Jumaat, 3 Februari 2012

shalehudin

shalehudin


Shahrizat kenen Rafidah... kahkahkah...

Posted: 03 Feb 2012 09:30 AM PST

Shahrizat Tidak Akan Tunduk Dengan Tekanan Supaya Letak Jawatan

Shahrizat (tengah) yang tiba di Lapangan Terbangan Antarabangsa Kuala Lumpur (KLIA), Sepang ditemuramah pemberita pada Jumaat. Foto MOHD SAHAR MISNI.

SEPANG: Menteri Pembangunan Wanita, Keluarga dan Masyarakat Datuk Seri Shahrizat Abdul Jalil menegaskan beliau tidak akan tunduk dengan tekanan mana-mana pihak yang menggesanya meletak jawatan.

Beliau berkata, tidak ada pemimpin politik yang tidak menghadapi tekanan dan menurutnya perkara itu tidak akan melemahkan semangatnya untuk terus berkhidmat kepada masyarakat malah akan menjadikannya seorang pemimpin yang kuat dalam menghadapi cabaran. "Saya anggapnya sebagai asam garam dalam politik, saya dah lama dalam arena politik, tidak ada mana-mana pemimpin yang tidak melalui pelbagai pancaroba.

"Dan kalau orang yang tahu salasilah kepimpinan wanita Umno dan siapa yangmembuat saranan seperti ini (meletak jawatan) pasti ada sejarahnya yang tersendiri," katanya kepada pemberita di Lapangan Terbang AntarabangsaKuala Lumpur (KLIA) di sini.

Mengenai sama ada beliau akan terus berada dalam barisan Kabinet, katanya beliau menyerahkan sepenuhnya kepada Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razakuntuk membuat keputusan.

Shahrizat berdepan isu National Feedlot Corporation (NFC), yang diterajui suaminya Datuk Seri Dr Mohamad Salleh Ismail apabila Laporan Ketua Audit Negara 2010 pada Oktober lepas menyatakan NFC gagal memenuhi matlamat penubuhannya.

Isu itu semakin panas berikutan dakwaan pembangkang kononnya wujud penyelewengan peruntukan kerajaan berjumlah RM250 juta yang disalurkan kepada NFC.

NFC ialah projek 'Lembah Daging' di Gemas, Negeri Sembilan bagi meningkatkan pengeluaran daging tempatan dan mengurangkan pergantungan negara terhadap daging import.

Mengenai kenyataan bekas Ketua Wanita Umno Tan Sri Rafidah Aziz yang dipetik oleh sebuah akhbar tabloid berbahasa Inggeris sebagai berkata sesiapa yang menjadi bebanan kepada parti perlu meletakkan jawatan, Shahrizat berkata, beliau tidak tahu mengenai perkara itu kerana baru sahaja pulang ke tanah air.

Katanya, beliau sangat menghormati Rafidah dan akan terus berusaha memperkuatkan dan memperkukuhkan Wanita Umno supaya bersatu dalam menghadapi pilihan raya umum ke-13 nanti.

Menurutnya, beliau yang baru sahaja pulang daripada menunaikan umrah akan memulakan tugasnya semula Rabu ini.

Shahrizat bercuti rehat selama tiga minggu bermula 13 Jan lalu daripada menjalankan tugas sebagai Menteri Pembangunan Wanita, Keluarga dan Masyarakat. - BERNAMA

Gambaq Najib buat lawak... kahkahkah...

Posted: 03 Feb 2012 08:17 AM PST

Haloo bro...
Belajaq nak cari kerja lain dah ker... kahkahkah...

PERDANA Menteri, Datuk Seri Najib Razak mengandar barangan makanan tradisi Terengganu yang disampaikan Pengerusi Jawatankuasa Kebajikan, Pembangunan Masyarakat dan Wanita negeri, Datuk Yahya Khatib Mohamad (kiri) sambil diperhatikan Ahli Parlimen Kemaman, Datuk Seri Shabery Cheek (dua dari kiri, terlindung) dan Menteri Besar Terengganu, Datuk Seri Ahmad Said (kanan) pada maljis Perdana Menteri Bersama Rakyat di padang bola Majlis Dearah Marang, hari ini. - Foto Aswadi Alias

Jahat nak mampuih... kahkahkah...

Posted: 03 Feb 2012 07:00 AM PST

Penipuan Umno tentang Anwar dan Israel tindakan keganasan yang diperhatikan Dunia

Sejak kebelakangan ini, parti yang memerintah Malaysia sekali lagi membawa keluar dram anti-Yahudi dalam usaha untuk menjatuhkan Anwar Ibrahim, Ketua Pembangkang yang popular dan gabungan Pakatan Rakyatnya yang membangkit.

Antara mereka yang mengetuai pihak Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak dan bekas Perdana Menteri, Mahathir Mohamad ialah Chandra Muzzafar, Brahmin yang meninggalkan agama Hindu bagi memeluk agama Islam. Kecaman terbaru Chandra di televisyen nasional pada malam Sabtu terhadap Anwar adalah mengenai Israel - dan kemudian Palestin ia merupakan penipuan yang paling keterlaluan yang pernah direka oleh sesiapa pun, sama ada ahli politik ataupun bukan.

Dengan membayangkan bahawa Anwar hanya mengambil berat tentang keselamatan Israel - dan bukan Palestin -Chandra membuat cadangan jahat walaupun secara halus bahawa Ketua Pembangkang sebenarnya disokong oleh Yahudi dan / atau dibiayai mereka. Kemudian, dia berkata, secara bukan kenyataan, dalam nada yang negatif dan agak menyindir bahawa "semua orang tahu" di mana pendirian Anwar dalam isu Dunia Arab, Dunia Islam dan lain-lain. Dia langsung tidak, berkata apa-apa yang positif tentang Anwar. Malah, dia sebenarnya cuba meyakinkan pengundi Melayu tentang perkara sebaliknya dan terus mendapat undi mereka.

Ia mesti diperhatikan bahawa Chandra Muzzafar adalah bekas timbalan presiden dalam parti politik PKR Anwar. Beliau telah dipelawa untuk menyertai kem Najib dan telah digunakan untuk mencetuskan kemenangan hebat bagi Umno, parti pemerintah, tetapi amat hina dan malu sekali kerana tiada siapa yang mengikutinya dan Pakatan telah memenangi satu kemenangan baru pada pilihan raya umum 2008. Anwar dan pasukannya kini bersedia untuk mengambil alih kerajaan persekutuan dalam pilihan raya umum akan datang yang perlu diadakan menjelang April 2013.

Ahli Politik yang kecewa, keliru akademik


Semua orang mempunyai harga, kerana UMNO telah diberitahu oleh polis Cawangan Khas, dan Chandra jatuh dengan cepat apabila mereka menemui kelemahannya dan memberinya tawaran. Selepas gagal memuaskan hatiUmno, ahli politik yang gagal ini masih lagi cuba untuk membaiki kesalahan besarnya dan Israel merupakan tindakan terakhirnya bagi pemindahan yang mahal itu.

Tahap kekecewaan yang dialami Chandra hari ini hanya boleh ditandingi oleh Mahathir Mohamad. Ini terbukti dalam banyak kenyataan politik yang dikeluarkan oleh kedua-dua lelaki ini terhadap Anwar, PKR dan Pakatan Rakyat. Baru sehari lalu, Mahathir melepaskan tembakan terbaru pada musuh No1nya, dengan berkata bahawa beliau tidak terkejut dengan pendirian Anwar yang dikatakan pro-Israel. Bekas PM yang berusia 86 tahun itu telah lama menuduh Anwar sebagai sama ada seorang perisik Yahudi atau ejen AS atau kedua-duanya bergantung pada mana yang sesuai dengan kecamannya. "Dia akan berkata apa saja untuk mengambil alih Putrajaya," Mahathir, juga bekas Presiden Umno, berkata kepada pemberita pada hari Isnin.

Di Jepun, ahli-ahli politik yang gagal seperti Chandra dan Mahathir akan melakukan Hara-kiri. Bukanlah begitu untuk rakyat Malaysia kerana kedua-duanya terus pura-pura jahil apabila perlu dan terus berkulit tebal. Seperkara lagi, siapa yang melantik Chandra sebagai jurucakap bagi masyarakat berbahasa Melayu di Semenanjung Malaysia masih tidak diketahui! Ini menjadi bahan ketawa di seluruh negara. Ia seolah-olah bahawa Umno, parti yang mendakwa memperjuangkan Melayu, percaya masyarakat ini tidak berupaya untuk mengambil pendirian sendiri mengenai apa-apa perkara bahawa mereka sentiasa memerlukan seorang Muslim bukan Melayu untuk sentiasa datang untuk membantu atau mempertahankan mereka.

Musuh sebenar Palestin

Hakikatnya adalah bahawa keselamatan Israel adalah terikat jika Palestin berjaya menjadi sebuah negara yang merdeka, dan berdaulat. Jika ahli akademik yang keliru seperti Chandra berfikir bahawa orang Israel mesti dipacu ke laut sebelum Negeri Palestin boleh ditubuhkan, mereka perlu memastikan bahawa otak mereka diperiksa oleh ahli psikologi.

Ia adalah orang-orang seperti Mahathir, Najib dan kumpulannya yang merupakan musuh sebenar rakyat Palestin. Mereka tidak berminat dengan kebajikan Palestin tetapi hanya berminat untuk memastikan bahawa rakyat di sana terus menderita supaya mereka boleh merebut manfaat politik yang maksimum daripada tragedi berterusan itu.

Tidak pernah terdapat sebuah negara Palestin di seluruh sejarah Timur Tengah dan Asia Barat. Rakyat Palestin, atau lebih tepat lagi Philistinians, adalah pendatang dari Lubnan - Phoenicia lama – yang menetap di Semenanjung Gaza. Dalam Injil, kita mempunyai kisah Daud dan Goliath yang besar, Goliath merupakan seorang Philistinian.

Secara ringkas, tiada seorang pun termasuk Empire Ottomon yang mengiktiraf Palestin sebagai sebuah negara dan tiada seorang pun mengiktiraf tuntutan tanah mereka, jika ada. Ia adalah Allahyarham Yasser Arafat yang menganjurkan Pertubuhan Pembebasan Palestin (PLO) sebagai sebuah gerakan politik dan ketenteraan untuk menaikkan panji-panji nasionalisme.Semua nasionalisme yang ditakrifkan oleh apa yang ditentang.

Dalam kes nasionalisme Palestin, ia merupakan bangkangan untuk Yahudi terus membeli tanah (Yahudi dalam sejarah) bahawa mereka telah mempunyai penempatan dan mendudukinya selama berabad lamanya. Tragedi itu ialah tanah itu tidak pernah diberi gelaran oleh mana-mana kerajaan sepanjang sejarah termasuk Empayar Ottomon kerana pendudukannya telah disyaki.

Kebimbangan Israel jika orang Islam melebihi bilangan Yahudi

Suka atau tidak, Israel adalah negara yang demokratik, dan berdaulat yang diiktiraf oleh Pertubuhan Bangsa-Bangsa Bersatu (PBB) dan masyarakat antarabangsa termasuk negara-negara Arab dan juga mengumpul dan menyerahkan cukai yang dibayar kepada Palestin.

Hakikat bahawa Malaysia tidak mengiktiraf negara Israel tidak penting. Israel tidak kurang sahnya semata-mata kerana Malaysia telah enggan mengiktirafnya.

Orang Arab - Islam dan Kristian - walaupun membentuk hanya 20 peratus daripada penduduk Israel hanya sebahagian daripada negara ini sama banyak dengan warganegara lain yang merupakan orang Yahudi. Ia menyedihkan kerana lebihan Palestin - Tebing Barat dan Gaza - tidak boleh menjadi sebahagian Israel sebagai sebuah negara bangsa yang diasaskan atas kedaulatan undang-undang.

Malangnya, Rejim Tel Aviv enggan mewujudkan keadaan di mana penduduk Islam di wilayah gabungan melebihi bilangan penduduk Yahudi.

Di bawah keadaan ini, Palestin telah membuat caranya sendiri yang berasingan dari Israel tetapi tidak melupakan keselamatan Israel. Ini adalah sesuatu yang Anwar, tidak seperti Mahathir dan Najib, fahami.

Najib terdesak untuk menebus semula pentas dunia selepas pembebasan Anwar

Oleh itu, Anwar mendapati bahawa seseorang itu harus menjaga keselamatan Israel sebelum Palestin boleh muncul bersama-sama dan hidup dalam keamanan, keselamatan dan kemakmuran sebagai ahli penuh Pertubuhan Bangsa-Bangsa Bersatu (PBB). Yang betul-betul sejajar dengan pengiktirafan Malaysia "penyelesaian dua negara".

"Saya menyokong semua usaha untuk melindungi keselamatan negara Israel," kata Encik Anwar, walaupun beliau tidak berkata bahawa beliau akan membuka hubungan diplomatik dengan negara Yahudi itu, satu langkah yang katanya kekal luar jangkaan bagi Israel menghormati aspirasi rakyat Palestin.

Malaysia secara konsisten tidak menjalin sebarang hubungan diplomatik dengan Israel, walaupun hubungan perdagangan terhad yang wujud di antara syarikat-syarikat swasta di kedua-dua negara. - WSJ

Bagaimana kenyataan yang sempurna logik itu telah diubah oleh akhbar Utusan Umno untuk menunjukkan Anwar mahu mempertahankan keselamatan Israel dengan menggadaikan Palestin tidak boleh dibayangkan. Ia jelas bahawa Najib dan Umno seolah-olah menyangka bahawa masyarakat Islam dan Melayu di Malaysia mempunyai mentaliti gred rendah.

"Adakah ini pendirian parti gabungan Pakatan Rakyat pembangkang, kerana kerajaan tidak mempunyai hubungan diplomatik dengan Israel," Timbalan Presiden Umno Tan Sri Muhyiddin Yassin dilaporkan berkata oleh agensi berita nasional Bernama.

Pemerhati dunia telah lama berpandangan bahawa Palestin hanya akan mendapat keahlian penuh PBB selepas diiktiraf oleh Israel dan dicadangkan sebagai ahli penuh PBB. Sekali lagi, ini tidak difikirkan Najib, Mahathir dan kumpulannya kerana diri mereka yang bersifat perkauman. Alternatif mereka seolah-olah terus bermimpi bahawa mereka boleh menolak orangYahudi ke dalam laut supaya negeri Palestin boleh muncul di semua wilayah yang kini diduduki oleh Israel, Gaza dan Tebing Barat.

Ini adalah tahap kematangan politik dan pemikiran kerajaan semasa di Malaysia. Umno yang diterajui oleh gabungan Barisan Nasional (BN) telah memerintah negara selama 54 tahun. Hairankah jika Malaysia kini bersedia untuk jatuh ke dalam sistem apartheid walaupun berdekad mengamalkan kepelbagaian kaum dan pembangunan negara?

Palsu dan Jahat

Ia juga harus diperhatikan bahawa sejak Januari 9, 2012, apabila Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur membebaskan Anwar daripada tuduhan liwat yang direka oleh kepimpinan atasan Umno, Najib dan Mahathir telah mengambil berat tentang kegembiraan yang amat menggalakkan yang terdapat di seluruh dunia oleh kerajaan atasan dunia.

Mereka sangat memerlukan Anwar untuk memerlahankan diri terutamanya kepada orang Melayu yang merupakan pengundi utama di negara ini. Komen-komen WSJ merupakan pendedahan hebat seperti yang disangka Najib dan Mahathir. Bagi mereka yang tidak memikirkan plot liwat bagi memenjarakan dan menganiayai saingan politik, tuduhan palsu yang mewujudkan ketegangan antara orang Islam dan Yahudi boleh dianggap remeh.

Tetapi jangan silap, perkara ini serius. Ia merupakan satu bentuk keganasan, tidak kurang dari itu. Dan selagi ahli-ahli politik yang mementingkan diri seperti ini tidak ditolak oleh mereka sendiri dan masyarakat dunia, bagaimana mungkin akan ada keamanan dan keharmonian global?

Bagi semua ucapan megahnya mengenai Pergerakan Global bagi platform sederhana, Najib adalah palsu. Semua rakyatnya tahu mengenainya dan sudah tiba masanya, dunia melihat dia yang sebenarnya.

Bagi Mahathir, dunia sudah tahu betapa jahatnya dia.

Malaysia Chronicle

Awat hampa biaq Anwar sorang-sorang...

Posted: 03 Feb 2012 03:00 AM PST

Isu Israel: Kenapa Anwar Dibiarkan Keseorangan?

PENULIS lihat Datuk Seri Anwar Ibrahim keseorangan dalam mempertahankan isu berkaitan dengan melindungi keselamatan Israel yang disebut dalam temuramahnya dengan The Wall Street Journal pada 26 Januari.

Komponen-komponen dalam Pakatan Rakyat sama ada membisu atau mengambil jalan selamat dari mengulas lebih lanjut tentang isu ini. Paling mengecewakan ialah PAS yang bukan setakat tidak menyokong malah membiarkan jentera pemudanya mengeluarkan kenyataan-kenyataan yang langsung tidak membantu malah memburukkan lagi keadaan.

Penulis dimaklumkan dalam satu mesyuarat tertutup yang diadakan baru-baru ini, Anwar secara terbuka telah mengkritik pemuda PAS atas kelantangan mereka mengulas isu tembual beliau tersebut, jauh dari konteks sebenar.

Kepimpinan PAS perlu berbuat sesuatu dengan sayap pemudanya yang masih terikat dengan perjuangan PAS yang 'lama'. Mentaliti pemuda PAS hari ini tidak berbeza langsung dengan dahulu walaupun banyak yang telah berubah dengan penyertaan PAS ke dalam Pakatan Rakyat.

Penulis tidak mahu menyebutkan siapa, tapi percayalah kalau keadaan ini tidak dikawal dalam pemuda PAS, ia boleh menjurus kepada berulangnya tragedi yang dicetuskan Hasan Ali sehingga membawa kepada pemecatannya.

Tapi sikap Angkatan Pemuda Keadilan (AMK) dan Pemuda Sosialis DAP (DAPSY) yang berterusan mendiamkan diri juga tidak boleh diterima akal.

Kalau pun ada yang menjawab, kebanyakannya lebih banyak menumpu kepada respon Anwar ke atas kenyataan mantan Perdana Menteri Mahathir Mohammad yang menuduh Anwar 'rapat' dengan yahudi. Tidak kurang juga yang memainkan kembali isu berkaitan dengan surat yang konon dihantar oleh Mahathir kepada bekas Perdana Menteri Israel, Ehud Barak pada 1999.

Sedangkan seingat penulis isu tersebut telah dijawab Mahathir dalam blognya pada 2008 disini.

Pendek kata, kalau pun ada yang menjawab, ianya terkeluar dari isu sebenar yang sedang menjadi perdebatan hangat di Internet, terutama blog-blog pro UMNO dan laman media sosial lain seperti Facebook dan Twitter.

Yang sebetulnya, kenyataan rasmi Anwar berhubung isu tersebut sudah cukup bagus untuk menjawab segala kekeliruan yang ditimbulkan oleh UMNO dan blogger upahan mereka. Transkrip penuh (berkaitan Israel) temubual Anwar dengan TWSJ:-


"Some refuse to recognize the state of Israel," he said, "but I think our policy should be clear – protect the security [of Israel] but you must be as firm in protecting the legitimate interests of the Palestinians."

Penulis akui, ramai juga yang memetik kenyataan tersebut untuk menjawab tapi kenapa ia dibiarkan tanpa kupasan lanjut?

Harapan untuk melihat kepimpinan PKR dan DAP membela Anwar dalam isu ini juga nampaknya hanya tinggal harapan. Kelihatannya tidak ramai yang mahu bercakap mengenainya seolah-olah bersetuju dengan propaganda mainan media UMNO.

Keadaan ini menyebabkan Pakatan Rakyat ketinggalan di belakang dan Anwar terus menerus dituduh sebagai pensimpati yahudi tanpa mendapat pembelaan sewajarnya dari kita sendiri.

Pada pendapat penulis, isu ini sangat besar untuk Datuk Seri Anwar mengendalikannya bersendirian. Kalau ada yang fikir isu ini dengan cepat dilupakan seperti mana kebanyakan isu lain, mereka sebenarnya membuat kesilapan besar.

Dalam konteks Malaysia, hubungan dengan yahudi ini sangat kritikal apatah lagi bila Anwar digambarkan akan 'melindungi keselamatan Israel' oleh UMNO jika mengambil alih Putrajaya dalam pilihanraya umum yang akan datang.

Justeru sesuatu perlu dibuat bagi mengelakkan perkara ini terus menerus mengurangkan keyakinan rakyat terhadap Pakatan Rakyat untuk menggantikan BN di negara ini.- SPR

Tak baik woi kata dia kena nasik kangkang... kahkahkah...

Posted: 03 Feb 2012 01:30 AM PST

NASI KANGKANG....

Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak mempertahankan Datin Seri Rosmah Mansor dengan mendakwa bahawa laporan kononnya isteri beliau berbelanja sakan di Sydney baru-baru ini "sengaja direka" untuk memburukkan imej mereka.

Beliau menjawab soalan yang dikemukakan oleh seorang pengguna di Twitter yang meminta beliau untuk mengesahkan sama ada tulisan di blog fesyen Australia - Frockwriter yang menganggarkan isterinya membelanjakan sekitar A $100,000 (RM323,000) untuk membeli pakaian oleh pereka terkenal.

"Ini cerita yang dibesar-besarkan dan sengaja direka untuk menjejaskan persepsi rakyat tentang pemimpin mereka," katanya di Twitter malam tadi.

Sebelum ini, wartawan fesyen Patty Huntington dalam blognya Frockwriter mendedahkan bahawa Rosmah 'berbelanja sakan' membeli pakaian pereka eksklusif di Sydney, Australia. Tulisannya kemudian dipetik oleh akhbar The Sydney Morning Herald pada 21 Januari.

Dalam seksyen 'Private Sydney' kolumnis akhbar itu, Andrew Hornery memanggil Rosmah sebagai "first lady of shopping', kerana dikatakan telah membelanjakan A$100,000 (RM325,000) di sebuah butik di Sydney.

Memetik pereka fesyen Sydney Carl Kapp (kiri), kolumnis itu melaporkan bahawa "pelanggan terbesar" Kapp telah membelanjakan jumlah yang mengejutkan sewaktu "percutian peribadi" di sana.

Menurut kolum itu lagi, Rosmah dan Najib, semasa cuti tersebut menginap di penthouse A$20,000 (RM65,100) semalam di Hotel Darling.

Dengan tajuk 'Super Kerr Now a Model Citizen', kolum itu turut melaporkan bahawa Rosmah telah meminta "parkir valet untuk limousinnya" dan menerbangkan Kapp ke Malaysia untuk mengenakan pakaian yang ditempahnya.- Sumber

Mai kita londeh mamak tongkang nih...

Posted: 03 Feb 2012 12:00 AM PST

DR MAHATHIR SENGAJA MEMUTARBELIT DAN MELUPAKAN FAKTA

Oleh: setisab


Tun Dr Mahathir Mohammad semalam menyatakan bahawa Datuk Seri Anwar Ibrahim merupakan simpatisan Yahudi. Dr Mahathir sengaja memutarbelitkan kenyataan Anwar dan sengaja melupakan hubungan akrabnya dengan Amerika suatu ketika dahulu.

Anwar telah menjelaskan bahawa kenyataannya di dalam akhbar Wall Street Journal yang dimainkan UMNO dan media mereka hari ini adalah selari dengan penyelesaian dua negara (two-state solution) yang diterima inisiatif keamanan dunia Arab, Malaysia malah Hamas sendiri, pejuang kemerdekaan Palestin.
~ Isu Pakatan Rakyat di Facebook

Mahathir mungkin kelihatan begitu lantang bersuara menentang Zionis dan Barat tetapi sebenarnya mempunyai hubungan yang cukup baik dengan mereka sehingga sanggup menandatangani perjanjian ketenteraan sulit dengan Amerika pada 1984 – Bilateral Training and Consultation Agreement (BITAC) - yang membolehkan Amerika menjalankan latihan ketenteraan mereka di Malaysia.

Selepas imej Malaysia punah teruk di mata masyarakat antarabangsa akibat pemecatan Anwar sebagai Timbalan Perdana Menteri, Dr Mahathir begitu terdesak untuk bertemu dengan Bush sehingga Jack Abramoff, seorang ahli lobi Zionis dibayar sebanyak AS$1.2 juta untuk mengatur pertemuan dengan Bush. Fakta ini diakui oleh Dr Mahathir sendiri.

Abramoff mempunyai hubungan rapat dengan Bush dan juga golongan ekstrem di Israel. Menurut majalah Newsweek ada wang yang dikutip oleh Abramoff di dalam aktiviti melobinya yang disalurkan untuk penduduk Yahudi melawan kebangkitan rakyat Palestin. Abramoff akhirnya mengaku bersalah di atas tuduhan rasuah, penipuan dan lain-lain lagi pada 2006.

Selepas itu, Bush menganggap Malaysia sebagai sekutu di dalam Perang Melawan Keganasan dan Malaysia menggunakan alasan tersebut untuk menangkap sesiapa sahaja yang dikehendaki termasuk anggota pembangkang yang dituduh sebagai pengganas di bawah Akta Keselamatan Dalam Negeri.

Nampaknya Dr Mahathir terus menyimpan dendam lamanya terhadap Anwar. Beliau dan pimpinan UMNO nampaknya tidak dapat berhenti menghamburi fitnah semata-mata untuk mengalihkan dari satu demi satu skandal yang membelenggu mereka.

NIK NAZMI NIK AHMAD
PENGARAH KOMUNIKASI
PARTI KEADILAN RAKYAT

Anak Paderi di Islamkan...

Posted: 02 Feb 2012 10:00 PM PST

Kisah Anak Paderi Memeluk Agama Islam

Kisah Anak Paderi Memeluk Agama Islam | Nama saya Farhan Bin Abdullah. Nama asal saya sewaktu beragama Kristian ialahJohanis. Saya dilahirkan dibumi Sabah dalam keluarga Kristian. Bapa saya seorang ketua Paderi yang menjaga 15 buah gereja disatu kawasan di Sabah. Saya dilatih oleh bapa saya untukmenjadi seorang paderi. Sejak mula PBS bawah Datuk Joseph Pairin Kitinggan, usaha Kristian kami mendapat sokongan penuh kerajaan negeri.

Rahmat dan hidayah Allah tidak mengira kaum dan warna kulit.

Teknik Dakwah Kristian

Kumpulan Kristian saya masuk ke kampong dalam berbagai program. Selalunya program khidmat masyarakat. Pihak gereja selalunya membekalkan wang tunai sekitar RM50,000. Berbagai aturcara dibuat untuk membantu orang kampong. Kami ziarah rumah kerumah, tanya masalah mereka dan bantu mereka, berbagai masalah diluahkan. Ada kami bantu dengan duit secara spontan. Ada kami hantar keperluan harian, pakaian dan buku sekolah dsn.

Dengan cara ini kami mendekati mereka. Hasilnya dengan beberapa kali kunjungan susulan, kami berjaya mengkristiankan mereka. Paling berbaloi kami mengkristian remaja Islam, tambah berbaloi dari kalangan intelek. Hasilnya kami dapat RM3,000/= setiap seorang Islam yang dimurtadkan. Bayangkan pendapatan saya ketika masih di alam persekolahan. Sewaktu Tingkatan 3 saya dan beberapa rakan mengambil m/pelajaran Agama Islam yang boleh dipilih dengan lukisan (betapa hinanya m/pelajaran ini setanding dengan lukisan). Saya mendapat A-3. Sewaktu tingkatan 4 saya belajar di sekolah asrama penuh. Saya terus ambil pelajaran Agama Islam.
Berdebat Dengan Ustaz

Tujuan saya untuk tahu mengenai Islam dan memudahkan saya menyebarkan agama kristian. Saya mempunyai beberapa soalan yang saya kira tidak mampu dihuraikan oleh orang Islam. Pada suatu hari sewaktu tingkatan Enam bawah, saya bersemuka dengan Ustaz yang mengajar saya (saya panggil cikgu).

"cikgu saya ada beberapa soalan, tapi saya rasa tak sesuai dikelas ini, boleh ke saya kerumah cikgu…" Ustaz itu bersedia. Lalu saya bersama beberapa rakan ke rumah ustaz itu.

Saya katakan "cikgu saya mahu berdialog secara ilmiah, bukan atas nama Islam, agama cikgu dan bukan atas nama Kristian, agama saya". Saya kemukakan beberapa persoalan, antaranya;

- Mengapa orang Islam sembah Ka'abah

- Sebenarnya semua agama sama sahaja. Nasrani, Yahudi, Kristian dan Islam adalah agama langit.

- Mengapa diakhir zaman, Nabi Isa akan turun bersama Iman Mahadi membebaskan kezaliman dan kekacauan dan bukannya Nabi Muhammad.

- Mengapa dalam sejarah dan hingga kini orang Islam suka peperangan.

- Injil sekarang dikatakan diseleweng. Kalau begitu mana yang asalnya.

Yang menghairankan, Ustaz ini dapat menjawab pertanyaan saya dan kawan-kawan dengan begitu ilmiah. Saya dan kawan-kawan mati akal.

Kemudian saya dibebani dengan 3 persoalan yang tidak mampu saya menjawab secara tepat.

- Apakah boleh manusia (paderi) mengampunkan dosa manusia lain.

- Persoalan ketuhanan 3 dalam 1 dan 1 dalam 3

- konsep ketuhanan Jesus.

Saya mengatur pertemuan ustaz saya dengan beberapa orang paderi, kawan-kawan bapa saya, tetapi mereka enggan. Lalu saya bawa ustaz itu ke rumah saya dan bertemu bapa saya seorang ketua paderi. Ternyata bapa saya juga tidak mampu menjawab persoalan yang dibawa oleh ustaz itu. Sebaik ustaz itu pulang, bapa saya memarahi saya kerana bawa 'orang malaya' datang ke rumah.
Pengislaman Anak Paderi

Sejak itu beberapa kali saya tidur rumah ustaz itu. Disamping mengulangkaji saya gemar berdialog dengan ustaz itu. Saya memerhatikan kehidupan ustaz tu, saya mengagumi cara hidup Islamnya.

Suatu malam saya bermimpi didatangi 3 orang berjubah. Seorang berjubah hitam membawa salib. Seorang berjubah putih membawa bendera bertulisan jawi. Dan seorang berjubah hijau yang meminta saya membuat pilihan. Yang berjubah hitam dan berjubah putih saling menarik saya mengikuti mereka.

Saya meronta-ronta. Disamping itu saya dapati yang berjubah hitam semakin tengelam dan yang berjubah putih semakin tinggi. Sedang saya meronta-ronta, saya terjaga. Saya mendengar suara azan dan ustaz tadi berada ditepi saya dan berkata, "Mengapa Johanis….awak mengigau…."

Saya pegang tangan ustaz itu, saya katakan, "Cikgu Islamkan saya………". Ustaz itu minta saya bersabar untuk dia uruskan dengan pihak tertentu. Tidak lama selepas itu saya pun di Islamkan oleh Ustaz itu.

Selesai pengIslaman saya, saya pulang ke rumah. Sampai di rumah, saya lihat pakaian saya bertabur diluar rumah. Rupanya bapa saya telah tahu. Sebaik melihat saya, bapa bergegas masuk dan keluar semula dengan mengacu senapang ke arah saya. Tiba-tiba emak menerkam dan peluru senapang meletup keatas.

Saya segera meninggalkan rumah sehelai sepinggang. Tinggalkan keluarga saya. Tinggalkan sekolah. Saya bersembunyi sekejap rumah ustaz sebelum saya dibawa oleh ustaz pulang ke semenanjung sebaik habis kontrak mengajar di Sabah.

Hijrah ke Semenanjung Malaysia

Saya diserahkan kepada PERKIM di Kuala Lumpur. Secara kebetulan rakan saya Nazri, vokalis kumpulan Raihan juga memeluk Islam, tetapi mengikuti kumpulan Ar-Arqam. 2 lagu dalam album pertama kumpulan Raihan adalah saduran lagu koir yang kami nyanyikan dalam gereja Kristian sewaktu di Sabah dulu. 6 tahun saya di PERKIM. Saya masuk pula Maahad Tahfiz. Alhamdulillah saya dapat sijil Al-Hafiz selepas 3 tahun. Kemudian saya bekerja dengan Jabatan Agama Islam. Saya banyak masuk kawasan di Negeri Sembilan, Melaka dan Pahang. Tak sampai setahun saya letak jawatan. Saya sedih kerana ramai pendakwah ini nak berdakwah pun merungut duit over time. Saya rasa tiada keiklasan. Biarlah saya jadi pendakwah bebas. Saya ingin membilas dosa lalu. Saya telah ramai memurtadkan orang. kini saya mahu berjuang untuk mengIslamkan seramai mungkin dengan kualiti bukan kuantiti saja.

Pengislaman Ketua Paderi

Berbalik kisah keluarga saya. Selepas meninggalkan rumah dan belajar di PERKIM saya selalu telefon ayah, emak dan adik beradik saya. Saya katakan jangan bencikan saya. Saya sayang ayah. Saya sayang emak. Saya sayang adik beradik saya. Ayah dan emak tetap ayah emak dunia dan akhirat.

Walaupun ayah menyambut dingin suara saya, saya hantarkan buku-buku yang sesuai menerangkan tentang Islam. 7 tahun saya telefon. 7 tahun saya hantar surat dan buku-buku. Saya menangis kerana rindukan ayah, emak dan adik beradik. Akhirnya, sewaktu saya di Maahad Tahfiz, bagaikan halilintar saya mendapat berita…….. Ayah saya, yang dahulunya ketua Paderi kepada 15 gereja, kini menganut Agama Islam.

Allah saja yang tahu perasaan saya ketika itu. Saya menangis dan menangis. Saya ambil wuduk dan sujud syukur. Air mata saya menjadi terlalu murah….saya terus menangis…saya pejamkan mata…saya bayangkan ayah dihadapan…saya peluk erat tubuh ayah dan kami menangis bersama……..Ya Allah betapa agungnya kekuasaanMu….

Peristiwa yang saya alami sewaktu memeluk Islam turut dirasai oleh ayah saya. Dia dihalau dari rumah yang diberi oleh pihak gereja Kristian. Kini saya pendakwah bebas. Saya sedih melihat umat Islam hari ini berpecah. Kita berpecah kerana kita meninggalkan Quran dan sunnah Rasul. Kita ambil sebahagian dan kita tinggalkan sebahagian.

Realiti Umat Islam

Kita ambil contoh pelaksanaan hukum Hudud dan Qisas. Mengapa kita cari jalan nak menentang pelaksanaanya. Sepatutnya kita cari jalan supaya dapat dilaksanakan. Inilah sikap umat Islam. Saya pernah berdialog dengan beberapa orang pensyarah universiti tentang isu Hudud & Qisas. Dia boleh sergah saya, "You apa tahu… Islam pun baru setahun jagung….."

Saya sedih dengan sergahan pensyarah itu. Kalau ini sikap pendakwah Saya tak akan masuk Islam. Tapi saya pilih Islam kerana saya tahu Apa itu Islam. Kerana itu saya ajak menghayati Islam. Saya kumpulkan semula kawan-kawan masa Kristian dulu. Saya berdialog tentang Islam. Saya kumpulkan derma untuk tujuan dakwah ini, untuk bergerak perlukan wang. Saya diancam oleh puak Kristian. Saya juga diancam oleh umat Islam.

Apa tauliah awak, mana kebenaran Jabatan Agama, mana permit polis, sapa benarkan pungut derma dll. Saya tak gentar berdialog dengan puak Kristian, kerana saya ada pengalaman tapi sukarnya bila Umat Islam sendiri menyulitkan saya.

Awas! Dakyah Kristian di IPT

Marilah kita awasi dakyah Kristian. Satu usaha yang agak ketara ialah Di institut pengajian tinggi (IPT). Pendakyah ini mendekati kaum muslimah, pura-pura nak belajar Islam….jatuh cinta…lalu dimurtadkan…ada yang pura-pura masuk Islam….dan dimurtadkan.

Saya sudah pergi banyak IPT. Saya paling bimbang di Universiti Putra Malaysia. Itulah satu-satunya Universiti yang ada gereja. Gereja Kristian ini antara yang aktif untuk memurtadkan orang Islam. Saya nak nasihatkan kalau ada saudara kita terminum 'Holly Water'.

Sebenarnya air ini dibuat di Vatican City. Dijampi oleh paderi Termasuk Pope John Paul yang jemput Perdana Menteri kita dulu. Kalau terminum, cari air kolah dari 3 masjid. Baca Al-Fatihah 1x, Yasin 1x, 3 qul 1x, dan selawat. Ambil sebahagian buat minum dan sebahagian buat mandi. InsyaAllah mereka akan sedar dan dapat diselamatkan. insyaAllah. Wallahu'alam….

UMNO pakai mampuih keraih camtu ja... kahkahkah...

Posted: 02 Feb 2012 08:00 PM PST

Melayu kini memilih DAP, tolak umno

Jika ada peluang, saya akan sertai DAP

Kenyataan ini seolah-olah saya mahu menyertai politik selepas tamat pengajian. Tidak, bukan itu maksud saya. Tetapi sedikit komentar dari saya setelah memerhatikan beberapa siri kejadian yang tidak disangka-sangka oleh ramai rakyat Malaysia yang aktif memerhatikan gelombang politik tanah air muttakhir ini.

Siri kemasukan ramai nama-nama besar melayu (terpulang kepada persepsi pembaca) ke dalam Parti Tindakan Demokratik (DAP) akhir-akhir ini menimbulkan persoalan, apakah tuduhan dan serangan Umno selama ini terhadap parti tersebut tidak berjaya mempengaruhi orang melayu?

Saya membaca beberapa keluhan dan rasa resah dalam kalangan rakan-rakan saya dan komen-komen pembaca mengenai berita ini, dengan menganggap mereka yang menyertai DAP sudah lupa asal usul, terpengaruh dengan ideologi komunis, dasar tidak mengenang budi dan sebagainya.

Bagi saya, ini lumrah dunia politik. Orang akan mengecam segala 1001 perkara yang mereka tidak suka. Tambahan pula, apabila perkara itu berlawanan dengan kebiasaan mereka.

Datuk Saifuddin Abdullah ada menulis sebuah artikel yang disiarkan oleh Sinar Harian berkenaan politik fitnah dan hikmah di Malaysia. Artikel yang bagus, seolah-olah Saifuddin ingin menegur barisan partinya sendiri mungkin. Ini telahan saya.

Jika dalam artikel tersebut, Saifuddin mengutarakan idea berkenaan politik hikmah yang wajib didasari oleh setiap warga Malaysia bagi menentang politik fitnah yang cukup keji, maka kali ini saya mengutarakan pula idea politik matang bagi mengatasi sindrom politik takut dalam diri rakyat Malaysia terhadap beberapa perkara yang dipalsukan kebenarannya oleh pihak-pihak tertentu.

Melayu sudah lama ditipu

Saya merujuk kepada beberapa penulisan oleh Aspan Alias dan Sakmongkol 47 selepas mereka berdua secara rasmi mengisytiharkan kemasukan mereka ke dalam DAP yang membongkar beberapa titik penting untuk dibincangkan dalam artikel ini.

Antaranya, orang melayu sudah sekian lama ditipu bulat-bulat oleh Umno/BN melalui media mereka bahawa DAP itu parti Cina. Bukan sekadar Cina, malah mereka menambah lagi garam dengan mengatakan bahawa DAP itu anti-Melayu, anti-Raja, chauvinist, mahu menjadikan Perdana Menteri dari orang Cina dan pelbagai lagi.

Melayu ditakut-takutkan sejak sekian lama dengan kenyataan yang tidak berasas. Seolah-olah negara ini tiada perlembagaan, dan orang-orang DAP tidak tahu menghormati perlembagaan!

Orang-orang kampung apabila mendengar perkataan DAP, seolah-olah kita menyebut segerombolan komunis memasuki kampung. Sampai begitu sekali ketakutan yang Umno/BN berjaya tanamkan dalam diri hampir keseluruhan masyarakat melayu terutamanya mereka yang lahir pada era 80-an dan ke bawah.

Malah, tidak terkecuali sebahagian besar mereka dalam kalangan generasi saya pun!

Menakutkan Melayu demi survival politik

Rasanya mungkin ini hujah paling tepat kenapa sindrom takut ini ditanam dalam diri setiap warga Malaysia. Mudahnya, mereka yang sedang berkuasa ingin terus mengekalkan survival kuasa itu dalam genggaman tangan mereka.

Cara paling mudah ialah dengan memberi gambaran seburuk mungkin kepada rakyat terhadap pihak lawan mereka. Sentimen perkauman adalah bahan bakar yang paling mudah disambar api.

Pantang disentuh, pasti marak apinya tanpa mampu disekat.

Perkara biasa yang kini hampir basi ialah kedudukan Raja, Islam dan ketuanan melayu. Inilah melodi yang dimainkan oleh parti pemerintah sekarang untuk menakut-nakutkan orang melayu.

Mereka berbuat demikian dalam keadaan mereka menyekat pelbagai sumber lain untuk rakyat menilai dan berfikir. Minda rakyat terutamanya melayu dikongkong dengan sentimen basi ini. Pantang dikritik, pasti melenting dengan isu basi ketiga-tiga di atas.

Setiap kali pilihan raya, inilah antara melodi yang paling hangat. Rakyat bukan bodoh, tetapi mereka tidak mendapat maklumat yang meluas. Mereka dipaksa untuk menerima penipuan tersebut hidup-hidup.

Mereka yang tidak pernah di ajar untuk berfikir, akan cuma pandai bertempik dengan semangat kemelayuannya yang akhirnya pak menteri bina rumah banglo bertingkat-tingkat, rakyat yang diperbodohkan miskin merempat.

Setiap tahun mereka perbaharui penipuan ini di PWTC dengan laungan penuh semangat, Hidup Melayu!

Seperti saya tulis di atas, hal ini semua dilakukan demi survival kuasa memerintah mereka.

Datuk Onn pencetus idea politik matang

Saya masih ingat tentang sebuah artikel yang pernah disiarkan dalam akhbar Harakah, mengulas panjang tentang fenomena di Malaysia semasa dan selepas PRU-12.

Kebanyakan orang tidak pernah terfikir bahawa suatu hari nanti orang melayu Islam mengundi calon Cina sebagai wakil rakyat mereka, dan juga masyarakat Cina yang sanggup menerima calon PAS sebagai wakil mereka.

Ini luar dari jangkaan ramai. Ketika Datuk Onn menyuarakan cadangan agar keahlian Umno dibuka kepada bukan Melayu, beliau telah ditentang oleh ahli-ahli Umno sendiri sehingga Datuk Onn membuat keputusan keluar dari parti tersebut dan menubuhkan Parti Malaya Merdeka (Independence of Malaya Party).

Menjadi persoalan di sini, kenapa Datuk Onn mampu melontarkan cadangan yang begitu luar dari kerangka masyarakat ketika itu berfikir sehinggakan ramai menganggap beliau sudah tidak relevan?

Hakikatnya, beliau sendiri telah nampak perubahan politik yang bakal berlaku pada tahun 2008 ketika itu.

Namun, pemimpin Umno ketika itu membutakan mata mereka daripada memandang hal yang sama. Mereka lebih senang menggunakan helah dan penipuan seperti yang saya nyatakan di atas demi mengekalkan kuasa yang ada di tangan mereka.

Saya merasa amat yakin, jikalau cadangan Datuk Onn diterima ketika itu sudah tentu permasalahan sindrom politik takut yang melanda masyarakat Malaysia dapat ditamatkan.

Saya menghormati Datuk Onn kerana keberaniannya melawan arus masyarakat ketika itu, demi tujuan melahirkan sebuah masyarakat Malaysia yang matang dan benar-benar harmoni.

Beliau cuba mendidik masyarakat melayu ketika itu, menyedarkan mereka dari tidur bahawa Malaysia ini bukan milik orang melayu sahaja tetapi mereka berkongsi tanah yang sama dengan rakan cina dan india. Beliau telah mencetuskan satu arus pencerahan yang amat sukar diterima pada waktu tersebut.

Kini, idea cetusan beliau itu makin marak malah telah menyebabkan pihak pemerintah menggigil ketakutan. Bayangkan seorang apek cina tidak malu mengangkat sepanduk "Kami Sayang Tok Guru" dan PAS sudah siap dengan penubuhan Dewan Himpunan Penyokong PAS yang dianggotai oleh mereka yang bukan Islam.

Kini, orang melayu mula menyertai DAP secara berjemaah!

Kenapa sertai DAP?

Ya, saya mahu menyertai DAP. Saya mahu mendidik masyarakat di sekitar saya bahawa DAP bukan komunis. DAP bukan cina. DAP bukan anti-Melayu. DAP bukan chauvinist. DAP bukan anti-Islam. DAP bukan semua tanggapan kolot di atas.

DAP adalah parti politik yang sah di sisi Perlembagaan Malaysia. Tiada beza taraf DAP dan Umno dari sudut perundangan. Cuma bezanya antara dua parti itu ialah DAP cuba mencerdikkan rakyat dan Umno sudah sekian lama menipu rakyat.

Walaupun sudah ramai masyarakat Malaysia sedar tentang hakikat ini, namun hal ini hanya berlegar di kawasan yang mempunyai capaian maklumat yang tepat sahaja.

Bagaimana dengan nasib warga FELDA?

Bagaimana dengan nasib penduduk Sabah dan Sarawak?

Bagaimana dengan nasib masyarakat di kawasan pedalaman?

Hanya dengan kesediaan masyarakat yang sedar dan matang politik, untuk berani terjun melakukan sesuatu yang lain dari kelaziman maka cetusan pencerahan ke arah politik matang ini dapat dipercikkan.

Semakin ramai yang berani membuat keputusan begini, sudah tentu sindrom politik takut itu dapat dikurangkan hari demi hari. Pergiatkan program-program pencerahan kepada masyarakat.

Saya tidak tulis di sini bahawa hanya dengan menyertai DAP sahaja satu-satunya cara untuk membina sebuah masyarakat yang matang politiknya, tetapi ini salah satu usaha ke arah itu.

Masyarakat yang matang politiknya akan mampu berfikir secara rasional, tidak terpengaruh dengan sentimen perkauman, sedar akan hak mereka untuk berfikir dan memilih secara bebas tanpa dikongkong, tidak terperangkap dengan sindrom kerajaan pemerintah adalah kuasa segala-galanya tetapi insaf bahawa merekalah sebenarnya penentu siapakah yang akan menjadi pemimpin kepada mereka sendiri.

Saya terpegun dengan berita 2 graduan perundangan UiTM menyertai DAP. Timbul di benak saya, apakah ada "perancangan" yang gagal sehingga terjadinya kes sebegini terhadap graduan UiTM?

Mari kita baca ini, sambil berfikir secara orang dewasa yang matang.

Wallahualam.

- Ahmad Tajuddin Abdullah - Malaysia Kini

Syok ooo boleh dok tibai Hassan Ali camnih... haha...

Posted: 02 Feb 2012 06:00 PM PST

Hasan Ali dangkal

Oleh Zairil Khir Johari

Agenda sebenar Dato' Dr Hasan Ali sudah jelas terbongkar dengan kenyataan terbarunya yang dangkal, bebal dan berasaskan fitnah semata-mata.

Semasa berceramah di Bangi tempoh hari, Hasan Ali telah dilaporkan berkata bahawa apabila Pakatan Rakyat mengambil alih tampuk kuasa Putrajaya, DAP akan menggabungkan Malaysia dengan Singapura untuk menubuhkan sebuah republik.

Di samping itu, Hasan Ali juga mendakwa DAP akan memansuhkan Artikel 153 Perlembagaan Persekutuan dan menghapuskan elemen-elemen Islam di negara kita.

Motif politiknya sebagai orang suruhan UMNO sudah terbongkar. Saya berasa kesian kerana Hasan Ali terpaksa menjual harga dirinya dengan menipu rakyat untuk mendapatkan publisiti murahan.

Katanya memperjuangkan Islam, tetapi yang keluar dari mulutnya bukan sahaja fitnah yang bahaya tetapi juga merupakan sindiran yang menderhaka dan berunsur hasutan yang bertujuan untuk mengapi-apikan sentimen perkauman.

Namun begitu, saya percaya taktik fitnah taraf UMNO ini tidak akan dipercayai umum. DAP adalah sebuah parti yang berasaskan Perlembagaan Persekutuan dan tidak mengambil pendirian yang mencabar teras-terasnya.

Sebagai bukti pendirian DAP dalam mempertahankan kerangka kenegaraan yang sedia ada, termasuk sistem Demokrasi Berparlimen dan Raja Berperlembagaan, saya memetik tiga perkara yang terkandung dalam Deklarasi Shah Alam yang baru sahaja dibentangkan, dibahas dan diluluskan dengan sebulat suara oleh para pewakilan dalam Persidangan Kebangsaan DAP 2012 bulan lepas:

Mempertahankan sistem Demokrasi Berparlimen dan Raja Berperlembagaan dengan Seri Paduka Baginda Yang di-Pertuan Agong sebagai Ketua Negara. DAP komited untuk menjunjung Perlembagaan Persekutuan Malaysia sebagai undang-undang yang paling agung negara dan meluhurkannya dalam semangat Merdeka 1957 dan Perjanjian Malaysia 1963.

Memelihara kedudukan istimewa orang Melayu dan Bumiputra serta hak-hak kaum-kaum lain, seperti yang termaktub dalam Artikel 153 Perlembagaan Persekutuan.

Memastikan kedudukan Islam sebagai agama Persekutuan serta kebebasan untuk mengamalkan agama-agama lain dengan aman dan damai, seperti yang termaktub dalam Artikel 3 dan 11 Perlembagaan Persekutuan.

Petikan di atas jelas membuktikan komitmen DAP untuk menjunjung dan mempertahankan teras-teras Perlembagaan Persekutuan.

Dan jika benar DAP mempunyai hasrat untuk merendahkan status Islam, kenapakah Kerajaan Pakatan Rakyat pimpinan Setiausaha Agung DAP Lim Guan Eng di Pulau Pinang meningkatkan berkali-kali ganda peruntukan tahunan untuk hal ehwal Islam? Kenapakah di Pulau Pinang jauh lebih banyak bantuan diberi berbanding dengan Kerajaan BN untuk pembesaran tapak perkuburan, pembangunan Sekolah Agama Rakyat dan program-program sambutan kebesaran Islam?

Di samping itu, baru-baru ini Utusan Malaysia telah didapati bersalah dan diarahkan membayar RM200,000 kerana memfitnah Lim Guan Eng dan kerajaan pimpinannya sebagai anti-Melayu dan anti-Islam. Keputusan mahkamah ini adalah bukti yang paling nyata bahawa DAP tidak pernah mengambil pendekatan yang mencabar teras-teras kenegaraan dan kemasyarakatan di negara kita.

Dengan fitnah dan tuduhan yang melampau ini, peranan Hasan Ali sebagai musuh dalam selimut sudah tidak diragui. Sesungguhnya seseorang yang begitu cepat berpaling tadah dan menyongsangkan pendiriannya tidak layak dipercayai.

ZAIRIL KHIR JOHARI

Tak mamun: Dia sedaq lagi musuh dia tu sapa...

Posted: 02 Feb 2012 04:00 PM PST

KUIN: 'Saya mahu tentang Umno-BN bukan Pakatan' tegas Azizan

KUALA LUMPUR, 1 Feb — Datuk Seri Azizan Abdul Razak mengingatkan pemimpin Pakatan Rakyat untuk tidak campur tangan dalam urusan pentadbiran Kolej Universiti Insaniah (KUIN), menegaskan "mahu mempertahankan Kedah dan menentang Umno-Barisan Nasional (BN) bukan parti perikatan itu."

Beliau juga menyifatkan cadangan Ketua Pembangkang Datuk Seri Anwar Ibrahim agar mengambil pendekatan berunding dengan lima mahasiswa KUIN yang digantung pengajian mengikut Akta Universiti dan Kolej Universiti (AUKU) sebagai pandangan peribadi.

Azizan (gambar) juga turut menegaskan cadangan itu sepatutnya ditujukan kepada rektor KUIN dan bukan beliau yang hanya bertindak selaku pengerusi lembaga pengarah pusat pengajian tinggi itu.

"Apa yang beliau (Anwar) campur tangan dalam perkara ini, mengapa saya yang perlu berunding? Bukan saya yang berunding dengan mahasiswa itu tapi KUIN.

"Lagipun (kalau berunding) nak cakap pasal apa lagi, perkara ini dah lama...empat daripada mereka sudah masuk semula (sambung pengajian), selain itu nak berunding apa lagi sebab perkara ini dah dibawa ke mahkamah," katanya kepada The Malaysian Insider.

Pada Mei lalu, lima mahasiswa kolej universiti itu dibicarakan dan digantung pengajian kerana didapati terlibat dalam demonstrasi yang bertujuan untuk menyatakan bantahan terhadap pembinaan Sekolah Insan Bestari yang diadakan di kediaman Ar-Razi, KUIN.

Mereka membantah pembinaan di kawasan tersebut kerana dilihat tidak strategik dan akan mengganggu proses pengajian dan pembelajaran mahasiswa tahfiz.

Mereka yang dikenakan tindakan gantung pengajian ialah Mohd Faiz Mohd Arshad, Mohd Azlan Mat Zain, Ahmad Remi Mohd Arof, Zukhilatif Marzuki dan Muhamad Aiman Che Abd Razak.

Ekoran penggantungan itu, kelima-lima mahasiswa itu mengambil tindakan perundangan mencabar keputusan KUIN itu. Kes itu akan disebut pada 12 Mac depan.

Selain mendapat kecaman dari kumpulan mahasiswa, Azizan turut dikritik pemimpin Pakatan Rakyat kerana masih melaksanakan AUKU walaupun parti pembangkang mahu memansuhkannya seperti yang terdapat dalam Buku Jingga.

Pakar perlembagaan Prof Dr Abdul Aziz Bari pula mencadangkan agar Pakatan Rakyat mengambil tindakan ke atas Azizan.

Azizan turut menegaskan tidak mahu terlibat dalam pentadbiran KUIN dan menyerahkan urusan itu rektor.

"Saya sudah cakap saya tidak campur tangan dalam urusan KUIN, saya hanya pengerusi lembaga pengarah...saya bukan rektor, saya serahkan kepada KUIN," katanya.

Dengan nada tegas Azizan mengingatkan Pakatan Rakyat fokusnya adalah untuk mempertahankan Kedah dan menentang Umno-BN pada pilihan raya umum ke-13.

"Kita Pakatan Rakyat, bukan BN...fokus kita untk tumbangkan Umno-BN.

"Saya nak pertahankan kerajaan negeri Kedah, saya mahu kalahkanj Umno-BN...sebab itu saya tidak campur tangan urusan KUIN, biar KUIN selesaikan," katanya.- TMI

Kisah artis barat peluk Islam...

Posted: 02 Feb 2012 02:30 PM PST

Artis bersyahadah setelah mengkaji al-Quran

Dibesarkan dalam keluarga Katolik, bintang filem televisyen Amerika Syarikat ini berasa pelik dengan keyakinannya. Pada ketika usianya 14 tahun, beliau mula mempersoalkan konsep triniti.

"Mengapa agama saya begitu rumit?" keluhnya kepada diri sendiri pada suatu hari. Sepanjang hidup, beliau belajar memahami agama nenek moyangnya itu. Tetapi ketika sampai kepada konsep ketuhanan beliau benar-benar keliru.

"Saya hairan terutama tentang mengapa Tuhan akan datang sebagai manusia dan akan membiarkan dirinya untuk mati bagi dosa-dosa pengikutnya," terangnya menceritakan kisah hidupnya.

Keyakinannya mengenai ketuhanan terus berlegar. Ketika remaja, beliau memudahkan konsep triniti "tiga dalam satu" menjadi "dua dalam satu." Apabila meningkat dewasa, beliau semakin yakin bahawa Pencipta seharusnya hanya satu.

Wanita itu adalah Angelina Collins, aktres yang namanya terus meniti di bibir peminatnya di Amerika Syarikat. Bagaimanapun kali ini ia bukan tentang filem televisyen yang dibintanginya, tetapi tentang keislamannya.

Collins bersyahadah tidak lama selepas tragedi 11 September 2001. Detik bersejarah itu bermula apabila beliau berkesempatan mempelajari Islam dan dengan dengan bersungguh-sungguh mempelajari kitab suci al-Quran.

"Saya melihat Islam sebagai agama yang datang untuk menjelaskan kesalahan manusia yang mengubah firman Allah yang asal agar sesuai dengan kepentingan mereka. Islam itu mudah; Allah adalah Allah. Allah mencipta kami dan kami menyembah Allah sahaja. Allah mengutus Musa, Isa, dan Muhammad (sallallahu alaihi wasallam) untuk menyampaikan mesej-Nya dan membimbing semua orang," katanya selepas mendalami dan menghayati Islam.

"Selepas membaca al-Quran dua kali dan menelaahnya secara terperinci, saya percaya bahawa karya ini hanya boleh datang dari Pencipta saya," kenang Collins yang kemudian dengan yakin memilih Islam sebagai agamanya.

Menjadi mualaf bukan bererti tanpa cabaran bagi Collins. Amerika Syarikat yang salah memahami Islam menjadi cabaran beratnya. Tentangan itu termasuklah daripada keluarga beliau sendiri.

"Sudah bukan rahsia lagi bahawa Islam secara serius disalahfahamkan di tanah air saya, Amerika Syarikat. Maka, pilihan saya pada agama 'kontroversi' ini membuat keluarga dan rakan-rakan risau," jelasnya.

Meskipun demikian, langkah Collins tetap utuh. Kebenaran Islam telah menenangkan jiwanya dan mengukuhkan langkahnya menghadapi setiap ujian. Segala cabaran yang datang dijadikannya peluang untuk mendakwahkan Islam di negara yang buat masa sekarang memusuhi agama yang benar ini.

Tiada ulasan: