Isnin, 19 Mac 2012

Komentar Kini

Komentar Kini


Datuk Seri Ahmad said dibenci orang UMNO?

Posted: 19 Mar 2012 06:50 AM PDT

Rasa rasa tak masuk akal seorang menteri besar dihati rakyat dibenci demikian rupa. Mana mungkin seorang menteri besar yang banyak menolong orang umno negeri kaya rakyat miskin dibenci.

Nak kata tak masuk akal, macam masuk akal, kerana saya sendiri yang dengar cerita ini. Perkataan benci keluar dari mulut kebanyakan orang umno Terengganu kini.mengapa sebabnya saya tak tahu.

Dimana silap Ahmad said, sehingga membuat kebanyakan orang umno naik benci.sesetengah ada yang melaut apabila di sebut namanya.

Betul ke begitu. Kalau tak betul mana mungkin desas desus itu tersebar begitu meluas sehingga tak tertapis dibuatnya.

Nak kata fitnah, fitnah apakah namany. Kan berlaku sesama sendiri. Lebih lebih lagi pilihanraya umum ke 13 sudah hampir dekat.Tak takut kalah ke?

Sehubungan dengan itu, sesetengah yakin pilihanraya umum ke 13 akan diadakan pada Jun ini. Sebaik saja tamat sesi sidang parlimen yang sedang berlangsung sekarang.

Ini cakap orang umno. Bukan cakap orang PAS yang sememangnya menjadi musuh nombor satu Ahmad yang banyak melakukan kezaliman sepanjang menerajui kerajaan Terengganu.

Dulu Datuk Seri Idris Jusoh pernah melakukan kezaliman terhadap orang PAS sehingga lot lot tanah yang diluluskan oleh kerajaan PAS diambil balik dengan alasan tanah yang dibahagikan itu sudah tamat TOLnya.

Bukan setakat itu saja, malahan tanah yang diluluskan dan dah dibayar perimium dan ada gerannya juga diambil balik dengan memansuhkan nama pemilik di dalam system komputer.Apabila nak bayar cukai nama tiada.

Jika tindakan yang dilakukan oleh Idris Jusoh telah ditiru oleh Ahmad Said munasabah ia merupakan antara menteri besar yang sangat sangat dibenci setakat hari ini.

Ini juga seolah olah telah memberi peluang kepada Perdana menteri 1 malaysia membawa balik bakal menteri besar Terengganu selepas PRU 13 nanti.

Datuk Nasir Ibrahim Fikri barangkali punya peluang untuk jadi menteri besar disnati Terengganu sepertimana yang dicitacitakan selama ini.

Mengapa tidak? Jika perdana menteri 1 malaysia gagal membawa balik Datuk Jailani setiausaha politiknya, bermakna Nasir mempunya peluang dan harapan untuk diangkat menjadi peneraju Terengganu miskipun Ahmad Said masih menang kerusi di Dun Kijal.

Lebih lebih lagi setakat ini nama Datuk Nasir sudah tersenarai dan telah diberi laluan oleh Razif Abdul Rahman untuk bertanding di DUN Sebarang Takir.

Dan Razif telah disenaraikan pendek namanya untuk bertanding di parlimen Kuala Nerus yang berkemungkinan salah seorang ahli parlimen yang akan dilantik sebagai timbalan menteri dalam kabinet Najib nanti.

Azmi Abdul Rahman Bekas ahli parlimen Kuala Nerus dikatakan namanya telah disenaraikan pendek bertanding Dun Bukit Tunggal dengan tujuan dan harapan untuk merampas semula kerusi milik PAS.

Tiada ulasan: