Selasa, 14 Februari 2012

Merah Hitam

Merah Hitam


Pulangkan anak ku....

Posted: 13 Feb 2012 06:26 AM PST

Seminggu telah berlalu, namun ingatanku terhadap mangsa ISA di Tawau masih kuat. Perasaan marah pada penguasa ISA, sedih melihat keluarga yang tertekan dan bangga dengan sokongan moral dari PAS Tawau bercampur baur.Apa tidaknya, kedatangan kami ke Tawau dilayan bagai VVIP dari Pakatan Rakyat!!
Kedatangan GMI ke Madrasah Hidayah diberi seluruh autonomi untuk mengendalikan program ziarah keatas semua keluarga mangsa yang sedang menunggu berita pembebasan di Kem Kamunting.
Seperti biasa, Pengerusi GMI, sdr Syed Ibrahim memang "pantang" memegang mikrofon bila bercakap tentang ISA dan segala isi kandungannya. Kalau boleh setiap fakta ingin disampaikan kepada keluarga malang itu supaya mereka faham tentang kebejatan dan kedurjanan akta tersebut......Jika boleh, beliau mahu semua keluarga mangsa ISA bangun untuk mengeluarkan diri mereka dari rasa takut terhadap polis dan bercakap mengenai hak mereka sebagai rakyat Malaysia yang sepatutnya bebas dan merdeka.....Begitulah hebatnya seorang aktivis....
Dalam rasa sebak yang teramat sangat, Sdr Ahmad(bukan nama sebenar) menceritakan bagaimana polis menggunakan sebuah helikopter dan 8 buah kereta untuk menahan adik beliau yang bekerja sebagai seorang guru KAFA di Tawau.
"Mak cik miskin, anak-anak yang tanggung belanja harian .... kami tak mampu untuk datang ke Semenanjung dan melawat "S" yang telah dibawa ke penjara(Ke Kamunting) di Perak. Apa yang mereka (kerajaan) mahu dari kami yang miskin ini? Bilakah mereka (Menteri Dalam Negeri dan polis) akan pulangkan anak bongsu makcik?"

p/s: Jazaakillah pada lady driver kami...Cik Ogy dan Pn Has....

Tiada ulasan: