Rabu, 28 Mac 2012

Kerabu Bersuara ®

Kerabu Bersuara ®


Antara Najib Dan TG Nik Aziz, Cara Ikat Bata Yang Betul Antara Mereka Buat?

Posted: 28 Mar 2012 06:26 AM PDT

Apabila tersebar gambar najib salah letak bata semasa perasmian satu program, ada blog umno cakap kita ni pandai ke buat kerja yang pm buat?

Ok sekarang, kami letak sekali kat sebelah gambar tok guru nik aziz ikat bata. Beliau bukan kerja buruh kontrak tapi boleh buat dengan betul.

Nampak sangat najib banyak yang salah dari yang betul dalam kerja seharian.

Ambil pengajaran la der!

Kesian Dengan Kenyataan Ali Rustam Berhubung Dengan Wakil Rakyat Kaki Dangdut. Dia Minta Bukti!

Posted: 28 Mar 2012 05:51 AM PDT

KM cabar Pakatan, media dedah ADUN diperiksa polis

Elissa Helmy

Ketua Menteri Melaka Datuk Seri Mohd Ali Rustam mencabar pembangkang supaya menunjukkan bukti menunjukkan ada wakil rakyat BN diperiksa polis ketika serbuan di sebuah pusat hiburan hujung minggu lalu.

Beliau turut meminta media sekiranya menyimpan sebarang maklumat atau rakaman foto dan video yang menunjukkan wakil rakyat terbabit berada di pusat hiburan tersebut dalam serbuan jam 2.40 pagi itu.

"Saya tidak menerima sebarang laporan pun seperti apa yang didakwa pihak pembangkang dan setakat ini tiada laporan polis dibuat.

"Dakwaan itu hanyalah fitnah yang dilontar pembangkang. Mereka memang suka membuat fitnah, padahal sebelum ini pun pembangkang pernah menuduh kita sebagai kafir," katanya hari ini.

Malaysiakini semalam melaporkan ketua menteri Melaka diberikan tempoh seminggu untuk mendedahkan nama seorang wakil rakyat yang didakwa diperiksa polis itu atau mereka akan mengambil tindakan itu.

Menurut Timbalan Pesuruhjaya 1 PAS Melaka Kamaruddin Sidek, Mohd Ali perlu mengambil tindakan itu memandangkan rakyat selaku pengundi ingin tahu siapakah wakil rakyat berkenaan.

Dalam serbuan yang dilakukan oleh Jabatan Siasatan Jenayah Narkotik (JSJN) Negeri Melaka 24 Mac lalu, polis dikatakan memeriksa 27 pelanggan pusat hiburan berkenaan termasuk wakil rakyat terbabit.

Pemeriksaan awal itu juga mendapati seramai 12 orang didapati positif dadah.

Malaysiakini sudah menghubungi ADUN terbabit tetapi masih belum mendapat reaksi.

Golongan Cerdik Pandai Tidak Berminat Masuk Umno, Akur Tun M

Posted: 28 Mar 2012 05:12 AM PDT


Buka Pintu Bagi Golongan Profesional Cerdik Pandai Sertai Umno - Dr Mahathir

MELAKA: Kepimpinan di peringkat bahagian serta cawangan Umno perlu membuka pintu seluas-luasnya untuk golongan profesional cerdik pandai menyertai parti itu dan seterusnya diketengahkan sebagai calon pada pilihan raya umum.

Mantan Perdana Menteri Tun Dr Mahathir Mohamad berpendapat parti itu kini mempunyai masalah ketandusan pemimpin gara-gara kepimpinan di peringkat bahagian serta cawangan yang menyekat kemasukan mereka ke dalam Umno.

"Umno dah berpuluh-puluh tahun tak bagi orang pandai masuk Umno, sebab itu kebanyakan doktor masuk PAS.

"Ini akhirnya menyukarkan Umno mencari calon sesuai bagi menentukan kemenangan pada pada pilihan raya," katanya kepada pemberita selepas menyampaikan ucaptama pada Simposium Budaya Global anjuran Sekolah Menengah Sains Muzaffar Shah di sini, Rabu.

Turut hadir Ketua Menteri Melaka Datuk Seri Mohd Ali Rustam.

Bekas Presiden Umno itu berkata Umno harus mengamalkan meritrokasi dalam pemilihan pemimpin untuk bertanding dalam pilihan raya umum termasuk calon luar parti bagi menentukan kemenangan dan bukannya calon di peringkat tertinggi bahagian sahaja.

"Kita nak orang berbakat dan berkebolehan (bertanding), barulah kita boleh dirikan kerajaan yang berwibawa," katanya sambil mengakui sekatan golongan profesional menyertai Umno berlaku semasa beliau sebagai pemimpin parti.

Dr Mahathir berkata kepimpinan Umno harus sedar bahawa kemenangan dalam sesuatu pilihan raya itu ditentukan oleh pengundi yang bukan ahli Umno.

"Kalau semua ahli Umno mengundi Barisan Nasional (BN) pun tak cukup untuk mencapai kemenangan, dia kena dapat sokongan orang luar daripada Umno, baru calon itu boleh menang," katanya.

Beliau berkata Umno hari ini tidak memberi peluang kepada orang luar terdiri daripada golongan cerdik pandai itu kerana keengganan ahli Umno di bahagian itu sendiri untuk menyokong calon seumpamanya.

"Sepatutnya kita terima calon yang baik ini sama ada mereka anggota parti atau tidak," katanya.

Dr Mahathir berkata Umno pada masa depan mesti merestui golongan profesional dan cerdik pandai menyertai parti itu dan tidak seperti pada masa kini di mana mereka disekat daripada menyertainya. - BERNAMA

Lagi Gelagat TG Nik Aziz Semasa Latihan Menembak Petang Tadi. Hebat Tok Guru!

Posted: 28 Mar 2012 03:51 AM PDT

Hebat! Jom Tengok Gaya TG Nik Aziz Semasa Latihan Menembak. Tembak Umno?

Posted: 28 Mar 2012 03:38 AM PDT

Aksi yang dirakam semasa latihan menembak. Hebat Tok Guru kite!

Tembak orang yang lawan Islam Tok Guru! Hehehe...

Pesuruhjaya PAS P Pinang nafi mahu lompat

Posted: 27 Mar 2012 11:37 PM PDT


Susan Loone

Pesuruhjaya PAS Pulau Pinang Salleh Man menafikan spekulasi bahawa beliau merancang untuk melompat atau meninggalkan parti kerana tidak berpuas hati dengan kerajaan negeri pimpinan DAP.

ADUN Permatang Pasir berkata, dakwaan itu dibuat oleh "budak Umno" yang menangkap gambarnya bersama Ketua Pemuda Umno Permatang Pauh Mohd Zaidi Mohd Said dan penyelaras BN Permatang Pauh Rahim Man.

Saleh berkata, mereka hanya bersalaman dan tidak banyak bercakap sebelum beliau beredar selepas mendapati sekumpulan anggota Puteri Umno mengadakan pertemuan di situ.

Sebelum ini, terdapat dakwaan di blog yang tidak dikenali berhubung spekulasi melompat parti itu dengan menyandarkan kepada gambar pertemuan itu.

Betul Ke Umno Berjuang Demi Agama? Jom Tengok Apa Yang Wanita Dan Puteri Umno Buat

Posted: 27 Mar 2012 08:09 PM PDT

Hahahaha....

Kaki joget nak jaga agama islam?

Hahahaha.....

Mana muhyiddin? Dia cakap penyokong umno adalah mujahid dan mujahidah?

Hahahaha...

Tiada ulasan: