Nuffnang

Pengikut

Blog-list Malaysia

sumber :-

Blog-list Malaysia


Sebab Inilah Orang Kata Kalau Jumpa Ular Dengan Mamak.. Katok Mamak Dulu..

Posted: 28 Feb 2012 11:06 PM PST

Pemuda Umno Pulau Pinang kecewa dengan tindakan Ketua Menteri Lim Guan Eng yang membuat laporan polis berhubung dakwaan ancaman yang diterimanya semasa kekecohan Himpunan Hijau di Padang Kota, Pulau Pinang pada Ahad lalu.

Menurut ketuanya, Shaik Hussein Mydin (atas), Lim menyalahkan Umno bagi apa yang berlaku terhadap dirinya pada hari berkenaan.

"Tindakan Lim ibarat orang tua nyanyuk yang cuba berebut botol susu dengan kanak-kanak," katanya.


Namun, Shaik Hussein mendakwa beliau mengalu-alukan siasatan segera dan menyeluruh terhadap pihak yang bertanggungjawab mencetuskan huru-hara selepas ucapan ringkas Lim pada perhimpunan tersebut.

Dalam kejadian Ahad lalu, kira-kira 50 penyokong pro-Lynas, yang sebahagian besarnya terdiri daripada ahli Pemuda Umno dan kumpulan pendesak Melayu, PERKASA, didakwa menggangu perhimpunan anti-Lynas di Sudut Pidato, Padang Kota, Esplanade, Pulau Pinang ketika Lim sedang berucap.

Ia disusuli dengan asakan kumpulan itu yang terus mencaci Lim, termasuk menunjukkan kasut ke arah ketua menteri. Orang ramai kemudian cuba membuat rantaian manusia bagi menghalang Lim daripada diserang dan dalam kekecohan itu dua wartawan dilaporkan dipukul.

Perhimpunan itu diadakan sebagai solidariti kepada Himpunan Hijau di Kuantan yang diadakan dengan kehadiran hampir 15,000 orang yang membantah keputusan kerajaan membenarkan loji pemprosesan nadir bumi milik Lynas Advanced Material Plant (Lamp) beroperasi di Gebeng, Pahang.

Menurut Shaik Hussein, beliau yakin hasil siasatan akan membuktikan bahawa Lim yang sebenarnya mencetuskan ketegangan kerana semasa di atas pentas beliau mengarahkan ahli Umno supaya diam.

"Kenyataan Lim menyimpang daripada tujuan sebenar Sudut Pidato diadakan, ia sepatutnya menjadi ruang atau tempat untuk kebebasan bersuara."

Beliau kemudian mencadangkan kepada Lim agar mempelajari daripada bekas Ketua Menteri Tan Sri Koh Tsu Koon mengenai cara-cara menerajui pentadbiran negeri.

Dakwanya, Koh yang menjadi ketua menteri selama 18 tahun, sentiasa tenang dan sabar walaupun dibidas oleh kawan-kawan dan juga seterunya.

"(Lim) tidak perlu belajar dari bapanya (Lim Kit Siang) yang hanya tahu menimbulkan kemarahan di kalangan rakyat," katanya dalam nada menyindir.

- malaysiakini


10 Ribu Hadiri Ceramah Percuma Hasan Ali

Posted: 28 Feb 2012 10:50 PM PST

Ceramah Hassan Ali Pecah Rekod, Tak percaya Bacalah

Memang Hassan Ali merupakan satu fenomena sekarang ini, manakah tidak , pergi lah mana pun terpampang muka Hassan Ali al-akidaki itu merata-rata tergantung, sana-sini ceramah hassan ali sekarang ini.

Mungkin selepas dipecat dari PAS kerana masalah disiplin,Hassan Ali sudah tak ada aktiviti lain gamaknya, sekarang terlalu banyak masa terluang, jadi sebab bosan duduk dirumah, lantas setiap malam Hassan Ali al-akidaki mahu berceramah.

Tiba-tiba Hassan Ali jadi rajin sekali, satu malaysia mahu dipusingnya (faham betul-betul), Dulu masa duduk dalam PAS malas pulak dia nak ceramah-ceramah ni.


Hah, "tukanglawan" baru bukak blog member tadi, tajuk hebat, menakutkan sekali, katanya ceramah Hassan Ali dihadiri 10 ribu orang, terfikir juga "tukanglawan" siapa pula yang pergi ke ceramah berkenaan, kesian betul.

Nah korang tengok la gambar yang "tukanglawan" curi dari blog member tu. jangan terkejut, memang agak ramai yang datang.



Kah,,kah,,kah,, Sambutan cukup hangat, sehangat hati Hassan Ali, ramai sekali yang datang untuk mendengar luahan hati hassan ali rupanya. dan lagi, tengok la gambar bawah nei


Hassan ali al-akidaki sedang bersemangat berkobar-kobar menyampaikan ceramahnya, mesti dia sedang menceritakan tentang niat sucinya mahu menjadi Menteri Besar selangor ketika ini, dan pasti ramai yang memberikan tepukan cukup gemuruh.


Ceramah Hassan Ali pada malam itu dihadiri lebih kurang 10 ribu ummah, yang datang dari segenap penjuru negara semata-mata mahu bertentang mata dengan pemimpin yang baru sahaja melancarkan sebuah NGO beras kampit ini, jangan salah faham, gambar ini dirakamkan ketika Hassan Ali sedang mengge"test" microfon. sebab itu nampak macam 5000 orang saja.


Ramai bukan, Memang sambutan sangat luar biasa, Ceramah Hassan Ali memang kebiasaanya paling sikit pun yang datang sekitar 5000 - 7000 orang, tapi ceramah yang dirakamkan gambarnya ini membuktikan ceramah pada malam tersebut mencecah atau mungkin lebih dari 10,000 orang datang mendengar amanat pengerusi beras kampit itu.

Tak perlu heboh-heboh, jelas terbukti ceramah Hassan Ali al-akidaki lebih mendapat sambutan berbanding Himpunan Hijau 2.0 yang lalu. macam yang kawan tukanglawan cakap dalam blog dia la "sesak nafas gua tadi berhimpit himpit utk mendengar ceramah Hasan Ali beb.. sampai tak boleh nak duduk dekat mana lagi penuh dengan lautan manusia.. kah kah kah "

http://tukanglawan.blogspot.com/2012/02/ceramah-hassan-ali-pecah-rekod-tak.html


Keselamatan Negara Terancam Gara-Gara Kebodohan Papagomo

Posted: 28 Feb 2012 07:25 PM PST

Sulit yang tak sulit: Kerana kebodohan PapaGomo, Panglima Armada TLDM terpaksa letak jawatan

Penulis blog yuseriyusoff.blogspot.com telah memberitahu, seorang pegawai atasan Tentera Laut Diraja Malaysia (TLDM) terpaksa meletakkan jawatannya berikutan satu pendedahan yang didakwa eksklusif sebuah blog pro-Umno, PapaGomo yang dikatakan telah diberi 'keistimewaan' oleh pihak TLDM untuk berada dalam kapal selam Scorpene sehinggakan isu ini menjadi panas pada tahun lepas.

Menurut blog yuseriyusoff, Laksamana Madya Dato Wira Jamil Bin Osman (gambar kiri), Panglima Armada Tentera Laut akan meninggalkan kariernya bulan depan dan tidak lagi mahu menyambung kariernya kerana 'fe-dup' terpaksa menjadi 'fall guy' dalam kes kapal selam Scorpene iaitu KD Tun Razak.


Tindakan panglima berkenaan yang enggan menyambung kariernya didakwa berpunca daripada 'video sulit' yang didedahkan oleh blog pro Umno, PapaGomo.com.

Mungkin kerana beliau memikirkan perlu bertanggungjawab di atas 'kebenaran' yang diberikan kepada penulis blog PapaGomo untuk memasuki ruang sulit dalam kapal selam berkenaan yang dibawah perintahnya. Selain maruah krew-krew kapal yang dijaja ke alam maya (internet), seolah-olah ianya tidak lagi sulit berkaitan soal keselamatan negara.



"Mungkin ramai rakyat Malaysia tahu mengenai kes seorang blogger yang menaiki kapal selam Scorpene tanpa kebenaran dan kelulusan bertulis dari Kementerian Pertahanan Malaysia yang mana selepas itu ianya telah dijadikan kontroversi oleh pembangkang.

"Dek kerana kebodohan blogger 'ikon' yang menyiarkan segala rakaman dan wajah-wajah kru KD Tun Razak di dalam laman blognya kerana terlalu ghairah ingin menunjukkan kepada rakyat Malaysia kononnya dialah blogger pertama yang diberi 'pengiktirafan' untuk menaiki KD Tun Razak," tulis pemilik blog yuseriyusoff.

Menurut blog yuseriyusoff lagi, ekoran tulisan pendedahan eksklusif blogger 'ikon' pro kerajaan (PapaGomo), menyebabkan Kementerian Pertahanan Malaysia 'terduduk' seketika dari Menterinya hinggalah ke pegawai-pegawai TLDM.

"Belum sempat para pegawai di Kementerian Pertahanan menarik nafas lega, mereka dikejutkan pula dengan rakaman video yang memaparkan temubual bersama kru-kru KD Tun Razak yang mana wajah-wajah mereka tidak 'dihitamkan'.



"Mungkin beliau (PapaGomo) terlalu naif sehingga tidak tahu bahawa kerajaan melaburkan sehingga RM1.3 juta untuk melatih seorang kru KD Tun Razak, malah mungkin beliau juga terlalu naif sehingga gagal memikirkan kesan serta nasib yang mungkin menimpa kru-kru yang wajahnya didedahkan di dalam internet," kata penulis yuseriyusoff lagi.

Penulis blog yuseriyusoff turut memberitahu, Dato Wira Jamil merupakan seorang anggota TLDM yang komited, rajin, dedikasi dalam tugasnya, namun kerana kebodohan PapaGomo yang menganggap dirinya sebagai 'KING' itu, pegawai TLDM berkenaan terpaksa melepaskan jawatannya walaupun beliau dikatakan akan dinaikkan pangkat sebagai Panglima Tentera Laut iaitu jawatan tertinggi dalam TLDM jika PapaGomo tidak melakukan pendedahan bodohnya itu.

Kata penulis blog yuseriyusoff lagi, kerana mahu dilihat hebat di mata rakyat Malaysia, tanpa disedari, pendedahan eksklusif 'ruang sulit' KD Tun Razak yang dibuat oleh blogger pro kerajaan itu telah mendedahkan satu perkara yang tidak patut didedahkan kerana ianya melibatkan soal keselamatan negara.

--WARKAHDAILY



Politik Gengster: Umno Harus Dipertangungjawabkan

Posted: 28 Feb 2012 05:13 PM PST

Kenyataan Terbuka
Solidariti Anak Muda Malaysia (SAMM)
28 Februari 2012

Umno sedang membawa suasana politik negara ke satu suasana yang kurang sihat. Umno yang semakin lemah sedar mereka telah gagal untuk menggunakan otak bagi berhujah, juga malu dengan Najib yang tidak berani berdebat maka Umno menggunakan keganasan mengganggu program pendidikan politik rakyat.

Ditegaskan Umno lah yang bertanggungjawab atas keganasan yang berlaku. Ia merupakan keganasan terancang dan sememangnya strategi Umno mutaakhir ini. Serangan fizikal terhadap anwar ibrahim di Sembrong, serangan terhadap Nurul Izzah di felda lepir, serangan bersifat perkauman di Jalan Kebun dan Rantau (N.Sembilan), serangan terhadap mahasiswa di Kg Idaman Kelang dan terbaru serangan gansgter libatkan pimpinan umno terhadap Lim Guan Eng sehingga mencederakan wartawan di Padang Kota Lama, semuanya tindakan terancang Umno.

Di bawah antara gambar pemimpin umno bersama dengan gangster



Gambar YB senator Md Nor Ezam bersama dengan ketua penyerang jalan kebun yang konon sedang diburu polis. Ezam merupakan antara senarai bakal calon boleh menang di kawasan itu. Adakah antara calon boleh kreterianya menggunakan gansgter menyerang program rakyat khususnya orang india?


Ini pula gambar dato helmi yahya bersama dengan antara kumpulan penyerang yang menyerang Lim Guan Eng baru minggu lepas. Serangan tersebut juga disertai pimpinan utama umno Pulau Pinang.

Rakyat juga seharusnya tidak lupa bagaimana perjumpaan Dato Seri Hishamudin bersama dengan kumpulan pijak kepala lembu hina agama hindu di Shah Alam.


SAMM juga simpati dengan polis yang terpaksa menjadi 'kuda' kepada Umno. Yakinlah polis punya rakaman, bukti yang cukup bagi mendakwa gangster ini tetapi mereka tidak mampu kerana umno melindungi gansgter ini.

Walaubagaimanapun rakyat perlu tenang kerana perkembangan ini merupakan perkembangan biasa bagi regim hujung usia. Seperti di mesir ketika di hujung usia pemerintahan, regim Husni Mubarak menggunakan pendekatan keganasan dan kekasaran untuk menghalang kebangkitan rakyat Mesir. Akhirnya regim Hosni tumbang di tangan rakyat

Oleh sebab itu rakyat Malaysia perlu menolak regim Umno seterusnya mengekang politik ganas, samseng dan ugut-mengugut yang menjadi budaya Umno.

EDY NOOR REDUAN (EDYES)
Pengarah Propaganda SAMM
www.anakmudamalaysia.com

http://edyesdotcom.blogspot.com/2012/02/politik-gengster-umno-harus.html?utm_source=feedburner&utm_medium=feed&utm_campaign=Feed%3A+edyesdotcom+%28edyesdotcom%29


Klon Hasan Ali Telah Muncul Di Kedah?

Posted: 28 Feb 2012 06:42 AM PST

ALOR SETAR - Timbalan Pesuruhjaya 1 Pas Kedah Datuk Phahrolrazi Zawawi berkata beliau enggan dilantik semula sebagai Exco kerajaan negeri Kedah kerana mempunyai perbezaan pendapat yang "kritikal" dengan Menteri Besar Datuk Seri Azizan Abdul Razak dalam soal pentadbiran kerajaan negeri.

Bagaimanapun, katanya, jika pimpinan Pas Pusat mahu beliau kembali menjadi Exco, beliau bersedia mempertimbangkannya tetapi dengan syarat-syarat tertentu dan pendapatnya diambil kira.

Beliau yang menyifatkan masalah beliau dengan Azizan, yang juga Pesuruhjaya Pas negeri, sebagai masalah peribadi berkata beliau berhak untuk tidak terus menjadi Exco kerana sebagai Exco beliau perlu taat kepada ketua dan jika tidak beliau perlu "keluar".


"Dalam organisasi kita hendaklah setuju dengan pemimpin kita. Kalau ada banyak perkara yang tak setuju kita tak boleh duduk dalam organisasi itu. Sebagai kerajaan kita ada tanggungjawab bersama, kalau tak setuju kena ada cara untuk kita tak susahkan mereka (ketua). Menteri Besar ada pendapat dia sendiri. Pendapat itu perlu dihormati.

"Perbezaan pendapat itu memang biasa. Kalau dalam 10 perkara, perbezaan pendapat hanya satu, dua tak apa tapi kalau dah enam, tujuh, ia tak wajar. Tindakan seperti ini perlu (tidak sambung untuk jadi Exco) adalah supaya organisasi lebih tenang," katanya pada sidang media di kediamannya di sini, hari ini.

Phahrolrazi adalah seorang daripada dua Exco yang menghantar surat kepada Azizan bagi menyatakan keengganan mereka dilantik semula ke jawatan itu. Seorang lagi adalah Datuk Dr Ismail Salleh yang merupakan Timbalan Pesuruhjaya II Pas negeri.

Hari ini, hanya lapan anggota exco kerajaan negeri mengangkat sumpah jawatan di hadapan Pengerusi Jemaah Pemangku Sultan Kedah Datuk Seri Tunku Annuar Sultan Badlishah di Istana Anak Bukit, di sini. Kelazimannya kerajaan negeri Kedah mempunyai 10 exco.

Phahrolrazi berkata keputusan beliau untuk tidak dilantik semula menjadi exco dan sebabnya ada dimaklumkan kepada Exco yang lain dan empat lagi Exco mempunyai pandangan yang sama dengan beliau.

"Tapi bila hantar surat kepada Menteri Besar (untuk tidak sambung menjadi Exco), hanya saya dan Dr Ismail yang berbuat demikian. Secara peribadi saya merasakan ia tidak serius. Saya ada alasan saya, begitu juga Dr Ismail. Saya telah menjelaskan perkara itu kepada Dewan Ulama Pas Kedah dan mereka bersetuju untuk saya tak sambung. Saya juga sudah memberi penjelasan kepada pimpinan Pas Pusat daripada Presiden sampai ke bawah," katanya.

Mengenai andaian beliau mahu menjatuhkan Menteri Besar, katanya, jika beliau mahu berbuat demikian beliau tidak sepatutnya berhenti menjadi Exco kerana ia lebih mudah.Ditanya sama ada dia masih ada masa untuk menerima pelantikan semula kerana tempoh pelantikannya masih ada sehingga 7 Mac depan, beliau berkata pimpinan Pas Pusat yang melihat perkara itu sebagai serius perlu campur tangan.

Bagaimanapun, Phahrolrazi yang masih bercuti sehingga 1 Mac ini berkata beliau dimaklumkan Menteri Besar telah mempersembahkan senarai nama 10 Exco yang tidak termasuk namanya dan Dr Ismail kepada Sultan Kedah Tuanku Abdul Halim Mu'adzam Shah yang juga Yang di-Pertuan Agong.

" Di Kedah ni lain, Exco dilantik setiap tahun. Menteri Besar angkat sumpah sekali je (sahaja) lepas pilihan raya," katanya.

Ditanya sama ada masalah beliau dengan Azizan itu boleh diselesaikan melalui perbincangan dengan Menteri Besar itu, beliau berkata perbincangan telah diadakan tetapi masalah perbezaan pendapat itu masih berlaku dan kerana itu memerlukan campur tangan pusat.

Pada sidang media itu, Phahrolrazi turut menafikan masalah itu ada kaitan dengan kumpulan "Erdogan" atau "Anwarinas", serta pertembungan antara kumpulan profesional dan ulama dalam Pas.

"(Dalam hal ini) saya merujuk kepada Dewan Ulama. Tak berlaku pertembungan. Di Kedah sebenarnya tak berlaku perkara itu. Di peringkat nasional mungkin," katanya.

Ditanya adakah tindakan beliau dan Dr Ismail ini akan memberi kesan kepada Pas dan kerajaan negeri memandangkan keputusan itu dibuat ketika pilihan raya umum semakin hampir, katanya, beliau tidak meletakkan jawatan sebelum ini kerana kerajaan negeri belum stabil dan beliau yakin itu tidak menjejaskan Pas.

"Menteri Besar dah cakap kerajaan Kedah teguh dan mendapat sokongan yang baik. Dia boleh lantik orang lain sebagai Exco," kataya.

Mengenai jawatan dalam parti, Phahrolrazi berkata beliau akan memikirkan semula mengenai jawatannya sebagai Timbalan Pesuruhjaya 1 Pas Kedah.

- Bernama


Pemandu Dr Badrulamin cuba disogok untuk memfitnahnya!

Posted: 28 Feb 2012 05:33 AM PST

Pengarah Penerangan kerajaan negeri Selangor, Dr Badrulamin Bahrom yang kini disiasat oleh Jabatan Agama Islam Pahang (JAIP) berhubung dakwaan beliau terbabit dalam kes khalwat dengan isteri orang di sebuah hotel di Balok, Kuantan Sabtu lalu, khuatir kes itu akan dijadikan permainan politik kotor oleh Umno.

"(Ini) kerana pemandu/pembantu saya telah didatangi oleh enam orang yang tidak dikenali yang menawarkan 'imbuhan lumayan' sekiranya (dia) sanggup bekerjasama dengan mereka untuk 'jadi saksi memburukkan saya," katanya dalam satu kenyataan media.

Badrulamin juga mendakwa beliau diberitahu oleh ayah kepada wanita yang dituduh berkhalwat dengannya itu bahawa seorang ahli parlimen Pahang yang sekarang bertugas di luar negara ada meminta nombor telefon suami wanita berkenaan melalui ketua kampung di situ.


"Untuk apa? Tentunya untuk meneruskan agenda busuk mereka menyerang Pakatan Rakyat terutama PKR melalui kes saya," katanya lagi.

Dalam kenyataan akhbarnya selepas siasatan JAIP selama lebih dua jam, petang semalam, Badrulamin yang juga ahli majlis tertinggi PKR berkata keterangan yang diberikan beliau dan wanita berkenaan semasa siasatan juga tidak bercanggah.

"Bahawa kami tidak ditangkap oleh Penguatkuasa JAIP dalam keadaan berdua-duaan.

"Ketika pegawai JAIP tiba, saya berada di dalam bilik bersama beberapa orang lain sedangkan wanita itu (nama tidak disiarkan) berada di tempat lain," katanya.

'Hanya bertuala'

Sehubungan itu, kata Badrulamin, laporan media yang memetik Timbalan Pengarah JAIP Datuk Mohd Ghazali Abdul Aziz sebagai berkata mereka kononnya ditangkap oleh pegawai penguatkuasa dalam keadaan berdua-duan adalah fitnah yang jahat.

"Malah ada yang melaporkan kononnya kami bertuala ketika ditangkap. (Ini) adalah fitnah jahat dan kotor. Peguam (saya) akan mengambil tindakan undang-undang ke atas mereka yang terlibat itu.

Badrulamin yang berjaket hitam dan berkopiah coklat ditemani isterinya Zumrah Husni serta tiga peguamnya iaitu Muhammad Sazali Abdul Aziz, Ahmad Nizam Hamid dan Mohd Irfan Abdullah, ketika memberi keterangan.

Sementara, wanita yang didakwa media arus perdana berkhalwat dengan Badrulamin tiba di pejabat JAIP pada jam 3.05 petang dengan menaiki sebuah kereta dengan ditemani seorang lelaki dan seorang wanita.

Wanita 28 tahun itu memakai baju kurung dan bertudung kuning dilihat keluar meninggalkan pejabat JAIP pada jam 6.20 petang.

Mereka disiasat bawah Seksyen 145 Enakmen Pentadbiran Ugama Islam dan Adat Resam Melayu Pahang 1982.

Sebelum ini, Badrulamin menjelaskan beliau berada di hotel berkenaan di Kuantan kerana menghadiri temurapat pemimpin PKR pada hujung minggu lalu.

Bagaimapun pada jam 2 pagi, beliau dihubungi wanita tersebut dengan nada cemas dan menyatakan beliau mempunyai masalah keluarga yang serius.

Katanya, beliau telah mengenali pasangan suami isteri itu sejak lebih setahun lalu semasa wanita itu bersama keluarganya mengikuti rombongan umrah yang dikendalikannya dan pasangan itu juga sering berhubungan dengannya bagi mendapatkan nasihat mengenai masalah keluarga yang mereka hadapi.

Sedia berundur

Beliau juga berkata, wanita berkenaan juga ada menyatakan hasratnya untuk meninggalkan suaminya tetapi beliau menasihatkannya supaya tidak berbuat demikian.

Dalam pada itu, Bernama melaporkan bahawa Badrulamin berkata kejadian itu hanya melibatkan dirinya seorang dan tidak ada kena-mengena dengan parti dan oleh itu beliau bersedia menanggungnya sendiri.

"Saya rela berundur sekiranya pengunduran itu boleh menyelamatkan perjuangan PKR.

"Walaupun belum didapati bersalah atau tidak didapati bersalah pun, saya dah fikirkan tidak akan libatkan sesiapa pun dalam hal ini dan biar saya tanggung sendiri dan sedang menimbang untuk berehat dari jawatan baik dalam parti dan negeri," katanya.

Mengulas, arahan Pejabat Menteri Besar Selangor yang mengarahkan beliau supaya bercuti sebulan bagi menyelesaikan kes itu disambut baik olehnya kerana tidak mahu kerajaan negeri pimpinan Pakatan turut merasa tempias daripada kes itu.

Dalam perkembangan berkaitan, Datuk Mohd Ghazali Abdul Aziz ketika dihubungi Bernama berkata beliau tidak mempunyai sebarang maklumat mengenai keterangan Badrulamin setakat ini kerana sedang bertugas di luar daerah.


Tumbuk Nurul Izzah - Terasa Nak Nangis Dengar Kenyataan Bodoh Adun Lepar..

Posted: 28 Feb 2012 02:46 AM PST

ADUN Umno bagi kerusi Lepar Mohd Shohaimi Jusoh hari ini mendakwa bahawa lelaki yang dituduh cuba menyerang Nurul Izzah Anwar sebenarnya cuba "melindungi" naib presiden PKR itu.

Katanya, pembantu beliau Asrullah Effendi Abdullah cuba merampas mikrofon dari Nurul Izzah bagi menghalang ahli parlimen PKR itu daripada terus berucap atas alasan penduduk tempatan yang membantah acara itu semakin tidak dapat dikawal.

"Saya difahamkan beliau mengetuai kumpulan belia yang tidak bersetuju dengan kehadiran pemimpin PKR itu tetapi keadaan keadaan menjadi tegang sehingga tidak terkawal, jadi beliau naik ke pentas untuk melindungi Nurul Izzah.


"Beliau mahu menyelamatkannya sebelum kumpulan belia itu menyerbu ke pentas. Jadi beliau merampas mikrofon supaya Nurul Izzah berhenti daripada bercakap. Beliau takut kerana akan dipersalahkan jika berlaku sebarang kejadian yang tidak diingini," kata Mohd Shohaimi ketika dihubungi.

Nurul Izzah, semalam membuat laporan polis, mendakwa bahawa seorang lelaki daripada kumpulan samseng Umno cuba untuk mengganggu acara PKR di Felda Lepar Hilir I di Gambang Pahang, dan juga cuba menyerang beliau.

Bagaimanapun menurut ADUN Seri Setia yang juga Pengarah Komunikasi PKR Nik Nazmi Nik Ahmad yang hadir pada malam kejadian itu menafikan bahawa Asrullah cuba mengambil mikrofon dari Nurul Izzah.

"Beliau cuba untuk memukulnya atau merentap tudungnya. Tidak pasti beliau mahu merampas mikrofon," katanya dalam mesej pesanan ringkas kepada Malaysiakini hari ini.

Asrullah tidak memberi membalas sebarang cubaan Malaysiakini untuk menghubunginya bagi mendapatkan penjelasannya berhubung dakwaan serangan berkenaan.

- Malaysiakini


Laki Sharizat betul-Betul Nak Buat Duit.

Posted: 28 Feb 2012 02:38 AM PST

Betul -betul melampau la laki si sharizat cow ni, memang kalau ade lagi laki atau bini menteri macam nei. tak lama la... memang lingkup negera ni. duit negara ni buat macam mak bapak diorang yang punya.

Memang "tukanglawan" hangin satu badan dengan kes baru yang diselongkar oleh Rafizi Ramli melibatkan laki sharizat nei, tahulah bini kau tu Menteri Pembangunan Keluarga Wanita dan Masyarakat, dapat dana yang sebenarnya untuk kepentingan Masyarakat pegi buat kaya Keluarga pulak.

Pelik pulak bila fikir, Sharizat berlagak bukan main suci lagi, "saya hanya isteri pengerusi NFC" dah, kau tak tau ke apa anak dan laki kau buat, kau tak duduk serumah ke? atau terlalu sibuk sampai tak tau ape jadi dgn family kau tu.


Kalau macam tu la gayanya , memang tak layak jadi menteri Pembangunan Keluarga Wanita dan Masyarakat, sebab apa yang keluarga buat pun si sharizat ni tak tahu. patut kalah dekat Lembah Pantai haritu.

Rafizi dedah laki dan anak beranak si Sharizat nei adalah penyewa utama pusat membeli-belah mewah yang dalam pembinaan dengan menyewa 28 unit di tingkat dua.

28 unit beb... betul-betul nak buat duit ni.takkan nak beli buat bela lembu kat shop lot kot. takkan takkan nak jual sup ekor kat sana. sah la meniaga benda lain.

Setakat 2 tu normal la, boleh putar kata untuk mengembangkan perniagaan, kalau 28 unit, bayangkan la besar mana. laki ambik 7, anak perempuan 7 bijik, anak lelaki tujuh bijik.. dah 21 bijik.. lagi 7?.. hahaha... entah-entah Sharizat kau punye.

Rafizi juga telah mengunjungi tapak pusat membeli-belah yang masih dalam pembinaan di lokasi utama berhampiran Universiti Teknologi Nanyang di Singapura.

Semakan dengan Suruhanjaya Persaingan, kata Rafizi mendedahkan bahawa sewa di lokasi utama itu adalah sekitar harga SGD350 hingga SGD500 bagi setiap meter persegi.

Korang tau berapa yang perlu dibayar sebulan?

Farmhouse Supermarkets Pte Ltd yang dimiliki bersama oleh suami Ketua Wanita Umno Datuk Seri Shahrizat Abdul Jalil - Datuk Mohd Salleh Ismail - bersama dua anak mereka, Wan Shahinur Izran, dan Wan Izzana Fatimah Zabedah adalah sekitar SGD900,000 atau RM2.2 juta.

Banyak tu, kalau dah sanggup bayar bulan-bulan banyak tu, mesti la untung berlipat kali ganda kan dari modal... memang betul-betul nak buat duit keluarga sharizat nei, rakyat dapat apa?... jadi bodoh je la kene tipu dengan BN.

http://tukanglawan.blogspot.com/2012/02/laki-sharizat-betul-betul-nak-buat-duit.html


Comments (0)

BLOG - BLOG PAKATAN RAKYAT