Ahad, 4 Mac 2012

dollah yankee

dollah yankee


Akibat 2 buku undang-undang

Posted: 04 Mar 2012 02:38 AM PST


Ini lah akibatnya bila Malaysia kita ni ada 2 buah buku undang-undang. 1 buku undang-undang untuk orang-orang macam laki Sharizat, dan 1 buku undang-undang lagi untuk 'kucing kurap' macam kami.

Pengarah CCID Datuk Syed Ismail kata yang mereka telah pun menjalankan siasatan terhadap kes NFC dengan telus dan 'with no fear'. Dan hasilnya dah serah pun pada pejabat Peguam Negara untuk tindakan, siap dengan rekomen apa yang patut peguam negara buat pada pengarah anak beranak ni.

Tapi apa sudah jadi?? Mungkin akibat salah tengok atau salah rujuk pada buku undang-undang, kertas siasatan itu telah dikembalikan semula kepada polis olih pejabat peguam negara untuk kali keduanya supaya boleh di'modified' semula. Maklumlah, yang nak didakwa ini bukan 'kucing kurap' tetapi penyamun yang berlesen, penyamun yang pakai kot dan 'tie'.

Akibatnya... mereka (polis) akan mengikut saja apa rekomen dan arahan yang telah diberikan olih pejabat peguam negara pada polis untuk me'modified'kan semula kertas siasatan itu.

dollah yankee -
Last sekali gurkah-gurkah politik di'port' kata ... "kertas siasatan tu akan jadi kertas bungkus nasi lemak".
Kah..Kah..Kah..




Tiada ulasan: