Khamis, 15 Mac 2012

Bila Harimau Sudah Menaip...

Bila Harimau Sudah Menaip...


Tun Mahathir...perlu disedarkan.

Posted: 15 Mar 2012 03:12 AM PDT

Aku membaca blog Tun Mahathir dan aku menahan marah. Marah pada Tun Mahathir yang selama ini aku sangka telah bertaubat namun sangkaan aku meleset sama sekali.

Ingin aku memberi jawapan bagi persoalan beliau di http://chedet.cc/blog/?p=718.

v) Apakah ingatan manusia lebih tepat dan kekal dari catitan, seperti wahyu dari Allah s.w.t. kepada Nabi Muhammad s.a.w. dicatit, kemudian dibukukan sebagai Al-Quran.

Tun, perawi hadith bukanlah mereka-mereka yang merasuah ketika dapat projek, minum arak di majlis VVIP atau yang pernah memegang kemaluan bukan mahram. Mereka orang soleh yang wajar dihormati dan dikasihi.

Mungkin Tun merasakan Tun pandai tetapi percayalah, post Tun ini hanya menampakkan Tun lebih bangsat dari Iblis. Tun wajib bertaubat kerana Tun telah tidak beriman kepada Rasulullah SAW. Tun solat ikut siapa ya? Ikut gerakan anjing atau berpandukan petunjuk Nabi SAW yang Mulia?

Tun, aku cuba untuk beradab tetapi tulisan Tun terlalu kurang ajar. Tun telah hilang seorang yang meminati Tun.

Tetapi Tun, kalau Tun meninggal dunia nanti (yang aku rasa ia tak lama lagi memandangkan Tun telah tua sangat), aku tetap doakan kebaikan Tun dan agar Allah Azza Wa Jalla mengampunkan dosa orang jahil macam Tun.

Wallahua'lam.


Tiada ulasan: