Nuffnang

Pengikut

PENYAPU SIAL

sumber :-

PENYAPU SIAL


pundek kutty cuba tipu rakyat lagi....Kilang Lynas selamat dari segi ‘fakta dan saintifik’.....kepala butoh opah hang la najib....!!!!

Posted: 29 Feb 2012 06:59 AM PST

 

Datuk Seri Najib Razak mengetepikan kebimbangan yang dibangkitkan peserta demonstrasi anti-Lynas, menegaskan loji pembersihan nadir bumi bernilai RM700 juta di Kuantan adalah selamat dari segi “fakta dan saintifik”.

Perdana Menteri mendakwa pembangkang menggunakan isu itu untuk mendapatkan sokongan politik dengan menyerang kerajaan.

“Tetapi apa yang mereka lakukan ini tidak menemui sebarang penyelesaian.

“Kita mahu mencari penyelesaian yang boleh diterima tetapi pada masa sama tidak akan menjejaskan pelaburan kita,” katanya kepada pemberita selepas menghadiri satu majlis di sini kelmarin

Ribuan peserta anti-Lynas menyertai perhimpunan aman pembangkang di Kuantan  kelmarin, bantahan terbesar terhadap pembinaan kilang nadir bumi yang dijangka memulakan operasi hujung tahun ini.

Kumpulan anti-Lynas, Himpunan Hijau memberikan tempoh 24 jam kepada Putrajaya untuk menutup kilang Lynas di Gebeng atau akan berdepan demonstrasi yang lebih besar

Perhimpunan tersebut sebagai bantahan terhadap keputusan Lembaga Perlesenan Tenaga Atom (AELB) pada 20 Januari, yang memberikan lesen kendalian sementara kepada syarikat perlombongan dari Australia itu, yang mana akan memulakan operasinya.

Pengkritik mengatakan Lynas tidak memberikan jaminan yang secukupnya untuk mengendalikan sisa radioaktif tahap rendah yang akan terhasil di kilang itu, yang melahirkan kebimbangan sekiranya loji nadir bumi itu akan mendedahkan penduduk terhadap radiasi.

Tetapi Najib mengatakan kerajaan telah mengkaji semula operasi Lynas Corp dan syarikat itu telah diberikan garis panduan ketat untuk dipatuhi.

“Kita tidak akan memberikan lesen kendalian melainkan kami berpuashati bahawa penduduk tempatan boleh menerima projek ini selamat,” katanya.

Beliau berkata salah satu syarat yang dikenakan terhadap Lynas Corp adalah sisa toksik yang dihasil ditempatkan di satu lokasi yang jauh dari penempatan penduduk.

 

 

penyapu sial

 

buat banggunan runtuh ,buat jambatan pun runtuh bahkan buat stadium pun turut runtuh....demi untung cekik duit haram berlipat ganda....jangan harap lah ada jaminan keselamatan kepada penduduk...cakap mulut dan burid dia boleh la...suruh dia buat rumah kat situ baru tau...dasar pandy kutty tak tau malu....

“Kita tidak akan memberikan lesen kendalian melainkan kami berpuashati bahawa penduduk tempatan boleh menerima projek ini selamat,” katanya.

penduduk tempatan rasa tak selamat....sebab tu buat demo. susah sangat ke nak paham?

 

Fakta dan saintifik juga membuktikan stadium runtuh 3 tahun tak dapat repair lagi! kah kah kah kah....

Najib Jangan tipu rakyat lagi lah! Australia pun tak mahu logi dibina di Australia dan jika logi ada selamat dibina, Australia pun telah luluskan pembinaan logi ini!

Apa pula fatwa Sahibus Samahah taik kucing kurap kaki songlap Dato Sri Harussani Zakaria? Senyap je...

perompak tak mengaku menyamun......kah kah kah.....NFCorp dah kenyang rembat duit rakyat tuduh pihak lain kelirukan rakyat....

Posted: 29 Feb 2012 05:53 AM PST

 

Pusat Fidlot Corporation (NFCorp) kelmarin  telah  membidas Ketua Publisiti DAP Tony Pua kerana cuba mengelirukan rakyat dengan “memberikan kenyataan yang terpilih kepada media.”

“Kenyataan Pua tidak mencerminkan maklumat penuh dan gambaran sebenar tentang kelulusan pinjaman kerajaan untuk program NFC (Pusat Fidlot Nasional).

“Perjanjian pinjaman perlu dibacakan bersama perjanjian pelaksanaan, kuasa syarikat seperti yang terdapat dalam memorandum dan artikel persatuan dan dokumen yang berkaitan,” kata NFCorp dalam satu kenyataan.

Kata NFCorp, Pua  dalam kenyataannya tidak menjelaskan tentang klausa-klausa penting dalam perjanjian pinjaman yang ditandatangani pada 6 Disember 2007.

“Mengikut undang-undang, artikel persatuan mewakili pemahaman antara pemegang saham syarikat berdasarkan hubungan antara satu sama lain dan kuasa syarikat sebagai sebuah entiti sah tentang bagaimana ia menjalankan perniagaan di bawah undang-undang dan selaras dengan Akta Syarikat 1965,” katanya.

“Di bawah Jadual Tiga dalam memorandum NFCorp dan artikel persatuan, Artikel 19 (K) NFCorp berhak 'untuk membuat pelaburan dan menggunakan wang syarikat bukan secara tiba-tiba tetapi mengikut keperluan,” tambah NFCorp.

NFCorp menyifatkan pasaran hartanah adalah “menarik dan selamat, lebih dilindungi dan kurang tarikan berbanding yang lain”, dan pelaburan-pelaburan itu boleh dijual sekiranya syarikat memerlukan wang untuk pelaksanaan loji gas bio, fasa dua dan tiga pusat ternakan dan kilang makanan ternakan.

Terdahulu, Pua berkata secara jelas NFCorp telah memungkiri syarat-syarat perjanjian dengan menggunakan dana untuk tujuan lain selain daripada yang dibenarkan dan mendesak kesemua aset perlu dibekukan segera.

“NFC telah melanggar syarat-syarat perjanjian dengan menggunakan dana untuk tujuan lain. Ia terbukti bahawa pengarah-pengarah NFC menggunakan wang dari dana pinjaman itu untuk membeli hartanah di Kuala Lumpur dan Singapura.

“Ekoran pengesahan polis bahawa pindahan aset secara tidak sah merupakan jenayah pecah amanah, justeru kami menyeru polis membekukan pindahan atau jualan aset yang dimiliki Pusat Fidlot Nasional (NFC) dan lembaga pengarah NFCorp,” katanya.

Semalam polis memohon Peguam Negara supaya pengarah NFCorp didakwa atas kesalahan pecah amanah selepas pemimpin pembangkang mendakwa sebahagian daripada RM250 juta pinjaman mudah kerajaan telah digunakan untuk tujuan lain.

NFCorp, yang dimiliki oleh suami dan tiga anak Datuk Seri Shahrizat Abd Jalil, merupakan syarikat yang bertanggungjawab menguruskan NFC.

NFC mula menjadi topik hangat setelah syarikat itu tersenarai dalam Laporan Tahunan Ketua Audit Negara 2010.

 

 

penyapu sial

 

 

tindakan haramjadah ,sial dan pukimak juak juak UMNOPORNO menghalalkan cara....kena puak dia berbagai dalih diberi...kalau kena orang lain menyalahguna kontrak pinjaman  di tuduhnya....memang dasar pukimak UMNOPORNO nie....

dah kenyang makan duit haram dari hak milik rakyat....tahi dia pun nak di sembur minyak wangi....!!!!

makan duit rakyat sedap tapi sekrang nak berdolak dalih pulak...

Agak agak la mau ke A-G laksanakan tanggungjawab dakwa pengarah NFCorp sekutu perompak ,penyamun,punyundal dan kaki fitnah sekapal dengannya....????

Posted: 29 Feb 2012 05:40 AM PST

 

Peguam Negara  di gesa  mengambil tindakan sewajarnya berhubung cadangan pihak polis supaya mendakwa pengarah Pusat Fidlot Corporation (NFCorp) atas dakwaan pecah amanah dan bertindak atas fakta kes yang dikemukakan polis.

Pihak polis sudah menjalankan tanggungjawab dengan berkesan apabila mencadangkan perkara itu kepada peguam negara dan beliau seharusnya bertindak kerana bukti-bukti yang dikemukakan sudah jelas.

Peguam Negara tidak mempunyai pilihan selain mendakwa mereka kerana ia adalah atas saranan pihak polis.Polis sudah menjalankan tanggungjawab mereka dengan sangat berkesan, dan peguam negara harus bertindak atas fakta-fakta kes..

Polis telah memohon kepada Peguam Negara supaya pengarah NFCorp didakwa atas kesalahan pecah amanah selepas pemimpin pembangkang mendakwa sebahagian daripada RM250 juta pinjaman mudah kerajaan telah digunakan untuk tujuan lain.

Ketua Pengarah Jabatan Siasatan Jenayah Komersial (JSJK) Bukit Aman Datuk Syed Ismail Syed Azizan telah mengesahkan perkara itu

NFCorp, yang dimiliki oleh suami dan tiga anak Datuk Seri Shahrizat Abd Jalil, merupakan syarikat yang bertanggungjawab menguruskan skandal Pusat Fidlot Nasional (NFC).

NFCorp bagaimanapun semalam melahirkan rasa terkejut dan keliru dengan kenyataan Syed Ismail itu.Mereka menyifatkan kenyataan itu “terlalu awal”, dan mempersoalkan motif di sebaliknya kenyataan itu dengan mendakwa Syed Ismail bertindak di luar bidang kuasanya.

NFCorp terkejut dan keliru dengan kenyataan yang terlalu awal oleh Syed Ismail walaupun beliau mengaku siasatan masih berjalan dan masih belum lengkap.

Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak semalam berkata tindakan mendakwa NFCorp terpulang kepada peguam negara, dan menegaskan tidak semua penyiasatan akan berakhir dengan pendakwaan.

Peguam negara mempunyai kuasa mutlak di bawah Perlembagaan untuk memutuskan sekiranya kes itu mempunyai bukti yang kukuh untuk di bawa ke mahkmah.

NFC mula menjadi topik hangat setelah syarikat itu tersenarai dalam Laporan Tahunan Ketua Audit Negara 2010.

Sejak itu, PKR mula membuat pendedahan berterusan terhadap skandal NFC, termasuk tuduhan penyalahgunaan dana kerajaan jutaan ringgit untuk pembelian tanah, hartanah, dan perbelanjaan tidak berkaitan dengan projek ternakan lembu tersebut.

Sejak pendedahan tersebut dibuat, Shahrizat telah berhadapan dengan tuntutan meletak jawatan termasuk daripada barisan kepimpinan Umno sendiri. Namun beliau enggan melakukan tindakan sedemikian sebaliknya tetap bertegas projek itu tiada kaitan dengan dirinya.

Ketua Wanita Umno itu turut membuat permohonan cuti selama tiga minggu daripada perdana menteri apabila tuduhan rasuah dibongkar. Beliau telah menyambung semula tugasnya sebagai menteri.

Timbalan Perdana Menteri Tan Sri Muhyiddin Yassin mengumumkan Putrajaya akan melantik juru audit bebas bagi menyemak dokumen kewangan NFCorp, namun enggan mewujudkan Suruhanjaya Diraja bagi menyiasat NFC.

Audit penuh kerugian di lakukan Mahathir dan kalau boleh kasi hukum gantung sampai mati ini pundek tua tak sedar diri jika 100% di dapati bersalah....!!!!

Posted: 25 Feb 2012 06:43 AM PST

 

Audit   penuh  wajar di jalankan  terhadap kerugian akibat skandal kewangan yang didakwa berlaku sewaktu pentadbiran bekas Perdana Menteri, Tun Dr Mahathir Mohamad.

Langkah itu perlu kerana pentadbiran sekarang "nampaknya seperti tidak mengambil sebarang pengajaran daripada (skandal yang lalu).Rakyat Malaysia terkejut dan marah dengan komen sinis bekas Perdana Menteri, Mahathir Mohamad yang menjustifikasikan tindakan kerajaan menyelamatkan MAS yang mengakibatkan kerugian dana awam, atas alasan terdapat kes yang lebih teruk daripada itu selepas beliau (Dr Mahathir) bersara.

Kita  menyifatkan alasan Mahathir semalam untuk menerangkan tindakan menyelamat MAS membabitkan RM1.8 bilion sewaktu pentadbirannya sebagai "akal sesat seekor beruk yang kena siplis tak mampos mampos".

Bekas perdana menteri itu membidaskan pihak media yang menurutnya hanya memberi tumpuan kepada perkara itu, sedang orang lain, contohnya pengganti beliau, Datuk Seri Abdullah Ahmad Badawi, juga kerugian sejumlah besar wang awam.

Kita  menganggap penyelesaian antara bekas pengerusi MAS, Tan Sri Tajudin Ramli dan pihak pengurusan Danaharta Nasional Bhd, sebagai kesinambungan contoh yang dibuat oleh Dr Mahathir, dan berkata sudah tiba masa untuk menyiasatnya.

Oleh itu,  sudah tiba masanya untuk melakukan audit penuh kerugian RM100 bilion dalam skandal-skandal kewangan selama 22 tahun Tun Dr Mahathir menjadi perdana menteri, "terutama apabila kerajaan Najib nampaknya seperti tidak mengambil sebarang pengajaran daripadanya

Pekida+ Hasan Ali dan Jati + PERKOSA = BURID UMNOPORNO....!!!!!

Posted: 25 Feb 2012 06:30 AM PST

 

Samseng no 2 UMNOPORNO pukimak  , Pertubuhan Kebajikan dan Dakwah Islamiah Malaysia (Pekida) akan menyokong perjuangan yang dibawa Jati, pertubuhan bukan kerajaan (NGO) yang diasaskan bekas anggota PAS Datuk Dr Hasan Ali, baru-baru ini.

Presidennya, Jamaluddin Yusof berkata ini kerana konsep yang diperjuangkan Jati adalah selari dengan Pekida iaitu menjaga dan mempertahankan agenda umat Islam serta Melayu di negara ini.

"Kita berharap Hasan (Ali) akan meneruskan perjuangan beliau dan Jati, dan kita dengan perjuangan kita bersama Pekida.

"Di samping itu, kita juga bersedia mengadakan perbincangan bersama NGO lain jika ada aktiviti yang selaras dengan prinsip perjuangan kita, iaitu meningkatkan perpaduan umat Islam di negara ini," katanya kepada pemberita selepas mesyuarat jawatankuasa tertinggi Pekida Pahang hari ini.

Selasa lepas, Hasan, bekas exco Selangor itu, menubuhkan Jati yang bertujuan mempertahankan agenda Islam, Melayu dan kedaulatan raja bersesuaian keadaan semasa yang menyaksikan orang Melayu semakin berpecah belah.

Dalam pada itu, Jamaluddin berkata Pekida tidak mempunyai apa-apa kaitan dengan Permuafakatan Majlis Ayahanda 1Malaysia (Permas) walaupun ada di kalangan anggota pertubuhan tersebut adalah bekas anggota Pekida.

"Ada di kalangan ayahanda-ayahanda yang membuat keputusan untuk menyertai Permas, jadi secara langsung, mereka bukan lagi anggota Pekida, ini bermakna apa sahaja kegiatan mereka, tidak lagi mempunyai kaitan dengan Pekida," katanya sambil menasihati Permas agar tidak berprasangka buruk terhadap pihak lain demi menjaga perpaduan di kalangan NGO serta rakyat Malaysia.

Beliau juga menyeru Pekida di setiap daerah dan negeri, yang belum menjalani proses 'pemutihan' di kalangan mereka, supaya segera melaksanakannya bagi mengubah sikap anggota pertubuhan itu.

Program pemutihan dijalankan pertubuhan itu sejak 2008 bagi memperbaiki sikap negatif di kalangan anggota pertubuhan tersebut, yang didakwa terlibat dalam aktiviti 'samseng', sekaligus menjejaskan nama baik Pekida -  sumber Bernama

 

 

 

penyapu sial

 

 

pemutihan ke apa ke...samseng tetap samseng selagi  berjubor di bawah burid UMNO....Beras JATI hancus 100% hassan ali pulak dah jadi geng syaitan 666...elok la tu...kesemuanya di bawah satu payung bapak  syaitan UMNOPORNO...merugikan umat melayu dan islam....rasuah dan penyalahgunaan kuasa menjadi jadi...sampai tergamak jadi agen yahudi....tuduh orang lain pulak yang terlibat dengan yahudi....!!!!

keling pundek mahathir kutty berpura pura tidak tau skandal MAS....!!!!

Posted: 25 Feb 2012 06:13 AM PST

 

Tun Dr Mahathir Mohamad  berpura-pura dan cuba lari daripada tanggungjawabnya berhubung skandal Malaysia Airlines (MAS) di mana sewaktu beliau menjadi Perdana Menteri, syarikat penerbangan yang menjadi kebanggaan negara merudum teruk dalam masa satu dekad sahaja.

Keling kutty haramjadah ini  takut menghadapi cabaran Datuk Zaid Ibrahim yang memintanya “menulis sebuah buku” tentang mengapa MAS diswastakan kepada Tan Sri Tajudin Ramli pada 1994, dengan memberi alasan beliau (Mahathir) bukanlah ketua syarikat penerbangan yang rugi itu.

si pundek ini  cuba menulis semula sejarah 22 tahun menjadi Perdana Menteri seolah-olah beliau tidak tahu apa-apa dengan apa yang berlaku dalam pelbagai kementerian di bawah pentadbirannya..

Beliau  cuba menggambarkan seolah-olah beliau tidak terlibat dalam beberapa krisis besar negara sepanjang pemerintahannya termasuk:

  • Krisis kehakiman paling teruk dalam sejarah negara dengan pemecatan Ketua Hakim Negara Tun Salleh Abas dan hakim-hakim lain;

  • Zaman paling gelap pencabulan hak asasi manusia dengan menggunakan Akta Keselamatan Dalam Negeri (ISA) apabila membuat penangkapan besar-besaran di bawah Operasi Lalang pada 1987; dan

  • Pelbagai skandal kewangan lain termasuk skandal MAS dan “jenayah kejam tanpa penjenayah” seperti skandal kewangan Mahathir yang pertama pada tahun 1983 – skandal RM2.5 bilion Bumiputra Malaysia Finance (BMF).

Nyanyuk tua ini  hilang kredibiliti apabila cuba menafikan beliau tidak bertanggungjawab dalam skandal MAS yang menyebabkan kerugian puluhan bilion ringgit.

Sedangkan,  Tajudin Ramli yang diamanahkan menjaga MAS telah mendakwa bahawa Mahathir telah memaksa beliau (Tajudin) membeli MAS untuk membantu menyelamatkan Bank Negara selepas bank pusat itu mengalami kerugian pertukaran asing kerana spekulasi dalam mata wang asing oleh kerajaan UMNO-BN.

Tajudin telah menguasai 29 peratus saham MAS pada 1994 daripada Bank Negara membayar RM8 seunit saham sedangkan harga pasaran ketika itu hanyalah separuh daripada nilai tersebut.Tajudin  juga  mendakwa beliau enggan membeli MAS tetapi menuduh Mahathir memaksanya atas alasan “khidmat negara”.

Tajudin telah mengambil pinjaman RM1.8 bilion untuk membeli syarikat penerbangan itu tetapi beliau telah menandatangani perjanjian “overriding” yang membolehkannya menjual kembali kembali kepada kerajaan, dan kerajaan akan membayar ganti rugi terhadap sebarang kerugian yang ditanggungnya dengan menggunakan wang rakyat.

Justeru itu , keling kutty paria ini  tidak boleh berlakon kononnya tidak tahu tentang apa yang sebenarnya terjadi dan perlu bertanggungjawab dan berani menjelaskan pekara sebenar demi rakyat dan negara.

ikut pundek rosmah...najib jadi PM untuk menteri BN sahaja....transformasi 1 malaysia kepala BUTOH hang la Najib....!!!!

Posted: 24 Feb 2012 09:08 AM PST

Tak jemput pemimpin Pakatan, amalan biasa


 

Dakwaan pemimpin Pakatan Rakayat tidak dijemput menghadiri mesyuarat Menteri Besar dan Ketua Menteri ke-114 Selasa lalu tidak berbangkit kerana ia merupakan amalan biasa dan tidak bertentangan dengan Perlembagaan Persekutuan, kata Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak.

Malah, katanya, mesyuarat yang berlangsung dua hari lalu, adalah mesyuarat "penyelarasan" antara kerajaan Pusat dan Kerajaan Negeri, yang diamalkan sejak dulu lagi.

"Jadi kita hadkan menteri besar dan ketua menteri BN sahaja.

"Itu sebab diberi tumpuan bukan sebab peruntukan perlembagaan, kehendak perlembagaan tetapi penyelarasan," katanya selepas mempengerusikan mesyuarat Majlis Tertinggi Umno malam ini.

Sehubungan itu, menurut Najib yang juga pengerusi BN, tidak berbangkit dengan mengetepikan daripada memanggil menteri besar dan ketua menteri di negeri-negeri yang diterajui oleh Pakatan untuk hadir pada mesyuarat berkenaan.

"Dia pun banyak mesyuarat, tapi tidak jemput kita. Kita pun nak complaint. Dia berpakat sama dia, tak mengapa. Kita nak buat kerja penyelarasan," katanya sinis sambil diiringi gelak ketawa.

Bagaimanapun, Najib berkata pihaknya berpendirian semua mesyuarat yang dikehendaki mengikut perlembagaan, seperti Majlis Tanah Negara, Majlis Tempatan dan juga yang melibatkan jawatankuasa kewangan negeri tertentu.pihaknya, tetap menjemput pemimpin Pakatan yang terbabit.

"Atas peruntukkan perlembagaan, kita memang menghormati perlembagaan," katanya.

Najib mengulas kenyataan Menteri Besar Selangor Tan Sri Khalid Ibrahim yang membidas tindakan perdana menteri kerana mempengerusikan Mesyuarat Menteri Besar dan Ketua Menteri ke-114 di Putrajaya pada Selasa lalu tanpa membabitkan pemimpin Pakatan.

Sambil menyifatkan tindakan Najib itu sebagai "amat tidak professional", abdul Khalid berkata mesyuarat berkenaan sewajarnya dinamakan sahaja Mesyuarat Menteri Besar dan Ketua Menteri BN.

 

NAJIB DENGAN ANGAN-ANGAN TRANSFORMASI
BERSLOGANKAN 1 MALAYSIA
NAMPAK MACAM BENGONG KELULUT
BUAT MESYUARAT MENTERI BESAR DAN KETUA MENTERI
TAPI TAK JEMPUT NEGERI2 YANG DITADBIR PAKATAN RAKYAT

ALASAN DIA MACAM BUDAK-BUDAK TADIKA BERINGUIH
NEGERI PAKATAN RAKYAT PUN TAK JEMPUT BN
KALAU ADA MESYUARAT ANTARA NEGERI-NEGERI NI

KALAU LAGU TU TAK PAYAH LA KECOH KATA 1MALAYSIA
MENJANA TRANSFORMASI APA BARANG?
NAJIB...NAJIB...
HANG KATA MESYUARAT TU MESYUARAT PENYELARASAN
ANTARA KERAJAAN NEGERI DAN KERAJAAN PUSAT
PASAI PA HANYA NEGERI DIPERINTAH BN SAJA YANG DIPANGGIL?
ADAKAH NEGERI2 DI PERINTAH PAKATAN BUKAN DALAM MALAYSIA?

ATAUPUN

ADAKAH NAJIB NI PM UNTUK UMNO BN SAJA?
KALAU LAGU TU BAIK BUAT MESYUARAT DI PWTC SAJA
TAK PAYAH LA KAT PUTRAJAYA
PASAI PUTRAJAYA TU MILIK SEMUA RAKYAT MALAYSIA
PUTRAJAYA DIBINA GUNA DUIT CUKAI RAKYAT MALAYSIA
BUKAN PAKAI DUIT UMNO BN

UMNOPORNO Lembukan Helmi Untuk Malukan Elizabeth & PKR

Posted: 24 Feb 2012 05:46 AM PST

Seperti yang dijangka, Umno kini sedang memfokus kepada Elizabeth Wong, Ahli dewan undangan negeri Selangor yang dihormati dan cuba memalukan beliau dengan menggali fakta mengenai hubungan sulit beliau dengan Hilmi Malek, bekas teman lelakinya yang telah bersetuju untuk membuat temuramah eksklusif dengan surat khabar Umno walaupun mendakwa bahawa diri beliau dalam bahaya.

Adalah sangat pelik kerana Hilmi sepatutnya dikehendaki di Malaysia dan dia dijumpai di Indonesia. Kenapa pihak berkuasa Malaysia tidak meminta pihak berkuasa Indonesia menghantarnya balik?...

Sememangnya ada sesuatu yang tidak kena dengan episod ini. Mula-mula sekali, tidak banyak yang Hilmi boleh buat untuk menjatuhkan Eli, mungkin hanya dengan memalukan Eli dan PKR dari segi politik.

Beliau telah meletak jawatan semasa skandal itu terbongkar pada 2009 tetapi disebalik protes daripada rakyat kawasan yang menyukai beliau disebabkan dedikasi serta kerja keras yang dicurahkan beliau, pemimpin pembangkang, Anwar Ibrahim dan Presiden PKR Wan Azizah telah meminta beliau mengekalkan jawatan.

Selepas bercuti satu bulan untuk pulih daripada terkejut dan trauma, Eli tidak lagi memandang ke belakang. Beliau telah menyumbang kepada Perakuan Kebebasan Maklumat pertama di negara. Semasa peristiwa bersejarah PKR, pemilihan satu undi satu ahli , beliau telah memenangi jumlah undian terbanyak dalam merebut kerusi majlis tertinggi.

Baru-baru ini, beliau telah memulakan kempen terhadap Syabas yang dikawal oleh ahli perniagaan kaya Umno, Rozali Ismail. Jadi tidak sukar untuk mengesan daripada parti mana musuh beliau. Eli memegang portfolio pelancongan, hal ehwal pengguna dan persekitaran dalam Kerajaan Negeri Selangor. Sebelum ini beliau pernah bertelingkah dengan rakan sekerjanya yang dipecat, Hassan Ali yang merupakan Ahli Dewan Undangan Negeri Gombak Setia.

Musuh beliau akan kecewa sekiranya mereka berharap dapat menjatuhkan beliau daripada konstitusi Bukit Lanjan. Beliau semakin popular kini. Lagipun, tidak ramai rakyat Malaysia akan percaya pada penipuan lelaki sepeti Hilmi yang orang Melayu sendiri anggap merosakkan imej lelaki Melayu...jantan dayus melayu ini yang kunun nampak macho tapi  berperangai pondan dengan koneknya terkapit dek burid UMNOPORNO...!!!

Inilah masalahnya dengan orang Umno. Mereka tidak pernah berfikir panjang dan menyedari bahawa tindak-tanduk mereka itu akan merosakkan maruah bangsa Melayu sendiri. Lihat sahaja cara mereka memburu Anwar. Anwar adalah antara sebilangan kecil pemimpin Melayu yang berbakat. Beliau mampu menarik perhatian dunia. Orang penting seperti Al-Gore pernah keluar daripada majlis makan malam rasmi demi menunjukkan sokongan kepadanya tetapi orang yang cemburu seperti Mahathir dan Najib melemparkan fitnah liwat ke atasnya. Mereka memburukkan bangsa mereka sendiri untuk kuasa politik...

Sama juga dengan Hilmi. Dia seperti seperti manusia bodoh dan sama ada dia mendedahkan gambar-gambar itu atau tidak, dia akan kelihatan seperti seorang jantani tidak bermaruah ( tiada konek). Membuka pekung sendiri. Eli sangat bijak dan berkuasa manakala dia, seorang jantan  Melayu yang perlu jual gambar untuk wang. Inilah yang dirasakan oleh orang ramai dan inilah yang akan menjadi anggapan terhadap jantan  Melayu – ‘jualan murah’ –berterima-kasihlah pada Umno.

Menurut Kosmo, akhbar berbahasa Melayu yang mewawancara Hilmi di Batam, Indonesia, bekas pekerja PKR itu mengakui pernah mempunyai hubungan intim dengan Eli tetapi menyangkal dakwaan yan dia membocorkan gambar-gambar Eli yang terdedah dan sedang tidur kepada akhbar yang dikuasai Umno seraya memulakan skandal itu pada 2009.

"Saya tak tahu siapa yang bocorkan gambar-gambar tersebut. Yang saya tahu telefon bimbit itu telah lama tiada,” ujar Hilmi yang berusia 36 tahun.

Hilmi juga enggan mengatakan jika dia telah mengambil gambar-gambar tersebut tetapi mengakui bahawa kebanyakkan laporan media mengenai kontroversi itu adalah salah.

“Saya tak lari kerana rasa takut. Saya tak mahu mengeruhkan situasi. Saya juga tak mahu jadi bahan sarkas politik,” ujarnya lagi.

Kini sudah 3 tahun berlalu. Mengapa pergi begitu lama dan kenapa khabar angin mengatakan dia bimbang akan nyawanya. Sememangnya jelas bahawa ada lebih dari yang kita nampak mengenai perkara ini dan juga ia angkara Umno.

Selangor kekal sebagai negeri utama yang mahu ditawan semula pada PRU 13 dan PM Najib Razak telah mengumumkan bahawa BN akan melakukan apa jua cara untuk menawannya kembali. Tidak perlulah orang bijak pandai menfasirkannya untuk rakyat.

Hilmi juga ada menyebut beliau mahu memulakan hidup baru dan mancari perlindungan politik di Eropah dan berharap agar polis Malaysia tidak mencarinya.

“Saya mahu mulakan hidup baru,” kata beliau.

“Keselamatan saya tidak dapat dipastikan di Malaysia kerana ugutan yang dibuat kepada saya oleh pemimpin Malaysia yang menggunakan saya sebagai umpan politik untuk pihak berkuasa,” dia juga ada memberitahu perkata tersebut kepada pegawai imigresen menurut akhbar Indonesia, Detik.

Jika benar kata-katanya itu, sudah tentulah pihak Umno yang mengancam nyawanya dan bukan pihak pembangkang. Ini kerana, pembangkang akan cuba menutup mulutnya dan apa yang dia perlu buat ialah kembali dan menyerah diri kepada pihak polis. Tiada sebab dia berada dalam ketakutan kecualilah musuhnya itu adalah pihak kerajaan.

Alternatif lain adalah dia telah dibayar untuk berbohong untuk memalukan Eli, Kerajaan Negeri Selangaor dan Parti PKR.

Tidakkah ini mengingatkan kita kepada pita rakaman seks Datuk T terhadap Anwar? Ia sangat bodoh. Ia adalah contoh terbaik politik kotor dan tidakkah melampau untuk mencari perlindungan politik hanya kerana perkara sebegini dan sesuatu yang berlaku pada tahun 2009? Jika Hilmi didapati bersalah, hukumannya sudahpun berakhir. Lihat saja trio Datuk T, mereka bebas dengan sedikit bayaran denda..

Mengenai orang yang mengancam hidupnya, nasihat kita  pada Hilmi adalah, balik sahaja dan laporkan kepada polis. Kecualilah jika itu polis Umno, mereka akan mencari Hilmi pula.Kita  percaya dia ni menipu selepas menerima sejumlah wang yang besar daripada mereka yang mempunyai sebab untuk memalukan Eli dan Pakatan Rakyat. ...!!!

yahudi datang berlabuh ,melayu UMNO dan pemuda baculnya berserta PERKOSA dan beras JATI jadi hampas.......konek tak ada.....tiba tiba buat demo ikut telunjuk keling pundek mahathir kutty yang dah nyanyuk kunun anwar agen yahudi....keling mabuk mana nak dia tipu nie...????

Posted: 24 Feb 2012 05:33 AM PST

Anwar Ibrahim hanya menghantar Mr Balu untuk menghadapi puluhan pemuda Umno yg berdemo di HQ Keadilan

Ketika Pakatan Rakyat mengambil sikap berdemonstrasi di hadapan kedutaan US dalam isu bakar Al-Quran, Barisan Nasional pula hadir ke Tropicana kononnya membantah kenyataan Anwar.

Menurut laporan yang diterima, lebih kurang 50 penyokong Umno kini sedang berarak menuju ke HQ PKR. Manakala pihak polis dan FRU tidak bertindak seperti yang diharapkan.

Lebih pelik dan menghairankan, mengapa golongan munafiq ini tidak berada di Pelabuhan Klang dan melihat sendiri betapa banyaknya kontena yang tertera lambang kemegahan zionis iaitu ZIM dengan bintangnya sekali.

PERKASA turut berada dalam kumpulan ini. Merujuk kepada gambar di atas, dua orang macha berbaju oren itu adalah wakil PERKASA. JATI pula tidak kelihatan, mungkin kerana mereka belum cukup seJATI.

Petang kelmarin di WestPort, tiada seekor  pun  wakil Umno yg hadir...malah PERKOSA dan JATI lansung tak kelihatan...macam pundek depa nie...! ...nampaknya konek mereka  dah kena cantas dek yahudi kot...!!!!..Apakah mereka sebenarnya sokong kemasukkan anasir yahudi? Di mana Pejuang Islam seJATI? Apakah kita semua hanya pasrah membenarkan zionis keluar masuk negara ini?

Kalau anda tidak mampu berjuang lwn Israel di Westbank, kini sekurang-kurangnya anda boleh berjuang lawan Israel di Westport kerana mengikut jadual di bawah ini, pelabuhan-pelabuhan dalam negara akan menerima kunjungan lebih banyak kapal Israel.

 

Haifa (Israel) - Port Klang

Ashdod - Port Klang

Ashdod (Israel) - Tanjung Pelepas (Malaysia)

Masih bisu dan terkedu, regim melayu porno UMNO-APCO  masih gagal menjawab penghantaran Sawit bagi membantu ekonomi Israel. Kini terbongkar satu lagi data apabila satu carian di laman web http://www.linescape.com/ telah menemukan dengan jadual sebuah syarikat perkapalan yang membuat penghantaran terus dari Israel ke Malaysia. Penghantaran melalui sebuah syarikat perkapalan ZIM (yang punya kepentingan Israel) dibuat terus dari Haifa (Israel) terus ke Perlabuhan Kelang di Selangor.

Dr. Mahathir Mohamad ( keling kutty )  dalam satu kenyataannya (klik untuk baca) dilaporkan menyatakan Israel membekalkan butiran perdagangan antara Malaysia dan Israel kononya untuk membantu Anwar Ibrahim.

Sebagai orang lama dan licik politik, Dr. Mahathir memang bijak bermain politik persepsi. Kenyataan ini jelas bagi membantu Najib yang terkapai - kapai dengan pendedahan - demi pendedahan bagaimana Malaysia sebenarnya hipokrit dengan sikapnya dalam isu Palestin - Israel dan tak secara  lansung menfitnah anwar  untuk memburuk kredibiliti beliau di PRU 13 nanti...

Tindakan orang tua kutuk tak mampus mampus  yang jijik sampai ke usus...bila keturunan makan benda dan melakukan kan perkara perkara haram jadi darah daging ...tak heran seluruh keturunannya dan pengikut pengikutnya   jadi banjingan banjingan  haramjadah terhadap  bangsa dan agamanya sendiri...

di bawah ini  video mengesahkan mahathir keling kutty  ini dah nyanyuk 100%....

 

Ayuh kita tolak kumpulan yang mengaku menjaga agama, menjaga akidah dan juga mengaku pejuang agama, tetapi dengan sengaja membenarkan setiap umat Islam dalam negara ini lari akidahnya kerana mendokong negara Israel! Negara haram Israel akan terus melebarkan jajahannya, akan terus menggali BaitulMaqdis, dengan bantuan negara munafiq seperti Malaysia.

Secara strategiknya untuk menumbangkan Israel, kita terlebih dahulu perlu menumbangkan Israel Glokal! Asalkan Bukan Umno menjadi sentimen paling berkesan dalam menumbangkan sebuah regim legasi penjajah yang meneruskan agenda penaklukan BaitulMaqdis!

I Help You, You Help Me....hakim dan peguam jadi kantraktor lebuhraya.....budaya rasuah dan pecah amanah UMNOPORNO makin membarah....!!!!

Posted: 22 Feb 2012 07:26 AM PST

Projek Lebuhraya KIDEX untuk Hakim dan Peguam UMNO

 

Krisis perlembagaan Perak masih lagi segar di ingatan rakyat Malaysia, khususnya tuduhan bahawa permohonan Zambry Kadir dipercepatkan sementara menafikan permohonan lawan politiknya Nizar Jamaluddin pula.

Watak utama kemelut ini merupakan Hafarizam Harun, penasihat undang-undang UMNO, mewakili Zambry ketika itu, dan bekas penasihat undang-undang UMNO dan Ketua Hakim Negara ketika itu, Ahmad Zaki.

Justeru, kedua-dua individu ini mestilah berhadapan dengan perhatian umum berkenaan penglibatan mereka di dalam rampasan Perak oleh Barisan Nasional dan kontroversi terbaru melibatkan mereka di dalam pemberian konsesi RM2.2 bilion Lebuhraya Kinrara-Damansara (KIDEX). Hafarizam merupakan pengarah untuk kedua-dua belah syarikat yang menerima konsesi tersebut, iaitu Emrail Sdn Bhd dan Zabima Engineering Sdn Bhd sementara isteri Zaki Azmi merupakan pengarah di dalam Emrail, sebuah syarikat yang tidak mempunyai rekod di dalam pembinaan lebuhraya. Kenyataan syarikat tersebut sendiri menyatakan mereka berhasrat menjadi "Syarikat Kejuruteraan Rel Utama di Malaysia dan Rantau ini."

 

Mengambilkira kontroversi penganugerahan konsesi ini, Perdana Menteri mestilah respon segera berkenaan isu-isu ini:

  1. Pendirian PM berkenaan Seksyen 9 Kod Etika Hakim 2009:

"Seorang hakim akan, pada masa perlantikan atau mana-mana masa kemudiannya sekiranya diminta oleh Ketua Hakim Mahkamah Persekutuan membuat perisytiharan bertulis semua asetnya kepada Ketua Hakim Mahkamah Persekutuan."

Merujuk kepada peruntukan ini, Ketua Hakim Negara pada masa ini, Ariffin Zakaria mestilah meminta Zaki Azmi membuat perisytiharan aset beliau dan keluarganya secara bertulis berikutan tuduhan-tuduhan ini.

  1. Mendedahkan sebab dan kriteria pemberian tender kepada Zabima Engineering dan Emrail. Apakah syarikat-syarikat lain yang dipertimbangkan, dan adakah tender terbuka dibuat demi memastikan kepentingan orang ramai terpelihara?
  2. Bagaimanakah pemberian konsesi dan pakej kontrak ini selari dengan dasar pentadbiran ini, khususnya Model Ekonomi Baru, Inisiatif Pembaharuan Strategik dan lain-lain lagi?
  3. Apakah terma lengkap konsesi, kadar tol dan perkongsian keuntungan?

Di dalam smsnya kepada Malaysian Insider, Hafarizam mendakwa bahawa syarikat-syarikatnya diserang memandangkan mereka merupakan antara bilangan kecil syarikat Bumiputera yang dianugerahkan projek ini. Malang sekali apabila sebuah isu tentang ketelusan dan kebertanggungjawaban yang akan memberi impak kepada semua rakyat sekali lagi dilihat dari perspektif kaum. Hakikatnya, sekiranya tuduhan ini terbukti benar, sekelompok kecil kroni akan sekali lagi mendapat durian runtuh sedangkan ramai rakyat Malaysia, termasuk majoriti masyarakat Bumiputera terpaksa menjadi mangsa projek ini. Terma perjanjian antara kerajaan dan syarikat-syarikat yang dipilih mesti didedahkan agar projek ini tidak menjadi satu lagi konsesi yang membebankan rakyat Malaysia.

Rakyat Malaysia mempunyai harapan besar terhadap konsesi generasi kedua dan ketiga memandangkan piawai-piawai baru yang dijanjikan kerajaan. Usah kita lupa rekod buruk Kerajaan BN di dalam pemberian konsesi sebelum ini.

Jawapan telus daripada Perdana Menteri mampu meyakinkan rakyat bahawa mereka tidak akan dibebani dengan lebih banyak "bail-out" dan penswastaan semula

Rakyat khususnya bertanya, apa sudah jadi dengan janji Program Transformasi Kerajaan untuk mengurangkan ketirisan dan pembaziran wang rakyat untuk pembangunan negara dan perbelanjaan operasi dengan memastikan ketelusan di dalam pemberian kontrak? Jelas sekali, kerajaan harus membuktikan pemberian projek lebuhraya ini dibuat secara telus demi kepentingan rakyat.

Jika tidak, rakyat akan terus menolak jaminan BN dalam isu transformasi ekonomi dan membuat keputusan mereka di dalam pilihan raya akan datang.

 

 

Nurul Izzah Anwar

 

 

Hafarizam: Kontrak bukan habuan tapi merit

Penasihat undang-undang Umno Datuk Mohd Hafarizam Harun menafikan dakwaan bahawa dua syarikat yang dianugerahkan konsesi lebuh raya RM2.2 bilion dan dikaitkan dengan dirinya adalah sebagai habuan atau ganjaran kerana peranannya membantu BN merampas Perak dari Pakatan Rakyat.

Sebaliknya, Hafarizam berkata bahawa kedua-dua syarikat itu menghadapi "persaingan sengit" semasa proses tender. Namun pengalaman mereka menyiapkan projek landasan berkembar keretapi dari Rawang ke Ipoh sepanjang 179 kilometer diambil kira.

"Kami mempunyai rekod pencapaian yang baik (dalam projek landasan berkembar) dari Rawang ke Ipoh. (Dakwaan) habuan untuk Perak, saya fikir ini tuduhan keterlaluan.

"Ini langsung tidak mempunyai kaitan sama sekali. Kami menang atas merit! Kami adalah antara beberapa syarikat bumiputera yang dianugerahkan. Mengapa serang kami apabila ada yang lain ... Saya pasti awak juga tahu siapa yang lain yang juga dapat," katanya dalam teks pesanan ringkas kepada Malaysiakini.

Hafarizam diminta mengulas dakwaan oleh penulis blog Raja Petra Kamaruddin yang mendakwa kerajaan persekutuan mengamalkan kronisme dalam penganugerahan projek Lebuhraya Kinrara-Damansara.

Raja Petra berkata Hafarizam adalah ahli lembaga pengarah di kedua-dua syarikat - Emrail Sdn Bhd dan Zabima Engineering Sdn Bhd yang mendapat konsesi lebuh raya itu.

Selain penasihat undang-undang Umno itu, Raja Petra juga mendedahkan bahawa seorang lagi pengarah Emrail adalah Nik Sazlina Mohd Zain, isteri bekas Ketua Hakim Negara Tun Zaki Azmi.

Beliau membayangkan bahawa Hafarizam dan Zaki mungkin diberi habuan untuk peranan masing-masing dalam pergelutan di mahkamah selepas BN merampas kerajaan negeri Perak pada Februari 2009.

Hafarizam adalah antara peguam yang mewakili Menteri Besar Perak sekarang, Datuk Seri Zambry Abdul Kadir, manakala Zaki pula adalah Ketua Hakim Negara ketika itu. Zaki bagaimanapun tidak menduduki mana-mana panel yang membicarakan kes berkenaan. -mk

penyapu sial

Perkara sebergini tidak ada dalam kepala / pemikiran Hassan Ali, Harussani, Ibrahim Ali dan yang sealiran hanya yang dilaungkan melayu..melayu..melayu.

Lantaklah nak agih kepada siapa mereka tak ambil berat kerana habuan juga pasti diterima oleh mereka ini.
Siapakah yang salur peruntukan kepada NGO-NGO ini? Tanya Jabatan Perdana Menteri, tanya Biro Tatanegara, apakah peruntukan dari hasil rakyat dipergunakan?

Peguam dgn hakim ada kepakaran buat lebuhraya ke? Bangang betul melayu yg masih menyokong umno....Hantu raya UMNO. Dah bela kena bagi makan

salah satu sebab UMNOPORNO wajar di haramkan kewujudannya.....pandai sepahkan najis sana sini tapi suruh orang lain cuci.......macam ini ke pejuang bangsa melayu dan islam ( pada nama aje )....!!!!!!!!

Posted: 21 Feb 2012 09:02 PM PST

Exco Kerajaan Negeri Kedah, Dato’ Amiruddin Hamzah pernah mendedahkan penyelewengan kerajaan BN dulu menguruskan sebuah GLC iaitu Seri Temin Development Corporation (M) Sdn. Bhd. (STDC). Beliau mendedahkan bagaimana STDC telah membelanjakan lebih RM8 juta untuk sumbangan, walhal RM7.5 juta tidak diluluskan oleh Lembaga Hasil Dalam Negeri untuk pelepasan cukai.

Akibatnya STDC terpaksa juga menjelaskan cukai sebanyak RM3.1 juta di samping denda atau penalti kira-kira RM1 juta, menjadikan jumlah keseluruhan yang terpaksa dibayar oleh STDC di bawah kerajaan PR sekarang ialah sebanyak RM4.1 juta.

Semua beban yang ditinggalkan oleh BN itu terpaksa dijelaskan oleh kerajaan kini.

Pendedahan Amiruddin benar-benar menyebabkan semua ADUN BN yang sedang bersidang dalam DUN panas punggung. Tapi sehingga ke hari ini mereka masih gagal untuk memberi penjelasan kepada rakyat. Ya, memang tiada penjelasan yang dapat diberikan sebab semuanya sudah jelas.

Laporan pihak Audit berhubung perbelanjaan tidak wajar dan bayaran yang dibuat tanpa sokongan dokumen sepatutnya cukup banyak. Antaranya ialah sumbangan terhadap Mesyuarat Perwakilan Umno Padang Terap - RM10 ribu (23.01.2007), lawatan Pemuda Umno ke Indonesia - RM10 ribu (14.03.07), lawatan Puteri Umno ke Indonesia – RM5 ribu (18.03.07), sumbangan kepada Umno Kedah – RM200 ribu (19.04.07),

sumbangan petugas BN pilihanraya kecil Ijok – RM5 ribu (13.05.07), sumbangan T-shirt dan wang saguhati konvoi Pergerakan Pemuda Umno Padang Terap – RM4 ribu (22.05.07), sumbangan kepada Umno Cawangan Padang Kerasak Naka – RM5 ribu (30.05.07) dan membekal cenderamata untuk perwakilan Umno Bahagian Padang Terap – RM26,150.00 (01.01.08).

Seterusnya ialah pemasangan billboard untum mesyuarat perwakilan Umno Padang Terap – RM10 ribu (01.01.08), sewa khemah dan meja bulat untuk mesyuarat perwakilan Umno Bahgian Padang Terap – RM10 ribu (16.01.08), membekal kain tudung kepada ahli Puteri Umno – RM20 ribu (03.02.08) dan makan minum untuk mesyuarat perwakilan Umno Bahagian Padang Terap – RM21,700.00 (15.02.08).

Menteri Besar masa itu Datuk Seri Mahdzir Khalid turut menggunakan wang STDC untuk menerbitkan kalendar peribadi beliau yang diberi percuma kepada rakyat dengan kos RM80 ribu (06.12.07 & 20.02.08). Banyak lagi pembayaran yang disifatkan oleh Audit sebagai ‘tidak berkepentingan dan tidak berkaitan dengan aktiviti dan objektif penubuhan STDC’ namun tidak mungkin disiarkan sepenuhnya dalam ruangan yang terhad ini.

STDC yang ditinggalkan kepada kerajaan PR adalah sebuah syarikat bermasalah, banyak hutang dan gawat. Namun kebijaksanaan pentadbiran baru berjaya memulihkan syarikat tersebut sekalipun terbeban dengan hutang-hutang yang ditinggalkan.

Pada 2007 STDC mengalami kerugian sebanyak RM2.56 juta, manakala pada 2008 kerugiannya ialah sebanyak RM144,467.00. Kerugian tidak boleh dibebankan sepenuhnya kepada pengurusan baru kerana mereka mengambilalih selepas tiga bulan tahun 2008. Pada tahun 2009 keuntungan STDC ialah RM333,978.00 dan tahun 2010 keuntungan sebanyak RM826,110.44.

Satu lagi perkara menarik ialah jumlah emolument untuk ahli-ahli lembaga pengarah. Di masa BN, emolument untuk ahli lembaga pengarah ialah RM125,200 (2006) dan RM251,800 (2007). Bagi tahun 2008 antara Januari hingga Mac sahaja, emolument yang diberi ialah sebanyak RM50,900. Bagi mereka untung atau rugi bukan persoalan, yang penting SDTC seolah-olah dijadikan tempat mengaut kekayaan.

Ia berbeza sama sekali dengan emolument yang diterima ahli lembaga pengarah di zaman PR. Pada tahun 2009 ahli lembaga pengarah hanya menerima keseluruhan RM53,500 manakala bagi tahun 2010 cuma RM8,000.

Semua catatan yang dibuat adalah berdasarkan fakta hitam putih (bukan video hitam putih). Ia bukan rekaan macam video seks bikinan Datuk Trio. Sebab itu apabila Dato’ Amiruddin membentangkan di Sidang DUN, semua ADUN BN tidak dapat menyanggah. Semua media talibarut BN tidak mengungkapkan walaupun sepatah perihal penyelewengan pengurusan GLC di zamam BN itu.

Sekarang terserah kepada jentera penerangan parti kena hidupkan balik isu ini dan serang BN habis-habisan sehingga mereka tersungkur terus.

 

 

selatan online

UMNO guna MAFIA CIKAI di sembrong....menteri hisap puting di minta bertanggung jawab......!!!!

Posted: 21 Feb 2012 08:48 PM PST

lagak menteri hisap puting di sebelah kanan....sambil memegang keris dan menonggak arak  lagak kepala samseng 1 malaysia....!!!

 

Datuk Seri Hishammuddin Hussein  di minta  bertanggungjawab berhubung serangan fizikal terhadap Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim di Sembrong, Johor Ahad lalu.

Apa yang mendukacitakan, insiden itu berlaku dalam kawasan parlimen Hishammuddin sendiri yang juga Menteri Dalam Negeri.

Sangat memalukan apabila keganasan itu berlaku dalam kawasan Menteri Dalam Negeri sendiri.

Macam mana nak jaga keselamatan negara, keselamatan dalam kawasan sendiri pun tak boleh jaga.

Mengulas serangan sekumpulan samseng penyokong Umno terhadap Anwar pada malam 19 Februari lalu yang mengakibatkan kereta yang diguna Ketua Umum PKR itu rosak dan cerminnya pecah.

Anwar ketika itu dalam siri program ceramah jelah PKR di Pejabat Keadilan Sembrong.

Ekoran itu, laporan polis juga telah dibuat di Balai Polis Kluang pada hari yang sama.

Lebih memalukan  tindakan tidak bertamadun itu berlaku dikala pemimpin kaum lain menggunakan pentas debat sebagai medan berhujah.

Sedangkan orang Melayu khususnya Umno pula masih dengan politik lama mereka menggunakan pendekatan menakutkan-nakutkan rakyat dengan serangan fizikal.

Memang mengecewakan. Di saat pemimpin politik Cina boleh berdebat secara bertamadun di ibu negara Kuala Lumpur, dan boleh disaksikan oleh rayat, pemimpin Melayu pula takut berdebat, dan guna samseng  sambil  merujuk debat antara Setiausaha DAP Lim Guan Eng dengan Presiden MCA Lim Kit Siang baru-baru ini.

Sehubungan itu, kita  mendesak satu penjelasan konkrit dari Hishamuddin berhubung insiden yang memalukan itu.

 

 

berita berkaitan....

 

Sembrong: Seorang dilastik, lelaki tua dibaling kayu...

 

PKR menafikan ceramahnya di Jalan Mersing, Sembrong pada malam Ahad lalu di mana kereta Ketua Pembangkang Datuk Seri Anwar Ibrahim diserang dengan lontaran batu, kayu dan mercun sehingga kemek dan cerminnya pecah itu diadakan tanpa permit.

“Majlis yang mendapat permit dari pihak polis itu diganggu dari awal hingga akhir oleh pihak yang tidak bertanggungjawab.

“Tujuan mereka ialah untuk menimbulkan kekecohan dan huru-hara,” kata Ketua Penerangan PKR, Johor Syed Hamid Ali (kiri) dalam satu kenyataan memperincikan apa yang sebenarnya berlaku pada malam berkenaan.

Menurut beliau, pada kejadian itu, lebih 100 orang yang dipercayai kakitangan dan anak-anak muda yang diupah oleh Umno tempatan telah melakukan segala macam provokasi untuk mengganggu dan mencederakan orang ramai dan pemimpin yang hadir di situ.

“Mereka membuat bising dan menjerit-pekik; buat rioh-rendah dengan membunyikan enjin motorsikal, air horn dan siren.

“Kemudian, berpuluh-puluh anak muda yang bermotosikal terus mengganggu lalu lintas; batu, telor, botol plastik dan mercun bola berterbangan ke arah penceramah dan orang ramai,” katanya.

Syed Hamid juga berkata pada malam itu, tidak kurang 4,000 orang membanjiri ruang di hadapan pejabat Cabang Semberong di Batu 4 Jalan Mersing, Kluang untuk mendengar ucapan daripada pemimpin-pemimpin parti peringkat negeri dan pusat.

Antara mereka termasuk ketua umum PKR itu sendiri, dirinya, ahli parlimen Kapar S Manikavasagam dan ADUN Mengkibul Ng Lam Wah.

“Ketika rombongan Anwar sampai di tempat ceramah kira-kira jam 11.30 (malam), suasana menjadi semakin ribut.

“Beliau dan rombongannya diserbu dan dikepung. Pergelutan kecil berlaku sebelum Anwar berjaya diselamatkan.

“Kami diberitahu, seorang mengalami cedera ringan di dahi dipercayai akibat dilastik; seorang lelaki tua cedera dibaling kayu; bendera PKR dibakar; cermin kereta Anwar pecah dan pintunya kemek,” katanya.

Sehubungan dengan kejadian itu, katanya PKR menuntut supaya pihak polis bertanggungjawab untuk melakukan penyiasatan secara profesional.

Syed Hamid juga berkata Menteri Dalam Negeri Datuk Seri Hishammudin Hussein selaku Ketua Bahagian Umno Semberong dan ahli parlimen kawasan itu juga perlu bertanggungjawab atas peristiwa buruk dan memalukan itu.

Kejadian itu antara beberapa siri gangguan yang disaksikan sejak beberapa minggu kebelakangan ini apabila pemimpin Pakatan cuba menggempur kubu-kubu BN, khususnya Umno menjelang pilihan raya umum akan datang.

Pada 13 Februari lalu, kunjungan Anwar ke Felda Tun Ghafar Baba, di Machap, Alor Gajah juga dicemari oleh penyokong Umno yang mengganggu ceramah beliau.

anwar ibrahim on motorbike in pekanManakala pada Jumaat lalu pula sekatan jalan raya didirikan daripda menghalang pemimpin dan penyokong Pakatan daripada menghadri ceramah yang dijadualkan di kubu Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak di Pekan.

Malah, Anwar terpaksa membonceng motosikal untuk menuju ke lokasi cermahnya.

 

 

malaysiakini

apaaa......kumpulan JATI di kepalai hassan pundek ali makin hancus 50% lagi bila ada kaitan dengan kumpulan syaitan '666"....????

Posted: 21 Feb 2012 08:18 PM PST

Jati yang diterajui oleh Datuk Dr Hasan Mohd Ali yang dipecat daripada PAS telah dilancarkan di Shah Alam Convention Center, Shah Alam petang ini.

Walaupun perjuangan tiga jalurnya ialah untuk memartabatkan Islam, Melayu dan institusi Diraja, namun logo Jati dilihat mempunyai persamaan dengan 'logo setan' yang direka bentuk berdasarkan nombor '666'.

"MANUSIA MERANCANG,ALLAH JUGA MERANCANG,SEBAIK-BAIK PERANCANGAN

ADALAH PERANCANGAN ALLAH"

KEBETULAN ATAU SEMEMANGNYA DIRANCANG????

Di bawah adalah link di mana Logo Setan itu.

http://artbackwash.blogspot.com/2008/05/satans-logo.html

 

 

 

penyapu sial

 

dah elok la tu...perangai tak semengah dia pun kini dah serupa dengan nada bapak syaitan UMNOPORNO...apa nak di herankan ....!!!

Jakim hanya pandai nasihat masyarakat Islam tidak terpengaruh emel meragukan produk halal....habis tu JAMIL mengaku AMIL rembat duit zakat PPZ tu produk halal ke...????

Posted: 21 Feb 2012 03:17 PM PST

 

 

Ketua Pengarah Jabatan Kemajuan Islam JAKIM menasihatkan umat Islam di negara ini agar tidak terlalu mempercayai e-mel berantai E-mel berantai yang mendakwa satu-satu produk itu tidak halal kerana dipercayai mengandungi unsur babi dan bahan haram, sebaliknya mereka perlu merujuk kepada badan berkenaaan terlebih dahulu bagi menentukan kesasihannya.

Ketua Pengarah JAKIM Datuk Othman Mustapha berkata, sebahagian e-mel itu sengaja disebarkan pihak tertentu yang berniat jahat untuk menjatuhkan perniagaan pesaing mereka.

“Kemungkinan begini boleh berlaku memandangkan senario persaingan dunia perniagaan sekarang,” katanya kepada Sinar Harian.

Menurut Othman, Jakim tidak pernah membuat pengesahan sesuatu produk itu dikatakan haram hanya berdasarkan spekulasi, tetapi menurutnya, Jakim akan membuat kajian secara terperinci terlebih dahulu sebelum membuat keputusan.

Beliau turut mengulas permasalahan pengguna berhubung isu penggunaan beberapa kod nombor E yang didakwa sebagai tanda haram.

Jelasnya, tidak semua nombor E yang digunakan untuk membuat sesuatu produk makanan berasaskan daripada sumber yang haram kerana bahan-bahan tambahan ini boleh bersumberkan daripada tumbuhan, sintetik, mikrob, semulajadi, kimia dan haiwan.

“Pengguna mesti peka mengenai jenis aditif makanan dan tahap kandungan yang dibenarkan untuk digunakan dalam sesuatu produk makanan.

"Pihak industri makanan dan barang gunaan bertanggungjawab untuk mengenal pasti status sumber aditif makanan yang digunakan supaya tidak akan menimbulkan keraguan kepada pengguna Islam.

“Manakala bahagian Hab Halal akan memastikan syarikat yang memohon sijil halal wajib mengisytiharkan kesemua ramuan termasuk aditif makanan yang digunakan berserta dokumen yang kukuh seperti sijil halal yang diiktiraf dan analisis makmal,” katanya.

Sehubungan itu, jelasnya, sekiranya produk tersebut merupakan produk tempatan dan mendapat sijil Pengesahan Halal Malaysia, maka ia boleh digunakan tanpa waswas tetapi sekiranya produk tersebut bukan produk tempatan serta tidak mendapat sijil pengesahan halal Malaysia walaupun menggunakan e-kod yang sama, terpulang kepada pengguna untuk menilainya.

Tegas Othmanb, Jakim tidak akan terlepas pandang kerana dalam proses pensijilan halal, pemohon perlu mengisytiharkan kesemua bahan ramuan digunakan dan akan melalui proses verifikasi dokumen dan seterusnya pengauditan di lapangan.

“Buat masa ini, Jakim mengiktiraf 56 badan Islam daripada 23 negara yang mengeluarkan sijil halal. Oleh itu Jakim hanya membenarkan logo halal Malaysia atau logo diiktiraf sahaja dibenarkan dijual di pasaran Malaysia.

“Jakim juga menjalankan pemantauan dan penguatkuasaan logo halal bersama agensi seperti Jain, KPDNKK, Kementerian Kesihatan, JPV, Kastam dan pihak berkuasa tempatan untuk memastikan tiada penipuan bahan ramuan dan logo halal. Bahkan Jakim membuat pemantauan logo halal melalui lama sosial facebook, email dan SMS palsu,” katanya.

Tambah Othman, apa juga produk sama ada makanan dan sebagainya apabila sudah disahkan atau dicop logo halal Malaysia maka ia adalah suci dan halal serta tidak ada keraguan lagi.

Orang ramai yang mempunyai keraguan dinasihatkan merujuk Portal Halal Malaysia - www.halal.gov.my yang menyediakan pelbagai maklumat berkaitan persijilan halal Malaysia.

Portal Halal Malaysia yang dilancarkan pada 2007 bertindak sebagai pusat sehenti dengan dilengkapi ruangan info halal, direktori halal, kemudahan aduan dan capaian ke atas sistem permohonan sijil halal.

Kemudahan carian halal adalah berdasarkan kod bar, diskripsi produk dan nama syarikat yang telah diberikan sijil halal.

Namun begitu, budaya merujuk sumber di Internet terutama berkaitan maklumat seumpama ini di kalangan masyarakat masih rendah.

 

 

penyapu sial

 

jakim.....rasuah tu haram. bukan nya halal. tegurlah yang berasuah tu dulu. ni yang penting.

Kalau amanah orang Islam sendiri diragukan dalam pentadbiran wang Zakat, maka macam-macam lagilah keraguan orang Islam terhadap apa-apa yang dikatakan sebagai "halal", bukan?

produk halal ke ?...tidak beri bantuan zakat kepada umat islam yang miskin dan amat memerlukan sampai mengemis di gereja........!!!!

kalau di Johor  wang zakat habis di rembat  oleh keluarga di raja Johor  buat kembara mahkota  seluruh negeri johor....hengat kita orang tak tau ke..???....produk halal  ke..???

 

tu pasal zakat tak wajib  di bayar.....kepada  penyamun dan lanun jabatan agama tadbiran UMNOPORNO....!!!!

felda bankrup....cubaan pertama perompak besar umat melayu felda gagal....Mesyuarat Agung Perwakilan Khas KPF dibatal

Posted: 21 Feb 2012 03:00 PM PST

 

Koperasi Permodalan Felda Malaysia Berhad (KPF) hari ini memaklumkan Mesyuarat Agung Perwakilan Khas yang dijadualkan berlangsung esok telah dibatalkan atas perintah Mahkamah Tinggi Kuantan yang melarang sebarang perbincangan berkenaan penyenaraian Felda Global Ventures Holdings Berhad (FGVH).

Setiausahanya, Abidin Abd Rahman dalam satu kenyataan berkata pembatalan mesyuarat yang dijadualkan di Dewan Perdana Felda, Anjung Felda itu berdasarkan Injunksi Interim yang dikeluarkan mahkamah berkenaan pada 17 Febuari lalu.

“Pembatalan ini disebabkan oleh perintah Mahkamah Tinggi Kuantan, melalui perintah injunksi interim,” jelasnya dalam kenyataan tersebut.

Mahkamah Tinggi Kuantan pada 17 Febuari lalu telah mengeluarkan injunksi interim melarang KPF (defendan) berbincang atau membuat keputusan untuk melupuskan ekuitinya kepada FGVH.

Injunksi itu telah dipohon oleh lapan pemegang saham (plaintif) KPF melalui peguam Harris Abdullah.

Antara permohonan yang dibuat plaintif adalah injunksi interim yang melarang sebarang perbincangan, menguatkuasakan sebarang keputusan, dan melupuskan samada kesemua atau sebahagian ekuiti yang dimiliki oleh defendan dalam Felda Holding dan sepuluh anak syarikat milik FGVH.

Persatuan Anak Peneroka Felda Kebangsaan (Anak) secara rasmi menyerahkan keputusan mahkamah itu kepada KPF di ibu pejabatnya, di Jalan Semarak semalam.

Putrajaya telah menyatakan hasrat untuk menyenaraikan FGVH pada April ini seperti yang diumumkan ketika pembentangan Belanjawan 2012 lalu.

Namun begitu, tindakan tersebut mendapat tentangan hebat daripada banyak pihak termasuk pembangkang dan penentang utama penyenaraian berkenaan Anak.

Anak, melalui presidennya, Mazlan Aliman sebelum ini mendakwa, Felda Holdings Berhad (Felda) akan mengalami defisit berjumlah RM1.5 bilion setahun sekiranya rancangan penyenaraian FGVH diteruskan.

 

 

penyapu sial

 

 

Teruskan perjuangan wahai peneroka,perompak besar akan sentiasa mencari jalan untuk mempastikan kegilaan mereka menjadi kenyataan,lanun-lanun ini tidak mendahulukan peneroka tetapi poket mereka.

PERKOSA pundek cari publisiti murahan....apa kelas nak berdebat dengan lu ...!!!!.....Anwar patut berdebat dengan Ibrahim Ali bukan Najib, kata Perkasa

Posted: 21 Feb 2012 02:51 PM PST

 

pondan pondan melayu tak de konek  hanya mampu hunus keris  plastik....rupanya geng pembaham  bangsa sendiri....tak malu....!!!!

 

Pertubuhan Pribumi Perkasa (Perkasa) menegaskan tidak wajar untuk pembangkang mengheret Datuk Seri Najib Razak berdebat semata-mata mahu memberi publisiti kepada Ketua Pembangkang Datuk Seri Anwar Ibrahim.

Tegas Setiausaha Agung Perkasa Syed Hassan Syed Ali, Anwar yang juga Ketua Umum PKR sepatutnya berdebat dengan presiden pertubuhan bukan kerajaan (NGO) itu iaitu Datuk Ibrahim Ali.

“Adalah tidak wajar mengheret perdana menteri ke pentas politik murahan untuk memberi publisiti kepada Anwar. Tidak ada keperluan untuk Najib melayan hasrat karut Anwar.

“Anwar perlu berdepan dengan presiden Perkasa dulu berdebat berhubung sokongannya kepada Israel kerana rakyat mahu lihat apa motif beliau menyokong Yahudi,” katanya dalam satu kenyataan.

Desakan agar debat antara Najib dan Anwar diadakan semakin hebat selepas debat antara Presiden MCA, Datuk Seri Dr Chua Soi Lek dan Setiausaha Agung DAP Lim Guan Eng minggu lepas.

Pelbagai pihak tampil memberikan pendapat dan galakan, tidak kurang yang menghalang, yang rata-ratanya ahli Umno, terhadap cadangan debat kedua-dua pemimpin tersebut.

Setiausaha Agung Umno, Datuk Seri Tengku Adnan Tengku Mansor telah memberi bayangan bahawa peminpin Umno bersedia pada bila-bila masa untuk berdebat, dan rakan sejawatannya dari Pakatan menyahut seruan itu.

Bagaimanapun Najib, Presiden Umno setakat ini enggan untuk berdebat secara terbuka dengan Anwar.

Anwar telah berulang kali menjemput Najib untuk sesi debat terbuka dan mencabar beliau berbincang berkenaan polisi dan hala tuju kerajaan.

“Elok berdepan dengan Ibrahim sesuai namanya Anwar Ibrahim sama-sama dari kem Kemunting.

“Maka barulah dikatakan debat buku dan ruas,” tambah Syed Hassan.

 

 

 

 

penyapu sial

 

 

Debat apa? Parlimen adalah tempat paling sesuai untuk berebat, tapi, Ibrahim Ali tidur kat dalam.

Rakyat ingin saksikan Ketua Pembangkang yang dipilih rakyat dengan PM lantikan UMNO ... tak sebut pun tentang katakkk ...

Siapa Ibrahim katak?...MP yang pakai ticket orang lain!!!...Tunggulah sampai lu boleh menang dalam GE13 baru cakap!!!

sebelum ni cabar lim guan eng.. skarang cabar anwar ibrahim.. kata NGO.. kalau dah rasa kuat sangat.. daftar la jadi parti politik.. jangan la sembunyi di belakang NGO.. kita tengok kat mana dia berani bertanding... kalau setakat 1 kerusi kat pasir mas yang menang atas tiket pas tu.. baik tak payah..

dia ini seekor anjing yang tiada konek hanya jadi budak pejabat UMNOPORNO ...bikin malu kaum aje.....!!!!

kisah lembu betina benatang bewok NFC yang di paksa berambus....!!!!

Posted: 18 Feb 2012 02:05 AM PST



Ini  kisah seorang isteri kepada seorang gembala lembu yang tiupan serulingnya sudah tidak semerdu dulu lagi.Setiap kali sigembala itu meniupkan serulingnya, maka setiap itulah sekalian cuping telinga rasa tercucuk pedih kesangatan. Hinggakan Mahathir dan Rafidah Aziz terpaksa tidak sanggup berdiam diri lagi.Datuk Seri Nazri Aziz hari ini berkata, National Feedlot Corporation (NFCorp) telah melanggar syarat perjanjian pinjaman dengan kerajaan persekutuan."Dalam kata lain, telah berlaku kes pecah amanah. Duit tersebut, yang seharusnya digunakan untuk tujuan penternakan lembu telah digunakan untuk tujuan lain. Baca di sini




Cuma ada seorang yang tersangat bangangnya maka dia kata dia tidak tahu telah berlakunya pecah amanah tersebut. Pasal apa orang sebangang ini boleh dijadikan menteri?Pada mulanya dia mendiamkan dirinya seolah-olah dia bersih dan tidak terlibat.Saya hanyalah seorang isteri kepada seorang pengerusi NFC.Semua wanita mempunyai keluarga dan suami, katanya.




Dia mula mengancam dan menfailkan saman keatas Rafizi Ramli dan jugaZuraidah Kamarudin Ahli Parlimen Ampang sebanyak RM100 Juta diatas Fitnah melampau ke atas dirinya.Dia tak senang duduk apabila terus menerima asakan. Mahathir dan Rafidah Aziz minta dia letak jawatan. Sebelum ini, Bung Mokhtar dan Syed Ali juga mendesak Syahrizat angkat kaki. Dia kemudiannya terpaksa mengambil cuti selama tiga minggu dan pergi berdoa depan kaabah...




Akhirnya dia terpaksa pergi.Umno dah tak mampu nak pikul biawak ini lagi...Shahrizat Jalil dikhabarkan akan digugurkan jawatannya sebagai menteri berkuat hari ini.Beritanya di sini

BERHALA MODEN.....Kerajaan UMNOPORNO ‘hilang akal’ bila YAHUDIKAN produk kawalan

Posted: 17 Feb 2012 04:11 PM PST

 

Kerajaan semakin hilang kewarasan apabila mewajibkan pengusaha tiga barangan kawalan iaitu tepung, gula dan minyak masak memaparkan logo 1Malaysia pada produk-produk mereka sekiranya ingin terus menikmati subsidi.

Syarikat yang terbabit terpaksa menanggung peningkatan kos dalam mematuhi arahan kerajaan yang dilihat tergesa-gesa walaupun kerajaan sedang mempertimbangkan bagi memberi pengeluar lebih banyak masa untuk mematuhi peraturan tersebut.

Mahukah kerajaan menanggung segala kerugian mereka hanya kerana tiada logo 1Malaysia?..Apa jaminan kerajaan terhadap tempoh penangguhan sedangkan sudah pastinya pengilang sudah pun menyimpan stok untuk produk mereka bagi tempoh jangka masa panjang.

Perlaksaaan itu  boleh menyebabkan timbulnya masalah birokrasi memandangkan track record kerajaan yang sememangnya terkenal dengan masalah itu.

Cukuplah logo Halal sebagai contoh. Apakah kerajaan boleh mendabik dada bagi memastikan perlaksanaan ini akan berjalan dengan adil?..

Barang-barang yang diwartakan adalah barang kawalan yang rakyat sepatutnya dapat menikmatinya dengan harga yang murah, namun ianya menimbulkan tanda tanya mengapa mesti dilaksanakan secara bersyarat.

Bagaimana kalau pucuk pimpinan bertukar seperti mana Islam Hadhari ditukar kepada 1 Malaysia, bukahkah ini akan menimbulkan masalah yang lain kerana umum maklum perangai pucuk pimpinan Umno BN yang kerap menukar ‘tagline’ mengikut citarasa tersendiri..

Oleh yang demikian, kita menasihati kerajaan, supaya tidak menjadi “Berhala Moden” yang perlu “disembah” untuk mendapatkan sesuatu akan tetapi menjadi sebuah kerajaan yang matang sekiranya 54 tahun pemerintahan Umno Barisan Nasional (BN) dijadikan ukuran.

Rakyat sudah boleh menilai kerana mereka kini hidup di zaman langit terbuka dan dunia tanpa sempadan  dan bukan mudah untuk di kelentong hidup hidup....!!!

Kenyataan mahathir bapak pukimak YAHUDI 1 malaysia terhadap anwar yang ‘Israel bekal dokumen’ sebagai fitnah untuk selamatkan Najib

Posted: 17 Feb 2012 04:01 PM PST

 

Bekas perdana menteri, Mahathir Mohamad, cuba mengalihkan isu pokok terdapatnya hubungan dagang Malaysia-Israel dengan menyatakan terdapatnya dokumen yang mengesahkan Israel sengaja menimbulkan isu itu demi membantu politik Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim.

Masyarakat perlu sedar, Malaysia bukan sahaja mengiktiraf Israel tetapi membantu ekonomi Israel berdasarkan rekod perdagangan dengan Israel telah wujud sejak 1967.Berdasarkan laporan Kesatuan Eropah (EU), Malaysia merupakan rakan dagang ke 15 yang membantu ekonomi Israel..

Dokumen - dokumen dan data yang didedahkan tidak perlu diberikan oleh Israel cukup dengan sedikit tumpuan kerja maka data tersebut boleh dikumpulkan.Malah,ada dokumen asal yang perolehi adalah dari pegawai kanan kerajaan sendiri yang bosan dengan sikap hipokrit kerajaan dalam isu Palestin ini.

Di perpustakaan MiTi sendiri wujud bahan-bahan yang merujuk hubungan dagang Malaysia-Israel..Mahathir semalam memberitahu pemberita bahawa dakwaan terdapatnya hubungan dagang Malaysia-Israel hanyalah digunakan bagi mempertahankan terdapatnya hubungan rapat antara Anwar dan Israel.

" Israel dilihat cuba menyokong Anwar dengan membekalkan statistik bahawa Malaysia pernah mengadakan hubungan perniagaan dengan Israel,” kata bekas perdana menteri itu.

Pendedahan dokumen berkenaan bukanlah satu keperluan memandangkan negara Yahudi itu sudah selesa bekerjasama dengan Malaysia yang menjaga kepentingan mereka.Percayalah, Israel sudah tentu mereka selesa dengan pemerintah negara hari ini kerana penguasa hari ini jelas menjaga kepentingan mereka..

Apa gunanya menyokong perubahan kuasa jika yang menguasai regim kini sudah bersungguh-sungguh menjaga kepentingan dengan Israel dan sekutu besarnya Amerika.Mahathir memang bijak   kelentong  politik kerana beliau merupakan pemimpin yang licik dan penuh putar belit .(almaklum lah kebanyakan keturunan mamak memang jenis putar alam dan kaki kencing )

Kenyataan itu jelas bagi membantu Najib yang terkapai-kapai dengan pendedahan demi pendedahan bagaimana Malaysia sebenarnya hipokrit dengan sikapnya dalam isu Palestin-Israel.

Anwar menerima kritikan ekoran laporan temuramahnya dengan The Wall Streets Journal (WSJ) dipetik berkata, “segala usaha akan dibuat bagi memastikan keselamatan negara Israel”.Penasihat Umum PKR itu malah di nasihatkan oleh Mursyidul Am PAS, Datuk Nik Aziz Nik Mat, supaya menarik balik kenyataannya daripada WSJ, dan mengambil tindakan saman sekiranya akhbar itu telah memanipulasi kenyataan yang dibuatnya berkaitan Israel.

Runtuh dan Bergelap ...Berjuta Hangus Dikerjakan Perompak Dan Lanun UMNO BN Terengganu

Posted: 17 Feb 2012 06:58 AM PST

 

Menteri Besar, Datuk Seri Ahmad Said menganggap kejadian lampu Stadium Sultan Ismail Nasiruddin Shah terpadam lebih 30 minit ketika perlawanan Liga Super 2012 antara Terengganu dan Kedah malam kelmarin adalah insiden yang amat memalukan.

Menurutnya, beliau juga kesal kerana sehingga kini permasalahan lampu limpah itu belum ada jalan penyelesaian malah pihak yang bertanggugjawab juga masih belum berjumpa dengan pihaknya sehingga kini.

“Ini yang membuatkan saya marah dan perkara ini sesuatu yangmemalukan, sepatutnya pihak yang bertanggungjawab sama ada Majlis Bandaraya Kuala Terengganu (MBKT) ataupun Persatuan Bola Sepak Negeri Terengganu (PBSNT) memaklumkan keadaan yang sebenar.

“Sampai sekarang pun, tidak ada pihak yang datang jumpa saya beri penjelasan dan menceritakan keperluan sebenar ataupun beri penjelasan kepada Exco berkaitan. Ini kerja mereka dan kita tidak perlu panggil untuk beri penjelasan kepada kita,” katanya.

Beliau berkata demikian ketika ditemui selepas mempengerusikan Mesyuarat Exco di Wisma Darul Iman, di sini semalam.

Dalam pada itu, Ahmad berkata, perkara itu sudah dimaklumkan kepada pihak terbabit kerana Kerajaan Negeri memerlukan maklumat teknikal secara terperinci sebelum kerja-kerja membaik pulih dilakukan.

“Saya dah bagitahu dulu, kalau kita nak pasang lampu 800 lux kita perlu pasang lebih 900 lux kerana pencahayaan ini akan menurun atau sebaliknya.

“Tetapi kita tak dapat maklumat yang sebenar, dari segi teknikal mereka perlu bagitahu kita. Bila kita pasang 800 lux mereka kata cukup, tiba-tiba cakap tak cukup balik kerana perlu melebihi 1,200 bagi memenuhi standard antarabangsa,” katanya.

Bagaimanapun katanya, sekiranya lampu 1,200 lux dipasang maka tiang lama sudah tidak boleh digunakan lagi sedangkan Kerajaan Negeri sudah membelanjakan peruntukan sebanyak RM1 juta untuk pemasangan lampu limpah 800 lux.

“Sekarang kita kena buat balik, pasang kabel dan tiang baru, maka apa yang dilakukan sebelum ini membazir. Ini yang saya kesal dan sebab itu saya merungut kerana kita tidak diberitahu perkara sebenar dan apa yang diperlukan.

“Kalau kita buat sekarang mesti orang marah pada kita, orang akan kata kita bodoh dan tak ada pengalaman. Buat kerja membazir, lepas buat pasang balik,” katanya.

Sementara itu, beliau berkata, apa yang berlaku pada malam kelmarin berkemungkinan disebabkan masalah teknikal memandangkan stadium itu sudah lama dan pihak bertanggungjawab seharusnya menanganinya segera dengan mengemukan laporan teknika berhubung perkara itu.

“Kita tengok lah macam mana, kalau susah sangat kita bermain pada waktu siang, susah lah kita kalau perkara ini berpanjangan dan saya tidak suka perkara sebegini berlaku,” katanya. -SH

 

 

penyapu sial

 

Stadium runtuh diikuti dengan stadium bergelap menyebabkan perbelanjaan berjuta ringgit seperti mencurah garam ke lautan hasil dari tiada keberkatan.Sesuatu yang tidak berkat itu tidak mampu bertahan lama. Ia pasti hancur binasa kesudahannya.

Tanda "gelap" adalah juga berkemungkinannya kerajaan UMNO BN bakal menghadapi zaman kegelapannya tidak berapa lagi. InsyaAllah.

malu konon...stadium baru pakai runtuh satu dunia tahu..xmalu pulak...negeri kaya minyak tp nk bina stadium elok2 xmampu..nk gak seleweng2..tukarlerr rakyat ganu pemerintah anda..buatla perubahan..

Dasar anjing penjilat najis UMNOPORNO selamanya......SPR Teruskan Penipuan

Posted: 17 Feb 2012 06:42 AM PST

 

Pihak PR  mempertikai daftar pemilih tambahan untuk suku keempat 2011 yang dikesan tidak menyertakan senarai pemilih yang telah meninggal dunia dan juga nama yang telah dikeluarkan dari daftar pemilih induk.

Kesemua daftar pemilih tambahan untuk sesuatu penggal tertentu sebelum ini biasanya menyenaraikan nama pemilih yang telah meninggal dunia.Selain itu, daftar pemilih tambahan itu juga biasanya menyenaraikan pengundi yang baru didaftarkan, pengundi yang bertukar alamat dan juga pengundi yang dilucut taraf kerakyatan.

Daftar pemilih tambahan itu kali ini agak ganjil kerana tidak disertakan dengan senarai pemilih yang telah berubah status seperti itu.

Amalan itu juga tidak selari dengan prinsip ketelusan yang ingin ditonjolkan SPR,..

Melalui semakan  dengan biro pilihan raya pemuda PAS di negeri negeri yang lain turut  menemui  perkara sama,..

Semakan dengan biro pilihan raya PKR Perak dan juga DAP Pulau Pinang juga menunjukkan perkara sama berlaku.

Suruhanjaya Pilihan Raya mempamerkan daftar pemilih tambahan untuk suku tahun terakhir 2011 itu untuk pemeriksaan orang ramai bermula 8 Februari hingga 14 Februari lalu.

 

 

penyapu sial

 

 

Bermacam-macam cara dilakukan SPR untuk berpihak kepada UMNO BN.

Tetapi semuanya itu akan menjadi sia-sia  kerana Hukum kebenaran dan keadilan akan terus berjalan.

Pengerusi dan Timbalan pengerusi SPR wajar  menerima hukuman  mati di atas segala kepincangan dan penyelewengan yang telah dilakukan.Penghianat seperti ini wajar di hukum  tembak ( di negara cina ) atau di pancung lehernya ( di negara arab saudi ) kerana dosa menipu tuhan dan menghianati amanah rakyat....!!!!

najib yang tiada pelir di hempap oleh tetek gedabak rosmah....jadi jantan dayus....!!!!

Posted: 16 Feb 2012 02:54 PM PST

 

Pilihanraya umum yang seterusnya, ke 13 dijangka akan diadakan pada bulan Mei tahun ini  atau paling lewat April/Mei tahun depan. Setelah sampai tempoh berakhirnya 5 tahun Parlimen yang sedia ada sekarang. Tempoh 5 tahun itu dikira dari tarikh hari pertama persidangan Parlimen untuk penggal itu.

Setelah parlimen dibubarkan, pilihan raya akan diadakan dalam masa 2 bulan.

Walaubagaimanapun, jika Parlimen tidak dibubarkan dalam jangkamasa 5 tahun itu, ia akan dibubarkan secara automatik pada penghujung tempoh itu. Jika itu adalah senarionnya, pilihanraya akan diadakan dalam masa 6 bulan. Inilah yang mungkin bermain difikiran Najib Razak kerana nampak gayanya beliau sangat terdesak untuk memanjangkan tempoh beliau memerintah.

PRU 13 boleh diadakan pada pertengahan tahun 2013!

Najib kelihatan sudah membuat kesimpulan, sungguhpun dengan rasa keberatan bahawa tiada jaminan beliau akan kekal menjadi PM selepas PRU 13. Itu mungkin sebab utama mengapa isterinya Rosmah Mansor sentiasa samada membeli-belah atau mencari-cari tempat bercuti menggunakan wang rakyat.

Sama ada Najib akan menjadi pemimpin pembangkang atau dibenarkan oleh timbalannya, Muhyiddin Yassin yang berasal daripada dinasti Mahathir dan Mahathir sendiri adalah persoalan yang terbesar sekarang.

Najib sendiri tidak mendapat mandat.

Beliau tetap dengan tidak segan silu menumpang mandat yang diperolehi oleh Abdullah Ahmad Badawi sebelum beliau pada tahun 2008. Mahathir berjaya menyingkirkan Badawi kerana Ahli Majlis Tertinggi Umno yang sudahpun diselubungi rasuah itu mengikut telunjuknya.

Najib seharusnya mendapat mandat sendiri tetapi beliau takut mengharungi sendiri pemilihan itu kerana sebelum ini beliau sentiasa mendapat segalanya dengan cara mudah.

Tiada lagi dalam sejarah kita mempunyai seorang PM yang penakut. Najib tidak berani untuk tidak menghiraukan Mahathir dan Majlis Tertinggi Umno dan melaksanakan PRU 13 serta menerima keputusannya seperti seorang lelaki sejati. Beliau juga tidak terfikir untuk membuat perjanjian dengan pakatan pembangkang untuk menerima kumpulan beliau sekurang-kurangnya dalam kerajaan mereka nanti dan menyelamatkan dinasti politik yang dibina oleh Arwah bapanya.

Terlalu bahaya kepada BN untuk PRU 13 sekarang

Tiada sahabat atau lawan yang kekal dalam politik, cuma kepentingan yang kekal. Itu tidak bermakna pembangkang akan menerima Mahathir juga. Mereka hanya menerima jika Mahathir setuju untuk adili  di mahkamah yang bebas dari campurtangan poltik yang bakal di wujudkan dan segala faedah yang pernah diperolehinya dengan cara yang tidak benar di rampas.

Terlalu bahaya untuk melakasanakan PRU 13 sekarang, bukan sahaja untuk Najib tetapi juga untuk Umno yang menghadapi bahaya akan pupus dan kebanyakkan ahlinya didakwa dan penjara untuk satu jangkamasa yang lama atau selama-lamanya.

Ini adalah satu sebab mengapa Perdana Menteri mengumumkan bahawa beliau boleh lakukan apa yang dibuat oleh ayahnya, Perdana Menteri ke-2 Abdul Razak semasa berlaku rusuhan kaum antara orang bukan Melayu dan Melayu di Semenanjung pada 1969. Walaubagaimanapun, Najib cepat-cepat berkata bahawa beliau tidak akan lakukan yang sebegitu. Tetapi mengapa menyebut mengenainya jika beliau tiada rancangan untuk melakukannya? Adakah itu suatu amaran untuk memberi undi kepadanya?

Najib merujuk kepada pengisytiharan darurat, penutupan Parlimen, penangguhan demokrasi, parti politik dan penubuhan Majlis Gerakan Negara dan di ketuai oleh Abdul Razak.

Abdul Razak juga menubuhkan Majlis Konsulatif Kebangsaan setelah penutupan Parlimen. Majlis ini dianggotai oleh ahli daripada pelbagai latarbelakang tetapi bukan parti politik. Beliau mempengerusikannya.

Abdul Razak kemudiannya menubuhkan Barisan Nasional, satu konsep yang menghadkan proses demokrasi dan menidakkan penyertaan ikut majoriti dengan melaksanakan perkongsian kuasa secara elit. BN yang ditubuhkan telah membawa sekali parti pembangkang yang telah menang besar semasa pilihanraya 1969.

Peraturan terdesak dan paksa DAP masuk BN

Ia adalah sesuatu yang ajaib sekiranya Najib tidak melakukan apa yang dilakukan oleh ayahnya pada tahun 1969/1970 memandangkan beliau tiba-tiba merasa takut untuk melaksanakan pilihanraya terutamanya apabila Mahathir sedang memberi tekanan kepada beliau untuk mendapatkan sesuatu yang mustahil: dapatkan semula majoriti 2/3 BN dalam Parlimen.

Terdapat percubaan untuk memaksa DAP masuk BN.

Pada masa yang sama, Umno tidak merasakan bahawa pembuat keputusan mereka akan meninggalkan Mahathir untuk selamanya – walaupun dengan adanya buku ‘Dosa Orang-rang Tertentu’ yang ada padanya- dan melarikan diri ke Parti Keadilan Rakyat (PKR) selepas PRU 13 untuk membeli perlindungan politik seraya mengelak dipenjarakan, bankrap atau menjadi miskin.

Apabila itu berlaku, Taib yang berada di Sarawak dan juga buku ‘Segala Dosa Orang-orang tertentu’ ayah saudaranya Abdul Rahman Yakub akan dengan segera menjadi pengkhianat dan bakal menjadi orang pertama yang merayu Anwar di Putrajaya untuk dimaafkan. Taib akan memecah pekung semua orang, walau ibunya sekali untuk dapatkan apa yang dia mahu.

Faktor Mahathir

Mahathir pun sudah menjangka bahawa Najib tidak akan mendapatkan majoriti 2/3 Parlimen, apatah lagi memenangi PRU dengan majoriti mudah serta menegaskan agar PRU dilewatkan.

Alasan Mahathir adalah supaya Najib mendapatkan semula sokongan orang Cina. Bagaimana? Dengan menerima DAP?

Apa yang Mahathir akan nasihatkan Najib selepas ini? Isytiharkan darurat dan paksa DAP memberi kata dua?

Beliau tidak menyebut kaum India yang walapun tidak ada satupun kerusi majoriti satu etnik di Malaysia untuk menentukan pemenang dalam 67 kerusi parlimen di Semenanjung Malaysia.

Mahathir juga tidak menyebut agar Taib Mahmud mendapatkan semula sokongan kaum Cina di Sarawak. Terdapat 7 kerusi Parlimen yang boleh jatuh ke tangan Pakatan Rakyat (PR).

Malaysia Timur

Sarawak dengan sendirinya akan mendapat bala yang sama memandangkan BN dijangka tidak akan dapat meningkatkan prestasi mereka sejak 2008 dan tidak akan mengulangi prestasi mereka di Sabah.

Di Sabah, pemerhatian pembangkang adalah mereka boleh mendapat 40 kerusi dalam DUN iaitu 18 di kawasan Dusun bukan Islam termasuk Kadazan atau Dusun bandar dan Murut- 16 kerusi Islam termasuk Dusun Islam dan 8 kerusi Cina.

Ini adalah sebanyak 20 kerusi di Parlimen dan termasuk 7 kerusi palimen di Sarawak. Pembangkan akan mendapat 27 kerusi Parlimen dari Borneo. Ini mengambilkira sekiranya pembangkang tidak akan mendapatmana-mana kerusi Dayak atau Melayu di Sarawak.

Yang merosakkannya di sini adalah Parti Progressif Sabah (SAPP) yang mahu bertanding di 40 kerusi- sama dengan jumlah kerusi yang dijangka dimenangi oleh pembangkang di Sabah.

Mereka kemudiannya mahu membenarkan pembangkang untuk bertanding di 20 kerusi lain yang tidak boleh menang- kerusi DUN dalam bahaya di Sabah dan juga membenarkan mereka bertanding di majoriti 25 kerusi Parlimen DUN. Labuan memberikan satu lagi kerusi Parlimen.

Tidak syak  lagi  bahawa SAPP sedang bersekongkol dengan Umno untuk melenyapkan peluang pembangkang di Sabah.

Reformasi pilihanraya

Najib telah menyebut sebelum ini keperluan untuk reformasi piliharaya sebelum mengadakan PRU 13. Apa sebenarnya reformasi itu untuk beliau? Adakah ia termasuk tidak melakukan sesuatu yang memberi kelebihan kepada beliau pada pilihanraya kelak?

Isu reformasi pilihanraya hanya timbul selepas pihak pembangkang mendakwa bahawa di Malaysia ia adalah suatu proses yang tidak adil dan bebas. Selepas reformasi pilihanraya ini, pilihanraya akan menjadi lebih teruk semakin tidak bebas dan adil kepada pihak pembangkang kerana mengalami perubahan kosmetik yang memberi bayangan bahawa ia telah diperbaiki. Ia hanyalah pemainan nombor.

Najib juga menyebut tidak lama dahulu bahawa beliau mahu Program Transfomasi Kerajaan, Program Transformasi Ekonomi, Key Performance Indicator (KPI) untuk dimantapkan sebelum pilihanraya diadakan.

Semua ini adalah gimik dan kosmetik yang berada di atas kertas Cuma. Permainan beliau yang terdesak baru-baru ini adalah pemberian wang kepada rakyat yang hanya atas kertas -masalah membeli undi rakyat: gaji baru kepada penjawat awam yang sudahpun terlampau banyak dan tidak ada kerja yang berjumlah 1.4 juta; RM 100 untuk pelajar sekolah, RM 500 untuk isi rumah yang berpendapatan kurang RM 3000 sebulan, dana-dana yang tidak cukup –juga atas kertas untuk kuil India, sekolah Tamil, sekolah Kristian, Cina dan sebagainya.

Umno akan kehilangan kuasa

Hanya tuhan yang tahu apa yang akan terjadi kepada negara kita dalam beberapa minggu dan bulan yang akan datang. Kita semua harus berdoa untuk negara kita!

Ini adalah masa untuk membayar balik segala kejahatan yang telah dilakukan dalam masa separuh abad ini dan mereka yang memegang kuasa sebaik sahaja pihak British meninggalkan kita untuk selamanya dahulu.

Walaubagaimanapun, kebaikan hanya akan datang daripada kekacauan yang timbul sebelumnya. Dr Stephen Hawking, seorang ahli fizik terkenal dari Universiti of Cambridge yang mengingatkan kita bahawa satu-satunya elemen yang boleh dijangka dalam alam semesta dalah kekacauan.

Malaysia tidak akan berada di bawah Bn dan Umno selamanya. Negara ini tidak akan mampu untuk mencapai keamanan, kemajuan dan kelestarian selamanya memandangkan ketidak adilan yang berleluasa di negara ini hasil usaha mereka yang memerintah.

Segalanya sama ada yang baik atau buruk, cantik atau jahat akan beraakhir apabila sampai waktunya. Tiada yang dapat melepaskan diri daripada karma- undang-undang saintifik yang menentukan segala sebab kepada apa yang berlaku dan hasilnya. Ia neutral tetapi dilihat dalam minda manusia sebagai baik, buruk, hodoh, cantik atau jahat.

Hanya mereka yang dapat menerima karma mereka yang dapat meneutralkannya. Samalah dengan sebuah negara dan parti politik, terutamanya Umno yang sudah pun menikmati 55 tahun masa yang terbaiknya.

selepas lembu kondo...lembu khalwat pulak panaskan arena politik UMNOPORNO....

Posted: 16 Feb 2012 02:21 PM PST

 

Seorang wanita masih berstatus isteri berusia 32 tahun dicekup bersama seorang mualaf berumur 35 tahun di sebuah hotel bajet .

Ketika serbuan pada jam 1 pagi itu, lelaki yang bekerja sebagai juruteknik dan baru memeluk Islam Oktober lalu itu turut gagal ujian saringan awal air kencing dijalankan AADK apabila positif heroin.

Ketika serbuan, lelaki itu mengaku hanya mahu menemani kekasihnya yang berasal dari Kuantan bagi menghadiri perbicaraan terakhir perceraian pasangannya dan mendakwa tak cukup duit untuk menyewa dua bilik.

Difahamkan, lelaki mualaf itu sudah lima tahun menjalinkan hubungan terlarang bersama wanita beranak empat itu.

Timbalan Pengarah Jabatan Penguat Kuasa MPK, Sharul Hazri Abd Majid berkata, ketika serbuan, lelaki itu hanya berseluar pendek membuka pintu bilik serta membenarkan pemeriksaan dijalankan.

“Ketika membuka pintu, pasangan itu kelihatan terkejut dan mengaku tidak melakukan apa-apa.

“Bagaimanapun, lelaki itu dan pasangannya tetap ditahan berikutan disyaki berkhalwat. Lelaki berkenaan gagal ujian awal saringan air kencing dan disyaki positif dadah,” katanya ketika ditemui di lokasi, selepas serbuan berakhir jam 4 pagi semalam.

Beliau berkata, jika air kencing lelaki berkenaan disahkan positif oleh Jabatan Patologi, dia bakal didakwa mengikut Seksyen 6(3) Akta Penagih Dadah 1983 dan jika sabit kesalahan boleh dipenjara selama tiga tahun dan tiga sebatan.

 

GEMPAR!!! Ahli Lembaga Disiplin UMNO ditangkap khalwat?

memang gempar! Ahli Lembaga Disiplin UMNO ditangkap khalwat? dengan lelaki cina lak tu!

menurut sumber yg amat boleh dipercayai, ahli lembaga yg bergelar Dato' ni (aku rahsiakan namanya dulu atas sebab2 kemaslahatan) telah ditangkap khalwat pada 13 januari 2012 yg lalu di unit tingkat 4 kondominium Kojaya Ampang, jalan kolam air jam 3.18 pagi.

ketika diserbu, dato' tersebut menyatakan bahawa pasangannya, yg juga merupakan sorg lelaki berbangsa cina, merupakan sorg convert muslim (muallaf) dan mereka telah bernikah tetapi gagal menunjukkan bukti pernikahan mereka.

difahamkan, dato' tersebut telah dipanggil oleh JAIS untuk sebutan kesnya pada 22 januari lalu tetapi dato' tersebut tidak menghadirkan diri. oleh itu, mahkamah syariah kajang telah menetapkan tarikh sebutan baru kes khalwat itu pada 23 februari ini.

spekulasi bertiup bahawa ketidakhadiran dato' tersebut pada panggilan sebutan pertama 22 januari lalu adalah kerana dia mungkin sedang berusaha untuk mendapatkan sijil pernikahan dari thailand untuk mengaburi keadaan ketika sebutan kesnya nanti.

insya Allah, jika terdapat perkembangan lanjut, akan aku kongsikan lagi mengenai kisah ni. maybe kita sama2 boleh menjengah mahkamah syariah kajang ke utk "live coverage

hanya Pencacai UMNOPORNO haramjadah percaya Anwar Agen Israel...

Posted: 15 Feb 2012 02:57 PM PST

Dengan menyiarkan hanya separuh dari temubual Anwar bersama The Wall Street Journal, media tunggangan UMNO cuba memperbodohkan rakyat Malaysia terutamanya yang berbangsa Melayu dan berugama Islam khususnya.

Ini apa yang dijelaskan oleh The Wall Street Journal..

In a recent interview with the Wall Street Journal, Mr. Anwar responded to the question of whether he would open diplomatic ties with Israel by stating his “support” for “efforts to protect the security of the state of Israel,” while at the same time backing the “legitimate rights of the Palestinians.” He stopped short of saying he would establish diplomatic relations between the two states – what he describes as a “tricky” issue – and stated that any change to the status quo would remain contingent on Israel recognizing the aspirations of the Palestinians – Sepenuhnya di SINI

Dan Anwar juga telah mengeluarkan kenyataan seperti berikut..

Dalam kenyataannya, Anwar berkata, “saya diwawancara oleh Wall Street Journal pada hari Khamis, antara soalan yang ditanya kepada saya adalah berkaitan dasar luar negara dan isu Palestin.”

“Saya tuntas menegaskan bahawa kemahuan dan hak rakyat Palestin mesti dibela dan itu merangkumi hak untuk mendirikan negara sendiri serta tidak terus dizalimi. Saya juga mengungkapkan bahawa jika syarat ini dipenuhi maka wajarlah hak rakyat Israel juga dihormati,” katanya lagi. – Sepenuhnya di SINI

Namun begitu isu ini terus dimainkan oleh media tunggangan UMNO selama sudah hampir dua minggu.

Nampaknya hanya pencacai UMNO yang percaya putar belit media tunggangan UMNO itu, tetapi tidak masyarakat luar Malaysia terutama dari negara Arab dan Palestine sendiri..

Berkut adalah beberapa keeping gambar yang membuktikan hanya pencacai UMNO yang terpedayya dengan propaganda media tunggangan UMNO itu baik media cetak mahupun media elektronik…

 

Bersama Khalid Mashal Pemimpin HAMAS

Bersama Menteri Kebudayaan Qatar H.E Dr.Hamad bin Abdul Aziz bin Ali Al-Kuwari

Bersama Sheikh Yusof Al-Qardhawi

skandal lembu di kondo lebih besar kosnya dari membina sekolah tamil di seluruh negara

Posted: 15 Feb 2012 02:49 PM PST

 

Skandal “lembu kondo” NFC yang melibatkan penyalahgunaan wang rakyat lebih RM250 juta adalah lebih besar jumlahnya dariapda peruntukan kerajaan kepada sekolah-sekolah Tamil di seluruh negara.

Perbelanjaan RM200 juta yang diberikan untuk 523 sekolah Tamil yang merangkumi 100,000 pelajar sejak dua tahun lalu bukanlah satu jumlah yang besar jika dibandingkan dengan skandal NFC.

Jumlah RM200 juta bagi sekolah-sekolah Tamil yang telah dibelanjakan untuk beberapa tahun bukanlah satu jumlah yang besar dan boleh dibanggakan..

Sedangkan,  keluarga Ketua Wanita UMNO Datuk Seri Sharizat Abdul Jalil telah membelanjakan wang sebanyak RM250 juta di bawah NFC secara sewenang-wenangnya untuk kepentingan mereka sekeluarga sahaja.

Wang rakyat telah disalahgunakan…untuk ‘membela lembu di kondo’. Kerajaan ini sanggup mengalami kerugian RM250 juta yang telah disalahgunakan oleh (keluarga) Ketua Wanita UMNO tetapi tidak berminat untuk membantu sekolah-sekolah Tamil yang berada dalam keadaan yang buruk..

Keadaan yang tidak adil itu membuktikan bahawa pemberian wang untuk beberapa sekolah Tamil baru-baru ini hanyalah satu gimik politik UMNO-BN untuk mendapat sokongan kaum India dalam pilihan raya umum akan datang.

kita  mencabar Menteri Pelajaran untuk memberitahu kepada rakyat jumlah peruntukan yang diberikan kepada sekolah-sekolah Tamil bagi tahun 2006, 2007, 2008, 2009, 2010, dan 2011 secara berasingan..

Jika kerajaan BN berani telus dan terbuka, rakyat dapat menilai sendiri sejauh mana kejujuran mereka mahu membantu rakyat secara adil tanpa mengira kaum.

Comments (0)

BLOG - BLOG PAKATAN RAKYAT