Ahad, 12 Februari 2012

Pahang Daily Online

Pahang Daily Online


Panas: MCA Pahang Lebih Pro-Rakyat Dari UMNO Dalam Isu Kontroversi Kilang Lynas Di Kuantan !

Posted: 11 Feb 2012 09:16 PM PST

KUANTAN 12 Feb - MCA Pahang meminta Lembaga Perlesenan Tenaga Atom (AELB) mengambil kira pandangan dan cadangan orang ramai berkaitan pendedahan dokumen Lynas Malaysia Sdn. Bhd. pada awal Januari lalu. Pengerusinya, Datuk Seri Liow Tiong Lai (foto) berkata, AELB perlu mengemukakan maklum balas berhubung perkara itu dalam tempoh terdekat bagi membuktikan ketelusan syarikat yang menjalankan pemprosesan nadir bumi di kawasan Perindustrian Gebeng di sini. "Kita mahu tahu apa tindakan yang bakal diambil selepas AELB terima pandangan dan cadangan daripada orang ramai," katanya kepada pemberita selepas mempengerusikan Mesyuarat Exco MCA Pahang di pejabat MCA Bahagian Kuantan, baru-baru ini. Tiong Lai berkata, MCA Pahang berpendirian tegas terhadap keprihatinan dan penjagaan isu kesihatan dan keselamatan berkaitan projek Lynas. Tambahnya, pihaknya telah menubuhkan Jawatankuasa Pemantau Komuniti dengan kerjasama Persatuan Cina Kuantan untuk memantau perkembangan semasa tentang projek itu. "Jawatankuasa ini juga akan pastikan setiap keraguan terhadap projek Lynas akan diperjelaskan," katanya. Menurutnya, agensi itu juga seharusnya memberikan penerangan menyeluruh tentang lima syarat yang dikenakan terhadap Lynas supaya orang awam memahami serta tiada pertikaian tentang perkara itu. "Sebelum ini, mereka sedia maklum tentang lima syarat itu. Pun begitu, ia perlu diperjelaskan secara mendalam supaya orang ramai puas hati tentangnya. "Justeru itu, MCA Pahang desak pihak berkuasa termasuk AELB pantau secara teliti projek itu bagi pastikan mereka ikut syarat yang telah ditetapkan," katanya.

[Perkembangan terbaru ini nampaknya pasti membuatkan UMNO Pahang melenting. Tambahan pula selama ini mereka memang menuduh isu Lynas dimainkan oleh orang Cina kerana kecewa tidak mendapat kontrak dengan projek kilang memproses rare-earth itu. Malah, banyak demontrasi bantahan dilakukan oleh masyarakat kaum Cina sebenarnya. Namun, dakwaan pemimpin UMNO terhadap kaum Cina ini pasti akan memakan diri pada PRU-13 ini nanti. Difahamkan, majoriti penyokong MCA BN sendiri kini sudah tidak yakin kepada parti untuk membela nasib mereka yang akan berhadapan dengan risiko radioaktif Lynas. MCA nampaknya cuba untuk membuktikan mereka ingin membela, namun apakah ia boleh diterima oleh UMNO dan Kerajaan Negeri Pahang sendiri agaknya. Kita menghormati tindakan MCA yang cuba untuk bersikap pro-rakyat ini. Namun, jangan dek kerana mahu memancing kembali undi masyarakat kaum Cina pada Pilihanraya Umum akan datang hendaknya. Jujurlah membela rakyat kerana mereka takut berhadapan dengan risiko tersebut].

Iklaneka PDO : AuNew Pilih Malaysia Sebagai Hub Pasaran South East Asia, Usahawan Di Perlukan !

Posted: 11 Feb 2012 08:48 AM PST

Berita baik untuk rakyat Malaysia yang tercari-cari peluang untuk menjana pendapatan tanpa had dengan bermodalkan hanya RM199 sahaja. Baru dilancarkan dan usahawan diperlukan di seluruh negara. Produk hebat dan terbukti berkesan. Satu peluang perniagaan terbaik "berdaftar" dan berpusat di Australia kini berada di Malaysia menanti anda dan menjanjikan peluang lumayan yang memberansangkan. Berasal dari sebuah syarikat yang ditubuhkan di Australia pada 1994 dengan nama "GMP Pharmaceutical" bagi memenuhi permintaan pasaran di Asia. Pada 2002, syarikat ini telah membuka sebuah kilang di New Zealand dan telah menempa kejayaan dalam masa 4 tahun yang menjadi pengeluar produk pharmaceutical terbesar di New Zealand. Aunew berazam untuk menjadi sebagai "World Largest E-Natural Health Product Franchise" dan telah membuat pelaburan lebih USD500 juta bagi membina empayar perniagaan ini di seluruh dunia. Aunew telah mengembangkan perniagaannya di China dan kini (Oktober 2011) Aunew telah memilih Malaysia sebagai sebuah hub bagi pasaran "South East Asia" yang menawarkan produk-produk terbaik yang terpilih dari Australia dan New Zealand dengan sistem dan peluang pendapatan (Residual Income) yang lumayan setelah memulakannya !.


Rebut, daftar dan jadilah diantara peserta terawal sekarang (pioneer). Hanya memerlukan modal yang rendah dan hasil memberansangkan yang pasti anda tidak mahu melepaskan peluang ini. Usahawan diperlukan di seluruh negara sekarang. Jika berminat untuk mengetahui lebih lanjut, Sila klik laman rasmi AuNewTeam untuk info atau SMS 019-2845511 Sekarang!

Tiada ulasan: