Rabu, 28 Mac 2012

Addin

Addin


(Video & Gambar) Penuh Sesak Ceramah Anwar Di Taman Kosas, Ampang

Posted: 28 Mar 2012 09:24 AM PDT









Kerja Jahat Umno BN Untuk Lucutkan Anwar Dari Ketua Pembangkang

Posted: 28 Mar 2012 04:54 AM PDT

Nalla cari jalan lucut Anwar sebagai ketua pembangkang

Senator Datuk S Nallakaruppan sedang mencari jalan untuk mengadakan impeachment (mencabar supaya dilucutkan jawatan) Datuk Seri Anwar Ibrahim sebagai ketua pembangkang ekoran dakwaan terlibat dalam aktiviti biseksual. Peguamnya, Datuk Seri Dr Muhammad Shafee Abdullah berkata, usul itu akan dibawa ke jawatankuasa disiplin parlimen bagi membolehkan Anwar digantung atau mengosongkan kerusi itu.

"Secara teknikalnya usul ini boleh dibawa dan kita perlu teliti dan study mengenai perkara ini terlebih dahulu," katanya kepada pemberita selepas sidang media di Hotel Grand Seasons, Kuala Lumpur.

Beliau mengambil contoh dalam kes kes bekas presiden Amerika Bill Clinton dengan Monica Lewinsky dalam skandal seks yang berakhir dengan pengundurannya.

Addin :

Ini adalah kerja jahat Umno BN untuk lucutkan Anwar sebagai Ketua Pembangkang di Parlimen. Dengan pelbagai cara telah dilakukan untuk mencemar dan menjatuhkan Anwar Ibrahim tidak berjaya kini cara komplot terbaru melalui Nallakarupan. 


Apa Yang Menarik Di Cambodia?

Posted: 28 Mar 2012 04:00 AM PDT

Anda sedang cari tempat untuk melancong bersama keluarga? Dengan Melancong Juga Kita Dapat Mengisi Masa Lapang Dengan Perkara Yang Berfaedah. Anak - Anak Terhindar Daripada Melakukan Perkara Negatit Terutama Pada Waktu Cuti Sekolah Seperti Bercampur Gaul Dengan Remaja Yang Rosak Akhlak. Ibu Bapa Juga Dapat Mengetahui Aktiviti Anak-Anak Kerana Sepanjang Waktu Melancong, Anak-Anak Sentiasa Bersama Mereka.Dengan Melancong Kita Akan Dapat Menambahkan Pengetahuan Dan Meluaskan Pandangan Ke Tempat-Tempat Yang Belum Pernah Kita Lawati.

Contohnya Kita Akan Dapat Melihat Kebudayaan Yang Diamalkan Di Sesebuah Tempat Yang Jauh Berbeza Dengan Tempat Kita. Selain Itu, Melancong Juga Dapat Melapangkan Fikiran. Fikiran Kita Perlu Juga Direhatkan Daripada Terus Bekerja.

Melancong Juga Mengeratkan Hubungan Kekeluargaan. Dengan Melancong Kaum Keluarga Dapat Beramah Mesra Dan Bersenda Gurau Sambi Berhibur. Hal Ini Amat Digalakkan Oleh Islam, Ibu Bapa Yang Sibuk Bekerja Serta Anak-Anak Yang Sibuk Dengan Urusan Pelajaran Dapat Bertemu Dan Bersatu Serta Mengukuhkan Hubungan Yang Kian Longgar.

Menyaksikan Kehidupan Orang Yang Lebih Fakir / Miskin Dari Kita Membuatkan Nikmat Kesyukuran Itu Dapat Dirasi, ( Imam Muda Asyraf )

JOM PERGI MELANCONG KE NEGARA CAMBODIA,
KAMI SEDIAKAN PAKEJ-PAKEJ YANG AMAT MURAH UNTUK ANDA.

JIKA ANDA BERMINAT SILA LAYARI www.ustazyahya.com/kemboja

Addin :

Mintak tolong support sponsor Addin, bagi yang berkemampuan.. asyik-asyik dengat citer politik je kita melancong pulak.. release tension.


Gambar Ceramah Umno Yang Hangat

Posted: 28 Mar 2012 01:56 AM PDT


Umno cukup terdesak, untuk menarik hadirin sanggup buat apa sahaja. Bagi duit poket, sediakan bas dan makanan.. dan yang terkini sediakan hiburan tari menari untuk menarik orang ramai hadir ke ceramahnya..

 Kah..kah..kah.. inilah wasatiyyah yang di anjurkan oleh PM Najib..



Ekoran Keputusan Cemerlang SPM, Pelajar Seluruh Terengganu Di Dakwa Dapat Soalan Bocor

Posted: 27 Mar 2012 08:18 PM PDT

KUALA TERENGGANU – Semua pihak sepatutnya berbangga dengan kejayaan Terengganu dalam bidang pendidikan dan bukan membuat fitnah untuk mempertikaikan kejayaan itu. Menteri Besar, Datuk Seri Ahmad Said berkata, beliau berasa cukup kecewa apabila ada pihak membuat fitnah kononnya keputusan cemerlang peperiksaan awam berterusan di Terengganu ekoran pelajar negeri itu diberi soalan bocor. "Orang seperti ini (pembuat fitnah) tidak mahu mengiktiraf kebolehan orang lain dengan membuat tuduhan dan fitnah. 

Kalau soalan bocor (pasti) semua pelajar kita dapat keputusan 'A'," katanya pada majlis Penyampaian e-Book kepada 667 pelajar Tahun Empat di sini hari ini.

Ahmad seterusnya berkata, fitnah tersebut secara tidak langsung telah menafikan usaha keras kerajaan, guru-guru dan ibu bapa dalam meningkatkan kecemerlangan pelajaran di Terengganu.

Justeru, katanya, beliau meminta pihak yang membuat fitnah tersebut supaya menghentikan perbuatan itu dan menerapkan rasa bangga dalam diri dengan kemajuan pendidikan negara.

"Kerajaan negeri akan terus berperanan dalam mencapai kecemerlangan pelajar negeri ini," katanya lagi. ~mynewshub


Lagi Pemimpin Umno Dedah Penipuan Umno Dalam Pilihanraya

Posted: 27 Mar 2012 07:48 PM PDT

Dewan Pemuda PAS Malaysia (DPPM) melihat kenyataan bekas Ketua Penerangan Umno Pekan, Datuk Mohd Ariff Sabri Abdul Aziz bahawa BN selama ini berkuasa kerana persempadanan kawasan mengundi menunjukkan Umno sememangnya parti yang mengamalkan penipuan bagi memenangi pilihan raya. "Sebelum ini, bekas pimpinan tertinggi Umno, Tan Sri Kadir Sheikh Fadzir pernah mendakwa Umno membeli undi bagi memenangi pilihan raya," kata Ketua Penerangannya, Riduan Mohd Nor (gambar)  dalam satu kenyataan. Bagi DPPM, katanya dakwaan bekas-bekas pemimpin Umno tentang strategi kotor Umno dalam pilihan raya umum terdahulu merupakan suatu dakwaan yang serius.

"Jika yang mendedahkan strategi kejahatan Umno dalam sistem pilihanraya di Malaysia adalah orang awam, ia mungkin boleh dipertikaikan kesahihannya.

"Tetapi jika yang mendedahkan strategi ini adalah bekas pemimpin Umno, ini menunjukkan ada sesuatu yang tidak kena pada Umno," ujarnya.

Baginya, kedua-dua pemimpin itu adalah orang kanan Umno dan mereka tahu malah terlibat secara langsung dalam strategi Umno untuk memenangi pilihan raya umum yang mana sudah tentu dakwaan mereka berasas.

Justeru itu, ujarnya tidak hairanlah Umno mudah memenangi pilihan raya yang terdahulu meskipun rakyat sudah lama menolak Umno.

Menurutnya, mereka sanggup melakukan apa sahaja asalkan survival kuasa mereka dapat dicapai sekalipun terpaksa mencalar nilai demokrasi di negara ini dan memperkudakan apa sahaja agensi yang dibawah pentadbiran mereka.

"Bukan suatu kebetulan semua modus operandi yang dijalankan dalam sistem pilihan raya di negara ini seperti persempadanan semula kawasan pilihan raya, pendaftaran pemilih, undi pos, dan lain-lain melainkan tujuannya adalah untuk memenangkan Umno BN," katanya lagi.

Justeru, jelasnya DPPM amat berharap, taktik jahat Umno itu dapat dibongkarkan agar ia dipatahkan dan tidak dibuat kembali menjelang PRU13.

Beliau menambah, sudah beberapa kali pilihan raya umum berlangsung dan sudah berpuluh tahun rakyat ditipu dengan sistem pilihan raya yang kotor di negara ini.

"Akhirnya, dengan dakwaan ini membuktikan Umno BN tidak layak memerintah negara," katanya lagi.

Beliau menambah, mereka berlagak seolah mendapat mandat daripada rakyat terbanyak, hakikatnya mereka menang dengan segala unsur penipuan.

"Rakyat perlu sedar dan bangkit supaya negara ini diselamatkan dari pemimpin dan parti yang menipu dan merompak kepercayaan rakyat," ujarnya. ~harakahdaily



Akhirnya Umno BN Akui Projek NFC Gagal

Posted: 27 Mar 2012 06:28 PM PDT

K'jaan buka tender ambil alih projek pusat fidlot nasional

Kerajaan akan membuka tender kepada mana-mana syarikat yang berminat untuk mengambil alih projek ternakan lembu daging Perbadanan Fidlot Nasional (NFC), kata Menteri Pertanian dan Industri Asas Tani Datuk Seri Noh Omar. Beliau berkata kementerian itu serius untuk memastikan projek tersebut dapat diteruskan dan berjalan lancar seperti yang dicadangkan sebelum ini.

Menurutnya, cadangan mempelawa syarikat lain meneruskan projek itu telah diumumkan Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak sebelum ini dengan timbalannya Tan Sri Muhyiddin Yassin diminta diminta memastikan projek itu diteruskan, lapor Bernama.

"Kita telah melantik juruaudit bebas kerana kita serius (untuk teruskan projek ini). Kita juga dalam proses kedua iaitu membuka tender projek untuk diteruskan oleh mana-mana syarikat yang berminat," katanya ketika menggulung usul menjunjung kasih titah ucapan Yang di-Pertuan Agong bagi kementeriannya di Dewan Rakyat hari ini.

Isu NFC berbangkit apabila didakwa telah menyalah guna peruntukan kerajaan sebanyak RM250 juta untuk projek pengeluaran daging.

Dalam ucapannya, Noh tidak menyebut sama ada keluarga menteri kabinet Datuk Seri Shahrizat Abdul Jalil akan kehilangan projek tersebut.

Beliau juga tidak menyebut sama ada kerajaan persekutuan akan mendapatkan semula pembayaran daripada pinjaman mudah RM250 juta kepada keluarga Shahrizat.

Masalah yang melibatkan NFC pertama kali didedahkan dalam Laporan Ketua Audit Negara 2010, yang menunjukkan syarikat itu gagal memenuhi sasaran yang ditetapkan oleh kerajaan persekutuan pada tahun 2007.

Berikutan ini, PKR mengeluarkan dokumen yang menunjukkan bahawa pinjaman mudah RM250 juta didakwa telah disalahgunakan untuk beberapa pelaburan yang tidak berkaitan dengan industri pemeliharaan lembu.

Ini termasuk pembelian beberapa unit kondominium mewah di Kuala Lumpur dan luar negara, meneroka industri restoran dan pasar raya serta sebidang tanah di Putrajaya.

Selepas berbulan-bulan menafikan sebarang salahlaku, Shahrizat mengumumkan pada 11 Mac bahawa beliau tidak akan dilantik semula sebagai senator apabila tempohnya tamat pada 8 April.

Sehari selepas membuat pengumuman tersebut, suaminya Datuk Seri Mohamad Salleh Ismail didakwa atas dua tuduhan pecah amanah jenayah dan dua tuduhan melanggar Akta Syarikat 1965. ~bernama

Bukti Umno Serah Tanah Hak Milik Kerajaan Kepada Umno

Posted: 27 Mar 2012 05:00 PM PDT

Sebahagian dari dokumen ini membuktikan bahawa Parti yang selama ini gah melaungkan kononnya merekalah pejuang bangsa adalah pengkhianat bangsa yang sebenar. Kerana mereka telah menggunakan kuasa yang ada ditangan mereka untuk menjadikan tanah milik Kerajaan sebagai tanah milik Parti mereka..Tidakkah khianat namanya itu bilamana diamanahkan untuk mentadbir Kerajaan dalam masa yang sama mengagihkan Tanah Milik Kerajaan kepada Parti mereka?

Dokumen ini menyatakan dalam satu Majlis Mesyuarat Kerajaan Negeri Selangor pada tahun 2007 mereka telah meluluskan seluas 7 ekar tanah kepada UMNO Bahagian Kota Raja.


Perlu diketahui Kerajaan Negeri Selangor pada tahun 2007 adalah dibawah penguasaan UMNO/BN, oleh itu dalam hal ini UMNO telah meluluskan tanah kerajaan untuk dimiliki oleh UMNO.. ~anaksungaiderhaka

Addin :

Umno bukan sahaja pengkhianat kepada bangsa.. malah yang lebih teruk Umno pengkhianat kepada agama. Dalam isu terbaru di Melaka, Adun Umno yang memegang jawatan Timbalan pengerusi JK Hal Ehwal Agama Islam Negeri Melaka telah di cekup di kelab dangdut. Di katakan bersama GRO dan minuman keras..

Ini akhlak yang hendak di contohi oleh seluruh pengundi Melaka? Sehingga ke saat ini, Ketua Menteri Melaka Ali Rustam masih menyembunyikan identiti Adun terbabit. Umno muflis akhlak..

Tiada ulasan: