Rabu, 7 Mac 2012

pemuda cheh

pemuda cheh


Gempar!! Pemimpin Umno Pahang Bakal Keluar Parti

Posted: 07 Mar 2012 05:51 AM PST

 Seorang lagi pemimpin UMNO Pahang bakal mengikut jejak langkah Dato' Ariff Sabri (Bekas ADUN Pulau Manis dan Ketua Penerangan UMNO Pekan) untuk meninggalkan parti itu dalam masa terdekat ini. Namun, pendiriannya berbeza dan tidak akan sertai mana-mana parti pembangkang atau lain-lain komponen BN seperti Ariff Sabri (masuk DAP). Beliau khabarnya berbuat demikian untuk bertanding sebagai "Calon Pro Rakyat" di salah satu kerusi Dewan Undangan Negeri Pahang pada Pilihanraya Umum Ke-13 akan datang.
Ketika dihubungi, beliau menjelaskan sudah tiba masanya untuk dia berpihak kepada rakyat secara lebih jelas lagi.
"Bukan saya tak suka berada dalam mana-mana parti. Tapi, apalah guna saya berjuang dari dalam jika suara saya tidak mahu didengari oleh pemimpin atasan. Banyak teguran yang saya buat telah dipandang sepi oleh mereka.
Saya berjuang demi rakyat berbagai bangsa, agama dan negara tercinta. Maka, lebih elok saya tawarkan diri bertanding sebagai calon bebas (pro rakyat) untuk membolehkan saya membela semua rakyat tanpa membezakan fahaman politik masing-masing", katanya.
Menurut sumber, beliau kemungkinan besar akan bertanding di salah satu DUN di Kawasan Parlimen Pekan, Kuantan, Indera Mahkota atau pun Paya Besar memandangkan beliau lebih dikenali oleh rakyat di kawasan tersebut.
Walau bagaimana pun, namanya memang cukup dikenali di peringkat negeri dan negara. Tambahan pula, hubungan beliau yang cukup rapat dengan pemimpin atasan selama ini.
Beliau yang juga berkelulusan dalam bidang Sarjana Pengurusan Perniagaan (MBA) itu khabarnya cukup dekat dihati rakyat kerana banyak kerja-kerja amal dan kebajikan yang dilakukan selama lebih dari 37 tahun yang lalu.

Apa akan berlaku jika BN menang dua pertiga majoriti

Posted: 06 Mar 2012 03:28 PM PST




Lupakan sentimen peribadi, undilah mana-mana calon BN untuk memastikan kemenangan- Tun Dr Mahathir Mohamad
Bekas perdana menteri itu mengingatkan kepada hadirin bahawa tanpa majoriti dua pertiga, negara akan gagal berfungsi. Hanya BN yang dapat melaksanakan dasar-dasar yang memberi manfaat kepada rakyat. Dukacitanya, mungkin juga dua pertiga daripada pengundi di negara ini akan terpengaruh dengan kata-katanya ini
Ia sememangnya tragis jika BN kembali memenangi majoriti dua pertiga. Kita tidak boleh bayangkan implikasi besar dan menakutkan seperti itu... CAT akan menjadi perkataan yang kotor, Pakatan Rakyat akan musnah sama sekali

Mulanya, pentadbiran CAT akan berakhir (Cekap, Akauntabiliti dan Ketelusan) yang kini dilaksanakan di negeri-negeri yang ditadbir Pakatan Rakyat. CAT akan menjadi satu perkataan yang kotor.
Lebih teruk lagi, BN akan memastikan pihak pembangkang benar-benar lumpuh, tidak mampu untuk menjadi kuat seperti dulu lagi. Yang pasti, ia akan menjadi penamat kepada Pakatan Rakyat. Ya, jika BN mendapatkan dua pertiga lagi, inilah apa yang akan berlaku.
BN dengan serta-merta akan bergerak untuk mengukuhkan kedudukannya, membuat rombakan utama kepada semua yang jawatan tertinggi dalam Pentadbiran Negara ini - Kementerian, Angkatan Tentera, Kehakiman, SPRM, Perkhidmatan Awam dan Unit beruniform, untuk memastikan pentadbir tertinggi adalah-mesra BNdan bertanggungjawab hanya kepada elit pemerintah dan bukan rakyat. Kebanyakan yang cekap dan jujur (jika ada masih tinggal) akan dipaksa bersara.
Menapis Internet, pemerkosaan dan rompakan ke atas dana negara

Ini akan diikuti dengan penapisan ke atas Internet, menyekat weblog, blog yang mesra pembangkang mesra serta media elektronik manakala Akta Maklumat ketat akan dilaksanakan bagi memastikan aliran maklumat adalah terhad dan terkawal. Internet juga mungkin disetakat terus, pelayar internet akan menghadapi kesukaran untuk terus mengakses laman web.
Rompakan dengan tanpa belas kasihan ke atas semua tabung Kerajaan dan Negeri juga akan dilakukan dengan serta merta, diikuti oleh pemerkosaan yang tiada henti ke atas sumber asli dan penerokaan hutan yang meluas. Lebih banyak wang akan meninggalkan negara Malaysia yang akan diisi di Bank Swiss dan kawasan bebas cukai diluar negara. Rasuah akan mencapai rekod terbaru sehingga menjadikan skandal PKFZ kelihatan seperti mainan kanak-kanak.
MSM untuk skandal rasuah akan diberhentikan secara terus, manakala peniup wisel akan dijadikan sasaran, bukan diberi ganjaran. Ini sebenarnya sudah berlaku bukan? Seperti dalam kes Shamsubahrin Ismail dan Datuk Fix-it dalam skandal NFC.
Korupsi yang tinggi, pengaruh Umnoisma akan meluas
MCA dan MIC tidak akan ada kuasa untuk menghentikan UMNO, dan hanya akan mengundur ke sudut sahaja, untuk membenarkan UMNOisma untuk menyebarkan pengaruhnya dan meresap ke setiap sudut dan pelusuk negara.
Konflik perkauman tidak akan berakhir seperti telah diramalkan (kebanyakannya BN penyokong), tetapi akan lebih buruk lagi kerana kaum majoriti yang cemburu dan marah pada kejayaan kaum minoriti. Retorik bangsa dan agama akan terus dibakar oleh The Three Musketeers - Ibrahim Ali, Hasan Ali dan Harussani Zakaria - untuk mengapi sentimen perkaum majoriti terhadap minoriti supaya jurang antara kaum tidak mungkin diperbaiki lagi. Salah faham akan terus menjadi barah, menyebabkan perkelahian yang mungkin juga bertukar ganas.
Kaum yang lain akan terus menyepi, akibat ketakutan, kebencian, hasad dengki dan dendam terhadap satu sama lain, idea yang sentiasa dihasut oleh tiga orang gila yang disokong oleh Umno. Kebebasan beragama akan terhakis kerana fanatik agama tidak menggalakkan minoriti dari beribadat secara terbuka di khalayak ramai. Polemik seumpama ini akan diteruskan untuk menjauhkan rakyat antara satu sama lain seperti dua magnet gergasi yang terletak di hujung yang bertentangan antara satu sama lain.
Dekri agama akan diperketatkan untuk memastikan bahawa orang Melayu tidak melangkah keluar dari garisan lagi. Orang Cina dan India akan dimasukkan ke dalam tempat mereka dengan kemunculan ekstremisme agama. Imam Muslim akan terlebih sensitif, orang bukan Melayu akan terpaksa menjadi bisu, pekak dan buta hanya untuk mengelak daripada menyinggung perasaan umat Islam. Bukan Melayu akan disekat, tidak boleh bernafas kerana kebebasan individu dilucutkan atas nama agama dan keselamatan negara.
Pekerja asing, gaji yang statik dan hartanah merundum jatuh

Lebih ramai warga asing akan dibenarkan masuk ke negara ini kerana levi yang lumayan daripada buruh asing terus menggemukkan tabung kerajaan. Di samping itu ia dapat memastikan bank undi yang berkekalan pada masa yang sukar. Pengambilan itu akan memberi kesan pada pekerja kolar biru Malaysia yang akan terpaksa bersaing dengan warga asing akibat kekurangan peluang pekerjaan dari hari ke hari. Gaji akan statik sahaja, dan rakyat Malaysia akan terpaksa menyesuaikan diri dengan gaji yang lebih rendah atau kekal menganggur.
Barisan Nasional yang agak terbatas disebabkan pihak pembangkang yang kuat sebelum itu, akan melepaskan kemarahan dengan kemerdekaan yang baru didapati untuk menjadikan kehidupan sengsara untuk semua. Polis dan lain-lain unit beruniform akan digalakkan untuk menggunakan kuasa mereka untuk menghalang orang ramai daripada cuba mengamalkan sesuatu yang demokratik seperti berhimpun secara aman. Rela akan diperkuatkan lagi dengan kempen keahlian untuk memastikan pertahanan ketiga yang boleh dipercayai untuk BN.
BTN, 3 Musketeers dan Anarki

BTN juga akan mempunyai kebebasan untuk terus mempengaruhi minda generasi muda dan Perkhidmatan Awam; menanamkan doktrin ketuanan Melayu yang mirip kepada doktrin Nazisma. BTN mungkin dinaik taraf dan diberikan Kementerian eksklusifnya tersendiri.
Kita mungkin melihat bermulanya anarki elit pemerintah yang bercorak pemerintahan diktator untuk memastikan rakyat patuh. Cukai seperti VAT akan dilaksanakan di seluruh lembaga pada peratusan yang lebih tinggi, disamping peningkatan dalam kadar cukai individu. Potongan KWSP juga boleh dinaikkan untuk membebankan pekerja dan majikan, oleh itu, lebih banyak wang boleh di ambil dari lembaga KWSP yang patuh pada Umno.
Kos sara hidup akan naik mendadak, dengan harga makanan naik dua kali ganda, manakala petrol akan kehilangan subsidi dan harganya naik lagi, tetapi harga hartanah akan jatuh menjunam kerana sebahagian besar ekonomi telah menjadi lembap dan kurangannya permintaan daripada rakyat kerana ramai yang mahu berhijrah. Kerajaan akan menutup mata akan fenomena itu, di samping menyibukkan diri mereka dengan tabung kerajaan yang diisi semula oleh pemotongan subsidi dan kenaikan cukai.
Rakyat Malaysia dari semua kaum yang terdesak tidak mempunyai pilihan selain terpaksa meminta-minta kepada kerajaan untuk meringankan penderitaan mereka dan merayu kepada kerajaan untuk bantuan. Tetapi bukankah ini sudah berlaku?
Kebiadaban juga akan menjadi-jadi dan 'samseng' (yang suka bergaduh, membuli) akan menjadi kebiasaan.
Pendidikan akan terus diabaikan, Kerajaan memberi tumpuan kepada isu-isu lain yang tidak penting. Orang bukan Melayu akan terus berebut untuk tempat terhad yang disediakan universiti, manakala graduan baru akan mendapati ianya hampir mustahil untuk mendapatkan pekerjaan.
Pada tahap mikro

Pada tahap mikro, perkara-perkara berikut akan berlaku:
Pulau Pinang akan kehilangan Ketua Menteri bukan Melayunya
Polis moral akan wujud.
Polis berkuat kuasa di seluruh negara dengan sekatan jalan di seluruh negeri dan sempadan dengan pasukan gerakan henti dan periksa.
Pusat hiburan akan dikawal dan disekat di bawah tekanan ektrimis agama.
Loji Nadir Bumi Lynas akhirnya akan beroperasi
Meritokrasi akan dipersendakan sahaja.
Tender terbuka akan tertutup
Kedaulatan undang-undang akan hilang.
Perkhidmatan Awam akan terus menjadi barah, dana akan mengalir keluar dengan banyaknya daripada sektor penting seperti kesihatan dan pendidikan.
Patriotisme pupus apabila impian Malaysia berakhir

Perasaan patriotik akan menurun dengan drastik, apabila rakyat Malaysia mula berhijrah ke negara lain untuk mencari rezeki yang lebih baik. Arus penghijrahan akan meningkat kerana kemerosotan hak asasi manusia yang terus berleluasa.
Perniagaan di Kuala Lumpur dan bandar-bandar utama yang lain akan tutup satu persatu, akibat kuasa beli ringgit yang mengecil, dan satu demi satu lampu akan tertutup.
Ia akan menjadi penghujung bagi impian rakyat Malaysia dan mereka akan mula berhenti daripada berharap.
Tetapi dengan senario yang menyedihkan, mengapa rakyat Malaysia terus memberi undi ke dalam kotak yang salah? Senang sahaja - sistem pendidikan kita atau yang sebenarnya sistem propaganda telah berakar umbi sehinggakan kita tidak dapat berfikir dengan betul lagi.
Namun, kurang 5% daripada perkara berbangkit telah dibincangkan, dan terdapat banyak isu-isu utama lain yang boleh berlaku jika BN kembali memerintah - begitu banyak, sehinggakan hakikatnya, ia boleh mengisi sebuah buku. Buat masa sekarang, senario di atas adalah hanya satu hidangan pembuka selera, atau sesuatu permulaan untuk kita bayangkan.
Seperti amaran naib presiden PKR N Surendran, "Selagi parti politik BN tidak menghormati kedaulatan undang-undang, institusi perkhidmatan awam kita akan terus tidak berkesan, lemah semangat dan sentiasa tunduk pada karenah politik parti pemerintah."

Tiada ulasan: