

Politician and former transport deputy minister says he has had enough of politics

Friday, March 02, 2012 - 16:02

TENGKU AZLAN: Parliament is a place for opposing policies and not for parties to oppose each other for the sake of opposing

STRAIGHT-SHOOTING Jerantut MP Tan Sri Tengku Azlan Sultan Abu Bakar tells Terence Fernandez and Azril Annuar why he's dropping out of politics and why Umno has got a tough road ahead of it. MM: Why have our parliamentary proceedings not reached a level of maturity?

TA: People have a wrong concept about what Parliament is all about. Parliament is not a political platform; it is a place for nation building. In Parliament, although you have government and opposition backbenchers, you are not opposing party to party.

You are opposing policies that you think the government is not being fair about. Parliament is a workshop for politicians; it is not a place to belittle each other.

Do you feel the Opposition that is also elected by the rakyat, is not given its due recognition? Why would Parliament pay the Opposition? Because they are playing a role! And the opposition leader has a function. He is playing a role as if he's a part of government.

Of course he's not the prime minister but he's a watchdog. In Parliament we see that one opposes for the sake of opposing. That's wrong. But there have been certain policies or laws passed in Parliament that the Opposition supported. Like in those days, the late Tun Abdul Razak would have tea with (Dr) Tan Chee Koon, the Opposition Leader.

That kind of atmosphere should be brought back. That shows our maturity. People should understand that Parliament is a place where everyone cracks his or her head on how to pass good laws which are fair to everyone and keep the institution at a very high standard. There has been a lot of scrutiny on the Constitution with suggestions to address certain provisions that have a bearing on ethnic issues.

The Constitution that was passed during Merdeka is not only for the Malays, it's for everyone. That's why we got our independence when the British agreed to what had been put aside for the Malays, Indians and Chinese. This 1Malaysia is nothing new. We've always been 1Malaysia. If you were in London and I were to ask you, you never say I'm a Malay or an Indian from Malaysia.

You just say I'm a Malaysian. After Tun Abdullah Ahmad Badawi took over, he allowed discussions on sensitive issues and allowed the press to be more liberal in reporting. Is this why we seem to have a lot of debates on race and religion? It could have been, but because of his personality, some people took advantage of him for being a nice guy.

Even our present PM has got some vision but in many areas he's also weak. But he has worked his way up there and I would say Datuk Seri Najib Razak has got his vision and I believe he is gaining popularity. But not BN. If you ask me, today BN is not popular.

But if Najib is gaining popularity, doesn't the party also gain popularity as a domino effect? I think the most important is for the team to understand how he wants the country to go forward. He has to make them understand. And he's got to make them work towards it like what he and Tan Sri Muhyiddin Yassin are doing. The rest must follow up. You mentioned PM has his strengths and weaknesses.

What are the things he can do better? He should be looking more towards the rural folk because whether we like it or not, a bulk of our voters and supporters are in rural areas. Not just Sabah and Sarawak, there are a lot of unfortunate people in Kedah and East Coast and PM needs to look more into that area. When we talk of basic infrastructure, there are still many areas that are not well developed, including my own area.

He should be looking into that too. There's no doubt that he's looking to transform our people to accept more challenges, especially the young generation who are more sophisticated. But what about the rural folk? Their mentality and mindset need to be changed also, especially the Malays. The Malays in the kampung are still quite far behind. They believe the government should give them everything which is not right because no government in the world can give you everything.

The NEP and affirmative policies are an election topic for the Opposition in rural areas. They often say: 'What NEP are you talking about? Look at you, are you beneficiaries of the NEP? NEP is meant for Umno and they have to continue having a large number of marginalised Malays to ensure NEP continues into perpetuity'.

Everything in Malaysia today is being politicised. If you talk about Kelantan and Terengganu if there were no politics, they would have continued to get support from the federal government but because it's been in the Opposition, there is some politics being played there. When Terengganu was under PAS, the federal government changed the oil royalty into wang ehsan. But that's not right because it was agreed earlier by everybody.

This is the kind of thing that isn't good for us. We tend to politicise everything. It's no good for the country. It's a sign of immaturity and insecurity. In Jerantut as I've said many times. If you want me, I'm around, if you don't want me, I'm out. Don't you think it's very simple politics? What do you think makes a winnable candidate? If you look at the general description, it is someone who appeals to everyone in the constituency and is clean.

But it also could be someone who is tainted nationally but is a darling in the constituency. Who decides who is a winnable candidate? The rakyat! Not us! So, what the party should do is get some feelers and see if that person is still wanted or not. The party may think a person is a winnable candidate.

But the rakyat might not. But to me, if you do your work and take care of your constituency, there's a very good chance you can win. I give one good example, people like (Gua Musang MP) Tengku Razaleigh Hamzah. Everybody knows whatever banner, platform he stands on he can win. So it's the people. In Jerantut today, I'm going to retire after three terms. I want to give way to a younger person. I want to do some other things.

But from what we gather, you're a winnable candidate. It's not for me to say, it's the rakyat of Jerantut. But I believe there is a chance that I may still win if I stand but I've made up my mind I don't want to get involved anymore, I want to do some other things. I am trying to get myself involved with the Blind Association; helping less fortunate people. It's not just through politics you can help the rakyat. There are so many other ways. I still believe that it's not easy picking winnable candidates, especially at this time.

You said BN is not as popular. I find that today the BN leadership tends to look at what has been given and you should be grateful. It's the wrong way. We should be looking at our people and where we have gone wrong. It is for the rakyat to judge whether we've taken measures to correct ourselves. I notice we tend to blame everyone else but ourselves. Also, I think we are very consistent in being inconsistent.

Tun Mahathir, right or wrong, was very firm and he went through with decisions with a firm stand. Here, we keep on changing. When you keep on changing that means you have not done a proper study before making a decision and that makes you look weak. If you're the government and you say your interest is for the people, then when you decide on something, you go ahead. If it is wrong, you'll face it in the next election.

Otherwise you can't govern a country when you keep changing things. From what we hear, there is a lot of resistance to the changes the prime minister wants to bring. If I had a cabinet and my cabinet is pushing me up the wall, I would sack the cabinet because I'm the one who appointed them anyway. If you don't go with me, then you're out. Najib doesn't have 2/3 majority or the mandate from his own party.

Talking about the next election, one school of thought is we've given them 58 years already, so what is another five? Why don't we give Najib his mandate so he can be a strong leader and will be able to make the reforms he wants to? And if the rakyat delivers the 2/3, we hope he won't squander the mandate given to him like Pak Lah did.

Would that be a good advice for the voters? Because they are angry and unsure right now. I'm sure the last three years Najib has been PM, the rakyat would have been able to assess where he is going. What you're saying is about giving Najib a chance. Then again, Najib also must see what he has done for the last three years. Voters also want to see what he has done.

If they feel that voters can accept the kind of policies and vision that you have, you should not worry. Tomorrow you can call for general election if you're confident. What about those who oppose him and derail his efforts? It depends on you as a man on how you handle them. I think the prime minister's post is the most powerful in the country.

What are a few monkeys anyway? It's for you to control. You must know who you put there and who can do what! That's the beauty of the late Tun Razak, he knew he can handpick people to do which job. Like he picked Tengku Razaleigh to handle Petronas. That is the wisdom of a leader.

Tun Mahathir has wisdom. That old man is a brave leader and I have a lot of respect for Tun Mahathir. Do you agree that a lot of the problems today like racial issues, perceived weak government and judiciary, economic disparity, corruption — all go back to Mahathir's administration? I think you can't blame Mahathir totally. His people back then and the system in Umno invite corruption.

And the pay scale today, that invites corruption. I think the government servants, the MPs, the ministers are all underpaid as compared to our neighbours. So you pay peanuts you get monkeys lah. I think it's only fair that people who are doing a very important job should be paid well. If we can pay CEOS of GLCs well, why can't we pay our ministers, MPs and government servants?

Our PM should be paid well — he's only getting RM40,000 a month. He should be getting RM200,000 to RM300,000 a month. He's the CEO of a country. That one the rakyat has got to understand. As an MP, my pay is RM5,900. That is ridiculous! People are going out of the country because they get better pay.

How is Pahang gearing up for the polls? I think Pahang is still okay, politically. But obviously we may lose a few state seats and if we're not careful maybe one or two parliament seats. What are the seats BN is focusing on? I'll talk about my own constituency.

We have an additional 9,000 new voters and 500-over are Chinese, the rest are Malays which will be split with PAS. And the composition of this 9,000, say 40 per cent to 50 per cent are young people then we would be facing quite a tough election in Jerantut and (it) can go either way. Because PAS has a solid vote of 11,000 there, we need help from the Indian community.

The government needs to look a bit more seriously at places like Jerantut where the infrastructure is still much needed and if we were to lose the seat, it's not because of anything but because we haven't done enough for the people of Jerantut, especially the deep rural folk who have always been our good supporters.

The impression is that BN knows it has lost its urban voters. So the focus is on rural areas. But from what you're telling us, even the rural votes are shaky. I'm worried about Jerantut. That's why I don't want to talk about other people's areas.

Even today, even if I were to stand again in Jerantut, I would have to work harder and I would be very worried there's a good chance that I would lose. Why the reluctance to provide Jerantut with the said infrastructure? Maybe they feel that Jerantut isn't a priority. Maybe they prioritise other parts of Malaysia.

That's something about BN, around elections they go gung-ho about this project and that project. They manufacture billboards saying: Satu lagi projek Barisan Nasional. I think you should put this in the Guinness World Book of Records on the amount of billboards in the country and the photographs of leaders put up along roadsides. It's become an enterprise.

The problem in Malaysia is that to them money is everything. That is destroying the country. There is no self-respect, integrity or dignity. You have the money, you can more or less do anything. We are really going the wrong way.

This is something I always talk to the young, money isn't everything. In fact too much money can destroy you. So what should the Umno leadership do to correct the perception that joining the party is akin to a skim cepat kaya? We should reduce the membership of Umno. I think the maximum number should be about one million or half a million but get quality members.

And then Umno should be funded properly from whatever way. Each division should be given a certain amount of funds and at end of the year, get an independent auditor to audit all division accounts. Umno members now? What about them?

They can be ordinary supporters. At division level, each division should have 1,000 to 2,000 members. Say there are 1,000 members in Jerantut, they decide who the division chief and committee members are. 'Don't sabotage' seems to be the common plea at every Umno meeting. It's how each leader's division takes care of its members. They do not put party first, but self first. They know if they see that guy is against him, they will find a way to get rid of him. I fought in the last bahagian election, the Adun Pulau Tawau was my rival. After the election, I won by 43 or 44 votes and I called all of them back together.

I picked his most trusted guy as my secretary. If every division chief thinks that way, Umno will be okay. Because I don't make my living from Umno. You know, I rejected the deputy foreign minister's post. Are you frustrated with the current Umno, is that why you don't want to contest? I am frustrated with the whole country, not just Umno.- Sumber

Tolong la jangan muntah hijau... kahkahkah...

Posted: 03 Mar 2012 05:46 PM PST

Hasan: Pemecatan saya punca PAS akan tumbang

Bekas Pesuruhjaya PAS Datuk Hasan Ali hari ini mendakwa pemecatannya sebagai anggota PAS akan menjadi sebahagian daripada faktor yang menyebabkan kekalahan parti itu pada pilihan raya umum akan datang.

Katanya, faktor pemecatannya masih relevan dan akan menyebabkan "kekalahan teruk" PAS di samping pendirian Pakatan Rakyat terhadap isu-isu lain seperti Palestin-Israel dan masalah Kristianisasi.

"Dan isu-isu lain, termasuk pemecatan Hasan Ali masih relevan dan saya nampak ribuan tanya saya, yang disampaikan dengan begitu baik," katanya.

Isu-isu lain, kata bekas exco agama kerajaan negeri Selangor itu, berkaitan kenyataan seorang anggota jawatankuasa pusat PAS tentang kesediaan parti itu menerima bukan Islam sebagai pemimpin parti.

Bercakap pada sidang media di rumahnya dekat Kuala Lumpur hari ini, Hasan yang secara tidak langsung mendakwa dirinya mempunyai sokongan akar umbi yang kukuh berkata program jelajahnya mendapat sambutan baik apabila ribuan yang hadir.

Di Kota Baru semalam, tambahnya, ceramah Jalur Tiga (JATI) yang kini dipimpinya mencatat kehadiran hampir 8,000 orang.

Manakala di Pendang pula, tiga hari sebelum itu, katanya, kira-kira 15,000 orang hadir.

"Menurut orang tempatan, tak pernah sambutan sebegitu baik program PAS atau BN di kawasan itu," katanya lagi.

Bagaimanapun jumlah yang hadir itu tidak dapat disahkan kerana Malaysiakini tidak mempunyai wartawan di lokasi berkenaan ataupun menghantar wartawan dari Kuala Lumpur bagi membuat liputan tersebut.- M'kini

Jutawan Amerika Peluk Islam

Posted: 03 Mar 2012 02:00 PM PST

Jutawan Amerika Peluk Islam Setelah Sebulan di Arab Saudi

FIRMAN Allah SWT yang bermaksud: Bukanlah kewajipanmu menjadikan mereka mendapat petunjuk, akan tetapi Allahlah yang memberikan (memberi taufik) siapa yang dikehendaki-Nya… (al-Baqarah: 272)

Maka itu, tidak hairan jika hidayah Allah itu datang dengan cara yang tidak disangka-sangka. Begitu juga dengan kembara hidayah insan bernama Richard Patterson atau nama Islamnya, Abdulaziz.

Abdulaziz bukan sebarangan orang. Dia adalah seorang ahli perniagaan terkemuka warga Amerika Syarikat (AS) yang juga seorang juruterbang. Namun, dia melakukan hijrah akidah selepas sebulan berada di bumi Arab Saudi. Dia ke Arab Saudi kerana mendapat kontrak dengan Bulan Sabit Merah Arab saudi untuk melatih mahasiswa tentang kecemasan di udara.

"Saya pada mulanya datang ke Arab Saudi untuk tujuan transaksi komersial. Saya begitu senang membuat kesepakatan terbaik dalam hidup saya dengan Allah SWT dengan masuk Islam," kata Abdulaziz

Jutawan sebuah syarikat yang mengendalikan perkhidmatan bantuan perawatan kritikal memiliki kekayaan berjumlah RM155 juta, dua pesawat peribadi dan dua helikopter yang khusus untuk penerbangan perubatan khas.


Alhamdulillah - Sumber

Tahniah PAS Kedah... kahkahkah...

Posted: 03 Mar 2012 12:00 PM PST

Pembangkang Tiada Kemampuan Tadbir Negeri, Negara - Nazri Aziz

KUALA KANGSAR: Konflik yang melanda kepimpinan PAS Kedah menunjukkan parti pembangkang tidak mempunyai kemampuan untuk mentadbir negeri, apatah lagi sebuah negara, kata Menteri di Jabatan Perdana Menteri Datuk Seri Mohamed Nazri Aziz.

Beliau berkata masalah dalaman yang melanda kepimpinan PAS selaku kerajaan yang mentabir Kedah, boleh menjejaskan pelbagai program pembangunan untuk rakyat negeri itu.

"Ini hal dalaman mereka, tapi sebagai sebuah kerajaan, ini akan menjejaskan rakyat. Ini menunjukkan waktu tidak tadbir kerajaan, senang bercakap, tapi hari ini, tengok sendiri, mereka tidak berkemampuan untuk tadbir negeri, apatah lagi negara.

"Masalah peribadi dua pemimpin ini juga menjadi masalah rakyat," katanya kepada pemberita selepas menghadiri program Semarak Kasih Zon Beluru di Sekoah Kebangsaan Beluru, Sabtu.

Beliau mengulas kemelut yang melanda Menteri Besar Kedah Datuk Seri Azizan Abdul Razak dan kumpulan Datuk Phahrolrazi Zawawi, yang belum selesai meskipun selepas mengadakan mesyuarat khas selama empat jam, baru-baru ini.

Justeru, Mohamed Nazri yang juga anggota Majlis Tertinggi Umno, meminta rakyat memikirkan semula kedudukan pembangkang di peringkat negeri kerana mereka selaku pentadbir, banyak mendatangkan masalah.

"Kita tidak mahu kerajaan mendatangkan masalah kepada rakyat, kita mahukan kerajaan selesaikan masalah rakyat," katanya. - BERNAMA

Tiada ulasan: