Sabtu, 10 Mac 2012

Merah Hitam

Merah Hitam


Ustaz Abd Rahim Lakasauk dalam kenangan...

Posted: 10 Mar 2012 03:01 AM PST

Gambar ini di ambil pada bulan September 2010. Arwah Ustaz Abd Rahim memakai baju kemeja putih dan berkopiah hitam.

Saya dan suami bertemu dengan beliau(Arwah Ustaz Abd Rahim) di sebuah majlis Walimatul Urus. Dari jauh arwah mendapatkan kami untuk bersalaman dengan suami saya yang ketika itu baru setahun di bebaskan dari ISA. "Alhamdulillah Sheikh , anta dah bebas.." itulah antara kata-kata arwah Ustaz yang sempat saya dengar. Saya yang sedang bergambar dengan seseorang yang lain, sempat meminta beliau untuk bergambar dengan kami...

Saya pasti, arwah adalah salah seorang dari jutaan rakyat M'sia yang turut mengikuti perkembangan penahanan suami saya dari ISA, dari tahun 2002 hingga 2009.

Semenjak pulang dari Mesir lebih 20 tahun lalu,Arwah Ustaz Abdul Rahim menghabiskan hidupnya menjadi pendidik, guru Bahasa Arab, di sebuah sekolah Islam swasta. Beliau seorang yang mengamalkan kehidupan yang amat "simple" dan bersungguh-sungguh mematuhi syariat Islam serta mengamalkan sunnah Ar Rasul Muhammad SAW.Moga Allah mengampuni segala dosanya dan merehatkan beliau bersama mereka yang soleh dan beriman sementara berpindah ke Syurga Allah yang abadi...

Allahummaghfirlahu war hamhu...AL FAATIHAH...

Tiada ulasan: