Ahad, 12 Februari 2012

DUNIACACAMARBA

DUNIACACAMARBA


10 Tanda Orang yang Membela HANTU RAYA???

Posted: 12 Feb 2012 06:30 AM PST

 
Menurut blog yang mendakwa memetik kata-kata pendakwah bebas Ustaz Abu Bakar Abdul Aziz yang disiarkan dalam sebuah tabloid, individu yang membela hantu raya boleh dikenal berdasarkan beberapa kriteria, misalnya:

    * Takut bertentang mata apabila bercakap
    * Gementar dan keluh kesah apabila berjumpa dengan orang alim
    * Hati sentiasa tidak tenang dan badan sentiasa berpeluh apabila berada dalam majlis ilmu
    * Gemar makan bubur kacang merah dan suka menjamu orang makan pada malam Jumaat
    * Walaupun usia lanjut tetapi memiliki tenaga luar biasa apabila melakukan kerja-kerja berat
    * Apabila keluar rumah, orang itu tidak akan memberitahu ahli keluarga terutama isteri tentang hal itu
    * Kerap membawa berpuluh-puluh telur rebus ke dalam hutan
    * Apabila ada mesyuarat, orang ramai akan patuh dan tunduk dengan keputusan yang dibuatnya
    * Mempunyai tenaga seks luar biasa ketika bejimak dengan isteri.


P/s: Hmmm???


Isu Pengusiran Wartawan Arab: Jangan Sibuk Surendran, Wartawan Hina Nabi Orang Islam, Bukan Tuhan/Dewa Agama Lain

Posted: 12 Feb 2012 04:46 AM PST



Wartawan Mohammad Najeeb A. Kashgari dilaporkan menghina Nabi Muhammad di akaun Twitternya. Berikutan tindakannya, dia telah melarikan diri dan kemudiannya ditangkap di pintu masuk negara ini atas permintaan kerajaan Arab Saudi.

Logiknya, apabila seseorang melakukan kesalahan, maka dia perlu bertanggungjawab terhadap perbuatannya. Dalam Islam, perbuatan menghina agama dan nabi adalah sesuatu yang amat terkutuk. Jika dia berani bertindak biadap, maka dia perlu berhadapan dengan hukuman yang ditetapkan. Apa masalahnya? Cuba fikir, jika seseorang tergamak membunuh seseorang, maka orang itu perlu berhadapan dengan hukuman yang ditetapkan. Apa masalah dengan hal itu? Jika mangsa bunuh itu ada hak asasinya, maka nabi dan agama juga ada hak di sisi agama. Wartawan itu juga tahu hukuman yang bakal diterima jika berbuat demikian. Apa masalah dengan hal itu?

Tindakan Surendran yang hanya memikirkan hak asasi manusia walaupun tindakan wartawan tersebut terbukti menghina Nabi dan agamanya tidak sepatutnya berlaku. Hal ini bukan sahaja akan dipersoalkan oleh orang Islam yang berang dengan tindakan wartawan itu, malah tindakan itu akan dijadikan modal politik pencacai BN/UMNO. Walaupun kita tahu gelagat mereka jauh lebih teruk, namun atas kepentingan politik, isu yang tidak sepatutnya disentuh oleh PKR atau Surendran ini akan dijadikan modal pencacai untuk menagih undi PRU 13. Seperti yang anda maklum, kebanyakan orang Melayu amat sensisitf tentang soal agama dan bangsanya walaupun isu-isu tersebut dibangkitkan hasil manipulasi pihak tertentu. Oleh itu, tidak hairan ada pemimpin Melayu hari ini sanggup menjual agama dan bangsa demi kepentingan politik.

Seperkara lagi, jangan mudah melabelkan Islam sebagai agama yang kejam, keras, dan sebagainya. Kita harus maklum bahawa wartawan yang menghina Nabi itu berpeluang meminta maaf dan bertaubat. Dia juga akan diadili dengan seadil-adilnya. Jangan semata-mata kerana Arab Saudi menjalankan hukuman syariah, maka penguasa di negara itu akan bertindak tanpa mengikut hukum dan undang-undang.

DCM bersetuju dengan tindakan kerajaan Malaysia menghantar wartawan itu ke negara asalnya untuk berhadapan dengan hukuman. Berdosa besar bagi orang Islam bersubahat dengan orang yang terbukti menghina agama dan nabi.


P/s: Jangan menjadi hero tidak tentu fasal. Pencacai termasuk parasit PAS akan menggunakan isu ini dalam jerayawara mereka di serata pelosok Selangor dan kawasan sasaran.  PKR perlu menasihati pemimpin bukan Islamnya agar tidak sesuka hati mengeluarkan kenyataan yang jelas mencampuri urusan agama Islam. Jika DSAI terpaksa bertungkus lumus menangkis serangan isu Israel, janganlah pula menambah beban dengan tindakan pemimpin mereka yang suka menjaga tepi kain orang tanpa usul periksa.


 

Berita Berkaitan:

Tindakan Putrajaya usir kolumnis Saudi kejam, kata Surendran

[TMI] KUALA LUMPUR, 12 Feb - Naib Presiden PKR N. Surendran mengecam tindakan Putrajaya menghantar pulang kolumnis akhbar Arab Saudi Mohammad Najeeb A. Kashgari yang akan berdepan hukuman berat selepas didakwa menghina Islam dan Nabi Muhammad.

Mohammad Najeeb, atau Hamza Kashgari, yang melarikan diri dari Arab Saudi tiba di Lapangan Terbang Antarabangsa Kuala Lumpur (KLIA) Khamis lalu sebelum ditahan pihak berkuasa Malaysia.

Hamza mencetuskan kontroversi selepas mengeluarkan satu kenyataan yang menghina Islam dan Nabi Muhammad melalui Twitter, yang menyebabkan kemarahan rakyat negara itu.

"Hari ini Hamza Kashgari telah dihantar pulang ke Arab Saudi oleh kerajaan Malaysia di mana dia bakal berdepan hukuman mati. Kami mengecam tindakan Kementerian Dalam Negeri dan Ketua Polis Negara kerana menghantarnya pulang untuk berdepan hukuman mati berdasarkan komen di Twitter.

"Penghantaran pulang itu menyalahi undang-undang, tidak mengikut Perlembagaan Persekutuan dan satu tindakan kejam. Tindakan itu terlalu tergesa-gesa seperti mahu mengelak daripada proses undang-undang Malaysia," kata Surendran (gambar) dalam satu kenyataan.

Beliau menambah Mahkamah Tinggi juga telah mengeluarkan perintah sementara untuk menyekat penghantaran pulang Hamza yang berusia 23 tahun.

"Perintah itu bermakna hakim Mahkamah Tinggi telah menemui asas aduan Hamza tentang penahanan tidak sah oleh pihak berkuasa Malaysia dan penghantaran pulang juga menyalahi undang-undang. Apa alasan kerajaan untuk menghantar pulang Hamza?

"Tiada perjanjian ekstradisi antara Malaysia dan Arab Saudi dan kesalahan yang dilakukan Hamza bukan satu kesalahan yang boleh membawa hukuman bunuh di Malaysia. Tindakan itu tidak mengikut lunas-lunas perundangan dan perlembagaan," katanya menambah ia juga bertentangan dengan undang-undang antarabangsa dan hak asasi manusia termasuk Deklarasi Hak-Hak Asasi Manusia Sedunia.

Terdahulu Menteri Dalam Negeri, Datuk Seri Hishammuddin Hussein berkata penahanan Hamza dibuat atas permintaan pihak berkuasa Arab Saudi.

Beliau berkata penghantaran pulang lelaki itu dibuat berdasarkan perjanjanjian yang membolehkan mana-mana individu yang dikehendaki oleh sesebuah negara dihantar pulang ke negara masing-masing.

Tegas Surendran, tindakan Kementerian Dalam Negeri dan polis yang tidak memberikan maklumat tepat tentang status Hamza kepada peguam dan rakannya bertentangan dengan undang-undang.

"Maklumat penting yang dirahsiakan ini menyalahi undang-undang dan membuktikan penghantaran pulang ini telah dirancang.

"Adakah ini contoh amalan demokrasi bertaraf dunia (Datuk Seri) Najib (Razak)? Perdana Menteri mesti bertanggungjawab di atas tindakan yang menyalahi undang-undang dilakukan kerajaan dan harus menjawab persoalan ini," katanya.

Menurut laporan media Arab Saudi, Hamza mengeluarkan laporan itu pada hari sambutan Maulidur Rasul minggu lepas dengan membayangkan seolah-olah dirinya berinteraksi dengan Nabi Muhammad dan seolah-olah kedua-dua mereka adalah sama taraf.

Hamza turut menyatakan ada sifat Nabi Muhammad yang disukai dan tidak disukainya.

Media negara itu melaporkan susulan tulisan lelaki itu, sebanyak 30,000 entri Twitter yang marah dengan laporannya dibuat dalam tempoh kurang 24 jam.


Muhyiddin MINTA Guru Jadi Jurucakap BN

Posted: 12 Feb 2012 03:39 AM PST



P/s: Malas nak ulas panjang-panjang.

Sebelum ini heboh tentang seorang pengarah pelajaran negeri berkempen untuk BN di selatan tanah air. Video ucapannya menyeru guru menyokong BN ada disiarkan dalam blog ini.

Tidak cukup dengan peranan pegawai tinggi kerajaan, begitu juga segala macam media yang dikuasai BN, kini guru pula digesa menjadi jurucakap BN. Tidak mustahil sedikit masa lagi, BN akan menyeru lebih 1.2 juta kakitangan awam berkempen untuk BN.

Dalam hal ini, Muhyiddin dan pemimpin BN perlu tahu perbezaan peranan mereka sebagai Menteri dan peranan mereka sebagai pemimpin BN. Begitu juga, BN perlu tahu perbezaan duit poket BN dengan duit kerajaan dan duit rakyat yang mencarum di KWSP.

Tuntasnya, kalau terdesak sangat janganlah tunjuk secara terang-terangan kepada orang ramai. Malu!



Tun Dzaiddin Dakwa Badan Kehakiman TAKUT Disebabkan oleh Che Det, Bukti Badan Kehakiman Tidak Bebas

Posted: 11 Feb 2012 10:00 PM PST


Saya petik:

[TMI] KUALA LUMPUR, 11 Feb — Bekas Ketua Hakim, Tun Mohd Dzaidin Abdulah berkata, mahkamah-mahkamah Malaysia hari ini telah akur kepada kehendak ahli-ahli politik dalam cabang eksekutif kerajaan dan ia berpunca daripada Tun Dr Mahathir Mohamad.  

Hakim yang bersara itu menegaskan, pindaan terhadap Perkara 121 Perlembagaan Persekutuan semasa pentadbiran Dr Mahathir pada tahun 1980-an telah melemahkan sayap badan kehakiman.

"Akibat pindaan, kuasa kehakiman mahkamah-mahkamah telah dikurangkan dan mereka hanya mempunyai kuasa apabila diberikan Parlimen," kata Mohd Dzaidin, dan menambah bahawa "Parlimen lebih hebat daripada badan kehakiman." 

Beliau menjelaskan situasi itu amat buruk kerana "Parlimen cuba mengarahkan badan kehakiman kerana ia adalah satu-satunya badan yang mempunyai kuasa kehakiman." 

Tegasnya, "pindaan itu pada pandangan saya dalam cara yang landasan sebenar struktur asas perlembagaan persekutuan dari konsep kebebasan badan kehakiman kepada pergantungan badan kehakiman eksekutif untuk kuasa kehakimannya." 

Badan kehakiman Malaysia bukan satu alat untuk diguna pakai kerajaan untuk apa-apa jenis kepentingan politik, jelas Mohd Dzaiddin.

"Badan kehakiman sepatutnya bebas sepenuhnya kerana kedua-dua badan eksekutif dan badan perundangan," hakim yang bersara ini berkata semasa ucapan dasarnya meraikan ulang tahun Tunku Abdul Rahman dan Institute of Democracy and Economic Affairs (IDEAS) di Tunku Abdul Rahman Memorial hari ini. 

Pada tahun 1988, Tun Mohamed Salleh Abas telah disingkirkan oleh Dr Mahathir perdana menteri ketika itu. Mohd Dzaiddin berkata kejadian itu adalah disebabkan perbezaan dalam pendapat antara Dr Mahathir dan Salleh atas peranan-peranan dua cabang kerajaan berkenaan. Presiden Majlis Peguam Lim Chee Wee juga berkata insiden tahun 1988 itu tidak seharusnya diulang

"Saya rasakan kita tidak harus kembali ke hari-hari '88, kami tidak akan membenarkan seorang perdana menteri memecat hakim-hakim hanya kerana beliau membuat satu pengumuman kehakiman yang mana tidak menguntungkan bagi kerajaan hari ini, bahawa mesti tidak harus berulang lagi," katanya. 

Lim turut berada sebagai panel dalam perbincangan berjudul "Empowering Liberal Democratic Insitutions" bersama dengan Ahli Parlimen Kota Belud Datuk Abdul Rahman Dahlan, Ahli parlimen Lembah Pantai Nurul Izzah Anwar , dan Principle Research Fellow di Universiti Kebangsaan Malaysia (UKM) Anis Yusal Yusoff. 

Beliau menambah bahawa untuk kes-kes komersial, sistem kehakiman Malaysia cukup dipercayai bagi menangani kes-kes dari rantau itu. "Tetapi ujian terakhir sudah pasti apabila ia datang kepada kes-kes sensitif dari segi politik atau kes-kes keagamaan dan bagaimana perjanjian Mahkamah Rayuan kita dengannya. 

"Tentang hal itu, saya tetap memberi pandangan negatif kerana setakat ini kes-kes keagamaan, kes-kes penukaran agama terdapat satu ketakutan oleh Mahkamah Rayuan kita dalam membuat satu keputusan. 

Mereka kerap menangguhkan kes-kes kontroversi seperti krisis di Perak," katanya. Pada hari Rabu, seorang panel hakim tiga lelaki dalam Mahkamah Rayuan memerintah yang hak-hak dan kebebasan bercakap memuliakan dalam Perlembagaan Persekutuan tidak mutlak. Hasilnya, kenyataan veteran DAP Karpal Singh pada satu sidang akhbar pada 2009, bahawa Sultan Perak boleh disaman, telah melintasi baris-baris sah dan bersifat hasutan, kata hakim. 

"Untuk menjadi adil, kami mempunyai hakim-hakim sangat berani yang telah menghalang kerajaan untuk melakukan tindakan salah. Jadi untuk adil terdapat yang dalam perkataan Tun Dzaiddin 'ada hikmah di luar sana'," kata Lim. - Melissa Chi



[KANTOI] BBC Minta Maaf kepada 74 Juta Penonton Siar Program Berbayar tentang Malaysia

Posted: 11 Feb 2012 09:20 PM PST


Saya petik:

[TMI] KUALA LUMPUR, 11 Feb — The British Broadcasting Corporation (BBC) telah berjanji untuk meminta maaf kerana telah menyiarkan program berbayar yang berat sebelah kepada sesetengah negara termasuk Malaysia. 

Akhbar UK The Independent hari ini melaporkan bahawa BBC akan meminta maaf kepada 74 juta rakyat seluruh dunia untuk satu laporan skandal di mana ia disiarkan sebagai program dokumentari yang telah dibayar dalam satu perjanjian dengan satu fima publisiti di London firma.

Menurut The Independent hari ini, pemaafan global oleh BBC dijangka dibaca: "Sebilangan kecil program-program disiarkan di BBC World News antara Februari 2009 dan Julai 2011 melanggar peraturan-peraturan BBC bertujuan untuk melindungi integriti editorial kita.

Peraturan-peraturan ini memastikan yang program-program bebas , dan dilihat untuk menjadi bebas, dari komersial atau tekanan-tekanan luar lain."

Berdasarkan satu rujukan langsung bagi FBC dokumentari, ia akan berkata: "Dalam kes lapan program lain, yang mana kesemuanya menonjolkan Malaysia, kami mendapati yang syarikat produksi yang membuat program-program berkenaan mempunyai satu hubungan kewangan dengan kerajaan Malaysia. 

"Ini bermaksud terdapatnya potensi satu konflik kepentingan , walaupun BBC tidak sedar tentangnya apabila program-program itu disiarkan." 

Permohonan maaf itu akan disiarkan seluruh dunia di saluran World News BBC bagi 295 juta rumah kediaman, 1.7 juta bilik hotel, 81 kapal pesiaran, 46 sistem penerbangan dan di 35 platform-platform telefon bimbit di empat masa lain, berperingkat supaya sampai kepada penonton dalam zon-zon berbeza, lapor akhbar berkenaan. 

Editorial Standards Committee BBC Trust menjalankan satu siasatan ke terhadap BBC World News pada November dan mendedahkan 15 pelanggaran garis-garis panduan penyuntingan.

Lapan daripada pelanggaran yang berkaitan dengan program-program FBC dibuat tentang Malaysia disebabkan satu ketara "hubungan kewangan" antara kerajaan itu dan FBC Media, syarikat pengeluaran TV.

BBC dilaporkan mempunyai bayaran-bayaran nominal dibayar sekecil £1 untuk program-program yang diperbuat oleh FBC Media (UK), yang mana senarai pelanggan PR mereka termasuk Malaysia dan kerajaan asing lain.

The Independent menyatakan bahawa FBC Media membuat lapan karya untuk BBC mengenai Malaysia manakala gagal untuk mengisytiharkannya telah dibayar sebanyak £17million oleh kerajaan Malaysia untuk "komunikasi strategik global" yang termasuk liputan positif industri minyak sawit kontroversi Malaysia.

BBC juga digunakan FBC ntuk membuat sebuah dokumentari mengenai pemberontakan di Mesir tanpa mengetahui firma dibayar melakukan kerja PR untuk rejim bekas diktator Hosni Mubarak.

Syarikat TV FBC Media telah dijumpai berada di pusat berita Malaysia menyelesaikan skandal menghadapi juruhebah BBC and CNBC , dan menghadapi kejatuhan.

Firma berasaskan di London dan syarikat induknya FBC Group memasuki pentadbiran tahun lepas — satu tempoh sah yang membenarkan sebuah syarikat hampir bankrap membawa kepada perniagaan — berikutan laporan-laporan ia menerima £17million (RM85 juta) dari Putrajaya bagi menggilap imej pentadbiran Najib di siaran global.

FBC ditubuhkan pada tahun 1998 oleh wartawan Amerika Syarikat Alan Friedman, yang memenangi anugerah dan individu-individu media terkenal lain yang membina satu rangkaian pelanggan-pelanggan "blue chip" yang mengandungi kerajaan-kerajaan seperti Greek, Itali dan Zambia, dengan kontrak menggalakkan pelancongan di Malaysia, Indonesia dan Hungary.

FBC didedahkan turut menggandakan publisiti firma untuk kerajaan Najib dan telah dibayar berjuta pound ntuk mengendalikan satu kempen "Global Strategic Communications.

Tetapi kontrak Putrajaya bernilai RM96 jutanya telah berakhir dengan FBC, yang bermula pada 2009, selepas ia telah didedahkan pemimpin kerajaan Malaysia sering muncul dalam rancangan TV berbayar.

Malaysian Insider telah melaporkan Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak berjumpa satu siri ahli strategi perhubungan awam, termasuk APCO Worldwide, bagi menggilap imej peribadinya dan kerajaannya di seluruh dunia.

Tempoh APCO di Malaysia diwarnai oleh kontroversi selepas pembangkang mengatakan firma perhubungan awam itu berkait rapat dengan Israel.

Yang terbaru menggunakan khidmat ahli-ahli pasukan itu belakang bekas Perdana Menteri British Tony Blair "New Labour" kempen, yang dilaporkan mula bekerja menjadikan Najib sebagai satu pembawa pembaharuan sederhana.- Shazwan Mustafa Kamal


P/s: Amat memalukan!



Remaja Suka BERZINA Ketika HAID

Posted: 11 Feb 2012 09:03 PM PST


Saya petik:

[HM] KUALA LUMPUR: Menjijikkan apabila seorang gadis yang baru berusia 16 tahun mengaku
mempunyai selera seks pelik, termasuk gemar melakukan hubungan kelamin ketika datang bulan, selain nafsunya meluap-luap setiap kali gigitan cintanya pada leher lelaki mengeluarkan darah.

Lebih mengejutkan, Iza yang berasal daripada sebuah negeri di utara tanah air mendakwa ketagih darah hinggakan nafsunya membuak-buak apabila memakan ayam yang masih ada darah kerana tidak dimasak dengan betul.

Menurut Iza, selera peliknya bermula selepas berkenalan dengan seorang remaja tidak bersekolah yang bekerja di kedai makan berhampiran rumahnya.

"Sebenarnya lelaki itu kawan baik bekas teman lelaki saya. Namun disebabkan kerap melakukan hubungan kelamin, saya jadi ketagih dan mudah 'diayat' lelaki.

"Dia lebih gemar melakukan hubungan intim ketika saya datang haid dan kami melakukannya dalam keadaan saya berlumuran darah.

"Namun peliknya setiap kali kami bersama, selepas itu tiba-tiba saya didatangi haid walaupun sepatutnya belum waktunya. Saya merasakan seolah-olah terkena sumpahan dan berasa takut dengan azab Tuhan.

"Saya teringat cerita bahawa dajal dilahirkan hasil hubungan bapa dengan ibunya ketika dalam haid. Terdetik di hati, jika saya mengandung, anak apakah yang akan lahir nanti?" katanya.


Berkaitan:

Naluri tidak normal Kuala Lumpur: Ada pesakit 'frontal lobes tumor' yang boleh menyebabkan tindakan luar biasa atau pelik tidak tahan mahu melakukan hubungan seksual hingga menahan orang lalu-lalang supaya memuaskan nafsunya.

Pakar Perunding Perbidanan dan Sakit Puan Hospital Pakar Islam Kampung Baru, Dr Rosilawati Abdul Ghani berkata, dia pernah merawat kes seumpama itu yang mempunyai persamaan dengan masalah remaja perempuan berusia 16 tahun yang gemar melakukan hubungan kelamin ketika datang bulan.

"Tabiat seks begitu dianggap tidak normal (abnormal behaviour) dan mungkin juga remaja perempuan berkenaan sakit. Keadaan itu mungkin berpunca daripada 'frontal lobes tumor' yang boleh menyebabkan tindakan luar biasa atau pelik.

"Biasanya pesakit yang diserang simptom ini akan melakukan perkara tidak masuk akal tanpa disedari. Dia seolah-olah berada dalam dunia sendiri dan tidak mempedulikan orang lain.

"Penyakit ini selalu menyerang golongan dewasa tidak kira lelaki atau perempuan, namun ia boleh dirawat asal saja mendapatkan nasihat doktor secepat mungkin," katanya.

Beliau berkata, kebanyakan ibu bapa menyangka perubahan anak mereka di bawah pengaruh dadah, namun ramai tidak tahu 'frontal lobes tumor' juga boleh menjadi penyebab kepada tabiat pelik.

"Biasanya ibu bapa boleh mengesan perubahan pada anak mereka, namun sikap masyarakat kita gemar buat kerja bertangguh dan membiarkannya hingga melarat.

"Apabila sudah teruk baru berjumpa doktor dan sudah pasti apabila lambat ia akan mengambil masa untuk dirawat," katanya.

Beliau berkata, paling penting kekuatan dalaman iaitu iman teguh mampu menyelamatkan manusia daripada sesat atau mudah terpedaya dengan hasutan syaitan.

Selain itu, pesakit perlu mendapatkan rawatan daripada pakar sakit jiwa dan doktor supaya simptom ini dapat diatasi segera.

"Pesakit juga masih bawah umur dan menjadi tanggungjawab ibu bapa untuk membimbing serta memberi sokongan moral kepadanya," katanya.



P/s: GILA!


Tiada ulasan: